Menkää töihin!

Raimo62

Kyllä te sitten olette tyhmiä. Maassa on huutava työvoimapula ja te vaan notkutte täällä palstalla valittamassa kun kukaan ei ota töihin. No ei varmasti otakkaan, eihän teitä kukaan täältä löydä. Teidän pitää oikeasti hakea niihin työpaikkoihin. Viikossa pitää lähettää vähintään 1000 työhakemusta, soitella yrityksen toimitusjohtajalle, tämän kalakaverille ja namibialaiselle tuttavalle, käydä paikan päällä esittelemässä itsensä ja perheenjäsenensä konvehtirasian ja viskipulllon kera sekä lähettää rakkauskirjeitä yrityksen markkinointipäällikölle ja tämän sihteerille. Näiden pienten ja helposti toteutettavien toimenpiteiden jälkeen saatatte päästä jopa työhaastatteluun. Tässä vaiheessa haastateltavia on enää se 300 kappaletta, joten mahdollisuudet työn saamiseen ovat kuitenkin varsin hyvät. Onhan avoimia työpaikkoja tarjolla kuitenkin se 1 kappale.

Ja sitten joku vielä valittaa että työssä tarvittavat vaatimukset olisivat muka liian kovia. Täyttä puppua! Eihän niihin työpaikkoihin vaadita kuin muutamia pieniä taitoja, kuten vaikka englannin, ruotsin, saksan, espanjan ja ranskan täydellinen osaaminen (kiina ja japani eduksi), ohjelmointitaidot Javalla, Pythonilla, C ja C#:llä (SQL, SAP ja PHP taidot vahvasti suositeltavia), konsernin tilinpäätöstietojen laskeminen ja selvittäminen 5 min sisällä sekä tietysti käsillä seisominen silmät ja jalat sidottuna laavameren ympärillä. Näiden lisäksi vaaditaan enää vain koulutus Harvardin kauppakorkeakoulusta ja 5v työkokemus kansainvälisistä pörssiyhtiöistä, mutta nämähän kaikilla tietysti on jo.

Vastineeksi firmat lupaavat mukavat työkaverit ja huikeat uranäkymät. Palkkaa nyt ei valitettavasti voida maksaa, mutta sehän ei teitä varmaan haittaa? Pääsette kuitenkin tekemään töitä mukavassa ilmapiirissä ja edistämään Suomen kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla. 16 h työpäivän jälkeen pääsette kotia nukkumaan ja aamulla sama hauskuus jatkuu.

Eli menkäähän nyt sinne töihin kun se on kuulemma niin helppoa ja kun maassa on niin kova työvoimapula. Tämän asian olen kuitenkin kuullut hyvin luotettavilta tahoilta, eli politiikoilta.

14

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onni ei kaikilla

Menisin jos saisin. Tänä päivänä hyvä papparainen ei MENNÄ töihin, niinkuin silloin joskus lapio ja kirves -aikaan.

Olen hakenut nyt 2014 vuoden puolellakin 37 eri paikkaan, ja kyllä ihan myös kävellyt sisään kysymään paikkaa, soittanut, laittanut hakemuksia. Takana 20 vuotta pätkätöitä. Kolme ammattia ja hyvä työmotivaatio, mutta eipä riitä. Olen joko yli- tai alikoulutettu -tämä on sanottu suoraan.

• onni ei...

Okei. Nyt vasta luin typerän tekstisi -hyväkin huuli vai? Sori, ei naurata!

• mihin voi mennä??

Missä on vähintään TES palkallinen työpaikka johon voin mennä. Kerro niin meen sitten sinne.

• näytelkää.......

En viitsinyt lukea aloittajan ilmeisesti sekopäistä juttua. LOL

Mutta, monellako työttömällä olisi resursseja työpaikkaan missä joutuisit puhumaan 1000 päisen yleisön edessä. Palkka olisi 1000 euroa päivässä. Aika moni joutuisi jättämään työn kesken koska esiintymiskyvyt ja paineensietokyvyt eivät ole kohdallaan. Työelämä on täynnä esiintymisiä ja siellä herkille työntekijöille ei ole työmahdollisuuksia. Jopa puhelimeen puhuminen työtä hakiessa voi olla ylivoimainen suoritus, ääni värisee, puhe sammaltaa. Hyvän itsetunnon omsaava työntekijä, joka osaa myös valehdella ettei korvat heilu, kyllä löytää paikkansa työelämässä, koska omien kykyjen yliarvioimisella ja epärehellisyydellä pääse hyvinkin eteenpäin. Työmarkkinat eivät ole tarjoitettu "umpi"- rehellisille ihmisille. Huonon itsetunnon työnhakijan pitäisi sisäistää ettei täydellistä ihmistä ole, kuten huomaatte aloittajasta Raimo62:ta.

• Byro B

Totta puhut Sinäkin, mutta lue ihmeessä aloitus. Se on ihan hauska. Onko tyylilaji satiiri vai mikä?

• V1n5K1

suomessa on tällähetkellä ilmotuttu noin 30 000 vapaata työpaikkaa ja joku 500 000 hakijaa eli ei ole työttömien vika että ei ole töitä.itse olen hakenut erittäin aktiivisesti töitä vuosia enkä ole löytänyt.

• Suurta kusetusta

Noista ilmoitetuista "avoimista työpaikoistakin" vain ehkä 60 % on oikeita työpaikkoja, siis sellaisia, joihin aiotaan oikeasti palkata joku, ja joista maksetaan sellaista palkkaa, ettei se ole silkkaa ihmisten hyväksikäyttöä. Esim. lähes kaikki voimakkaasti provikkapainotteiset myyntityöt on sellaisia, ettei niihin kannata kenenkään mennä.

• työtön

Menisin töihin jos vaan huolittais.

• Vartijainen

Juuri äsken heräsin unesta ja nakkasin torkkupeiton pois.

Näin unta ihan kauheasta TYÖVOIMAPULASTA.

• J.Käteinen

"Näiden lisäksi vaaditaan enää vain koulutus Harvardin kauppakorkeakoulusta ja 5v työkokemus kansainvälisistä pörssiyhtiöistä, mutta nämähän kaikilla tietysti on jo."

LOL

• näinhänsetaitaaolla

Ei kukaan ota töihin. Kaikkiin mahdolisiin työpaikkoihin olen hakenut mihin voisin päästä 100km säteellä kotoa mutta kun ei oteta niin en sille sitten mitään voi.

Jotkut voi pitää miinuksena sitä että on lapsia ja jotkut sitä että työmatkani on muka liian pitkä. Nytkin käyn 100km päässä töissä mutta sekin työsuhde kohta loppuu ja mietin että mitäs sitten?

Kai sitä taas ollaan työttöminä syksy ja talvi aina ensi kevääseen asti.

Puoli vuotta etsin niinaktiivisesti töitä kuin olla ja voi ennen nykyistä työpaikkaani. Soittelin jopa paikkoihin ja kyselin töitä/oppisopimusmahdollisuutta mitkä eivät sillä hetkellä hakeneeet työntekijöitä työkkärin sivuilla mutta kun ei niin ei.

• gjkfg

Hah, puolet kommentoijista ei selvästikään lukenut aloitusta kahta lausetta pidemmälle.

• näinhänsetaitaaolla

Kyllä minä kokonaan luin aloituksen. silti kerroin omat kokemukseni.

• näinhänsetaitaaolla

Mulle on pari kertaa todettu että asun liian kaukana. Eihän se ole mikään ongelma minulle. Näköjään työnantajille jostain syystä. Sitten vilä tulee laki että jos kulkee julkisilla töihin niin työmatka päivässä pitää olla se 3h yhteensä mistä pitäisi työ ottaa vastaan.

Ja miten kellään on mitään työtä mitä vastaan ottaa jos pitkä työmatka on joku este työnantajien mielestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11325
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3863
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3029
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      124
      2389
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2045
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      790
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      735
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe