.... jos ei sellaiseen halua?
Kuullostaa idioottimaiselta kysymykseltä, joka kuitenkin voi synnyttää mielenkiintoisen keskustelun.
Väitän, että parisuhteen ulkopuolelle jäänneiden oma asenne estää parisuhteen. Toisilla tämä elämänvaihe kestää pidempää kuin muilla. Toiset eivät kykene muuttamaan asennettaan, vaan löytävät vikoja kaikesta muista.
Kuinka todennäköistä on päätyä parisuhteeseen, jos...
27
274
Vastaukset
- ätmi-sinkku
Jos olet kaunis tai vähintään nätti nainen niin 99% varmuudella löydät miehen. Eri asia onkin että onko mies uskollinen ja kohteleeko se sinua hyvin.
- ghhgg
Aloituksessahan puhuttiin henkilöistä jotka eivät halua suhteeseen.
- lottamari.
Juu..asenne estää ottamasta huonoa miestä, sellainen trauma on jäänyt.
- firebird
Lottamari, niin minullakin, kolme muuta pidempää suhdettani 18-22-vuotiaana sai minut nostamaan hyvän luonteen hyvin tärkeäksi.
- ätmi
firebird kirjoitti:
Lottamari, niin minullakin, kolme muuta pidempää suhdettani 18-22-vuotiaana sai minut nostamaan hyvän luonteen hyvin tärkeäksi.
Naisten käsitys hyvästä luonteesta: "Omani on yksi maailman taitavimmista taistelulajiexperteistä. Kuuluisa isä, ei halua mistään hinnasta kuuluisaksi, joten ei ole tehnyt uraa. Minusta se on äärettömän seksikästä."
- ätmi
firebird kirjoitti:
Sulla oli siis kolme pidempää suhdetta neljän vuoden sisällä? :D
- ätmi-sinkku
Nainen päätyy aina jonkun jyystärin nus.sittavaksi ja palvelijaksi. Miehen asenteella ei ole väliä koska ulkonäkö ratkaisee että päätyykö suhteeseen. Ei kukaan varmaan halua olla koko elämää yksin mutta rumien nyt vaan on pakko olla yksin.
- Näin menee, N
Entä sun omat asiat? Unohda tässä nyt muut ihmiset ja keskity omaan pääkoppaasi.
Väittäisin, että sä itse olet sellainen tyypillinen tapus, jolla oma asenne on kaiken jarru. Sä et halua naista ja siksi et sellaista saa.
Asian menee samalla tavalla kuin mato-ongella:
1. Mies - hänellä on onki ja mato ja taito laittaa ongen järveen. Seurauksena kalaa tulee.
2. Mies - hänellä on onki ja mato, mutta ei nyt vaan aina jaksa laittaa onkea järveen. Seurauksena kalaa ei aina tule, mutta tulee heti kun asenne on kohdalla.
3. Mies (ATM) onki ja mato löytyy, mutta tämä tämä mies heiluu ongen kanssa metsässä ja ihmettelee missä kalat. Toisaalta eipä tämä mies kaloilla mitään tee, koska ei tykkää perata eikä syödä kaloja. Toki kadehtii 1. ja 2. miesten saaliita. - Niin tai
Näin menee, N kirjoitti:
Entä sun omat asiat? Unohda tässä nyt muut ihmiset ja keskity omaan pääkoppaasi.
Väittäisin, että sä itse olet sellainen tyypillinen tapus, jolla oma asenne on kaiken jarru. Sä et halua naista ja siksi et sellaista saa.
1. Mies - hänellä on onki ja mato ja taito laittaa ongen järveen. Seurauksena kalaa tulee.
2. Mies - hänellä on onki ja mato, mutta ei nyt vaan aina jaksa laittaa onkea järveen. Seurauksena kalaa ei aina tule, mutta tulee heti kun asenne on kohdalla.
3. Mies (ATM) onki ja mato löytyy, mutta tämä tämä mies heiluu ongen kanssa metsässä ja ihmettelee missä kalat. Toisaalta eipä tämä mies kaloilla mitään tee, koska ei tykkää perata eikä syödä kaloja. Toki kadehtii 1. ja 2. miesten saaliita.Saattaahan se myös olla, että miehellä on onki, mato ja asenne kohdillaan, mutta kaloja ei vain tule. Mistä mies voikin vetää johtopäätöksen, että tässä järvessä ei ole kaloja.
- Näin menee, N
Niin tai kirjoitti:
Saattaahan se myös olla, että miehellä on onki, mato ja asenne kohdillaan, mutta kaloja ei vain tule. Mistä mies voikin vetää johtopäätöksen, että tässä järvessä ei ole kaloja.
Jos sä oikeasti haluat kalaa, niin sä seuraat kavereita ja katsot miten sitä kalaa saa.
Ja tarvittaessa siirrytte toiselle järvelle, jos koko porukalla sama vika. - ätmi
Näin menee, N kirjoitti:
3. Mies (ATM) onki ja mato löytyy, mutta tämä tämä mies heiluu ongen kanssa metsässä ja ihmettelee missä kalat. Toisaalta eipä tämä mies kaloilla mitään tee, koska ei tykkää perata eikä syödä kaloja. Toki kadehtii 1. ja 2. miesten saaliita.Minäkin haluan kalastusvinkkejä aina nimenomaan kaloilta.
- Nyt nappaa!
Niin tai kirjoitti:
Saattaahan se myös olla, että miehellä on onki, mato ja asenne kohdillaan, mutta kaloja ei vain tule. Mistä mies voikin vetää johtopäätöksen, että tässä järvessä ei ole kaloja.
Saaristolaisena vaihtaisin pyyntivälinettä, ennen kuin vedän johtopäätöksen kalattomuudesta. Millainen on mesta käytännössä on täysin naiseton? Munkkiluostari?
- Näin menee, N
ätmi kirjoitti:
Minäkin haluan kalastusvinkkejä aina nimenomaan kaloilta.
Ei ne kalamiehetkään mitään kaloilta käy kysymään.
Hoida homma kotiin taidoillasi.
- 11+12
Noh mites AP sitten selittää, jos on suhteita ennen ollut ja sitten jää ulkopuolelle, eipä ne samat asiat ennenkään ollut esteenä.
- Näin menee, N
Selitän sen ihmisen nykyisellä asenteella. Pitää olla vastaanottavassa tilassa, jotta tekee kaikkensa löytääkseensä kumppanin. Ihmisellä voi olla menneisyydessä tapahtumia, jotka vaikuttavat tähän. Niistä vaan on päästävä yli.
Kun noita nettideitti-ilmoituksia selaa, niin ei kannata tuhlata aikaansa sellaiseen joka ei tiedä millaista suhdetta hakee. Oma ilmoituskin pitää olla selkeä tositarkoituksen kertomiseksi. Ja kun haetaan tositarkoituksella, niin silloin paras tulos tulee siitä, että on rohkeasti yhteydessä oman tasoiseen. Tason alentamisessa ei ole järkeä, sillä se vaikuttaa omaan asenteeseen.
Moni tekee tässä virheen eli sinkoillaan sinne tänne ja loppujen lopuksi kukaan ei kiinnosta eikä kiinnostu tuuliviiristä. Väittäisin, että Puuma-suhteet ovat osa tätä ilmiötä.
Mulla itselläni meni eron jälkeen vuosia, että pääsin oikeaan tilaan.
Ongelma oli pelkästään omassa asenteessani. Nyt tapailen miestä, joka on tasoiseksi tai jopa parempi. - 1+190
Näin menee, N kirjoitti:
Selitän sen ihmisen nykyisellä asenteella. Pitää olla vastaanottavassa tilassa, jotta tekee kaikkensa löytääkseensä kumppanin. Ihmisellä voi olla menneisyydessä tapahtumia, jotka vaikuttavat tähän. Niistä vaan on päästävä yli.
Kun noita nettideitti-ilmoituksia selaa, niin ei kannata tuhlata aikaansa sellaiseen joka ei tiedä millaista suhdetta hakee. Oma ilmoituskin pitää olla selkeä tositarkoituksen kertomiseksi. Ja kun haetaan tositarkoituksella, niin silloin paras tulos tulee siitä, että on rohkeasti yhteydessä oman tasoiseen. Tason alentamisessa ei ole järkeä, sillä se vaikuttaa omaan asenteeseen.
Moni tekee tässä virheen eli sinkoillaan sinne tänne ja loppujen lopuksi kukaan ei kiinnosta eikä kiinnostu tuuliviiristä. Väittäisin, että Puuma-suhteet ovat osa tätä ilmiötä.
Mulla itselläni meni eron jälkeen vuosia, että pääsin oikeaan tilaan.
Ongelma oli pelkästään omassa asenteessani. Nyt tapailen miestä, joka on tasoiseksi tai jopa parempi.Niin, tai sitten yksinkertaisesti miehiä on määrällisesti huomattavasti enemmän mitä te naiset ette tajua, koska eihän teidän tarvitse miehenä hakea seuraa, joten on mahdotonta ymmärtää miten toisilla voi olla vaikeaa, kun itsellään on niin helppoa.
Jos ei halua parisuhteeseen, ei sellaiseen joudu. Ei kukaan voi vääntää ketään väkisillä parisuhteeseen.
Jos haluaa parisuhteeseen, ei siihen välttämättä pääse. Syitä voi löytyä itsestä ja siitä ettei löydä ketään sopivaa, tai kuten meillä ätmeillä - me emme kelpaa kenellekkään.- Repepepe
Huomaa, että naisilla on naisten ongelmat. Vain nainen voi päätyä tahtomattaan parisuhteeseen, "se vain tapahtui" on tuttu lausahdus naisen suusta. Miehellä vaatii suuren työn päästä edes treffeille asti, joten päätyä tahtomattaan parisuhteeseen lienee mahdottomuus.
- sinkkumies.
Ei ole todennäköistä päätyä suhteeseen jos on ruma. En voi ajatella niin että en halua suhdetta enää ikinä koska en vain haluaisi elää yksin tätä elämää. Omilla haluilla ei ole paljonkaan väliä jos oma ulkonäkö ei miellytä naisia. Voi sitä mennä kidurgille ja vaikka mihin kauneushoitoihin mutta jos en kelpaa tälläisenä kuin olen niin sitten olen sinkku. Mielestäni oen kuitenkin ihan kelpo mies ja on niitä pahempiakin miehiä jotka seurustelee ja kohtelevat naisia sikamaisesti, pettävät ja juovat usein.
- dzon
Kyllä minäkin varmaan jonkun naisen saisin jos minulle itselleni kelpaisi ikäiseni, eli yli 40v, nainen mutta en vaan näe mitään syytä miksi enää tässä vaiheessa pitäisi kelvata. Olisi tietenkin eri asia jos olisin 20v sitten tavannut ikäiseni naisen ja nyt molemmat olisimme yli nelikymppisiä niin vuosien varrella olisi saattanut jotain kiintymystäkin muodostua.
Voihan se tietenkin olla niinkin että yliarvioin itseäni luulemalla että nyt kelpaisin jollekin ikäiselleni naiselle. Voihan se olla että en kelpaisikaan mutta mielestäni turhaa spekuloida sillä että kelpaisiko niille joista itse ei ole kiinnostunut. "Kuinka todennäköistä on päätyä parisuhteeseen, jos ei sellaiseen halua?"
Todennäköisyys on 0 %, jos ei todella halua päätyä parisuhteeseen. Jos sanoo, ettei halunnut parisuhteeseen, mutta tässä sitä nyt vaan parisuhteessa ollaan, niin on valehdellut itselleen ettei halua parisuhdetta.
"Väitän, että parisuhteen ulkopuolelle jäänneiden oma asenne estää parisuhteen. Toisilla tämä elämänvaihe kestää pidempää kuin muilla. Toiset eivät kykene muuttamaan asennettaan, vaan löytävät vikoja kaikesta muista."
Tuon viimeisen lauseen suhteen olen eri mieltä ainakin itseni suhteen. Ei vikaa ole muissa, minä tiedän että vika on vain ja ainoastaan minussa. Minun ajatuksieni ja uskomusteni pitäisi muuttua ja minun pitäisi pystyä päästä eroon pelosta. Ovatko nuo muutettavissa enää näin vanhana? Enpä usko.- ikisinkku.
Saisin joo naisen, jonkun hirveen läskin joka vaan syö ja makaa sohvalla.
Itse tykkään kuntoilla ja käydä salilla joten mitään sohvaperunaa en huoli ja jos naien on lihava niin sellanen ei jaksa tehdä mitään - mösjöö
Nuorempana mulla oli pakkomielle löytää tyttöystävä, mutkun ei. Ei kelvannut. Siitä kelpaamattomuudesta sitten seurasi kaikenlaista paskaa ja aikani syytin siitä naisia, mutta vanhemmiten on alkanut kallistua ajatus siihen suuntaan että enköhän ole aina ollut vähän "kummallinen" ja nyt ei naisia oikein voi kelpaamattomuudestakaan syyttää kun kiinnostusta löytyisi. Itsellä vaan ei ole tarvittavia palikoita vuosien aikana kerääntynyt siihen vehtaus/seurustelutouhuun ja koen jo olevani liian vanha opetellakseni jotain kodinleikkimistouhuja.
Eipä kyllä väkisin ole kukaan nainen mua parisuhteeseen tullut repimään, en edes minkäänlaista stalkkeria ole saanut riesakseni. Naiset kun näkee etten ole hommassa mukana niin se on välitön stoppi. Joten vaikuttaa siltä ettei mies ainakaan voi haluamattaan päätyä parisuhteeseen. - Näin menee, N
Miinusten perusteella voi tulkita, että moni on taas pahoittanut mielensä.
Se ei kylläkään ollut tarkoitus.
Jos et kaikesta huolimatta löydä vikaa omasta parisuhdeasenteesta, niin ymmärrä kuitenkin että monella sellainen väliaikainen vika on. Jos nettideittailun puolella on vaikeaa, niin selitys voi olla olla miehen/naiset parisuhdeasenne. Ei sellaisiin kannata käyttää aikaa. Etsi ihminen, jolla on samat parisuhdetavoitteet kuin sinulla. - dzon
Kuten aiemmin sanoin niin jos rimaa tarpeeksi alas laskee niin varmaan jokainen saa jonkun. Itsekin varmaan saisin naisen jos minulle kelpaisi yli 40v ja epäviehättävä nainen. Sellaista naista minä en kuitenkaan saa, jonka itsekin haluaisin. Eikös se ole aika mieletön ajatus että pitäisi tyytyä johonkin sellaiseen mitä ei oikeasti edes halua?
Tässäkin asiassa vallitsee melkoinen tekopyhyys. Miehiä käsketään laskemaan rimaansa ja tyytymään tasoonsa Naiset taas kun valittavat että kunnon miehiä ei löydy niin heitä säälitellään ja heille löytyy ymmärtäjiä ja neuvojia. Jos mies asettaa jotain ehtoja mitä naiselta odottaa niin hän on pinnallinen. Jos nainen asettaa ehtoja mitä mieheltä odottaa niin se on ihan luonnollista, mitä se onkin mutta miksei toisin päin?- Näin menee, N
En tiedä mikä on vallitseva mielipide, mutta omani on se että oma parisuhdeasenne on parhaimmillaan kun ei käy laskemaan rimaa. Eihän se toinen ihminenkään halua sellaista, jonka nyt ottaa kun ei sitä mieleisintä saa.
Kaikkein onnellisimmassa tilanteessa tietenkin ovat ne miehet/naiset, joiden ihannekumppani on samaa tasoa. Jos ihailee vaan malleja/missejä tai lätkänpelaajia, niin se on vähän oma vika.
- kummitus
Minä ymmärrän kyllä täysin. Minulla oli vuosia ongelmana, että parisuhdemielessä halusin vain asioita mitä en voi saada, ja lakkasin haluamasta niitä sitten kun sain. Ymmärsin itsekin, etteivät miehet joita halusin olleet yhtään sen parempia kuin miehet jotka olisin saanut, ja ainoa ero oli tuo saavuttamattomuuden luoma illuusio täydellisyydestä. Taustalla pohjimmiltaan sitoutumiskammo. Vähä vähältä olen yrittänyt opetella tuosta eroon ja mieltäisin olevani jo voiton puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291889Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651860Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3711687Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151219Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221148- 121091
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81046- 2851015
- 821011
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49968