..eskaloituu sodaksi?
Itse ajattelin Irlantia, koska Britannia on sijainniltaan kaukainen takapajula Britannian takana. Islanti olisi vielä kauempana, mutta taitaa olla strategisesti aika merkittävä sodan aikana.
Täytyy varmaan hankkia passi mahdosillimman pian. Rahaa muuttoon on kyllä riittävästi.
Mikä on hyvää maa lähteä karkuun, jos tilanne Krimillä..
88
449
Vastaukset
- -Aragorn-
Ei mihinkään karkuun lähetä, vaan puolustetaan tätä maata viimeiseen asti. Tänne eivät mitkään örkit tule asumaan.
- c-paperit
Mä en ole vannonut Suomella vapaaehtoisesti mitään valaa, enkä tosiaankaan ole lähdössä - tai edes jäämässä - tapettavaksi sen takia, että jotkut vanhat jäärät eivät pysty puhumalla sopimaan erimielisyyksiään.
Tappakoot toisensa, kerran eivät osaa puhumalla sopia asioita. Viattomia ihmisiä ei pidä siihen tappamiseen sotkea. - -Aragorn-
c-paperit kirjoitti:
Mä en ole vannonut Suomella vapaaehtoisesti mitään valaa, enkä tosiaankaan ole lähdössä - tai edes jäämässä - tapettavaksi sen takia, että jotkut vanhat jäärät eivät pysty puhumalla sopimaan erimielisyyksiään.
Tappakoot toisensa, kerran eivät osaa puhumalla sopia asioita. Viattomia ihmisiä ei pidä siihen tappamiseen sotkea.Annat siis pahojen ihmisten hyökätä maahamme ja vievän meiltä mantereemme ja meremme? Etkö yhtään ajattele minkä työn veteraanit ovat tehneet? Heidän ansiostaan olet saanut elää hyvinvointiyhteiskunnassa tähänkin päivään saakka.
Eihän taru sormusten herrassakaan ollut mitään jänishousuja, vaan kaikki taistelivat ihan loppuun asti ja tarina päättyikin lopulta hyvin.
Eiköhän nyt lopeteta nämä karkuunlähtemiset ja puolusteta tätä maata ihan viimeiseen vereen asti. - c-paperit
-Aragorn- kirjoitti:
Annat siis pahojen ihmisten hyökätä maahamme ja vievän meiltä mantereemme ja meremme? Etkö yhtään ajattele minkä työn veteraanit ovat tehneet? Heidän ansiostaan olet saanut elää hyvinvointiyhteiskunnassa tähänkin päivään saakka.
Eihän taru sormusten herrassakaan ollut mitään jänishousuja, vaan kaikki taistelivat ihan loppuun asti ja tarina päättyikin lopulta hyvin.
Eiköhän nyt lopeteta nämä karkuunlähtemiset ja puolusteta tätä maata ihan viimeiseen vereen asti.Niin, niiden muiden. Niiden, joista 79% äänestää orja-armeijan puolesta. Ts. äänestää sen puolesta, että nuorten miesten on pakko mennä tapattamaan itsensä, jos käsketään. Mitä varten pitäisi taistella sellaisten ihmisten puolesta, jotka ovat valmiita pelastamaan omaan perseensä lähettämällä muita tapattamaan itsensä?
Lienee selvä, että siinä 21% joukossa on aika paljon reseveriläisiä, joita ei luonollisesti kiinnosta lähteä tapattamaan itseään 79% puolesta. Niiden 79% on taas hyvin helppo äännestää kyllä, kun niistä ei suurin osa joudu lähtemään tapattamaan itseään. - -Aragorn-
c-paperit kirjoitti:
Niin, niiden muiden. Niiden, joista 79% äänestää orja-armeijan puolesta. Ts. äänestää sen puolesta, että nuorten miesten on pakko mennä tapattamaan itsensä, jos käsketään. Mitä varten pitäisi taistella sellaisten ihmisten puolesta, jotka ovat valmiita pelastamaan omaan perseensä lähettämällä muita tapattamaan itsensä?
Lienee selvä, että siinä 21% joukossa on aika paljon reseveriläisiä, joita ei luonollisesti kiinnosta lähteä tapattamaan itseään 79% puolesta. Niiden 79% on taas hyvin helppo äännestää kyllä, kun niistä ei suurin osa joudu lähtemään tapattamaan itseään.Katso se sormusten herra ja vastaa sitten. 3 leffaa, kesto yhteensä reilu 10 h.
- c-paperit
-Aragorn- kirjoitti:
Katso se sormusten herra ja vastaa sitten. 3 leffaa, kesto yhteensä reilu 10 h.
Katsonut aikoja sitten ja oli hypeen nähden aika vaatimaton trilogia. Toka oli kyllä ihan hyvä.
- -Aragorn-
c-paperit kirjoitti:
Katsonut aikoja sitten ja oli hypeen nähden aika vaatimaton trilogia. Toka oli kyllä ihan hyvä.
Olet siis trilogian jo nähnyt? Hyvä. Taistelemme siis samalla lailla kuin trilogian toisessa osassa, eli helmin syvänteen taistelussa. Samanlaista taistelutahtoa tarvitaan nyt koko suomen kansalta. Niin sinulta, darkfearilta, mies86lta, karirunkilta... siis ihan kaikilta palstalaisilta ja suomalaisilta.
Nyt asennetta! Yhdessä pystymme torjumaan vihollisen ja ylläpitämääm rauhan.
Vai mitä? - Taasnäitä
-Aragorn- kirjoitti:
Olet siis trilogian jo nähnyt? Hyvä. Taistelemme siis samalla lailla kuin trilogian toisessa osassa, eli helmin syvänteen taistelussa. Samanlaista taistelutahtoa tarvitaan nyt koko suomen kansalta. Niin sinulta, darkfearilta, mies86lta, karirunkilta... siis ihan kaikilta palstalaisilta ja suomalaisilta.
Nyt asennetta! Yhdessä pystymme torjumaan vihollisen ja ylläpitämääm rauhan.
Vai mitä?Eiköhän jätetä tämän maan puolustaminen vaan suosiolla naisten huoleksi. Heille on oikeasti menetettävää* jos tämä maa vallataan. Miehillehän Suomi on ollut yksi helve`tti jo pitkän aikaa.
* Kaikki vitu`n tuet jotka miehet maksavat. - White flag
Taasnäitä kirjoitti:
Eiköhän jätetä tämän maan puolustaminen vaan suosiolla naisten huoleksi. Heille on oikeasti menetettävää* jos tämä maa vallataan. Miehillehän Suomi on ollut yksi helve`tti jo pitkän aikaa.
* Kaikki vitu`n tuet jotka miehet maksavat.Samaa mieltä.
Eiköhän nyt lopeteta nämä puolustusintoilut ja keskitytä vain pelien pelaamiseen ja animen katsomiseen. - VMTL x 180pv
-Aragorn- kirjoitti:
Annat siis pahojen ihmisten hyökätä maahamme ja vievän meiltä mantereemme ja meremme? Etkö yhtään ajattele minkä työn veteraanit ovat tehneet? Heidän ansiostaan olet saanut elää hyvinvointiyhteiskunnassa tähänkin päivään saakka.
Eiköhän nyt lopeteta nämä karkuunlähtemiset ja puolusteta tätä maata ihan viimeiseen vereen asti.Voi kuule! Jos tietäisit minkälaista porukkaa ja koulutusta nykymiehet saavat niin juoksisit sinäkin, ja kauas! Et sinä nimittäin yksin voita, vaikka kuinka vastaisit 10 ryssää..niitä kun on pikkusen enemmän kuin se 10.
Tästä syystä, itsekkin lähtisin lipettiin uhan noustessa tarpeeksi.Minua ei kiinnosta kuolla, minkään maanpuolesta, koska en koe sitä niin tärkeänä asiana.Totuus kun on myös se että parin-kolmen vuodenkin sodan jälkeen, jos olisi ylipäätään hengissä, kaikki olisi rakennettava uudestaan alusta, eikä sellainen kurjuus minua kiinnostaisi.
Joten, pakkaisin kamani, ottaisin suunnan kohti Thaimaata ja aurinkoa, noin aluksi ;) - antaa olla tasaraha
Sanoppa urpo miksi puolustaisin tätä maata?
Tämä maa ei ole antanut minulle pennin latiakaan muuta ku terveys on mennyt
jopa unelma rikastumisesta on viety, joten ole hyvä ja mene puolustamaan.
Itselläni on piilopaikka katsottuna jos huonosti kävisi!
Kuinka juntti oikein olet? Edes maa ei ole omaa vaan siitäkin maksetaa veroa!!
Et omista edes paskahuusin alustaa missä käyt..
Kyllä, puolusta sinä yleveroa,kataista,urpilaista ja kiesmaa..**itun idiooti!
Ja palstaa mukaillen tämä maa on nin huonossa jamssa ettei edes naista saa!
- ghhgh
Kutsuuko joku suomalainen jotain euroopplaista valtiota takapajulaksi? Voi ironiaa!
- c-paperit
Kai maailmassa on muitakin persejunttiloita Suomen lisäksi?
- Dr Albania
c-paperit kirjoitti:
Kai maailmassa on muitakin persejunttiloita Suomen lisäksi?
Noh, Euroopasta oli kyse. Oisko Euroopassa Albania takapajulampi?
- 11+1
Välttyykö b-lausunnolla sodalta? Itse olen armeijan käynyt mutta en suoraan sanoen tiedä määrättäisiinkö minutkin sotimaan sillä olen mielenterveysongelmainen.
- keharitkin inttiin
Meillähän kehitysvammaisetkin pakotetaan armeijaan, tai siis hekin ovat ainakin asevelvollisia siksi kun miehiksi väestörekisteriin ovat kirjattuja. Tiedä sitten mitä hyötyä tällaisesta on sotilaallisessa mielessä, muuta kuin ehkä siinä mielessä että sillä saadaan ylläpidettyä militaristista kulttuuria, eli sitä kulttuuria että miehellä pitää aina olla sotilasarvo muuten millään muullakaan ei ole miehen osalta merkitystä.
keharitkin inttiin kirjoitti:
Meillähän kehitysvammaisetkin pakotetaan armeijaan, tai siis hekin ovat ainakin asevelvollisia siksi kun miehiksi väestörekisteriin ovat kirjattuja. Tiedä sitten mitä hyötyä tällaisesta on sotilaallisessa mielessä, muuta kuin ehkä siinä mielessä että sillä saadaan ylläpidettyä militaristista kulttuuria, eli sitä kulttuuria että miehellä pitää aina olla sotilasarvo muuten millään muullakaan ei ole miehen osalta merkitystä.
Niin sitähän se just on suomessa, kun tätä militaristista kulttuuria halutaan ylläpitää pakottamalla kaikki miehet sinne armeijaan ja suhtautumalla aina vihamielisesti kaikkia niitä miehiä kohtaan, joilla ei ole näyttää sitä sotilasarvoa.
Erityisesti just kaikki persujuntit tätä asevelvollisuutta aina kannattavat, kun taas kaikki avarakatseiset, suvaitsevaiset, ymmärtäväiset ja kansainväliset ihmiset vastustavat.
- kkkkkkkkkkkkkk!
Itse juoksen suoraan luotia kohti tai pommin alle, jos ww3 syttyy. Ei ole mitään mieltä jatkaa elämää siinä perslävessä mikä maailma sen sodan jälkeen on, jos ketään jää henkiin edes. Mieluummin kuolen. Ei tämä elämä muutenkaan kaksista ollut eikä tarjonnut mitään erityisen ihanaa.
- Prinsessa12
"Itse juoksen suoraan luotia kohti"
NAM! Siinäpä todellinen urho jota ihailen ja jonka turvaan uskallan luottaa.
Oikeasti, onko suomen puolustusvoimat näin alhaisella tasolla? - näin on
Prinsessa12 kirjoitti:
Oikeasti, onko suomen puolustusvoimat näin alhaisella tasolla?Ymmärrätköhän minkäläinen sota ww3 tulisi/tulee olemaan. Ja että Venäjä ja Suomi ei siinä sodassa olisi samalla puolella. Ei jäisi Suomesta jäljelle kuin märkä läntti. Turha siinä sankaria on esittää.
Ja ottaen huomioon mihin suuntaan EU ja Eurooppa on menossa, ei kansallisvaltioita pian enää ole. Ei ole Suomea mitä puolustaa. Eli pienimuotoisemmassakaan sodassa ei olisi paljoa motivaatiota sykkiä. Kunhan on säästöjä niin jostain banaanivaltiosta saa kyllä sopuhintaan kansalaisuuden, joten tämän maan tomut voi karistaa pysyvästi sodan tullessa. - ei tipu
Prinsessa12 kirjoitti:
Oikeasti, onko suomen puolustusvoimat näin alhaisella tasolla?" Oikeasti, onko suomen puolustusvoimat näin alhaisella tasolla? "
Ja mikähän se olisi se sinun sodanaikainen tehtäväsi? - -Aragorn-
näin on kirjoitti:
Ymmärrätköhän minkäläinen sota ww3 tulisi/tulee olemaan. Ja että Venäjä ja Suomi ei siinä sodassa olisi samalla puolella. Ei jäisi Suomesta jäljelle kuin märkä läntti. Turha siinä sankaria on esittää.
Ja ottaen huomioon mihin suuntaan EU ja Eurooppa on menossa, ei kansallisvaltioita pian enää ole. Ei ole Suomea mitä puolustaa. Eli pienimuotoisemmassakaan sodassa ei olisi paljoa motivaatiota sykkiä. Kunhan on säästöjä niin jostain banaanivaltiosta saa kyllä sopuhintaan kansalaisuuden, joten tämän maan tomut voi karistaa pysyvästi sodan tullessa.Ajattelet nyt asioista pelkkää negatiivista. Mihin on hävinnyt suomalainen sisu? Miksi haluat luovuttaa heti kättelyssä?
Tätä maata EI anneta ulkopuolisille. Täällä on kotimme, täällä olemme syntyneet ja täällä lopulta kuolemme. Niin se menee - prinsessa12
ei tipu kirjoitti:
" Oikeasti, onko suomen puolustusvoimat näin alhaisella tasolla? "
Ja mikähän se olisi se sinun sodanaikainen tehtäväsi?Toimin avustavissa sodanaikaisissa tehtävissä lotta svärdin tapaan.
- kyllä näin on
-Aragorn- kirjoitti:
Ajattelet nyt asioista pelkkää negatiivista. Mihin on hävinnyt suomalainen sisu? Miksi haluat luovuttaa heti kättelyssä?
Tätä maata EI anneta ulkopuolisille. Täällä on kotimme, täällä olemme syntyneet ja täällä lopulta kuolemme. Niin se meneeEn pidä nyky-Suomea enkä varsinkaan vaikkapa 2020-luvun Suomea puolustamisen arvoisena.
- 11+1
-Aragorn- kirjoitti:
Ajattelet nyt asioista pelkkää negatiivista. Mihin on hävinnyt suomalainen sisu? Miksi haluat luovuttaa heti kättelyssä?
Tätä maata EI anneta ulkopuolisille. Täällä on kotimme, täällä olemme syntyneet ja täällä lopulta kuolemme. Niin se meneeKyllä se koti voi ihan hyvin olla jossain muualla kuin Suomessa. Ei tulevaisuudessa varmaan ole enää mitään valtioitakaan olemassa. Suomikaan ei ole enään Suomi vaan osa liittovaltiota.
- 11+1
11+1 kirjoitti:
Kyllä se koti voi ihan hyvin olla jossain muualla kuin Suomessa. Ei tulevaisuudessa varmaan ole enää mitään valtioitakaan olemassa. Suomikaan ei ole enään Suomi vaan osa liittovaltiota.
Tai on viralliselta nimeltään Suomi mutta käytännössä emme kuitenkaan enää ole itsenäisiä.
- naiset vaan sotaan
Prinsessa12 kirjoitti:
Oikeasti, onko suomen puolustusvoimat näin alhaisella tasolla?Mene itse inttiin, voihan naisetkin osallistua, eläkä valita.
- prinsessa12
naiset vaan sotaan kirjoitti:
Mene itse inttiin, voihan naisetkin osallistua, eläkä valita.
Selvä juttu. Menen inttiin, käyn RUK:n ja johdan sinua tulevassa sodassa.
prinsessa12 kirjoitti:
Selvä juttu. Menen inttiin, käyn RUK:n ja johdan sinua tulevassa sodassa.
Sä taidat olla oikein militaristijuntti pahimmasta päästä, kun vapaaehtoisena sinne armeijaan menet ja oikein toivot jotain sodan syttymistä.
- darkkisonpelle
DarkFear kirjoitti:
Sä taidat olla oikein militaristijuntti pahimmasta päästä, kun vapaaehtoisena sinne armeijaan menet ja oikein toivot jotain sodan syttymistä.
Sinä luuseri nyt voisit pysyä erossa näistä asioista kun olet pelkkä mammanpoik joka ei edes armeijaa käynyt.
darkkisonpelle kirjoitti:
Sinä luuseri nyt voisit pysyä erossa näistä asioista kun olet pelkkä mammanpoik joka ei edes armeijaa käynyt.
Mä kun kommentoin just kaikkea mitä itse haluan ja sulla ei ole siihen yhtään mitään sanomista, että tiedäkin sä vitun militaristipersupaskajuntti se!!!!!
Luuletko muka itse olevasi jotenkin muita parempi sen intin suorittamisen perusteella?- Militaristijuntti
DarkFear kirjoitti:
Mä kun kommentoin just kaikkea mitä itse haluan ja sulla ei ole siihen yhtään mitään sanomista, että tiedäkin sä vitun militaristipersupaskajuntti se!!!!!
Luuletko muka itse olevasi jotenkin muita parempi sen intin suorittamisen perusteella?Ja sivarilla kun ei ole mitään oikeutta kommentoida näitä asioita, seh, seh, tiedä vittu se!!! :)
Militaristijuntti kirjoitti:
Ja sivarilla kun ei ole mitään oikeutta kommentoida näitä asioita, seh, seh, tiedä vittu se!!! :)
Ja mikähän laki oikein näin sanoo? Mä kun kommentoin just sitä mitä itse haluan ja siihen kun ei ole sulla yhtään mitään sanomista, että tiedäkin vittu se!!!!!
- lotto voitto on synt
-Aragorn- kirjoitti:
Tätä maata EI anneta ulkopuolisille. Täällä on kotimme, täällä olemme syntyneet ja täällä lopulta kuolemme. Niin se meneeMääritteeppä nyt koti..Minun asuntoni omistaa joku oligargi joka on päässyt asemaansa varastamalla ja repimällä muiden selkänahasta rahat. Itselläni ei tällä palkalla ole koskaan ostaa tällaista asuntoa..Koti miten minä sen käsitän..On paikka jossa on hyvä olla, paikka mikä on oma!
Käännä vaikka aseet omia vastaan jos joku ulkopuolinen tällaisen maan haluaa,
koska vain se tietää meille köyhille muutosta..Joko huonompaan tai parempaan mutta muutosta kuitenkin! Sisua löytyy, mutta suuntaan sen hengissä pysymiseen
ja asioihin mitkä koen puhtaiksi ja oikeiksi..Voit pitää puolestani lotto voittosi =)
- 15+9
Olen armeijan käynyt ja jos sota syttyy niin menen sängyn alle itkemään sikiöasennossa tai luikin Ruotsin puolelle.
- Rintamakarkuri
Espanja tai Portugali vois olla hyviä vaihtoehtoja.
- c-paperit
Mantereella. Riskialtista.
- 3+7
c-paperit kirjoitti:
Mantereella. Riskialtista.
No sanotaan sitten, että mikä tahansa Kanarian saarista.
- 3+7
3+7 kirjoitti:
No sanotaan sitten, että mikä tahansa Kanarian saarista.
Tai Madeira.
- c-paperit
Tosin tuskimpa tässä sodan riski on kovin todellinen, koska molemmat osapuolet ovat riippuvaisia toisistaan - etenkin Venäjän talous on riippuvainen EU:sta.
Venäjä on kaikesta uhostaan huolimatta eli edelleen täydellisen riippuvainen siitä, että Eurooppa ostaa Venäjältä öljyä ja kaasua. Muualle Venäjä ei niitä pysty myymään lähellekään samoja määriä, kun minnekään muualle ei mene kunnollista putkiverkostoa. Jos EU lakkaa ostamasta öljyä ja kaasua Venäjäältä, Venäjän talous romahtaa heti. - Janne.
Minua ei määrää mikään laki mihinkään. Tuli sota tai ei. Minä määrään itseäni.
- Marianne89
Malta. Sinne itse muutenkin muuttaisin, mikäli muuttaisin ulkomaille. Ihana ilmasto, ei liian suuria (ongelmallisia) kaupunkeja, kohtuu talous vaikkapa Espanjaan ja moniin muihin yhtä hyvän ilmaston maihin verrattuna, irrallaan muusta Euroopasta, virallinen kieli englanti niin ei tarvitse töitä saadakseen ensin kunnolla jotain uutta opetella. Tosin se suurin miinuspuoli taitaisi tulla myös jo tuossa että on irrallaan manner-Euroopasta, saattaisi olla että tuntisin oloni melko "eristyneeksi" kaikista tutuista...
Niin ja tuota vastausta ajattelin vain Euroopan näkökantilta, koska mun on vaikea kuvitella eläväni muilla mantereilla kahdestakin syystä. Ensinnäkään en halua olla liian kaukana tuttavistani, ja toiseksi moni Euroopan ulkopuolinen maa on alikehittynyt. Mutta Argentiina tai joku muu hieman keskivertoa "eurooppalaisempi" ja yhtä hyvän talouden omaava Etelä-Amerikan maa voisi olla sellainen jos ei Eurooppaa saisi valita.- adios Suomi
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2013/11/13/malta-aikoo-laittaa-kansalaisuuden-kaupan-hinta-650-000-euroa/201315800/12
Malta aikoo laittaa kansalaisuuden kaupan – hinta 650 000 euroa
Aika tyyristä, ihan heti ei tuollaista summaa kyllä löydy. Mutta kyllä tuotakin harkita pitäisi jos Venäjä rajan yli lähtee vyörymään. Ja olis sitten Maltan kansalainen, ei se tietty tarkoita että sinne tarttis jäädä. Olisi kuitenkin Suomen viranomaisten ja mahdollisten rangaistusseuraamusten ulottumattomissa. - 2+13
Paras vaihtoehto saattaisi olla Australia kun siinä ei tietääkseni ole lähelläkään mitään konfliktialueita.
adios Suomi kirjoitti:
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2013/11/13/malta-aikoo-laittaa-kansalaisuuden-kaupan-hinta-650-000-euroa/201315800/12
Aika tyyristä, ihan heti ei tuollaista summaa kyllä löydy. Mutta kyllä tuotakin harkita pitäisi jos Venäjä rajan yli lähtee vyörymään. Ja olis sitten Maltan kansalainen, ei se tietty tarkoita että sinne tarttis jäädä. Olisi kuitenkin Suomen viranomaisten ja mahdollisten rangaistusseuraamusten ulottumattomissa.Australia olisi ainakin siinä mielessä hyvä, kun se on niin kaukana Suomesta ja Euroopasta, kuten myös Uusi-Seelanti.
Se on vaan just näiden militaristipersujunttien puhetta, jonka mukaan suomalaisten olisi muka välttämätön pakko jäädä tätä maata puolustamaan. Kaikki vähänkin omaa elämäänsä arvostavat ja kansainväliset miehet lähtevät mieluummin ulkomaille, kun jäisivät turhan takia kuolemaan jonkun suomenmaan itsenäisyyden puolesta.- Marianne89
adios Suomi kirjoitti:
Aika tyyristä, ihan heti ei tuollaista summaa kyllä löydy. Mutta kyllä tuotakin harkita pitäisi jos Venäjä rajan yli lähtee vyörymään. Ja olis sitten Maltan kansalainen, ei se tietty tarkoita että sinne tarttis jäädä. Olisi kuitenkin Suomen viranomaisten ja mahdollisten rangaistusseuraamusten ulottumattomissa.No ohhoh, mutta lieköhän tuohon säädökseen syynä osittain laittomat maahanmuuttajat jotka yleensä pyrkivät Eurooppaan juuri näiden pienten Välimeren saarten kautta laivateitse. Voisin kuvitella Maltankin sijaintinsa vuoksi olevan yksi heidän suosituimmista "väliasemistaan", ja jos pakolaisvirta on vähääkään samanlaista kuin Italian Lampedusalla, ovat maltalaisetkin olleet aikamoisessa liemessä noiden porukoiden kanssa kun EU estää karkoittamasta takaisinkaan.
Toisaalta on ihan hyvä että kansalaisuutta ei saa liian helpostikaan. Mutta parempi tietysti olisi pitää suht tiukkana sen saamista muilla osa-alueilla kuin vaatia sellaisia rahasummia joita harvalta rehdiltä ja töihin tulevaltakaan maahantulijalta löytyy. Vaikka sen suhteen, kuinka nopeasti sen saa. Sekä Suomessa että Maltalla se minimiasumisaika näkyy olevan sama eli 5 vuotta. Mielestäni 5 vuoden minimiedellytys on liian pieni niinkin isolle asialle kuin uuden maan kansalaisuudelle, mielestäni vasta 10 vuotta sen edellytettävän nuhteettoman taustan kanssa kertoo enemmän siitä kuinka hyvin joku on sopeutunut tänne (tai vaikka sinne Maltalle).
Mielestäni myös tämä kohta on omassa kansalaisuuslaissamme tarpeeton ja avioliitto suomalaisen kanssa ei saisi vaikuttaa vaadittuun minimiasumisaikaan:
"Jos puolisosi on Suomen kansalainen, riittää, että olet asunut Suomessa viimeksi kuluneet neljä vuotta keskeytyksettä (yhtäjaksoinen asumisaika) tai yhteensä kuusi vuotta 15 ikävuoden täyttämisen jälkeen. Kuudesta vuodesta viimeiset kaksi vuotta sinun on tullut asua Suomessa keskeytyksettä (kerätty asumisaika)."
Maltan laissa kyseinen kohta kuuluu:
"The foreign spouse of a Maltese citizen may acquire Maltese citizenship by marriage after 5 years of marriage. Residence in Malta is not required."
Mielestäni ennemmin sen rahavaatimuksen sijaan sitten vaikka aloittaisivat muuttamalla tuota siten, että tulisi siitä puolisosta riippumatta asua Maltalla tietyn, riittävän pitkän ajan ennen kuin on mahdollista hakea kansalaisuutta...
Ja huono homma mielestäni tämäkin:
"Persons separated from a Maltese spouse may still apply for Maltese citizenship by marriage provided they lived together for 5 years." - Marianne89
2+13 kirjoitti:
Paras vaihtoehto saattaisi olla Australia kun siinä ei tietääkseni ole lähelläkään mitään konfliktialueita.
Australia olisi muuten mielenkiintoinen, mutta itselläni tökkisi se eristyneisyys muusta maailmasta. Silloin se eristyneisyys kyllä vaan kääntyisi ihan hyväksi eduksi jos kaikki rakkaimmat ja läheisimmät tuttavat tulisivat mukaan...
- 23+16
DarkFear kirjoitti:
Australia olisi ainakin siinä mielessä hyvä, kun se on niin kaukana Suomesta ja Euroopasta, kuten myös Uusi-Seelanti.
Se on vaan just näiden militaristipersujunttien puhetta, jonka mukaan suomalaisten olisi muka välttämätön pakko jäädä tätä maata puolustamaan. Kaikki vähänkin omaa elämäänsä arvostavat ja kansainväliset miehet lähtevät mieluummin ulkomaille, kun jäisivät turhan takia kuolemaan jonkun suomenmaan itsenäisyyden puolesta.Vai ihan kansainväliset miehet, sanoo mies joka ei uskalla Ruotsin laivaa pitemmälle lähteä.
- 4+16
2+13 kirjoitti:
Melbourne on kuulema äänestetty maailman parhaaksi kaupungiksi asua. Ite jo ton takia uteliaisuuttani muuttaisin sinne asumaan jos sota syttys, ja varmaan olisin sinne muuttamassa jos suomessa asiat alkaisi mennä persiilleen.
Luuseri!
Minä ainakin ottaisin aseen kouraan ja lähtisin taistoon. Siviilinä on turvattomampaa kuin sotilaana. Hyvin mahdollista, etten saisi tapettua yhtäkään vihollista, mutta mieluummin kuolen yrittäessäni.
Jo se nyt on hel*etti, jos tuollaisia mamoja ollaan, että juostaan heti karkuun! Minulle Suomi ei ole niinkään valtio vaan maa, jota haluan puolustaa. Olen tässä maassa syntynyt ja asunut ja täällä aion myös kuolla. Minulla on jopa kaksoiskansalaisuus joten minun olisi helppo lähteä litomaan, mutta minä tekisin velvollisuuteni puolustaa maatani ja sen, mikä on minun moraalikäsitykseni mukaan oikein.
"Raukat vain menköhön merten taa"- ätmi
Sinut ammuttaisiin ensimmäisenä. Selästä päin.
ätmi kirjoitti:
Sinut ammuttaisiin ensimmäisenä. Selästä päin.
Miten niin muka? Niin, no korkeintaan varmaan sinun toimesta ammuttaisiin. Vain raukkikset ampuvat selän takaa ja vielä omiaan! Olisit nyt edes mies ja ampuisit kasvotusten, niin minä tekisin. Mutta minä taidankin olla täällä enemmän mies kuin monet muut palstan mukamiehet nössykät.
- Kiskisu
femnerd kirjoitti:
Miten niin muka? Niin, no korkeintaan varmaan sinun toimesta ammuttaisiin. Vain raukkikset ampuvat selän takaa ja vielä omiaan! Olisit nyt edes mies ja ampuisit kasvotusten, niin minä tekisin. Mutta minä taidankin olla täällä enemmän mies kuin monet muut palstan mukamiehet nössykät.
Femppu, kurssille!
https://www.mpk.fi/Default.aspx?tabid=942 Kiskisu kirjoitti:
Femppu, kurssille!
https://www.mpk.fi/Default.aspx?tabid=942Haa! Tuohan on hyvä, kiitos!
Täältä löytyikin heti minulle sopiva kurssi: Kivääri 300 m.- .,.,.,.,.,.,.
femnerd kirjoitti:
Haa! Tuohan on hyvä, kiitos!
Täältä löytyikin heti minulle sopiva kurssi: Kivääri 300 m.Osaatko edes ampua BUAAHHAHAHHAAA!!!
.,.,.,.,.,.,. kirjoitti:
Osaatko edes ampua BUAAHHAHAHHAAA!!!
Osaan, kunhan hankin aseluvan ja aseen ja rupean käymään harjoittelemassa ampumista. Katsotaan kuka sitten nauraa! BUAAHHAHAHHAAA!!!
- ätmi-sinkku
Hawaji tai alaska
- ätmi-sinkku
Eiku Ruotsi sittenkin.
- ätmi-sinkku
ätmi-sinkku kirjoitti:
Eiku Ruotsi sittenkin.
Jos saan pil.lua niin voin jäädä sotimaan mutta poikuus tallella en halua kuolla joten kerkaan kauas.
- 11+1
Hawaijilla sijaitsee Yhdysvaltain sotilastukikohta Pearl Harbor. Sen takia joku Hawaiji olis myöskin liian riskialtis paikka.
- atm.
ätmi-sinkku kirjoitti:
Jos saan pil.lua niin voin jäädä sotimaan mutta poikuus tallella en halua kuolla joten kerkaan kauas.
En minäkään halua tätä maata puolustaa kun olen saanut pillua vain pari kertaa ylipainoisilta naisilta. Mieluummin muutan johonkin sellaiseen maahan jossa kauniitkin naiset osaavat arvostaa kaltaistani miestä.
- pro patria
Mitäs mitäs?
Mulla on niin perkeleesti omaisuutta täällä, että toivoisin nyt jonkun teistä jäävän sitä puolustamaan. Isänmaanpetturit!Mä kun en ole millään tavalla vastuussa sun omaisuudestasi, joten mun puolesta sä voit ihan itse sitä omaisuuttasi puolustaa.
- 7+5
On mullakin. Pitää varmaa alkaa äkkiä myymään omaisuutta ja muuttaa mahdollisimman kauas Suomesta ennekuin on liian myöhäistä.
- pro patria
DarkFear kirjoitti:
Mä kun en ole millään tavalla vastuussa sun omaisuudestasi, joten mun puolesta sä voit ihan itse sitä omaisuuttasi puolustaa.
Et kai sä luullut että miehet lähetetään sotaan kaatumaan naisten ja lasten takia? Hah hah! Ei tod.! "Suomalaisen yhteiskunnan" ja "suomalaisen elämäntavan" takia siellä kuollaan. Mutta ei kaikki, mä esim. jään toimistohommiin.
Mieti sitä! - atm.
pro patria kirjoitti:
Et kai sä luullut että miehet lähetetään sotaan kaatumaan naisten ja lasten takia? Hah hah! Ei tod.! "Suomalaisen yhteiskunnan" ja "suomalaisen elämäntavan" takia siellä kuollaan. Mutta ei kaikki, mä esim. jään toimistohommiin.
Mieti sitä!Niin varmaan mutta miksi minunkaan pitäisi lähteä sotaan kuolemaan kun ei naisetkaan sinne joudu menemään.
- ei kiinnosta!
minua ei sinun rupiset omaisuudet kiinnosta vitunkaan vertaa! Saat ihan ite mennä puollustamaan ittees.
- c-paperit
atm. kirjoitti:
Niin varmaan mutta miksi minunkaan pitäisi lähteä sotaan kuolemaan kun ei naisetkaan sinne joudu menemään.
Ei rintamalle joudu kunhan vaan esittää tarpeeksi vastahakoistaja ja käyttäytyy uhkaavasti. Laittaa lisäksi vaika parista armeijan roverista lasin paskaksi.
Tällaiset tapaukset katsotaan liian riskiallttiksi rintamalle. Mulla on c-paperien lisäksi onneksi ylipainoa (kerrankin, onneksi) sekä siitepöyallerhia, joten tuskimpa sinne laittavat kun siihen vielä lisätään, että osaan tarvittaessa olla varsin hankala ja vittumainen tapaus.
Voi olla, että linnatuomio tulee, mutta ei tosiaan haittaa siinä tapauksessa.
- Vietnam
Vietnamilla on sellainen meriittilista, että jokainen maa miettii kaksi kertaa ennen kuin hyökkää sinne.
- ,.....,
Nyt olisi viimeistään aika pistää kaikki alle 30-vuotiaat naisetkin armeijaan. Muuten puolustuksemme ei ole uskottava.
- sveitsi
Mene Sveitsiin, sopivan kallis maa jos haluat laittaa rahaa kunnolla palamaan.
- foliohattu?
Tulee kyllä entistä enemmän mieleen, että tässä isottelussa on ollut kaiken kyse vain Krimistä, eikä Putinilla ole mitään suunnitelmia hyökätä mihinkään päin Eurooppaa. En usko, että Putin on valmis laukaisemaan yhtäkään luotia lännen suuntaan, vaan ottaa sen minkä pystyy ilman verenvuodatusta.
Krimissä on Venäjälle tärkeä Sevastopolin laivastotukikohta, joka on vuokrattu Venäjälle, en nyt muista mihin asti, mutta kuitenkin vain vuokrattu. Ukraina on tähän asti ollut Venäjän kontrollin alla, mutta nyt se on alkanut selvästi lämpenemään Euroopan Unionin suuntaan, joten Putin teki sen mitä oli vielä tehtävissä ja miehitti Krimin, jotta Venäjä saa pitää tärkeän laivastotukikohtansa.
Nyt on Krim on käytännössä Venäjän, sillä länsimaat eivät aloita sotaa Krimin takia Venäjää vastaan ja Putin ei voi taloudellisten syiden takia hyökätä Eurooppaan. Luultavasti tässä pullistellaan ja uhkaillaan toisillaan vielä muutama kuukausi ja kiristetään pakotteita, kunnes lopulta tehdään sopu, jossa Venäjä saa Krimin, mutta EU saa Ukrainan.
Voi sanoa, että tässäkin tapauksessa Putin ottaa turpaansa, mutta ainakin Putin pystyi minimoimaan vahingon ja Venäjä saa pitää tukikohtansa mustalla merellä. - expat Ari
Taistelkaa kansalaiset! Jygä ja jutta häipyy valtionkassan kaa maasta ja lopun vie yritysjohtajat. Näitäkö te haluatte puolustaa? Putin on Suomen toivo, kun ei PV pysty edes vallankaappaukseen vaikka tollaset maanpetturit on vallassa.
Muissa maissa olisi kansa jo kaduilla, mutta Suomalaiset on niin urpoa kansaa että ansaitsette kaiken paskan mitä teidän päälle valuu :)- 16+6
No eihän tässä sitten mitää hätää ole, voi sanoa Putinillekkin että tere tulemast!
- Kiskisu
Todellakin halutaan puolustaa myös Kataista. Enemmän se on duunia paiskinut mun eteen kun vaikkapa sinä.
- nainen4
Ruotti
- c-paperit
Venäjällä on varmasti vähän helvetisti enemmän vanhoja kaunoja Ruotsia kuin Suomea vastaan. Pienemmät kaunat Suomen kanssa on kuitenkin "sovittava" ennen kuin pääsee "sovittamaan" kaunoja Ruotsin kanssa.
- TodellinenRakkaus
Venäjä
- adw34y5u
Itse lähtisin ehkä Hollantiin. Mutta miksi sitä oikeastaan täältä kysyt?
- mies.
Muutan vuorille ja alan sissiksi. Teen sitten iskuja sieltä ryssien tukikohtiin.
- c-paperit
Eli valitset vaihtoehdon, jossa poikkeuksetta kärsijäksi joutuu vihollisarmeijan sijaan paikalliset siviilit?
- Comarade Joe
Tämän kriisin huonoin puoli on se, että kaikki sataa persesuomalaisten koriin. Mitään uhkaa Venäjästä ei Suomelle ole, sillä Putin on jo nyt haukannut vähän isomman palan kuin Venäjä pystyy nielemään ja se pystyisi lähettämään Suomea vastaan korkeintaan jämiä samalla kun sen parhaat yksiköt ovat sidottu muualle. Ne jämät eivät riitä Suomen valloitukseen, joten miksi edes yrittää valloittaa jotain, josta on tiedossa vain loputtomia hankaluuksia? Krimissä on sentään etnisiä venäläisiä suurin osa väestöstä, joten siitä ei seuraa kaikkia lukuisia ongelmia, joita Suomen valloittamisesta seuraisi.
Mistään lebensraumista tässä ei siis kyse, vaan luonnonvaroista, sotiaallisesti tärkeästä tukikohdasta sekä taloudellisesti tärkeästä meritiestä. Suomessa ei ole mitäänsellaista, mikä tekisi Suomesta jotenkin merkittävän Venäjälle, mutta eiköhän tästä kuitenkin saada viimeinen tekosyy tuhlata isot määrät rahaa NATO-jäsenyyteen. - Otto Skorzeny
Jos tilanne Venäjän ja Nato-maiden välillä eskaloituu tosi pahaksi, niin tällä Maapallolla ei turvallista paikkaa olekaan. Punaisten nappien painallusta seuraa ydintalvi, ja vain torakat selviävät.
Mutta, jos tulee sota ns. konventionaalisten aseiden kanssa, niin turvallisemmat paikat lienevät Australia Etelä-Amerikka suunnalla.
Minulla ei ole harhaluuloja, ja jos Venäjä päättää jälleen tulla vieraisille maahamme (ilman kutsua ja passeja), niin tätä feministien ja mamujen pilaamaa yhteiskuntaa en ole puolustamassa.
Minulla ei ole täällä mitään puolustettavaa, ei naista, ei lapsia ja tuon pahaisen mörskän missä asun, niin itänaapuri pitäköön jos kelpaa. Ei todellakaan kiinnostaa ottaa ns. nappia otsaan jossain rintamalla, puolustaessa tätä Suomen nyky-p*skayhteiskuntaa!
Ironisesti miettien, kyllä tulee myös n**kereille ym. ähl*meillle ikävä kotikyläänsä Afrikassa (tai mistä lie P*skastanista ovatkaan tänne muuttaneet) kun Venäjän tankit rynnivät rajan yli!!
Se on ainakin varmaa, että sossurahojen saaminen laskee "jonkunverran"....- Comrade Joe
Venäjä ei tule hyökkäämään aluille, jossa se ei saa lainkaan kannatusta paikallisilta asukkailta. Suomalaiset eivät ole venäläisiä, mutta krimiläiset ovat. Jos Venäjä yrittää valloittaa Suomen, se ei ole sinällänsä helppo tehtävä, koska Venäjä ei pysty keskittämään Suomeen kuin armeijansa jämiä; kaikki parhaat yksiköt ovat sidottu muille sektoreille. Kuten tokassa maailmansodassa.
Ja vaikka epätodennäköinen kävisi ja Venäjä pystyisi miehittämään Suomen, olisiko se valloitettu? Kyllä ja ei, sillä se johtaisi loputtomaan sissisotaan Venäjää vastaan ja tällaista sotaa on aika lailla mahdoton voittaa. Jopa Jenkeillä on vaikeuksia rahoittaa sotaansa sissejä vastaan Irakissa ja Afganistanissa; miten Venäjä siihen pystyisi, kun Venäjä on köyhä banaanivaltio valtio ja sen lisäksi Venäjällä olisi vähän isompiakin ongelmia kuin Suomen kaitseminen.
Suomi on onnekseen menettänyt maantieteellisen merkityksensä Venäjälle. Venäjä ei tappele enää Ruotsia ja Saksaa vastaan ja siten Suomi on yhdentekevä Venäjälle. Nykyään ei ratkaise alueet, vaan kehittyneen teknologian myötä ratkaisee se, mitä niiltä alueilta on saatavilla. Jos Suomella olisi mittavat öljy- tai kaasuvarat, Suomi olisi joko NATO-maa tai sitten Suomi kuuluisi Venäjään. Mutta kun Suomesta puuttuu luonnonvarat ja kansa on lähes venäläisten veroisia junttia juoppokansaa, miksi vaivautua? Juoppoja Venäjällä on jo tarpeeksi. - back in the ussr
Comrade Joe kirjoitti:
Venäjä ei tule hyökkäämään aluille, jossa se ei saa lainkaan kannatusta paikallisilta asukkailta. Suomalaiset eivät ole venäläisiä, mutta krimiläiset ovat. Jos Venäjä yrittää valloittaa Suomen, se ei ole sinällänsä helppo tehtävä, koska Venäjä ei pysty keskittämään Suomeen kuin armeijansa jämiä; kaikki parhaat yksiköt ovat sidottu muille sektoreille. Kuten tokassa maailmansodassa.
Ja vaikka epätodennäköinen kävisi ja Venäjä pystyisi miehittämään Suomen, olisiko se valloitettu? Kyllä ja ei, sillä se johtaisi loputtomaan sissisotaan Venäjää vastaan ja tällaista sotaa on aika lailla mahdoton voittaa. Jopa Jenkeillä on vaikeuksia rahoittaa sotaansa sissejä vastaan Irakissa ja Afganistanissa; miten Venäjä siihen pystyisi, kun Venäjä on köyhä banaanivaltio valtio ja sen lisäksi Venäjällä olisi vähän isompiakin ongelmia kuin Suomen kaitseminen.
Suomi on onnekseen menettänyt maantieteellisen merkityksensä Venäjälle. Venäjä ei tappele enää Ruotsia ja Saksaa vastaan ja siten Suomi on yhdentekevä Venäjälle. Nykyään ei ratkaise alueet, vaan kehittyneen teknologian myötä ratkaisee se, mitä niiltä alueilta on saatavilla. Jos Suomella olisi mittavat öljy- tai kaasuvarat, Suomi olisi joko NATO-maa tai sitten Suomi kuuluisi Venäjään. Mutta kun Suomesta puuttuu luonnonvarat ja kansa on lähes venäläisten veroisia junttia juoppokansaa, miksi vaivautua? Juoppoja Venäjällä on jo tarpeeksi.Mutta entä sitten, kun venäläisten määrä ja omistukset kasvaa Suomessa? Suurvaltapolitiikkaanhan näyttää kuuluvan, että kansalaisia suojellaan omien rajojen ulkopuolella. Minä en usko, että Suomessa itsessään on mitään Venäjää kiinnostavaa, mutta varmasti intressejä löytyy osoittaa, että suuri ja mahtava Venäjä pitää tarvittaessa huolta omiensa oikeuksista vaikka Suomen maaperällä.
- Otto Skorzeny
Kiitos viestistäsi Comrade Joe!
Sitä ei tiedä mitä Putin saa päähänsä ja minne hyökätä. Suomi on sotilaallisesti sitoutumaton (lue: mahdollinen vihollinen), mutta se ei sulje pois sitä vaihtoehtoa että itäystävä jälleen hyökkäisi rajan yli.
Siinä tapauksessa, en tulisi ampumaan yhtäkään kutia veli-venäläistä kohti. Kuten aikaisemmin totesin, niin tämän feministisoituneen ja mamujen pilaaman maan hyväksi, en tule tekemään yhtään mitään. Antaa itänaapurin pitää valmis konkurssipesä, jos kelpaa!
Ironisesti sanoen, Venäjä ehkä pelastaa lännen liialta homojen suosimiselta. Siinä mielessä olen samaa mieltä venäläisten kanssa, että homouden ja lesbouden "ilosanomaa" pitää rajoittaa.
Konservatiivinen kuin olen, ja jos oikein syvälle katsotaan, niin homojen on tosi vaikeaa jatkaa sukuansa luonnollisin menetelmin, ja uusintaa yhteiskuntaa. Eikö olekin?
Siinä mielessä en ihmettelisi "Tovaritsh Putinin" ristiretkeä EU-maita kohtaan, jossa homous on hyväksytty.
Tosin, todellinen valloitushalu selittyy pikkulasten hiekkalaatikkoleikkeihin ja siihen kuka on naapuruston kovin kundi, ja kuka kunnioittaa mun valtaa. Sen takia en lähde myymään omaa nahkaani ja ainoaa elämääni jonkun diktaattorin hyväksi.
Olen jo päässyt noista leikeistä eroon lapsena, "kun naapurin Jani-Petteri halusi minun isompaa ja hienompaa rauta-autoa omaksensa"........
Menköön vaikka Katainen tai Stubb rintamalle, jos siltä tuntuu!!!
Tässä aiheeseen liittyvä Frankie Goes to Hollywood video hyvältä 1980-luvulta:
http://www.youtube.com/watch?v=RTOQUnvI3CA
Menkööt Putin ja Obama tappeleen kehään, tosin judokana Putin kyllä lakaisisi Obamalla mitä ilmeisimmin lattiaa (ei saa laittaa rasismin syyksi, vaan mustan vyön judossa). Sitä en tiedä miten kävisi Vitali Klitshkon ja Putinin välisessä matsissa, ehkä Vovaa vietäisiin kuin litran mittaa, kun raskaan sarja nyrkkeilijä pääsee ns. lähietäisyydelle :-)??
Vakavasti puhuen, valtioiden päämiehet ovat kuin koulukiusaajia tai gangstereita, sillä eihän kukaan täysjärkinen voi väittää että Pohjois-Korean johtajalla on ihan kaikki muumit laaksossa? Eihän?
Loppukaneettina, en lähde myymään nahkaani joidenkin poliitikoiden nahan pelastamiseksi, tosin jos Stubb tai Katainen on valmis itse lähtemään etulinjaan puolustamaan Suomea rynkky kädessä, niin toki lähden itsekin.
Mutta epäilen että tuskin lähtevät, jos tosi paikka tulee. Paasikiven ja Mannerheimin vuoksi olisin voinut vielä kaatua isänmaani puolesta, mutta en näiden p*skanjauhajien ja majavahampaiden vuoksi.
Valitettavaa mutta totta................- Comrade Joe
Ensin alkuun pahoittelut humalatilasta. Se on venäläistä hauskanpitoa, mutta silti mukavaa lännessäkin, enkä anarkistina välitä etnisyydestä. Ihmissiä kun ovat yksilöitä eikä yksilöllisyyttä voi määrätä sen mukaan, minkä maan leima on kunkin perseessä.
Asiaan. Putin on tuskin itsetuhoinen. Suomen kannalta Putinin faktat ovat nämä: Suomella on kokoonsa nähden mittava miesvahvuus, Suomen ja Venäjän raja on vaikeakulkuista metsää, joka suosii puolustajia ja aiheuttaa mittavia menetyksiä hyökkääjille. Venäjällä on toki paljon enemmän hävittäjiä ja tankkeja, mutta edelleenkin, suurin osa näistä on sidottu muualle.
Ydinaseita Suomella ei ole, mutta se on merkityksetöntä. Mutually assured destruction tarkoittaa aika varmasti sitä, ettei edes Putin ole valmis aloittamaan isoa sotaa länttä vastaan. Putinilla on tällä hetkellä valtaa, miksi siis luopua vallasta ja varmistaa itselleen kuolemantuomio aloittamalla länttä vastaan sotaa, jota ei voi voittaa? Toki onhan Putin jo vanha mies ja varmaankin lisäksi sosiopaatti.
Ja toisen maailmansotaan nähden, Venäjällä on vähemmän miesvahvuutta ja paljon enemmän vihollisia. Venäjä olisi kuin tokan maailmansodan natsit, jotka kaikki haluavat ampua alas. Melkein kukaan ei enää uskalla enää asettua Venäjän puolella, koska NATO ja Jenkit (sama asia) ovat sitä vastaan. Kiina voisi, mutta Venäjältä puuttuu infrastruktuuri ja putkivertkosto, jolla se voisi kompensoida energian myynnin loppumista Eurooppaan.
Suomi sen sijaan pystyy keskittämään kaikki voimansa Venäjän torjumiseen ja maasto idässä suosii puolustajia. 1v1 venäjä olisi kyllä ylivertainen Suomea vastaan, mutta Ukrainan kriisin ja muiden uhkien takia Venäjä ei voi käyttää kuin pienen osan kapasiteetistaan Suomea vastaan.
Lisäksi Putin varmasti ymmärtää vapaan median eron venään mediaan. Suomessa ollaan varsin tietoisia siitä, että Venäjän media on Putinin kontrollissa, Suomessa ollaan varsin tietoisia, että oligarkkien vapaus on kiinni suhteista Putiniin. Putin pystyy kontrolloimaan omaan kansaansa porpagandalla, mutta Putin kyllä ymmärtää, että Suomessa tämä venäläinen tiedottaminen ei mene läpi, vaan kansa on kriittisempää ja ymmärtää kyllä mistä on kyse. Jos tarjoat harvinaisen yksiuolista tiedottamista, kansa ymmärtää tällaiset paskapuheet.
Venäjä on valitettavasti ollut liian vähän aikaa "vapaa maa", jotta kansa ymmärtäisi eron ja siksi tämä "part of a great power", "struglle against the west", menee edelleen läpi tavalliselle Venäjän kansalaiselle. Toki tämäkin tapahtuu sillä, että se rikkaampi osa on ymmärtänyt siirtää varansa Sveitsiin ja Cayman-saarille, jossa se on turvassa Putinilta ja pienemmiltä uhilta. Ei Putin saa näitä varoja takaisin valtaamalla Suomea, vaan taakka vain kasvaa entisestään.
Johtopäätös: Putin ei todellakaan ole hyökkäämässä Suomeen, jonka osuus on varsin merkityksetön maailmanpolitiikan valtapelissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial101681Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1311670Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2531198Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3887Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865