Miehen alkoholin käyttö

känniörvellys

Mikä on mielestäsi ihanne, kuinka paljon mahdollinen ( tai tuleva) poikaystäväsi/miehesi juo alkoholia viikossa?

1. ei lainkaan
2. kerran viikossa lärvit
3. silloin tällöin
4. useamman kerran viikossa, mutta ei humalaan
5. muutaman kerran viikossa kännit
6. kerran kuussa
7. kännit perinteisissä juhlissa, juhannus, vappu uusi vuosi jne
8. 2-5 krt vuodessa, vain hieman, ei kännejä koskaan

Jos sinulla on mies, oliko hän ensi kertaa tavatessanne humalassa, selvin päin, hieman ottanut tai jotain muuta? Entä itse?

Kuinka paljon itse käytät alkoholia?

1

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihanne on, että alkoholin käyttö tai sen käyttämättömyys ei tuota mitään erityisiä ongelmia suhteeseen eikä muuhunkaan elämään.

Ihanne on, minun tapauksessani, että mies jakaa viinipullon joskus puoliksi perjantai-iltana, eli molemmat juovat pari lasia, tulematta humalaan tai potematta krapulaa seuraavana päivänä. 1-2 saunakaljaa (sauna pari kertaa viikossa) halutessaan on myös ok. Miehen on hyvä myös käydä joskus kavereiden kanssa viihteellä pidemmän kaavan kautta, niin ei koe jäävänsä siitäkään ilosta paitsi. Eikä silloin katso myöskään minua kieroon, kun itse menen omien kavereiden kanssa pari kertaa vuodessa jonnekin viihteelle, jossa nautitaan alkoholia. Lisäksi pari kertaa vuodessa tulee käytyä yhdessä baareissa. Siinäkin on hyvä, että jos molemmat juovat, juovat suunnilleen saman verran, eikä niin ,että toinen on konttauskunnossa ja toinen absolutistina.

Mikä on liikaa? Se, että ei ole vielä aamulla kotona, tai missä yöpyykin, se, jos jää putki päälle, eli juo vielä seuraavana aamuna/päivänä. Jos ei osaa lopettaa, kun haluaa. Jos ei pääse töihin juomisen/krapulan takia tai se haittaa muuten työelämää tai perhe-elämää. Jos on kotona humalassa, lasten läsnäollessa. Jos tekee typeriä asioita kännissä, mitä katuu seuraavana päivänä. Eli, ettei ole itsehillintää juomisen suhteen. Itsehillintä on muutenkin minusta kumppanissa tärkeä piirre, kuten itsessäkin.

Tavatessamme ensi kerran oli nyk. kumppanini humalassa ns. amatöörien tapaan juhannuksena. Hyvä puoli siinä oli se, että "amatööriys" näkyi, huomasi heti ettei ollut alkkis,vaan oli poikkeuksellista. Ja toinen hyvä puoli oli se, että muuten hän ei ehkä olisi uskaltanut kysyä lupaa istua viereen, eikä oltais alettu jutella. Lisäksi jos hän olisi ollut täysin selvä, juttu olis voinut olla kankeaa, koska hän on jännittyneenä yleensä vähän jäykkis ja puhuu kirjakieltä. Itse olin myös jonkin verran humalassa, ja amatöörityyliin, juu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe