kysymys ilmeneekin otsikossa.
esikoulu suosittelee palloiluharrastusta mutta eivät ole valmiit kirjoittamaan suosittelukirjettä.
mitä olette mieltä alle kouluikäisten harrastuksesta?
88
132
Vastaukset
- rosestar
syy ettei kirjoita "ei ole tapana kirjoittaa".
heidän mukaan luo sosiaalisuutta, joukkuehenkeä, ja tuo itsevarmuutta osaamiseen ja kun on mieluista ollut talvet ja kesät esikoulun pihalla, oppisi oikein säännötkin. - runontaja off
Riippuu ihan harrastuksesta, itse talvella hiihdin ja kesällä leikittiin kirkonrottaa, polttopalloa jne.
Tuossa lienee kyse jalkapalloilusta? Miksikä ei, vaikka jokaisesta ei tule uutta Litmasta.- rosestar
kyllä hänen taitoja on kehuttu hän ja toinen poika osasi koripallon pompotusta ja vaihtoa paremmin kuin muut(muuta eivät osanneet vaihtoa). hän onkin lahjakas motorisella puolella ja numeraalisesti vaikka puhe on nuoremman tasoista.
koripallo onkin uusi asia. - rosestar
itsehän en ole ihmeemmin harrastanut mitään, kerran kokeilin taekwontoa 5 luokalla ja vyö kokeeseen en uskaltanut mennä vaikka olin jo aikas taitava.
loppu ura lyhyeen 8) - runontaja off
rosestar kirjoitti:
kyllä hänen taitoja on kehuttu hän ja toinen poika osasi koripallon pompotusta ja vaihtoa paremmin kuin muut(muuta eivät osanneet vaihtoa). hän onkin lahjakas motorisella puolella ja numeraalisesti vaikka puhe on nuoremman tasoista.
koripallo onkin uusi asia.Periaatteessa se mikä tuntuu mielekkäältä peliharrastukselta eikä pakkopullaa on hyväksi. Joukkuepeleissä oppii monesti sosiaalisia taitoja ja jossain vaiheessa oppii, ettei pelijoukkueessa opitut sosiaaliset taidot riitä jokaiseen sosiaaliseen tapahtumaan
- rosestar
runontaja off kirjoitti:
Periaatteessa se mikä tuntuu mielekkäältä peliharrastukselta eikä pakkopullaa on hyväksi. Joukkuepeleissä oppii monesti sosiaalisia taitoja ja jossain vaiheessa oppii, ettei pelijoukkueessa opitut sosiaaliset taidot riitä jokaiseen sosiaaliseen tapahtumaan
poikani tarvitsee ikäisiää kävereita, jotka ei anna hänen tahdolleen aina periksi.
nuoremmat lapset antaa helpommin periksi, koska he ei osaa puollustaa ja vanhemmat lapset antaa helpommin periksi koska ymmärtää että hän on pieni. - rosestar
runontaja off kirjoitti:
Periaatteessa se mikä tuntuu mielekkäältä peliharrastukselta eikä pakkopullaa on hyväksi. Joukkuepeleissä oppii monesti sosiaalisia taitoja ja jossain vaiheessa oppii, ettei pelijoukkueessa opitut sosiaaliset taidot riitä jokaiseen sosiaaliseen tapahtumaan
miksi kaikki kuvittelee harrastuksesta, että tekisin hänelle työtä siitä.
kyllä lapsen on hyvä monipuolisesti olisi osata vähän kaikkea jos häntä kiinnostaa se. - runontaja off
rosestar kirjoitti:
poikani tarvitsee ikäisiää kävereita, jotka ei anna hänen tahdolleen aina periksi.
nuoremmat lapset antaa helpommin periksi, koska he ei osaa puollustaa ja vanhemmat lapset antaa helpommin periksi koska ymmärtää että hän on pieni.Vanhemmat voi myös "tappaa" lapsen innostuksen. Itse jo kouluikäisenä toivoin piikkareita, käytiin sitten äidin kanssa ostamassa Sokoksesta, olisin halunnut valkoiset, ei käynyt, äiti valitsi kolme kertaa kalliimmat. Halusin lisäksi maastopiikit, kun harrastin maastojuoksua, ei käynyt.
Maantiellä pystyi ratapiikeillä juoksemaan, maastossa ei. Kerran kokeilin ja tarttuivat kaatuneeseen puuhun ja minä mätkähdit pitkin pituutta. Sitten lähes uudet piikkarit jäi koristeiksi ja maastojuoksukin jäi siihen mätkähdykseen. - runontaja off
rosestar kirjoitti:
miksi kaikki kuvittelee harrastuksesta, että tekisin hänelle työtä siitä.
kyllä lapsen on hyvä monipuolisesti olisi osata vähän kaikkea jos häntä kiinnostaa se.Kirjoitin yleisellä tasolla, suurin osa vanhemmista ei pakkotyrkytä lapsilleen mitään harrastusta
- rosestar
runontaja off kirjoitti:
Vanhemmat voi myös "tappaa" lapsen innostuksen. Itse jo kouluikäisenä toivoin piikkareita, käytiin sitten äidin kanssa ostamassa Sokoksesta, olisin halunnut valkoiset, ei käynyt, äiti valitsi kolme kertaa kalliimmat. Halusin lisäksi maastopiikit, kun harrastin maastojuoksua, ei käynyt.
Maantiellä pystyi ratapiikeillä juoksemaan, maastossa ei. Kerran kokeilin ja tarttuivat kaatuneeseen puuhun ja minä mätkähdit pitkin pituutta. Sitten lähes uudet piikkarit jäi koristeiksi ja maastojuoksukin jäi siihen mätkähdykseen.no meillä ei olla niin rahakkaita että herra joutuu tyytyy siihen mitä saa.
- rosestar
runontaja off kirjoitti:
Kirjoitin yleisellä tasolla, suurin osa vanhemmista ei pakkotyrkytä lapsilleen mitään harrastusta
ehkä liian henkilökohtaisesti otin, olisi pitänyt osata ajatella laajemmin 8)
mutta lapset aina katsotaan massana. - rosestar
rosestar kirjoitti:
itsehän en ole ihmeemmin harrastanut mitään, kerran kokeilin taekwontoa 5 luokalla ja vyö kokeeseen en uskaltanut mennä vaikka olin jo aikas taitava.
loppu ura lyhyeen 8)MIKSI MUN EPÄVARMUUS KATSOTAAN NEGATIIVISENA.
olen kuitenkin ollut lapsi ja minua ei ole kukaan tukenut pääsin siihenkin lajiin siskoni rinnalla. muuten en olisi päässyt, yksin silloin ollut nyt minulla mies joka tukee ja lapset joiten taka joutuu menee läpi tulen - IdkfkfkÅ
rosestar kirjoitti:
MIKSI MUN EPÄVARMUUS KATSOTAAN NEGATIIVISENA.
olen kuitenkin ollut lapsi ja minua ei ole kukaan tukenut pääsin siihenkin lajiin siskoni rinnalla. muuten en olisi päässyt, yksin silloin ollut nyt minulla mies joka tukee ja lapset joiten taka joutuu menee läpi tulenälä välitä genio kusipään jutuista
- rosestar
IdkfkfkÅ kirjoitti:
älä välitä genio kusipään jutuista
kiitos
Alta kouluikäisestä tulee mieleen ettei vielä kaipaa harrastuksia. Pikkulapset muuttavat mieltään monta kertaa päivässä eivätkä jaksa keskittyä tai edes muistaa harrastuksia.
Oikea ikä taitaa harrastusten aloittamiselle olla siinä kahdeksan viiva yhdeksän hujakoilla.- rosestar
tuo jalkapallo on ollut hänen ihan iskestynyt vapaamuotoisesti harrastaa päiväkodissa jo 4v lähtien, tässä välissä ollaan vaihettu päiväkotia kun esikoulun aloittanut.
että kun säännöt puuttuu hän on katsonut pelikonsoli maailmasta kun pelaajat pelissä maata myöten syöksyy palloa ottamaan, siinä tulee kampailtua muutavia kavereita.Eli menee liian konfiikki riskiksi.
eli tämä ei ole mikään ajatuksen vaihosta. häntä kiinosti koripallo kun oli kokeillut mutta haluaa kuitenkin aloittaa jalkapallon. eli mikä siinä on sitten?.
ymmärtäisin jos lapsi ei ole kiinnostunut tälläisestä.
Mikäli lasta itseään innostaa eikä harrasteta liian vakavalla mielellä, niin mikä jottei alle kouluikäinenkin voi harrastaa ihan säännöllisesti.
On paljon kaikenlaisia kerhoja, urheiluseurojen järjestämiä leikkimielisiä tapahtumia yms joihin lapsi voi ottaa osaa ja sitä kautta päästä tutustumaan eri lajeihin. Ehkä sieltä löytyy jokin itseä innostava laji kouluikää ajatellen.
Mitä tarkoitat tuolla suosittelukirjeellä? Mihin sellainen tarvitaan?- rosestar
rahallinen tuki toimeentulosta kyllä harrastaminen maksaa.
mutta kyllä he antoi luvan laittaa yhteistiedot että jos tarvii soittaa saa kuunnella suosittelut suullisesti.selvisi tässä n. tunti sitten. kun kysyin voinko laittaa yhteistiedot. opettaja oli harrastuksesta kesän ajan samaa mieltä koska on säännöllinen ja sosiaalisuus on heikkoa pojallani. rosestar kirjoitti:
rahallinen tuki toimeentulosta kyllä harrastaminen maksaa.
mutta kyllä he antoi luvan laittaa yhteistiedot että jos tarvii soittaa saa kuunnella suosittelut suullisesti.selvisi tässä n. tunti sitten. kun kysyin voinko laittaa yhteistiedot. opettaja oli harrastuksesta kesän ajan samaa mieltä koska on säännöllinen ja sosiaalisuus on heikkoa pojallani.Harrastaminen saattaa tosiaan tulla hyvinkin kalliiksi. Toivottavasti poikasi pääsee pelaamaan rakastamaansa jalkapalloa.
- rosestar
oasis79 kirjoitti:
Harrastaminen saattaa tosiaan tulla hyvinkin kalliiksi. Toivottavasti poikasi pääsee pelaamaan rakastamaansa jalkapalloa.
meillä on 400euron vakuutus maksut nyt ja lisenssi ei ole kuin n.80 30euroa. mutta joka kuukausi on tiukkaa. Ei sitä ihan turhaan itketä.
katsotaan, mitä tapahtuu. rosestar kirjoitti:
meillä on 400euron vakuutus maksut nyt ja lisenssi ei ole kuin n.80 30euroa. mutta joka kuukausi on tiukkaa. Ei sitä ihan turhaan itketä.
katsotaan, mitä tapahtuu.Silloin kun on tiukkaa, ei auta kuin sopeuttaa menot tuloihin ja karsia sieltä mistä voi. Luovuutta se joskus kyllä vaatii.
Tsemppiä tiukkaan tilanteeseen.- rosestar
oasis79 kirjoitti:
Silloin kun on tiukkaa, ei auta kuin sopeuttaa menot tuloihin ja karsia sieltä mistä voi. Luovuutta se joskus kyllä vaatii.
Tsemppiä tiukkaan tilanteeseen.kyllähän se näkyy aikuisten halvassa huvissa, mistä karsitaa lapsiemme vuoksi.
- rosestar
oasis79 kirjoitti:
Silloin kun on tiukkaa, ei auta kuin sopeuttaa menot tuloihin ja karsia sieltä mistä voi. Luovuutta se joskus kyllä vaatii.
Tsemppiä tiukkaan tilanteeseen.viimeksi ollaan käyty elokuvissa josta viimeksi kerroin se pilvikartasto
- weekly
Miksi harrastuksen pitäisi olla jokin palloilu-jääkiekko?
Mitäs huuliharpunsoitto sitten on? se on meillä ainakin harrastus. Kai ne tietää, et esimerkiksi polvet kovilla niissä eivätkä halua ottaa vastuuta siitä...
- rosestar
juokseminen on ihmisen luontainen kyky paeta eläimiä, enkä usko että ensimmäiseksi aateltuna polvia.
polvethan menee ruvelle, ainakin miehen äidillä silloin (kun viel eli) niin puuvilla lakoissa. - rosestar
rosestar kirjoitti:
juokseminen on ihmisen luontainen kyky paeta eläimiä, enkä usko että ensimmäiseksi aateltuna polvia.
polvethan menee ruvelle, ainakin miehen äidillä silloin (kun viel eli) niin puuvilla lakoissa."polvethan menee ruvelle, ainakin miehen äidillä silloin (kun viel eli) niin puuvilla lakoissa. "
korjaus
polvethan menee ruvelle ainakin miehen äidin(kun vielä eli) mukaan, puuvillalakanoissa rosestar kirjoitti:
polvethan menee ruvelle, ainakin miehen äidillä silloin (kun viel eli) niin puuvilla lakoissa.Palloilulajeissa on ne nopeat pysähdykset ja suunnanvaihdot. Ne on polville kovia.
- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Palloilulajeissa on ne nopeat pysähdykset ja suunnanvaihdot. Ne on polville kovia.
lapsi ei vielä kalkeudu
rosestar kirjoitti:
lapsi ei vielä kalkeudu
Kun lihaksisto ei ole tarpeeksi kehittynyt, kovimmat iskut ottaa nivelet. Ja tietenkin sillä tekniikallakin on oma osuutensa asiaan.
- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Kun lihaksisto ei ole tarpeeksi kehittynyt, kovimmat iskut ottaa nivelet. Ja tietenkin sillä tekniikallakin on oma osuutensa asiaan.
lapsi paranee nopeammin kuin aikuinen
rosestar kirjoitti:
lapsi paranee nopeammin kuin aikuinen
Paranee paranee, mutta paikka on aina paikka. Ja kun niitä riikkoontumisia on tarpeeksi ja vakaviakin vielä, ei se paraneminenkaan enää niin itsestäänselvää ole.
- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Paranee paranee, mutta paikka on aina paikka. Ja kun niitä riikkoontumisia on tarpeeksi ja vakaviakin vielä, ei se paraneminenkaan enää niin itsestäänselvää ole.
lastani en voi pitää kuplapallossa.
jalkapallo on vähemmän vaarallisempaa kuin vuoristokiipeily. rosestar kirjoitti:
lastani en voi pitää kuplapallossa.
jalkapallo on vähemmän vaarallisempaa kuin vuoristokiipeily.Sä et ole tainnut ikinä urheilla...
En minä ole nyt lyttäämässä pentujes harrastuksia ja sitä et ne diggaa niistä. Sehän on vaan hieno juttu. Kerroin vaan riskeistä mitä niihin liittyy. Mitä kovemmaksi treeni ja peli tulee menemään, sen suuremmaksi tulee myös loukkaantumisriskit. Sen nyt ei vielä tarkoita sitä, että loukkaantuu varmasti, mutta riskit siihen kasvaa valtavasti.
Palloilulajeissa on omat riskinsä. Kyllä lajeja harrastaneet tietää ne. Lajeja harrastamattomat eivät tajua ja luulevat monesti tietävän paremmin kuin harrastaneet.- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Sä et ole tainnut ikinä urheilla...
En minä ole nyt lyttäämässä pentujes harrastuksia ja sitä et ne diggaa niistä. Sehän on vaan hieno juttu. Kerroin vaan riskeistä mitä niihin liittyy. Mitä kovemmaksi treeni ja peli tulee menemään, sen suuremmaksi tulee myös loukkaantumisriskit. Sen nyt ei vielä tarkoita sitä, että loukkaantuu varmasti, mutta riskit siihen kasvaa valtavasti.
Palloilulajeissa on omat riskinsä. Kyllä lajeja harrastaneet tietää ne. Lajeja harrastamattomat eivät tajua ja luulevat monesti tietävän paremmin kuin harrastaneet.en ole harrastanut mitään säännöllisesti vuotta pidempää että aloituksia on enemmän ja lopetuksia.
- .....
Alle kouluikäinen ei itse vielä pysty päättämään, mitä haluaa kaikki tuntuu kivalta.
Ei pahalla,te ette voi toimeentulotuella tukea lapsienne harrastuksia. Teidän on tyydyttävä, kunnallisiin ohjattuihin lapsiryhmiin.
Menkää töihin ja tehkää lapsienne eteen kaikki! Sikiätte vaan.. lapsi lapsen jälkeen ja itket täällä köyhyttäsi. kuvottavaa.- rosestar
juu sikiätään kuin kanit, minun taitoni ei riitä siihen mihin vaaditaan taitoja.
jolloin olen tehty vain koneeksi. - rosestar
et ole tarpeeksi taitava ymmärtää aisioita. oksenna vai kun lapseni voi paremmin kuin monen muun lapset.
- byyy.
rosestar kirjoitti:
juu sikiätään kuin kanit, minun taitoni ei riitä siihen mihin vaaditaan taitoja.
jolloin olen tehty vain koneeksi.Järkky tapaus :( yhyy, mun pennusta ei tule Jari Litmasta :( yhyy, olen synnytyskone ja lypsän maidot.
- rosestar
byyy. kirjoitti:
Järkky tapaus :( yhyy, mun pennusta ei tule Jari Litmasta :( yhyy, olen synnytyskone ja lypsän maidot.
olet byyy katkera ämmä
byyy. kirjoitti:
Järkky tapaus :( yhyy, mun pennusta ei tule Jari Litmasta :( yhyy, olen synnytyskone ja lypsän maidot.
Litmanen on hyvä esimerkki palloilajien raadollisuudesta urheilijoille.
- rosestar
byyy. kirjoitti:
äitinä olo vaatii taitoja se on surkeus kun moni äiti harjoittelee vasta ensimmäisen kanssa
ikävää että sitä taitoo ei arvosteta. Genio.Mente kirjoitti:
Litmanen on hyvä esimerkki palloilajien raadollisuudesta urheilijoille.
Miettikää nyt kuin hauras on Litmanen nykyisin. Sen ei enää kummosempaa osumaa tarvi saada kun on jo taas kerran rikki.
Eli kannattaa miettiä tarkkaan mihin lastaansa kannustaa. Monet lajit on harrastuksena ok, mutta kun alkaa olla veren maku suussa ja tavoitteena ammattilaisuus, on syytä ottaa huomioon myös riskit ja kertoa niistä lapsille. Ja tietenkin se inhorealismi siinä, että ei tänäpäivänä huipulla pärjää ilman douppia.- ........
rosestar kirjoitti:
olet byyy katkera ämmä
Rose, olet trolli.
- rosestar
........ kirjoitti:
Rose, olet trolli.
olen aito, sehän tässä mättääkin
- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Miettikää nyt kuin hauras on Litmanen nykyisin. Sen ei enää kummosempaa osumaa tarvi saada kun on jo taas kerran rikki.
Eli kannattaa miettiä tarkkaan mihin lastaansa kannustaa. Monet lajit on harrastuksena ok, mutta kun alkaa olla veren maku suussa ja tavoitteena ammattilaisuus, on syytä ottaa huomioon myös riskit ja kertoa niistä lapsille. Ja tietenkin se inhorealismi siinä, että ei tänäpäivänä huipulla pärjää ilman douppia.minä en lapsestani litmasta tee, vaan havittelen hänelle elämää mitä minulla ei ole ollut.
- 134578
Genio.Mente kirjoitti:
Eli kannattaa miettiä tarkkaan mihin lastaansa kannustaa. Monet lajit on harrastuksena ok, mutta kun alkaa olla veren maku suussa ja tavoitteena ammattilaisuus, on syytä ottaa huomioon myös riskit ja kertoa niistä lapsille. Ja tietenkin se inhorealismi siinä, että ei tänäpäivänä huipulla pärjää ilman douppia.http://www.lahdensuomalainenklubi.com/litmanen.htm
:O jos ei kaverilla mene särkylääkkeitä, niin ihme! rosestar kirjoitti:
minä en lapsestani litmasta tee, vaan havittelen hänelle elämää mitä minulla ei ole ollut.
*huokaus*
Mitä jos antaisit lastes kasvaa ja havitella elämä mitä HE haluavat etkä sinä.134578 kirjoitti:
http://www.lahdensuomalainenklubi.com/litmanen.htm
:O jos ei kaverilla mene särkylääkkeitä, niin ihme!Mut hän on silti paras suomalainen jalkapalloilija kautta aikojen. Tuskin Suomesta ihan heti hänenkaltaista tulee. Kova oli vaan hinta siitä kunniasta...
- tiedän.
rosestar kirjoitti:
minä en lapsestani litmasta tee, vaan havittelen hänelle elämää mitä minulla ei ole ollut.
Lapsi ei saa kannatella vanhempaa koskaan. Olet painolasti omalle lapsellesi tulevaisuudessa, tämän takia.
rosestar kirjoitti:
äitinä olo vaatii taitoja se on surkeus kun moni äiti harjoittelee vasta ensimmäisen kanssa
ikävää että sitä taitoo ei arvosteta.Miksihän aina sanotaan, että ensimmäisen lapsen kanssa vain harjoitellaan?
Minulle lapseni ei ole mikään harjoituskappale. Mielestäni lasten lukumäärä ei mitenkään korreloi kasvatustaitojen kanssa, kyse on enemmänkin aidosta halusta olla hyvä vanhempi lapselleen.tiedän. kirjoitti:
Lapsi ei saa kannatella vanhempaa koskaan. Olet painolasti omalle lapsellesi tulevaisuudessa, tämän takia.
Juuri näin!
- se se on
tiedän. kirjoitti:
se on se projektiivinen identifikaatio
- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
*huokaus*
Mitä jos antaisit lastes kasvaa ja havitella elämä mitä HE haluavat etkä sinä.haluan lapsille terveellisen elämän se on mun tavoite, mitä minä en ole saanut.
" HE haluavat" vastaavasti täällä on puhuttu ettei he osaa vielä muka päättää. oasis79 kirjoitti:
Miksihän aina sanotaan, että ensimmäisen lapsen kanssa vain harjoitellaan?
Minulle lapseni ei ole mikään harjoituskappale. Mielestäni lasten lukumäärä ei mitenkään korreloi kasvatustaitojen kanssa, kyse on enemmänkin aidosta halusta olla hyvä vanhempi lapselleen.Niin ja se alkaa siitä, että ei uskottele itselle olevansa hyvä vanhempi, että tekemällä "niin" ja "näin" on hyvä vanhempi. Se ei ole niin mustavalkoista. Mikään tässä maailmassa ei ole, vaikka valtaosa niin uskookin.
- rosestar
tiedän. kirjoitti:
tiedät? mieshän ostaa mulle talon ja luvannut sen.
- rosestar
rosestar kirjoitti:
tiedät? mieshän ostaa mulle talon ja luvannut sen.
vaikka tuskin enään haluan sitä silloin enään.
voin elää niinkuin ennenkin säästäen lapsien tulevaisuuteen 8) rosestar kirjoitti:
haluan lapsille terveellisen elämän se on mun tavoite, mitä minä en ole saanut.
" HE haluavat" vastaavasti täällä on puhuttu ettei he osaa vielä muka päättää.Jos sinä et osaa päättää niin miten kuvittelisit heidän osaavan? Jos et itsekään tiedä minkälainen on terveellinen elämä, miten voit sellaisen opettaa lapsille? Tai tiedätkö? Jos tiedät niin mistä tiedät?
Minäkin halusin pienenä Kekkoseksi, mutta musta tulikin vaan duunari. Onneksi niin, vituttaisi olla Kekkonen. Kekkosena olo olisi kokopäivä hommaa eikä omaa elämää olisi lainkaan. Toisin se on nyt duunarina...- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Niin ja se alkaa siitä, että ei uskottele itselle olevansa hyvä vanhempi, että tekemällä "niin" ja "näin" on hyvä vanhempi. Se ei ole niin mustavalkoista. Mikään tässä maailmassa ei ole, vaikka valtaosa niin uskookin.
en enään yritä sinun mieltäs genio virkistää.
- rosestar
oasis79 kirjoitti:
Miksihän aina sanotaan, että ensimmäisen lapsen kanssa vain harjoitellaan?
Minulle lapseni ei ole mikään harjoituskappale. Mielestäni lasten lukumäärä ei mitenkään korreloi kasvatustaitojen kanssa, kyse on enemmänkin aidosta halusta olla hyvä vanhempi lapselleen.ikävä tosi asia on että moni vasta opettelee saiaalassakin vaipan vaihtoa.
rosestar kirjoitti:
en enään yritä sinun mieltäs genio virkistää.
Tiedätkö mitä?
Jos sinä tietäisit mikä olisi hyväksi lapsillesi ja heidän tulevaisuudelle, niin tuskinpa sinä täällä tämänkaltaisia utelisit. Aloita siitä, että selvität mikä heille EI OLE hyväksi ja katso mitä sen jälkeen jää jäljelle. Tämän ei pitäisi olla liian vaikea tehtävä.- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Jos sinä et osaa päättää niin miten kuvittelisit heidän osaavan? Jos et itsekään tiedä minkälainen on terveellinen elämä, miten voit sellaisen opettaa lapsille? Tai tiedätkö? Jos tiedät niin mistä tiedät?
Minäkin halusin pienenä Kekkoseksi, mutta musta tulikin vaan duunari. Onneksi niin, vituttaisi olla Kekkonen. Kekkosena olo olisi kokopäivä hommaa eikä omaa elämää olisi lainkaan. Toisin se on nyt duunarina...tiedän lapsen tarpeet koska minä olen se, joka opin elämästä ja olen lukenut(vaikka en osaa tuottaa oikean oppimisesta tekstiä), minua on kehuttu olen ollut esimerkillinen äiti monen ihmisen mukaan (paitsi äitini) ja olen se jota kuunnellaan ja erikseen kehutaan.
eli kerroin nyt sen mitä ympärilläni näen.
olen lasten elämässä, mitä minulla ei ole ollut ÄITI(kirjaimellisesti).
Puolustan lapsiani ja opetan oikean.
lapseni saa ruokaa eikä näe nälkää.
häipäisen itseni kerjäämällä virastoissa oikeuden lapsilleni, jota moni vanhempi ei osaa pyytää tai halua häpäistä itseään.
kouluttaudun kun mies on kouluttautunut(koska kouluttautumiseni vaatii aikaa ja tukitoimia). Genio.Mente kirjoitti:
Niin ja se alkaa siitä, että ei uskottele itselle olevansa hyvä vanhempi, että tekemällä "niin" ja "näin" on hyvä vanhempi. Se ei ole niin mustavalkoista. Mikään tässä maailmassa ei ole, vaikka valtaosa niin uskookin.
On monta tapaa olla hyvä vanhempi. Mikä toimii yhdessä perheessä, ei toimikaan toisessa... Tärkeintä on käyttää tervettä järkeä ja löytää se oma tapa olla hyvä vanhempi lapselleen.
- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Tiedätkö mitä?
Jos sinä tietäisit mikä olisi hyväksi lapsillesi ja heidän tulevaisuudelle, niin tuskinpa sinä täällä tämänkaltaisia utelisit. Aloita siitä, että selvität mikä heille EI OLE hyväksi ja katso mitä sen jälkeen jää jäljelle. Tämän ei pitäisi olla liian vaikea tehtävä.jaha kysyn nyt sinulta mitä utelen?
Genio.Mente kirjoitti:
Tiedätkö mitä?
Jos sinä tietäisit mikä olisi hyväksi lapsillesi ja heidän tulevaisuudelle, niin tuskinpa sinä täällä tämänkaltaisia utelisit. Aloita siitä, että selvität mikä heille EI OLE hyväksi ja katso mitä sen jälkeen jää jäljelle. Tämän ei pitäisi olla liian vaikea tehtävä.Se, että haluaa keskustella lapsiin liittyvistä asioista, kertoo mielestäni siitä, että on motivoitunut olemaan hyvä vanhempi lapsilleen. Eiköhän Rose siis tee parhaansa tarjotakseen lapsilleen hyvän elämän, vaikka teidän näkemykset eivät kaikessa kohtaakaan.
rosestar kirjoitti:
ikävä tosi asia on että moni vasta opettelee saiaalassakin vaipan vaihtoa.
Kaiken tuollaisen oppii tekemällä.
Vanhempana olo on aina haasteellista onpa lapsia yksi tai viisi. Oleellisinta on aidosti välittää lapsistaan ja pyrkiä tekemään parhaansa, jotta lapsella/lapsilla olisi turvallinen ja onnellinen lapsuus. Se voi merkitä monia asioita, sinä takuulla teet asioita lastesi kanssa eri tavalla kuin minä, mutta uskoisin että kummatkin me haluamme yhtä palavasti olla hyviä äitejä lapsillemme ja sen lapsi vaistoaa ja tuntee sydämessään vielä aikuisenakin.oasis79 kirjoitti:
Se, että haluaa keskustella lapsiin liittyvistä asioista, kertoo mielestäni siitä, että on motivoitunut olemaan hyvä vanhempi lapsilleen. Eiköhän Rose siis tee parhaansa tarjotakseen lapsilleen hyvän elämän, vaikka teidän näkemykset eivät kaikessa kohtaakaan.
Hän vaan hakee tukea omille näkemyksilleen. En kyllä ymmärrä miksi, jos on varma oikeassa olostaan. Minä en siinä vaiheessa neuvoja keneltäkään kysele, jos tiedän mitä tehdä ja miten toimia. Silloin toimin. Ei se ole sen ihmeellisempi juttu.
Rosestar on enemmän motivoitunut saamaan huomiota ja hyväksyntää palstalla. Kysymys kuuluu, että miksi? Tämä on sitä inhorealismia.oasis79 kirjoitti:
On monta tapaa olla hyvä vanhempi. Mikä toimii yhdessä perheessä, ei toimikaan toisessa... Tärkeintä on käyttää tervettä järkeä ja löytää se oma tapa olla hyvä vanhempi lapselleen.
Ja mikä tärkeintä, on lukea kaikki lastenkasvatusoppaat ja imeä kaikki neuvot kaikilta asiantuntijoilta. Ja sitten vielä kaikki viisaat neuvot palstaltakin...
Mä en oikeastikaan aina meinaa tajuta näitä tyyppejä. Mihin on kadonnut se oma järki? Oma henkilökohtanen ajattelukyky? Itsenäinen oppimiskyky? Onko sitä ikinä ollutkaan?
Kysyisitkö sinä, oasis, neuvoja lapsenkasvatukseen tai lapsesi harrastuksiin liittyvistä asioista täällä? Kysyisitkö aiheesta yleensäkään keneltäkään neuvoja?- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Hän vaan hakee tukea omille näkemyksilleen. En kyllä ymmärrä miksi, jos on varma oikeassa olostaan. Minä en siinä vaiheessa neuvoja keneltäkään kysele, jos tiedän mitä tehdä ja miten toimia. Silloin toimin. Ei se ole sen ihmeellisempi juttu.
Rosestar on enemmän motivoitunut saamaan huomiota ja hyväksyntää palstalla. Kysymys kuuluu, että miksi? Tämä on sitä inhorealismia.ahaa, ettei siis palstalla saa kaveerata yleisesti.
kysymys kuuluu mitä sinulle ystävyys on? rosestar kirjoitti:
ahaa, ettei siis palstalla saa kaveerata yleisesti.
kysymys kuuluu mitä sinulle ystävyys on?Saat kaveerata ihan kenen kans lystää. Ei ole minulta pois.
- :(((
rosestar kirjoitti:
tiedän lapsen tarpeet koska minä olen se, joka opin elämästä ja olen lukenut(vaikka en osaa tuottaa oikean oppimisesta tekstiä), minua on kehuttu olen ollut esimerkillinen äiti monen ihmisen mukaan (paitsi äitini) ja olen se jota kuunnellaan ja erikseen kehutaan.
eli kerroin nyt sen mitä ympärilläni näen.
olen lasten elämässä, mitä minulla ei ole ollut ÄITI(kirjaimellisesti).
Puolustan lapsiani ja opetan oikean.
lapseni saa ruokaa eikä näe nälkää.
häipäisen itseni kerjäämällä virastoissa oikeuden lapsilleni, jota moni vanhempi ei osaa pyytää tai halua häpäistä itseään.
kouluttaudun kun mies on kouluttautunut(koska kouluttautumiseni vaatii aikaa ja tukitoimia).Häpäiset lapsesi täällä internetin helmoissa.
- rosestar
Genio.Mente kirjoitti:
Ja mikä tärkeintä, on lukea kaikki lastenkasvatusoppaat ja imeä kaikki neuvot kaikilta asiantuntijoilta. Ja sitten vielä kaikki viisaat neuvot palstaltakin...
Mä en oikeastikaan aina meinaa tajuta näitä tyyppejä. Mihin on kadonnut se oma järki? Oma henkilökohtanen ajattelukyky? Itsenäinen oppimiskyky? Onko sitä ikinä ollutkaan?
Kysyisitkö sinä, oasis, neuvoja lapsenkasvatukseen tai lapsesi harrastuksiin liittyvistä asioista täällä? Kysyisitkö aiheesta yleensäkään keneltäkään neuvoja?tässä sinulle omaa järkeä itsetuntoa vahvistetaan juuri sillä, että haetaan hyväksyntää.
ymmärrätkö itse kuinka moni lukee näitä ja oppii kun epävarmuus tai ratkaisukyky on kotoksella. - olet idiootti
:((( kirjoitti:
Häpäiset lapsesi täällä internetin helmoissa.
vitut.
- rosestar
oasis79 kirjoitti:
Kaiken tuollaisen oppii tekemällä.
Vanhempana olo on aina haasteellista onpa lapsia yksi tai viisi. Oleellisinta on aidosti välittää lapsistaan ja pyrkiä tekemään parhaansa, jotta lapsella/lapsilla olisi turvallinen ja onnellinen lapsuus. Se voi merkitä monia asioita, sinä takuulla teet asioita lastesi kanssa eri tavalla kuin minä, mutta uskoisin että kummatkin me haluamme yhtä palavasti olla hyviä äitejä lapsillemme ja sen lapsi vaistoaa ja tuntee sydämessään vielä aikuisenakin.ja kuin myös oppii kuuntelemalla neuvoja. kaikilla ei ole sitä tukiverkostoa kotona.
- ui ui
rosestar kirjoitti:
tässä sinulle omaa järkeä itsetuntoa vahvistetaan juuri sillä, että haetaan hyväksyntää.
ymmärrätkö itse kuinka moni lukee näitä ja oppii kun epävarmuus tai ratkaisukyky on kotoksella.Kysyt palstalla päätöksiä, jotka koskevat omia lapsiasi. Hetkinen, mikä olisi pielessä.
Haet täältä hyväksyntää, oman lapsesi pallopeliin. Herätys...!
Jos kerran pallo kiinnostaa osta pallo ja kengät. - 45+100
ui ui kirjoitti:
Kysyt palstalla päätöksiä, jotka koskevat omia lapsiasi. Hetkinen, mikä olisi pielessä.
Jos kerran pallo kiinnostaa osta pallo ja kengät.Tämä on keskustelupalsta. Onko vaikee ymmärtää? Tääl voi keskustella kaikenlaisista asioista.Ei mee jakeluun sinulle ja neukulle?
- patakattilaa.
45+100 kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta. Onko vaikee ymmärtää? Tääl voi keskustella kaikenlaisista asioista.Ei mee jakeluun sinulle ja neukulle?
Ei mene jakeluun hurun jutut :D ei sitten niin millään. Pistetään patakeräys rosen lapselle pallo:D :D ei jumakauta.
- 27+79
patakattilaa. kirjoitti:
Ei mene jakeluun hurun jutut :D ei sitten niin millään. Pistetään patakeräys rosen lapselle pallo:D :D ei jumakauta.
Ei varmaan meekkään pinnallinen pikku paska kun olet. Ja lapseton tietenki
- rosestar
ui ui kirjoitti:
Kysyt palstalla päätöksiä, jotka koskevat omia lapsiasi. Hetkinen, mikä olisi pielessä.
Jos kerran pallo kiinnostaa osta pallo ja kengät.genonia lopeta hölmöily, etkö itse näe kuinka haet vihamiehiä itsellesi anonyyminä.
- rosestar
ui ui kirjoitti:
Jos kerran pallo kiinnostaa osta pallo ja kengät.mitä päätöksiä?
- rosestar
:((( kirjoitti:
Häpäiset lapsesi täällä internetin helmoissa.
kuin niin lapseni häpäisen?? et sitten perustele.
- Lasten isä
Sosituksia, varusteita, kuljetusvuoroja, pelimaksuja,, , , ,
Miksi lasten harrastuksista on muodostunut niin "ammattimaista" ja siihen liitetään jopa tulosvastuullisuutta? Kaikilla tulisi olla viimeisen päälle varusteet, vanhemmat ottavat harrastukset ryppyotsaisen tosikkomaisesti!
Miksi ei voitaisi tukea tuota "lätäkön jäällä" pelattavaa kaverillista lätkää?- rosestar
olen ihan samaa mieltä, ainut ongelma ettei minun lapsellani ole tuota lätäkön päällä pelattaa kaveri porukkaa.
nykyäähän ihan nuorempia vasta oppineet leikkimään toisten kanssa, niin liitto ainakin hakee lapsen vanhempia osallistumaan vetämään harkat ja antaa jokaiselle pelaajalle ilmaisen pallon ja pelipaidan(lisäksi maksetaan lisessi) - Lasten isä
rosestar kirjoitti:
olen ihan samaa mieltä, ainut ongelma ettei minun lapsellani ole tuota lätäkön päällä pelattaa kaveri porukkaa.
nykyäähän ihan nuorempia vasta oppineet leikkimään toisten kanssa, niin liitto ainakin hakee lapsen vanhempia osallistumaan vetämään harkat ja antaa jokaiselle pelaajalle ilmaisen pallon ja pelipaidan(lisäksi maksetaan lisessi)Juu ja kyynisellä, kokemuksen syvällä rintaäänellä, totean: Ei aikaakaan, kun sinut oletetaan osallistuvan talkoisiin, joukkokuljetuksiin, varainkeruisiin, jne. Aletaan esittelemään peliohjelmia sarjataulukoita menestyskäyriä, jne.
Ja aut armias, jos kieltäydyt osallistumasta, niin sitä mulkoilun ja verhotun vittuilun määrää!! Ne ilmaiset pallot ja pelipaidat eivät tosiaankaan ole loppupeleissä ilmaisia!
Laitahan lapsesi pelaamaan, niin on omankin vapaa-aikasi ohjelma taattu.
Nousee mieleen, monen kohdalla, että kumman harrastus se nyt olikaan, lapsen, vai hänen vanhempiensa?
Annetaan niiden lasten leikkiä ja olla lapsia, aikuisuutta he sitten saavat elää myöhemmin!! - Lasten isä
Lasten isä kirjoitti:
Juu ja kyynisellä, kokemuksen syvällä rintaäänellä, totean: Ei aikaakaan, kun sinut oletetaan osallistuvan talkoisiin, joukkokuljetuksiin, varainkeruisiin, jne. Aletaan esittelemään peliohjelmia sarjataulukoita menestyskäyriä, jne.
Ja aut armias, jos kieltäydyt osallistumasta, niin sitä mulkoilun ja verhotun vittuilun määrää!! Ne ilmaiset pallot ja pelipaidat eivät tosiaankaan ole loppupeleissä ilmaisia!
Nousee mieleen, monen kohdalla, että kumman harrastus se nyt olikaan, lapsen, vai hänen vanhempiensa?
Annetaan niiden lasten leikkiä ja olla lapsia, aikuisuutta he sitten saavat elää myöhemmin!!Edellinen EI siis ollut arvostelua sinua, "rosetar", kohtaan, enemmänkin näkemystä noista joukkueurheilu harrastajien vanhemmista yleisesti.
- rosestar
Lasten isä kirjoitti:
Juu ja kyynisellä, kokemuksen syvällä rintaäänellä, totean: Ei aikaakaan, kun sinut oletetaan osallistuvan talkoisiin, joukkokuljetuksiin, varainkeruisiin, jne. Aletaan esittelemään peliohjelmia sarjataulukoita menestyskäyriä, jne.
Annetaan niiden lasten leikkiä ja olla lapsia, aikuisuutta he sitten saavat elää myöhemmin!!minun pojallani pitäisi olla jo valmentaja mutta 2 vuotta nuoremmilla ei ole ja ilmaisella pallolla houkutellaan päiväkotien ovessa osallistumaan 8)
no minä en lähde mukaan kilpailuun muiden vanhempien kanssa koska en ala stressaan. poikani on hyvä sellaisena ja kun tulee säänöt tutuksi, eiköhän hän halu jo lopetella kun kaveri porukka tuohon pelikentälle löytyy. - rosestar
Lasten isä kirjoitti:
Edellinen EI siis ollut arvostelua sinua, "rosetar", kohtaan, enemmänkin näkemystä noista joukkueurheilu harrastajien vanhemmista yleisesti.
minulle riittää että hän oppii joukkuen hengen ja pelisäännöt.
mutta silloin kun odotin vanhimmaista pelattiin joukkuella tälläisenä kaveriporukalla ja suunittelivat jos saisivat lähikaupan ponsoroimaan.
mutta uranihan oli lyhyt raskauden takia ja sain sorminivelee vamman kun olin maalivahti 8). - Lasten isä
rosestar kirjoitti:
minulle riittää että hän oppii joukkuen hengen ja pelisäännöt.
mutta silloin kun odotin vanhimmaista pelattiin joukkuella tälläisenä kaveriporukalla ja suunittelivat jos saisivat lähikaupan ponsoroimaan.
mutta uranihan oli lyhyt raskauden takia ja sain sorminivelee vamman kun olin maalivahti 8)."riittää että hän oppii joukkuen hengen ja pelisäännöt.", , , niinpä! Niin moni meistä muistakin ajattelee, kunpa se olisikin useammalle noin, eikä osallistumassa lapsensa harrastukseen, Litmasen tai Selänteen kuva silmissään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3153724Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322058- 1001693
Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451674Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1061399- 1451215
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1031130- 821113
Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja103949Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.69857