Ukin ja mummon härskit puheet

Mimmu + 1+ 3

Meillä ei kotona puhuttu kukista ja mehiläisistä, seksuaalikasvatus tapahtui uhkailemalla, pelottelemalla, huutamalla ja syyllistämällä.

Sain esim.puhuttelun kun olin ollut leikkimässä leikkipuistossa jossa oli ollut yhtäaikaa myös poikia. Olin tuolloin 5-vuotias ja nämä pojat ehkä saman ikäisiä. Kuulemma tieto tästä oli tullut joltain minut nähneeltä kylän naiselta joka oli ilmoittanut kotiinpäin että siellä se värkkää pokien kanssa.
Leikin kylläkin kaverini kanssa ja nämä pojat olivat ketä lie, alueen toisessa päässä leikkimässä omia juttujaan.Se oli viimeinen kerta kun pääsin kotipihalta yhtään minnekään, "kun alkavat kuule sinusta kylällä puhumaan".
Joskus kylässä kävi naapurin vanhapappa, kova kertomaan vitsejä. Oli sitten varastossa härskimmän puoleinen vitsi. Kysyi että voikohan hän kertoa, ymmärtääköhän tuo tyttö.
"Ei se mitään ymmärrä", oli vastaus.
En siis saanut ymmärtää mutta kun syyteltiin niin piti ymmärtää. Jos televisiosta sattui tulemaan joku suutelukohtaus, tv napattiin kiinni ja minut komennettiin vihaisesti posi ja hirveä sadattelu että tuollaista katsoo.
Pukeutua piti niin, ettei houkuttele miehiä. Pitkään käytin kesällä paksua villatakkia ettei rintsikoiden remmit näy puseron läpi, en myöskään oppinut koskaan uimaan kun "itseensä rannalla ei tarvi esitellä".

11-vuotiaana kuukautisten alettua hirveää huutoa, jos nyt hankkiutuu tiineeksi niin kotiin ei ole tulemista ! Itkin ja selitin että olen vielä lapsi. Paskat sinä mikään lapsi enää ole, oli vastaus.
Jo naimisissa ja perheellisenä ollessani mummo näki keittiön pöydällä miehen antihistamiini levyn, pieniä tabletteja. Moraalisaarna huudon kanssa, että mitäs ne tämmöset ehkäisypillerit on, etkai sinä tämmösiä vaan kuule syö, sano sille miehelles että käyttää kuule sitä kontuumia vaan.
Voi luoja olisin halunnut painua maan alle myötähäpeästä, ei siinä auttaneet selitykset antihistamiineista.

Ja kun esikoinen oli syntynyt, sain neuvoja että älä nyt enää tee lapsia kun aattelevat että oot joku kani, hyi olkoon. Yksi lapsi riittää ja käyttäkää vaan sitä kontuumia.
En edes musita mitä tuohon kommentoin, en varmaan mitään koska olin niin häpeän kourissa, hirveitä juttuja ja neuvoja.

Nyt olen itsekin mummi, saan äidiltäni hyviä neuvoja miten minun pitää sille tyttärelleni sanoa että ei ole "sillälailla", voi sitä muutenkin sen miehen kanssa elää, ettei tulis enempää niitä lapsia kun aattelevat että ollaan jotain kanisukua.

Maailman tapahtumia komentoidessaan ukki ja mummo saattavat oikein mielellään käyttää härskiä alatyylin tekstiä esim. sateenkaariperheistä tms puhuessaan, "runkata, parrua pilluun, kyrpä pölkylle, puuta nussia".
Ihan hirveää kuultavaa. Ja jos koitan vaihtaa puheenaihetta, saan hyökkäystä heti osakseni "paraskin siinä, muistakkos miten itse vehtasit poikien kanssa jo 5-vuotiaana sielä leikkikentällä, kato kato kun naamasta näkee että kyllä se muistaa tämän tapauksen".

Tämä on kyllä niin pervoa ja oksettavaa. Nyt kun itselle on tullut ikää, miettii näitä asioita, onko pakko olla edes näin kieroutuneiden ja ällöttäväpuheisten isovanhempien kanssa tekemisissä.

9

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 + 2

Sori vaan, mutta melko pimeää sakkia nuo sukulaisesi :) Todella kieroutunut ja outo suhtautuminen seksuaalisuuteen, liekö kulkenut suvun perintönä isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle. Hyvä jos sinä saat tuon ketjun katkaistua.

• hyi kamala

Ihan hirveitä isovanhempia tollaset!
      En kyllä kuuntelisi sinuna tuollaista sontaa.

• sairasta2

Ne ovat pahasti häiriintyneitä. Kerää rohkeutta ja täräytä asiat suoraan jonka jälkeen katkaiset välit mikäli he eivät pyydä anteeksi.

• Höh!!

Tee poikki niitten kanssa!
      Sairasta!

• ei hyvä hyhhyh

Härskiä menoa, niin kuin se mummi siinä farmi-sarjassa.

• mama from hell

Pistä niideen puheille stoppi äläkä tee samaa virhettä kuin vanhempasi tekivät. Mä olisin antanyt lähöt kodistani jos tuollaisia olisi puhuttu kun vauvaa tullaan katsomaan.Olet ollut liian kiltti mutta aikuistu jo ja pidä puolesi ja tee selvästi miten sinulel ja perheellesi puhtutaan.Tai sitten yhteydet on poikki.

• niimpä,niimpä

Hyi helvetti, taisi sun isovanhemmat olla huoria/pukkeja jo lapsena ITSE!

• Tieto on valtaa

Ymmärrän kantasi ja asenteesi aiheeseen, kun olit lapsi ja nuori. Mutta kun olet jo itse mummo, niin eikö sun pitäisi olla myös jo aikuinen. Oikeasti aikuinen. Tiedätkö mitä se tarkoittaa?

Aloituskommentissa puhuu ja kertoo edelleen väärinymmärretty lapsi. Pitäisikö sun hakea ammattiapua saadaksesi jutun oikeisiin 'uomiinsa'? Ihan vaikka vain siksi, että aikuinen ihminen sanoo suoraan, selkeästi ja rehellisesti vaivaavasta asiasta niin läheisille kuin vanhemmat, jotka ovat oman historiansa summia ja oppineet oman asenteensa ehkä omilta vanhemmiltaan eli eivät tiedä muusta mitään.

• Inhottavaa

Poikki tuollaisten pervojen kanssa!

Katkaise ketju!

Voithan itse käydä kylässä, mutta äla laske lapsiasi!

Voithan ihan selvään sanoa, että ei saa puhua niin ja että jos ei puheet lopu, niin lähdenkin tästä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3469
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      129
      3249
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2439
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe