Laihdutuksesta jotain tietävät!

tyttö

Olen 18v, painan 55kg, pituus 155cm. Mun kropassa kaikki rasva on selkeesti kerääntynyt keskivartaloon, omenavartalo siis.
Käyn kaksi kertaa viikossa ratsastamassa, satunnaisesti lenkeillä ja joka päivä 15min koiranulkoilutus. Normaali kouluarki.
Syön neljänä päivänä viikossa 1000-1500kcal (terveellisesti) ja kolmena päivänä yli 2000kcal, joskus jopa 3000kcal, tällöin siis herkkuja mukana.
Laihdunko näin vai pilaavatko nuo kolme päivää koko laihtumisen? Miten saisin vähennettyä herkuttelua? Loppuviikosta itsekuri vain katoaa jonnekin

4

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paranna elintavat

Aika epämääräisiä nuo kalorisit 2000 tai 3000. Niillä on eroa 1000. Pienikokoisena kulutuksesi on pieni ja laihtuakseen sen pitää olla 500-800kcal/vrk yli saannin. Lisää liikuntaa, kävelykin käy. Laske viikon kalorit yhteen, jaa 7:llä ja pidä viikon kalorit 3500-5600kcal alle kulutuksen. Kulutusta voit arvioida esim. tästä:
      http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1#.Uy6Mv3gt3_c

Olisi helpompi syödä tasaisesti joka päivä sen -500-800kcal kuin olla kitudieetillä 4 päivää viikosta ja mässäillä kolmena. Mitä järkee? Syö mieluummin joka päivä 3-4 tunnin välein, juo vettä 8 lasillista, syö joka aterialla proteiinia, rasvaa ja hiilihydraatteja. Jätä valkoinen leioä, pullat ja sokeriset herkut pois, salli kerran kaksi viikossa joku herkku tai kaksi, ei siis viittä. Tee tästä elämäntapa, niin et liho nykyisen dieettisi loputtua.

• kohtalokaveri

Joo ite oon kans melkein 16vuotias tyttö ja tos reilu vuosi sitten olin samassa tilanteessa eli 54/153.Nykyään tullu pituutta ja paino menny alemmas eli nyky tilanne 51kg ja 156cm.BMI on n.21 kun alottaessani oli n.23.
        Sillon kun alotin niin olin perillä heukkoudestani ja se oli suklaa..No päätin että pitää pystyä rajoittamaan ja otin tummansuklaan tilalle kyllä muuten piti makeenhimon poissa :)
        Eli ite söin ja syön nykyään näin;
        Aamu.muroja tai pari vpl leipää with kinkku,juusto,kurkku,tomaatti,salaatinlehet jne
        Päivä.kouluruoka lautasmallin mukaan niin et täyttyy mut ei oo ihan ähkynäkään
        Välipala.yleensä jogurtti/hedelmä/leipää
        Illalla.Lämmin ateria lautasmallin mukaa
        Iltapala.leipää,muroja,jogurttia?
        No pari kertaa viikossa vedän karkkia ihan kiitettävästi esim 200-500g irtokarkkeja tai suklaalevy yleensä milkaa/rainbowin 100g levy
        Sit liikunta näyttää joksenkin tältä
        Maanantaisin,perjantaisin ja sunnuntaisin taekwondo harkat,sit muina päivinä lenkkeilyä koiran kaa n.15minuutista jopa 2-3h yleensä n.1h reipasta kävelyä ja juoksua hölkkää väliin.Sit joskus vkl pyöräilen tallille (14km yhteensä) hoitamaan ja juoksuttamaan hevosia ja päälle koulumatkat jotka kuljen pyörällä tekee 6km per päivä,sitten on vielä lihaskuntotreenit eli ihan tarpeeksi liikkumista .Eli toi koiran pissatus ja ratsastus ei riitä vaan pidennät lenkkejä koiran kanssa ihan reipaasti sinne 1h ja pyrit siihen et kuljet siinä tunnissa n.7km (rasva palaa tehokkaasti)Tallille voi pyöräillä kuhan matka ei ylitä sitä 10km per suunta samaten kouluun.Syödä voit n.1700kcal per päivä (ei joudu säästöliekille)
        Sitten jossen maininnut jo niin mittaa itsesi mittanauhalla (vatsan 2cm navan yläpuolelta,rintakehän,reisien ja lantion ympärysmitta) niin pystyt seuraamaan edistystäsi silloinkin kun painosi ei tipu.

• Älä laihduta.

Laihduttaa ei kannata. Lisää liikuntaa ja ala syömään terveellisesti, vähintään 2000 kcal päivässä. Keskivartalolihavuus johtuu vääristä elintavoista: väärä ravinto, liian vähän liikuntaa, epäsäännölliset vuorokausirytmit, liian vähäinen lepo ja uni, alkoholi, tupakka, stressi, liikaa istumista... Myös liian vähäinen syöminen häiritsee aineenvaihduntaa, 1000 - 1500 kcal on liian vähän.

Hyviä liikuntamuotoja: kuntosaliharjoittelu 3-4 kertaa viikossa, reippaat tunnin kävelyt n. 6-7 km vauhdilla (ei koirankusetusta) 5 kertaa viikossa / vesijuoksu / hölkkä koiran kanssa / jne. Jos osaat ratsastaa etkä vain matkusta, ratsastuskin kuluttaa hyvin kaloreita.

Terveillä elämäntavoilla onnistut.

• iloonen ukko

Jos nuori tyttö painaa alle 60kg on kaikki ok.

-mitä jos jäät jumiin hissiin viikoksi?
      -kävelet kovalla tuulella laiturilla?
      -sähkölasku maksamatta ja yhtiö katkaisee sähköt?
      -on pakkanen ja hukkaat vaatteesi ravintolareissulla?
      -yrität vesijuoksua ilman vyötä?
      -vihkisormus menee tiskiveden mukana?
      -kävelytät koiraa ja vastaan tulee toinen koiran kuljettaja?
      -skootterin sähköstartti ei toimi?
      -naapurin isännän äes ei mene tarpeeksi syvällä?

kaikkiin näihin auttaa....niin varmaan ymmärrät : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      208
      2479
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1837
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1485
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe