Auttakaa 13. vuotiasta tyttöä

13.v tyttö

Haluaisin pukeutua lolita tyylisiin vaatteisiin,mutta en uskalla. Minua on kiusattu ala-asteella siitä että olen outo esim. mulla oli lyhyet hiukset sen takia minua sanottiin pojaksi, ja ne on ollu pinkit sen takia minua sanottiin pinkki pääksi joka ei ollut kivaa. :(

mutta onni on että kiusaajat eivät enää ole samalla luokalla kuin minä mutta nyt on uusia ihmisiä jotka voisivat kiusata minua koska he ovat kiusanneet parasta kaveriani jolla on lyhyet puna. mustat hiukset (tyttö)

Joten mitä teen??

vielä yksi kysymys mistä voisin ostaa lolita tyylisiä vaatteita (suomesta tai euroopasta)
en kuitenkaan tykkää käyttää hameita tai mekkoja
ja onko lolita tyylisiä housuja ylipääntänsä edes olemassa??

7

195

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lollari

Jos et uskalla pukeutua, et selvästikään ole valmis vaatteita käyttämään. Jos muutos "tavallisista" vaatteista lolita vaatteisiin tuntuu liian räikeältä kannattaa totutella ympäristöä pikku hiljaa uuteen tyyliin. On myös mahdollista, että pukeudut lolitaan vain vapaa-ajallasi ja koulussa käytät "normaaleja" vaatteita niin että et joudu ainakaan vaatteidesi takia kiusatuksi.

Hmm, et tykkää käyttää hameita ja mekkoja, mutta haluaisit pukeutua lolitaan... ristiriitaista, sillä lolita-tyylin kulmakiviä ovat juuri hameet ja mekot. Housuilla tämä tyyli ei valitettavasti vain onnistu. Euroopassa ei ole varsinaisesti mitään lolita-vaatteita myyvää kauppaa, sinun tulee joko ommella itse tai ostaa vaatteita käytettyinä muilta harrastajilta. Kirpputoreiltakin voi löytää joskus lolitavaikutteisia vaatteita.

• 13.v tyttö

Kiitos avusta :)

• Sekalainen

Moi 13w tyttö..Kuule mulla on ollut noin 5eriväriset hiukset ja mua on kiusattu ku kävin koulua..joka päivä kun lähdin kouluun mietin miks kukaa ei arvosta..On vaa kostonhalunen olo mut ei uskalla tehdä mitään. Mä mietin yks ilta ku olin 8luokalla noin, niin mitä mä oikein pelkään tässä..Sitä etten uskalla oma itteni va niit kiusaajii..Seuraavana päivänä ku oli hernekeittoa kaaduin mun sopat sen uusien kenkien sisään..Ei koskaa saanu selville kuka oli mut ainaki ku katoin sitä aina nii käveli muualle. Tiedä tiedän..Väkivalta ja fyysinen kiusaaminen ei oo oikein joten sitä olisi voinut kutsua kiusaamiseksi mutta en jaksanu sitä rottaa enää..Ja nyt ku näin sen yks päivä prismassa nii se juoksi sielt kaupast ulos ku näki mut xD
      Mun mielestä sun pitäis olla oma ittes eikä antaa niitten ärsyttävien kiusaajien lannistaa sua pukeutuu niiku et haluis..Joten käytä sitä tyyliä mita haluut hiuksissa ja vaatteissa..Ja jos ne sanoo sulle ja kommeintoi sun asuista nii ei niil kyl parempii vatteit oo varmaa.. ;) ja kerro luokan val¨vojalle tästä jos on sellainen ja kerro esim koulu kuraattorille tai jollekkin joka vaikuttaa asiaa..

• 13.v tyttö

Kiitos

• hyvä idea

haha, olisipa tuo tullut aikoinaan mieleen "kompastua" ja hernekeitot kiusaajan paidan kaula-aukosta sisään :D

• jotain neuvöö

Öööh, jos mä oisin 13v pukeutunut Lolita-tyyliin, niin ois porukalta tippunut silmät päästä, mutta se oli silloin 10v sitten :D Nykyäänhän se on melkeimpä normaalia, että on joku tyyli, tuntuis oudolta että joku huomauttais jostain pinkeistä hiuksista. Eiköhän noista goottikaupoista, cybershopista yms. löydy näin alkuun jotain.. Tärkeinä olis hommata se kaveriporukka, jossa olis samanlaisia, se helpottais jo paljon.

• 13.v tyttö

mulla on tavallaan sellainen kaveri porukka joka hyväksyisi sen mutta en oikein ole varma koska kaksi niistä keksii minulle lempinimiä joista en tykkää ja sitten nauraa niille mikä ei tunnu kivalta mutta jos kerron äidille ja isälle niin sitten niille tulee ongelmia ja en halua sitä koska ne on minulle tärkeitä koska ei ole kauhean montaa kaveria jotka hyväksyisi lolita vaatteet täysin koska muutama katto mua vähän oudosti kun mulla oli cosplay takki päällä (mun lempi anime sarjasta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4803
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3479
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      130
      3256
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2449
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1813
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe