Huomasin tuossa lauantai-iltana sellaista silloin tällöin ilmenevää viiltävän tuntuista kipua peräsuolessa, joka säteilee myös alavatsaan. En ole vähään aikaan syönyt mitään kuitupitoista, mutta perjantai-iltana ja lauantai-aamuna olin syönyt ruisleipää. Onkohan kyseessä peräpukamat? Tosin verta ei paperiin tai pönttöön tule ulosteen mukana.
Viiltävää kipua peräsuolessa, säteilee alavatsaankin
2
134
Vastaukset
- Jouni76
Jos itse olen syömättä kuitua runsaasti ja sit yhtäkkiä vetäsen jonku uunivuokaruisleivän naamaan, ni kyllä alkaa olemaan suolet solmussa.
Kannattaa seurata tilannetta. Ties mikä suolistosyöpä tulossa. - Erde
Olisin veikannut ensimmäisenä ummetusta, mutta ilmeisesti et ole pahemmin syönyt kuitua? Oletko aloittanut jonkin uuden lääkityksen joka saattaisi aiheuttaa ummetusta? Onko ulostetta kulkenut kivuista huolimatta normaalisti?
Oletko tehnyt muutoksia ruokavalioosi, tai aloittanut jonkin lääkityksen?
En ihan ärtyneen suolen oireyhtymääkään lähtisi pois sulkemaan, jos olet tehnyt muutoksia ruokavalioosi.
Oireettomat peräpukamat eivät vuoda verta, eivätkä aiheuta vissiin kipuakaan, joten jos et ole havainnut verta, niin tuskin on kyse niistä.
Eli jos suoli vetää ja uloste ei ole tervan mustaa, eikä pyyhkiminen jätä tuoretta verta paperiin niin tuskinpa on pukamista kyse.
Jos uloste kulkee huonosti, niin kyseessä saattaa olla suolistotukos, joka on hoidettava välittömästi.
Vatsahaavakaan ei oikein sovi kuvaan, koska se on yleensä ylävatsan kipua.
Oletko tarkistanut, että kyse ei ole kutienkaan umpilisäkkeestä? Jos sinulta ei ole poistettu umpilisäkettä, kokeile painaa sormella kovaa siitä kohtaa ja nosta sormi nopealla liikkeellä pois. Jos tämän seurauksena tunnet voimakasta kipua, voi kyseinen turha lisäke olla tulehtunut, joten välittömästi otat yhteyden terveydenhuoltoon.
Suosittelen sinun menevän huomenna päivystykseen, jos kipu jatkuu. Voivat tehdä tarvittaessa tähystyksen. Oli syy tuolle kivull emikä tahansa ei se ole normaalia ja se kannattaa tutkituttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181