Suomalaisen miehen jurous

örisijän kumppani

Hei!

Olen monesti lukenut tätä palstaa, ihan vaan ajankuluna ja yksi asia on mietityttänyt. Aiheesta puhutaan muuallakin, mutta erityisen paljon täällä ja luulen, että joku voi tarjota minulle uusia näkökulmia. Monet naiset tuntuu hehkuttavan ulkomaalaisten miesten kommunikointitaitoja ja sitä, että mies huomioi. Mikä on se suurin eroavaisuus verrattuna perussuomimieheen? Mikä on parempaa, jos verrataan kommunikaatiota ja kumppanina huomioimista? Ihan vaan ihmettelen. Mulla on sellainen suomalainen örisijä, jonka en oikein voi kuvitella tuovan kukkia tms. Mutta on opittu kommunikoimaan keskenämme hyvin ja arvostan sitä, että jos ae joskus jotain kivaa sanoo, niin se aitä todella tarkoittaakin. Kyllä toi tunteensa osaa näyttää, vaikka ei teekään sitä kauniiden puheiden tai lahjojen muodossa. Älkää ottako liian vakavasti kysymystä. Tarkoitus on tosiaan ymmärtää, miksi joku ei innostu suomalaisista miehistä tässä mielessä ja pitää kyseistä piirrettä huonona. Mulla ei ole tässä taustalla mitään ajatuksia siitä, että suomalainen mies olisi parempi kuin ulkomaalainen mies, tai mitään sellaista. Ihmetyttää vaan tämän suomalaisen ns peruspiirteen inhoaminen. :) Saattoi olla typerästi muotoiltu typerä kysymys, mutta toivottavasti joku jaksaa vastata ja myös asiallisesti. ;)

11

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomispore

Jos meissä suomalaisissakin on persoonallisuuseroja niin miksei sitten ulkomaalaisissakin?

Onhan niitä suomalaisiakin miehiä joilla on hyvin sana hallussa.

• .....

Itse yksinkertaisesti viihdyn puheliaiden ihmisten seurassa, ystäväni ovat kaikki sosiaalisia ja niin on ulkomaalainen mieheni. Hän muistaa aina kehua, halia ja suukotella oma-aloitteisesti mikä on minulle tärkeää. Tarvitse fyysistä ja verbaalista läheisyyttä ja siksi seurustelu juron suomalaisen tai ulkomaalaisen kanssa ei onnistuisi.

• +9+222

Saman olen minäkin laittanut merkille,että jos nainen pitää ulkomaalaisesta miehestä enemmän,kuin suomalaisesta niin syyn ei aina suinkaan ole tämä eksoottisuus vaan ihan tämä kommunikoinnin taito ja läheistyväisyys mm. parisuhteessa.

Itselläni ei ole ulkomaalaista miestä ,mutta ystäviini kuuluu ulkolaisia sekä miehiä ja naisia ja siinä mielessä yhdyn edellisen kirjoittajan tekstiin,että ovat yleensä lähestyväisempiä(ystävällisempiä) kuin suomalaiset tykkäävät halata ja ilmaista tunteitansa jne..On myös jokunen suomalainenkin mies ystävänäni jotka ovat helposti lähestyttäviä :) mutta kyllä se niin taitaa suurin piirtein olla,että ulkomaalaiset miehet kiehtovat naisia enemmän tästä syystä joita edelliset kirjoittajat sanoivat ja minä omassa viestissäni.

• Mies Stadista
        +9+222 kirjoitti:

Saman olen minäkin laittanut merkille,että jos nainen pitää ulkomaalaisesta miehestä enemmän,kuin suomalaisesta niin syyn ei aina suinkaan ole tämä eksoottisuus vaan ihan tämä kommunikoinnin taito ja läheistyväisyys mm. parisuhteessa.

Itselläni ei ole ulkomaalaista miestä ,mutta ystäviini kuuluu ulkolaisia sekä miehiä ja naisia ja siinä mielessä yhdyn edellisen kirjoittajan tekstiin,että ovat yleensä lähestyväisempiä(ystävällisempiä) kuin suomalaiset tykkäävät halata ja ilmaista tunteitansa jne..On myös jokunen suomalainenkin mies ystävänäni jotka ovat helposti lähestyttäviä :) mutta kyllä se niin taitaa suurin piirtein olla,että ulkomaalaiset miehet kiehtovat naisia enemmän tästä syystä joita edelliset kirjoittajat sanoivat ja minä omassa viestissäni.

Itse päädyin ulkomaalaisen naisen kanssa yhteen ihan samoista syistä, mitä suomalaisista miehistä mainittiin noissa yllä olevissa viesteissä:). Vaimollani on joitain suomalaisia kavereita, ja hän on samaa mieltä kanssani, että naiset ovat myös erittäin ujoja, ja hiljaisia/vähemmän puheliaita ulkomaalaisiin verrattuna. Täytyy itse aina aloittaa puhuminen, ja pitää keskustelua yllä muuten vain istutaan hiljaa puhumatta mitään pitempiäkin aikoja:D.

• akropolis
        Mies Stadista kirjoitti:

Itse päädyin ulkomaalaisen naisen kanssa yhteen ihan samoista syistä, mitä suomalaisista miehistä mainittiin noissa yllä olevissa viesteissä:). Vaimollani on joitain suomalaisia kavereita, ja hän on samaa mieltä kanssani, että naiset ovat myös erittäin ujoja, ja hiljaisia/vähemmän puheliaita ulkomaalaisiin verrattuna. Täytyy itse aina aloittaa puhuminen, ja pitää keskustelua yllä muuten vain istutaan hiljaa puhumatta mitään pitempiäkin aikoja:D.

Meillä taas istutaan hiljaa, jos en minä aloita keskustelua, mies on hiljainen ulkomaalainen, kieliongelmia ei ole, osaan miehen äidinkielen myös, kun ollaan asuttu kahdeksan vuotta hänen kotimaassaan. Kaikki me ollaan erilaisia, niin suomalaiset kuin ulkomaalaisetkin.

• China Dragon
        akropolis kirjoitti:

Meillä taas istutaan hiljaa, jos en minä aloita keskustelua, mies on hiljainen ulkomaalainen, kieliongelmia ei ole, osaan miehen äidinkielen myös, kun ollaan asuttu kahdeksan vuotta hänen kotimaassaan. Kaikki me ollaan erilaisia, niin suomalaiset kuin ulkomaalaisetkin.

Hmm...ehkä etsimme jotain ja voimme myös löytää.

Itse pidän kiinalaisesta tyylistä jossa on tietynlaista viileyttä eikä turhia sanoja.
        Kiinalaisten tapoihin kun kuuluu ettei puhe ole mitään vaan käytännön teot ja eleet.

Itse viihdyn hyvin vaimoni vieressä, huumoria on ja sitä pitääkin olla.

Tyhjät sanat jätämme niille jotka sitä tarvitsevat ja jotka niihin uskovat.

• Chom chom

Jos vertaan miestäni vaikkapa veljeeni tai siskojeni miehiin, en näe merkittäviä eroja. Kaikki ovat aika sosiaalisia tapauksia ja tulevat juttuun erilaisten ihmisten kanssa. Se on sellaista toisten ihmisten huomioimista sen sijaan, että käpertyisi omaan pikku maailmaansa.

Lapsuudenkodissani on halailtu paljon, se on mulle luonnollista. Mieheni synnyinmaassa käydessämme emme juuri osoita kiintymystä julkisesti, se vain ei ole tapana. Kotona on eri asia. Ja lapset saavat rutkasti hellyyttä osakseen.

Itsevarmuus oli yksi niistä ominaisuuksista, joihin miehessäni ihastuin. Ei tarvinnut arpoa, mahtaako tuo olla kiinnostunut. Hän tiesi, mitä halusi ja tuli rohkeasti & kohteliaasti juttelemaan. Seurusteluaikana sain lahjoja ja mies halusi aina maksaa kaiken, mutta ei se muhun kummempaa vaikutusta tehnyt. Nykyään lahjat ovat vähentyneet, mutta mies huomioi arkisissa asioissa.

Mieheni on sosiaalinen, muttei kuitenkaan erityisen puhelias. Joskus naljailen, että parikymmentä vuotta vielä ja meillä on hyvin hiljaista, kun toinen ymmärtää sanomattakin. Miehen kanssa on helppo puhua, mutta myös helppo olla hiljaa. Vähitellen mies on oppinut puhumaan vaikeista asioista ja tunteista. Hänelle kotoa opittu malli oli se, ettei pidä ajatella liikaa. Puolensa siinäkin - kannattaa elää nykyhetkessä - mutta jotkut solmut on silti hyvä avata.

• China Dragon

Chom chom, sinulla on selvästi hyvä suhde.

Kaksi ihmistä voivat olla niin lähellä toisiaan myös henkisesti ettei ylenpalttisia puheita enää tarvita. Riittää kun katsoo puolisoaan ja tietää mitä hän ajattelee.
        Pienet eleet, huomioiminen, huumori pitävät suhteen kasassa. Puolison arvostaminen ja vapaus omiin asioihin(molemmin puolin) ovat tärkeintä parisuhteissa.

• 234432342

Olisivatkohan nuo jurous ja hiljaisuuskin sellaisia pikku hiljaa menneisyyteen jääviä ominaisuuksia suomalaisten osalta. Itse en tunne montakaa tällaista arkkityyppiä, ja ne harvatkin ovat kaikki yli 50 v. Tätä nuoremmat miehet ovat enimmäkseen hyvinkin puheliaita ja sanavalmiita.

• örisijän kumppani AP

Kiitos vastauksista! Totta kai kaikki ovat yksilöitä, enkä itse yleistä juurikaan, mutta niin monet vain mainitsevat tästä, siksi kysyin. :)

Me ei kanssa paljoa sanoja tarvita mun poikaystävän kanssa. Ollaan molemmat nuoria aikuisia, vähän vajaa kolmenkympin kumpikin. Että kyllä ne nuoremmatkin saattaa olla juroja. x) Puhuu poikakaveri jonkun verran ja on silloin hauska. Muutenkin on kyllä hauskaa seuraa. Jos haluan puhua vakavasti jostain, niin se on joskus vähän työlästä tai jos haluan antaa hyvää palautetta jostain. Ja tyyppiä itseäänkin ärsyttää, kun ei osaa sanoa enempää. Mutta en sitä enää pahemmin odotakaan. Tiedän, että kuuntelee, mitä sanon, osallistuu sillä lailla kuin osaa. Ja tärkeintä on se, että jos kysyn jotain, niin saan vastauksen. :) En itsekään oikein ole semmonen, että puhumalla osoittaisin tunteita. Yleensä en pahemmin ihmisiä tykkää kosketella, hyviä ystäviä saatan halata. Parisuhteessa meillä kyllä on koskettamista. Ja se on meille molemmille tärkeää. Osaa toi mies halia, vaikka puhuminen vähän ontuukin. :) Mulle sopii paremmin olla se puheliaampi osapuoli. ;)

Mutta kiva kun sain vastauksia! En kyllä tosin itsekään montaa tommosta hiljaista jurottajaa tunne. Ulkomaalaisia en tunne juuri ollenkaan.

• puuroa suömään

No kuka nyt tylsää harmaata suomi poikaa haluaisi,kun tarjolla on maailma pullollaan ihanempiakin yksilöitä

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      11
      12436
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11193
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      32
      3734
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3159
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2884
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2468
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      53
      2185
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1975
    Aihe