"Minä kuitenkin sanon, että hyvästi Kolesterolisaurus. Olet nyt kuollut hypoteesi. Olet mennyt luojasi luokse. Et vain tiedä sitä vielä. Koska sinuun uskovat ihmiset eivät ymmärrä mitään logiikan päälle."
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=30&t=59842&p=1862675#p1862675
Tyydyttyneet rasvahapot nostavat ???
14
164
Vastaukset
- VP?
Melkeen kuin Heikkilän satukirjoista oli tuo iltasatu kirjoitettu. No onneksi rasvakarpit alkaa 5vuoden sisään kaatua sydänvaivoihinsa eikä tarvi enää tuota huuhaa uskontoa kuunnella.
- Kenties?
Ken elää niin hän näkee?
- VP?
2 vuotta sitten mittautin kolesteroliarvoni: kokonaiskolesteroli 7.1, hdl 1.7, ldl 5.2 ja trigly 0.4. Viikko sitten uusi mittaus: kokonaiskolesteroli 5.5, hdl 1.3, ldl 4.0 ja trigly 0.6.
Elämäntavoissa tai liikuntatottumuksissa ei eroa, ruokailu vhh-tyyppisesti jossa suurin muutos mittausten välillä on juuston vaihtuminen pähkinöihin. Ensimmäisen mittauksen aikaan söin paljon juustoa päivittäin n.150g, nykyisin en syö yhtään.
Kyllä minulla vaikutti tyydyttyneen rasvan vaihtuminen tyydyttymättömiin kolesterolissa. - Minulla taas
VP? kirjoitti:
2 vuotta sitten mittautin kolesteroliarvoni: kokonaiskolesteroli 7.1, hdl 1.7, ldl 5.2 ja trigly 0.4. Viikko sitten uusi mittaus: kokonaiskolesteroli 5.5, hdl 1.3, ldl 4.0 ja trigly 0.6.
Elämäntavoissa tai liikuntatottumuksissa ei eroa, ruokailu vhh-tyyppisesti jossa suurin muutos mittausten välillä on juuston vaihtuminen pähkinöihin. Ensimmäisen mittauksen aikaan söin paljon juustoa päivittäin n.150g, nykyisin en syö yhtään.
Kyllä minulla vaikutti tyydyttyneen rasvan vaihtuminen tyydyttymättömiin kolesterolissa.Kaikki eivät oel ihan samanlaisia. Mutta on huomattava, että pähkinöissä on mutuakin kuin rasvaa, ei voi siis suoraan sanoa, että rasva oli se, joka vaikutti. Samoin juustoissa on muutkain kuin rasvaa.
Monet kertovat, että juustot ja maitotuotteet jumittavat painonlaskua. Jätettyään ne pois, jatkuu laihtuminen taas, muuten siis vhh:lla edelleen.
Minua taas juustot pitävät tiellä. LDL 1.9, HDL 1.8 ja triglyt 0.4. Kokonaiskolesteroli 3.9. Ikää kohta 50. Syön todella paljon juustoja.
Ei tiedetä kolestrolista tarpeeksi. Ei teidetä onko tuolla mitään väliä. Onko sinulta tutkittu partikeleiden koko? Sillä olisi väliä. Ehkä välttelet juustoja aivan turhaan?
Nämä jutut ovat juuri niitä, joita pitäisi jakaa tällä palstalla eikä kiistellä rasvauksesta tai kirjoitella ala-arvoisia. - Minulla taas
Minulla taas kirjoitti:
Kaikki eivät oel ihan samanlaisia. Mutta on huomattava, että pähkinöissä on mutuakin kuin rasvaa, ei voi siis suoraan sanoa, että rasva oli se, joka vaikutti. Samoin juustoissa on muutkain kuin rasvaa.
Monet kertovat, että juustot ja maitotuotteet jumittavat painonlaskua. Jätettyään ne pois, jatkuu laihtuminen taas, muuten siis vhh:lla edelleen.
Minua taas juustot pitävät tiellä. LDL 1.9, HDL 1.8 ja triglyt 0.4. Kokonaiskolesteroli 3.9. Ikää kohta 50. Syön todella paljon juustoja.
Ei tiedetä kolestrolista tarpeeksi. Ei teidetä onko tuolla mitään väliä. Onko sinulta tutkittu partikeleiden koko? Sillä olisi väliä. Ehkä välttelet juustoja aivan turhaan?
Nämä jutut ovat juuri niitä, joita pitäisi jakaa tällä palstalla eikä kiistellä rasvauksesta tai kirjoitella ala-arvoisia.Oho, tulipa kirjoitusvirheitä!
- rasva tappaa
Minulla taas kirjoitti:
Oho, tulipa kirjoitusvirheitä!
Juu...niin tuli ja asiavirheitä sitäkin enemmän.
- VP?
Minulla taas kirjoitti:
Kaikki eivät oel ihan samanlaisia. Mutta on huomattava, että pähkinöissä on mutuakin kuin rasvaa, ei voi siis suoraan sanoa, että rasva oli se, joka vaikutti. Samoin juustoissa on muutkain kuin rasvaa.
Nämä jutut ovat juuri niitä, joita pitäisi jakaa tällä palstalla eikä kiistellä rasvauksesta tai kirjoitella ala-arvoisia.En välttele juustoja, olen vain kyllästynyt niihin. En myöskään ohjaile ruokailutottumuksiani kolesterolinpelossa, kerroin vain omat tulokseni ja mitkä asiat niihin luultavasti vaikutti minun tapauksessani. Vastasin tähän väitteeseen:
”Voit syödä tyydyttyneitä rasvoja niin paljon kuin ikinä haluat, sillä ei ole mitään tekemistä veresi kolesterolitasojen kanssa.”
Kummasti minulla vaan vaikutti tyydyttymättömän rasvan vaihto tyydyttymättömiin kolesterolitasoissa. Eikä Suomessa partikkelikokoja tietääkseni juuri mittailla ja siitähän tässä ei ollut edes kyse vaan kolesterolitasoista yleensä. Eikä kyse ollut siitäkään miten vaarallista tai vaaratonta kolesteroli on. - Karps13
Minulla taas kirjoitti:
Nämä jutut ovat juuri niitä, joita pitäisi jakaa tällä palstalla eikä kiistellä rasvauksesta tai kirjoitella ala-arvoisia.Kolestroli minulla on n.5. Ei ole tarvetta laskea, koska liian alhainen kolestroli myöhemällä iällä tarkoitaa lyhyempää elämää.
LDL- kolestrolin partikkelikoko on ratkaiseva, pieni partikkelikoko on vaarallinen.
Pientä partikkelia tuottavat hiilihydraatti ruuat ja statiinit, voi lisää LDL partikkeletten kokoa. - VP?
Karps13 kirjoitti:
Kolestroli minulla on n.5. Ei ole tarvetta laskea, koska liian alhainen kolestroli myöhemällä iällä tarkoitaa lyhyempää elämää.
LDL- kolestrolin partikkelikoko on ratkaiseva, pieni partikkelikoko on vaarallinen.
Pientä partikkelia tuottavat hiilihydraatti ruuat ja statiinit, voi lisää LDL partikkeletten kokoa.No paljonkos sinulla on pieniä ja suuria partikkeleita ja missä mittasit?
- karps13
VP? kirjoitti:
No paljonkos sinulla on pieniä ja suuria partikkeleita ja missä mittasit?
"No paljonkos sinulla on pieniä ja suuria partikkeleita ja missä mittasit?"
Ei tarvitse mitata kun syö terveellisesti, paljon voita ja nykyään myös kookosrasvaa. - VP?
karps13 kirjoitti:
"No paljonkos sinulla on pieniä ja suuria partikkeleita ja missä mittasit?"
Ei tarvitse mitata kun syö terveellisesti, paljon voita ja nykyään myös kookosrasvaa.Aivan, eli et tiedä, olet pelkästään lukenut jostakin. Sinullakin voi hiilihydraatit kasvattaa partikkelikokoa ja tyydyttynyt rasva pienentää sitä. Et voi tietää kun et ole mitannut. Luotat vain johonkin kirjaan joka voi olla väärässä.
- Koska kuolen?
Etkös noin sanonut jo 5 vuotta sitten?
12 vuottaa karppausta takana jo mulla.
Kun kerran olet tuollainen ennustaja, niin kerro milloin kuolen?
Kokonaiskolesteroli 3.9.
- VP?
Sadut jatkaa rasvan tankkaajat kuolee pian hyvä niin ei tule ikävä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413888Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3523015Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131927Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91645Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23801- 44784
- 67779