Montako kertaa antaisit anteeksi?

pohtija...

Kuinka monta kertaa antaisit uskottomuuden anteeksi? Kyseessä sama salasuhde.

22

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova koulu

Jos oikein salasuhde, niin en yhtään kertaa. Mutta jos hairahdus (kännissä tms.), vaikka sekään ei mikään pätevä syy olekkaan, niin sen kuitenkin antaisin anteeksi. Tai vaikka silloin, että itse on ollut vaikka työmatkalla muutaman viikon, ja sillä välin on sattunut hairahdus, niin sitäkin pystyisin kerran antamaan anteeksi. Toinen juttu missä en antaisi kertaakaan anteeksi on, jos vaikka olisi käynyt kaverini kanssa pelehtimässä. Siinä vaiheessa ei kumpikaan saisi anteeksi millään verukkeella.

• toivonkipinä

Enpä oikein tiedä... Siihen vaikuttaa niin moni asia. Oikeastihan sen tietoisuus repii ihmistä rikki.

Toisaalta salasuhteilevat ihmiset näkevät toisissaan paljon enemmän kuin todellisuudessa ovat. Viisas ja elämää kokenut ihminen tietää sen. Olisi hieno nähdä pettävän puolisonsa kasvaneen henkisesti niin paljon, että hän ymmärtäisi miten merkityksetöntä salasuhteilu on sen kaiken rinnalla, mitä hänellä jo on. Surullista etteivät kaikki arvosta perhettään oman elämänsä suurimpana lahjana.

• vain kerran

Kerran pitkin hampain. Enkä unohtaisi ikinä. Toinen kerta olisi jo hölmöyttä. Jos suhde vaan jatkuu ja jatkuu paljastumisestaan huolimatta, niin en mä merkitsisi pettäjälle yhtään mitään.

• En jaksa enää

Itse olen saanut anteeksi parikin kertaa. Vieläkin koen asiasta niin suurta syyllisyyttä ja ahdistusta että olen menettämässä mielenterveyteni. Joka päivä mietin puolisoni tuntemaa tuskaa ja omaa julmuuttani häntä kohtaan.En voi käsittää miten hän pystyy elämään kanssani päivästä ja vuodesta toiseen tietäen mitä olen tehnyt.Ahdistus on niin suuri että en näe muuta ulospääsyä kuin itsemurhan.En kestä tätä tilannetta enää. Kukaan läheisistäni ei tiedä pettämisestäni,mieheni on pitänyt tiedon vain itsellään.Häpeän tekojani ja aiheuttamaani tuskaa,sen jäähyväiskirjeessä kerron mm.vanhemmilleni.Haluan että ratkaisuni ymmärretään johtuvan MINUN teoistani,eikä kukaan syyllistä miestäni tms. Kaikki pettäjät eivät ole kylmiä kodinrikkojia joita omatunto ei piinaa.Minun kohdallani typeryyteni on johtanut tähän tilanteeseen. Kirjoitin tänään kirjeet valmiiksi kaikille läheisilleni,huomenna teen loput valmistelut ja otan yliannoksen insuliinia.Kiitos kun sain kertoa tämän tänään,huomenna minua ei enää ole.

• älä

Et voi olla tosissasi. Jos olet, pyydä apua. Puhu puolisollesi. Hän on rinnallasi vielä. Älä petä häntä tekemällä tuollaista tekoa. Se tuottaisi hänelle lisää kärsimystä.

• En jaksa enää
        älä kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Jos olet, pyydä apua. Puhu puolisollesi. Hän on rinnallasi vielä. Älä petä häntä tekemällä tuollaista tekoa. Se tuottaisi hänelle lisää kärsimystä.

Mulla ollut niin helvetin paha olla jo pitkään.Kauan rohkeutta kerännyt ja nyt viimein valmistelut tehty.Tavallaan helpottunut olo vaikka helppo päätös tämä ei ollutkaan. Uskon, että puolisoni on helpompi jatkaa elämäänsä ilman minua ja toivottavasti aloittaa kokonaan uusi elämä.Hän on ansainnut kaiken onnen mitä maailmassa on.

• 15+16

Älä vain tee itsellesi mitään. Mikään asia ei ole niin peruuttamaton kuin itsemurha. Mene vaikka psykiatriseen päivystykseen, saat siletä ainakin ensimmäiseen hätääsi tukea ja lääkitystä. Revi kirjeet. Ole armollinen itsellesi. Ihminen voi oikeasti joutua tilanteeseen, että tuntuu ettei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha, mutta se ei ole totta eikä todellista. Aina on vaihtoehtoja.

• En jaksa enää
        15+16 kirjoitti:

Älä vain tee itsellesi mitään. Mikään asia ei ole niin peruuttamaton kuin itsemurha. Mene vaikka psykiatriseen päivystykseen, saat siletä ainakin ensimmäiseen hätääsi tukea ja lääkitystä. Revi kirjeet. Ole armollinen itsellesi. Ihminen voi oikeasti joutua tilanteeseen, että tuntuu ettei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha, mutta se ei ole totta eikä todellista. Aina on vaihtoehtoja.

Päätös on tehty Kirjeet jo vastaanottajien postilaatikoissa,vein ne heti kun sain ne kirjoitettua.En voi elää itseni kanssa tietäen mitä olen tehnyt. Haluan antaa puolisolleni mahdollisuuden uuteen onneen.Kiitos kun yrititte auttaa ,olette hyviä ihmisiä.Olisinpa minäkin ollut.

• tosi on
        En jaksa enää kirjoitti:

Päätös on tehty Kirjeet jo vastaanottajien postilaatikoissa,vein ne heti kun sain ne kirjoitettua.En voi elää itseni kanssa tietäen mitä olen tehnyt. Haluan antaa puolisolleni mahdollisuuden uuteen onneen.Kiitos kun yrititte auttaa ,olette hyviä ihmisiä.Olisinpa minäkin ollut.

Jos haluat aidosti hyvää läheisillesi, jatka elämääsi! Ajan kanssa helpottaa. Tiedän ja uskon.

• toivoa on aina
        En jaksa enää kirjoitti:

Ajattele, että voisit loppuelämäsi tehdä hyvää rakkaillesi. Jos lähdet, et voi tehdä sitä.
        Tulethan huomenna kertomaan, että olet päättänyt rakastaa ja jäädä.

• toivonkipinä
        En jaksa enää kirjoitti:

Mulla ollut niin helvetin paha olla jo pitkään.Kauan rohkeutta kerännyt ja nyt viimein valmistelut tehty.Tavallaan helpottunut olo vaikka helppo päätös tämä ei ollutkaan. Uskon, että puolisoni on helpompi jatkaa elämäänsä ilman minua ja toivottavasti aloittaa kokonaan uusi elämä.Hän on ansainnut kaiken onnen mitä maailmassa on.

Jos ihminen katuu oikeasti kuten sinä, niin hän on saanut anteeksiannon. On surullista jos sinunkaltainen ihminen, jonkalaisen toivoin sydämmeni pohjasta olevan olemassa katoaisi keskuudestamme.

• Älä jätä läheisiä tä
        En jaksa enää kirjoitti:

Sinulle, en jaksa enään, Ole rakas, ja älä tee itsellesi mitään. Meissä jokaisessa on niin hyviä kuin huonoja puolia ja hetkiä. Kukaan ei ole täysin hyvä tai täysin huono. Sinä olet yhtä arvokas ihminen kuin kuka tahansa meistä täällä. Se, että olet jo laittanut kirjeet postilaatikkoon, ei tarkoita sitä, että et vielä voi perutttaa asiaa. Voit, koska jokainen läheinen ihminen ymmärtää ihmisen ahdistuksen.

Voitko laittaa minulle tänne sähköpostiosoitteen, niin saan sinuun yhteyttä. Haluan olla sinun olkapää ja tuki. Jokainen meistä on lähimmäinen toisilleen. Laita minulle sähköposti osoite. minä nimittäin en osaa luoda sähköposteja itse, enkä tietenkään viitsi omaa työsähköpostia tänne laittaa.

Ole kiltti. Minä haluan tavata sinua. Se ei maksa mitään.

Pyydän.

• Nainen44v
        Älä jätä läheisiä tä kirjoitti:

Sinulle, en jaksa enään, Ole rakas, ja älä tee itsellesi mitään. Meissä jokaisessa on niin hyviä kuin huonoja puolia ja hetkiä. Kukaan ei ole täysin hyvä tai täysin huono. Sinä olet yhtä arvokas ihminen kuin kuka tahansa meistä täällä. Se, että olet jo laittanut kirjeet postilaatikkoon, ei tarkoita sitä, että et vielä voi perutttaa asiaa. Voit, koska jokainen läheinen ihminen ymmärtää ihmisen ahdistuksen.

Voitko laittaa minulle tänne sähköpostiosoitteen, niin saan sinuun yhteyttä. Haluan olla sinun olkapää ja tuki. Jokainen meistä on lähimmäinen toisilleen. Laita minulle sähköposti osoite. minä nimittäin en osaa luoda sähköposteja itse, enkä tietenkään viitsi omaa työsähköpostia tänne laittaa.

Pyydän.

Minä myös olen mukana jos vain jotenkin voisin auttaa.
        Kaksi läheistäni on tehnyt itsemurhan ja tiedän kokemuksesta että perheelle se ei ollut pikku juttu, vuosia menee ennenkuin siitä toipuu joten jos vain voit antaa mahdollisuuden niin tukea löytyy... siskoani en saanut tukea.
        Lähde vaikka mielummin suhteesta ja tulet huomaamaan myöhemmin että elämä onkin ihanaa

• 13+15
        Älä jätä läheisiä tä kirjoitti:

Pyydän.

"En jaksa enään" Oletko vielä täällä? Toivon sydämestäni, että haet apua, puhu jollekin raskaista kokemuksistasi. Tai mene edes kerran käymään psykiatrisen lääkärin vastaanotolla. Ei siinä mitään häviä, ja jos edelleen tuntuu, että et jaksa, niin saat minuun yhteyttä laittamalla tänne sähköpostiosoitteen. Minulla on mahdollisuuksia auttaa, ja minulla on hyviä yhteyksiä moniin eri tahoihin. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Niin kauan kuin on elämää, on mahdollisuuksia. En kirjoita tähän, että toivoa, koska sitä sinä et varmasti juuri nyt näe, vaikka tiedän, aina on toivoa, ja siihen sinäkin vielä jossain vaiheessa uskot. Tiedän sen, ihan totta.

• Toinen diabeetikko

Voi sinua

• Toinen diabeetikko
        Toinen diabeetikko kirjoitti:

Voi sinua

Korjaus: Kuolema seuraa erittäin harvoin insuliinia itsemurha tarkoituksessa käytettäessä.

• Toinen diabeetikko
        Toinen diabeetikko kirjoitti:

Korjaus: Kuolema seuraa erittäin harvoin insuliinia itsemurha tarkoituksessa käytettäessä.

Myös minä (sairaanhoitaja) haluaisin olla rinnallasi niin, että jaksaisit eteen päin. Toivon sydämestäni, että olet jaksanut tähän päivään, sillä meidän on elettävä päivä kerrallaan - ei yhtään sen enempää. Tässäkin päivässä on monta arvokasta hienoa hetkeä, niin sinulla kuin meillä jokaisella.

• tietämätön

Mä en ymmärrä niitä, jotka jää kerta toisensa jälkeen. Miksi?

• mennyttä..

Annoin uskottomuuden anteeksi yhden kerran. Yhden kerran sen takia koska toista kertaa uskottomuutta ei tullut sen takia koska jätin miehen tuon yhden kerran jälkeen. Kyseessä pitkä parisuhde ja kaksi yhteistä jo aikuista lasta.

• itsetuntoinen

Pettäminen voi tapahtua niin monella tapaa. Jos on selkeesti tehty profiili ja esitelty vapaana niin en anna anteeksi edes yhtäkään kertaa.

Minua ei sido lapset eikä talous pettäjään.

• Toisesta pokki

"Kuinka monta kertaa antaisit uskottomuuden anteeksi? "

ENINTÄÄN yhden kerran. Ja sekin edellytää pettäjältä virheen myöntämistä, aitoa katumusta ja täydellistä avoimmuutta. Hänen tulee ottaa luottamuksen palauttaminen kaikkein tärkeimmäksi tehtäväkseen. Jokainen teko ja ratkaisu, koskipa se sitten parisuhdetta, kotia, työtä, harrastuksia - mitä hyvänsä - pitää tehdä niin, että se osoittaa pyrkimystä menetetyn luottamuksen takaisin saamiseen eikä aiheuta minkäänlaista epäilyä vipillisyydestä.

Tästä lähtökohdasta voin antaa pettäjälle mahdollisuuden ansaita anteeksiannon. Voin sanoa kokemuksesta, että parhassakin tapauksessa siinä menee joitain vuosia, ennen kuni luottamus on edes jollain terveellä tasolla.

Pienikin lipsaus, niin se on siitä poikki llman mitään keskusteluja. Ajatus useamman mokan hyväksymisestä ja anteeksiantamisesta on täysin älytön.

• Nähty

Niitähän riittää,pettäjän tie on rallattelua vain. Valheita ja uusia naisia, ei mitään omantunnontuskia. Oon nähnyt kuinka mies polkee aina uutta ja uutta. Ei näy haittaavan ,vaikka tiesin. Laitoin pihalle. Ei ne sitä lopeta. Ego katos helvetin suuri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3469
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3241
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2696
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2424
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1293
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe