Terveisiä suljetulta

Onko jollekin toiselle käynyt samalla tavalla kuin minulle? Jouduin reilu 1 kk sitten psykiatrisen sairaalan suljetulle osastolle rakkauden takia (tai ehkä tässä tapauksessa paremminkin rakkaudettomuuden vuoksi).

Kaikkea tätä edelsi vajaan vuoden pituinen soutaa ja huopaa-jakso, joka sisälsi erittäin voimakkaita rakkaustunteita (molemminpuolisia), suhteessamme ei ollut siis minkäänlaista väkivaltaa kuvioissa mukana. Mies lupasi kaiken, mutta perääntyi loppumetreillä todella pelkurimaisesti, eikä pystynyt edes millään tavalla perustelemaan päätöstään, ei edes tekstarin tai mailin välityksellä. Hän haluaisi, että jatkaisimme ystävinä, mikä on minulle, ainakin tällä haavaa, lähes mahdotonta.

Pelkästä seksuaalisesta nautinnosta ei ollut kyse, vaan mies pääsi heti ensimmäisestä hetkestä alkaen sisään ajatusmaailmaani ja pystyi navigoimaan siellä eli ymmärsi minua 100%:sti - tämä tunne oli ymmärtääkseni molemminpuoleinen.

Hän hurmasi minut täysin älyllään, verbaalisilla kyvyillään, tilannehuumorintajullaan, äänellään ja ominaistuoksullaan. Tälläista huippuälykästä seksikkyyttä on kohdallani tullut erittäin harvoin vastaan (lue: tämän yhden ainoan kerran). Mahtava tunne, kun hän osasi hyvin, hyvin taitavasti rakastella, leikkisästi naida ja tarpeen tullen jopa paneskella myös ajatuksiani.

Keskusteluterapia ja antipsykoosilääkitys on aloitettu ja edessä on pitkä sairasloma. Minua kiinnostaisi nyt vertaistuki - kuinka tästä eteenpäin? Kiitos vinkeistä!

Tämä on tositarina.
Trollit pysykööt nyt visusti peikkometsässä.

9

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikaa..se tarvitsee

      1 minuutti,1 tunti..Ja yksi päivä kerrallaa..Niistä tulee lopuksi viikkoja ja sitten kuukausia..Kun on mennyt tarpeeksi kuukausia
      on taas valmis uuteen koetukseen..Itsellä neljäs menossa kuukausisa
      ja pystyy jo olemaan krampaamatta ja oksentamatta, mutta ei itkemättä...

      Ei vihaa..Rauhaa ja rakkautta!! Otin kaksi työtä koulun ohelle ja nyt aloitin
      uimisen ja lenkin, olen kotona enää noin 7 tuntia päivässä jonka nukun..
      Tämä toimii jotenkuten.

      • Terveisiä kotoa!

        Kiitos, puhut empaattisemmin ja ymmärrät tilanteen paremmin kuin lääkärini. Huomaan, että tällaisen kokemuksen jälkeen hyvin moni asia elämässäni sai uuden ja erilaisen merkityksen.

        Eilen oli 3. päivä kotona ja yritän saada päivärutiineja kasaan. Ensimmäinen pieni kävelylenkki takana ja valtavan iso ilo ihan vaan pelkästään oravan puuhien seuraamisesta;-)

        Mietin, että helpottaako tämä "lääkepössy" ja muistikatkokset ajan kanssa? Pelottaa myös, että osaanko vaatia lääkityksen tarkistusta tarpeeksi ajoissa.

        Yritän oppia nauttimaan siitä, että minulla on kerrankin aikaa-ensimmäista kertaa elämässäni ihan tuhlattavaksi asti (musiikki, kirjasto, lenkkeily ja kulttuuritarjonta).


    • joku päivä

      heip, nauti olosta ja opettele nauttimaan siitä. itse törmäsin mieheen, joka vetäisi maton jalkojen alta, totaalisesti ja mun sydäntä vietiin. loppupeleissä sain vain sydän säryn miehen "sinä vai toinen nainen" pähkäilyn takia, tilanne johon päädyttiin kun minä luotin liikaa kuitenkin ventovieraaseen ihmiseen ja hän ratkaisi meidän muutamat kaukosuhde (100km) ongelmat etsimällä uuden naisen lähempää.

      ensinmäistä kertaa elämässäni päädyin psykologin kanssa keskustelemaan elämästäni, nyt syön masennuslääkkeitä (varmuuden vuoksi) itken lähes joka päivä tilannetta vaikka tiedän että hän sen arvoinen ei ole, surua tunnen ja ikävää.

      mutta sinulle - koita jaksaa, nauti elämästäsi, joku päivä helpottaa, ei se päivä pakottamalla tule, se ei tule pakoilemalla totuutta, se tulee kun on tullakseen, mutta ei hätäilemällä

      • Jep.

        Mitä tummempi yö, sitä kirkkaammilta tähdet näyttävät. Juuri tuota valoa kohti minäkin suunnistan. Kiitos ja kaikkea mahdollista hyvää ja kaunista myös Sinulle!


    • se luonnonlapsi

      AP:lle: Ettet vaan joutunut narsistin satimeen? He kun osaavat olla kaikin puolin hurmaavia - mutta sitten loppujen lopuksi kykenemättömiä rakastamaan. Kyllä siinä helpolla alkaa mieli prakaan, jos sellaisen ansaan joutuu.

      Surullista tämä myös siksi, sillä narsistinen ihminenhän jos kuka on myös ja ennen kaikkea ja jo lähtökohtaisesti on onneton. Sillä hänen elämässään ja jo kehityksessään lapsesta asti moni asia on mennyt pieleen (lähtien varhaisen vuorovaikutuksen onnistumattomuudesta, ymmärtääkseni - ) Eli siis jos ihminen on kykenemätön rakkauteen, voiko häntä siitä "syyttää", tuossa valossa? Itse kehoittaisin narsistin terapiaan, mut surullista jos siitäkään ei hänelle hyötyä välttis olisi. Jos siis todellinen narsisti. Surullinen elämä se on silloin hällekin, erityisesti jos ei tajua itse tilannettaan eikä voi sille mitään. Eikä pysty sille mitään tekemään. Ellei suostu JOHONKIN suureen ja tuntemattomaan, mikä pelottaa. Mut se oivallus lähtökohtaisesti täytyy tulla itsestä, siitä kaikki lähtee -

      Mut onnea sulle elämässäsi AP! Voi hyvin, ja kaunista kevättä! Olen hengessä mukana -

      • ahah vs ap

        Olen melko uusi Suomi24-sivustoilla, joten kertokaa, että mikä tämä ap.-ilmiö on ja mistä ihmeestä ap. tännekin pamahti?
        Ketjun aloittaja on ahah, 53-vuotias nainen ja monogrammini ovat AH.


      • Rip Kirby
        ahah vs ap kirjoitti:

        Olen melko uusi Suomi24-sivustoilla, joten kertokaa, että mikä tämä ap.-ilmiö on ja mistä ihmeestä ap. tännekin pamahti?
        Ketjun aloittaja on ahah, 53-vuotias nainen ja monogrammini ovat AH.

        AP = alkuperäinen eli keskustelun aloittaja

        Jaksamista ahah/AH/ap! Kenties jonakin päivänä saat työstettyä ja tiivistettyä tuskasi taulun, laulun, novellin tai runon muotoon.


      • ahah/AH/ap
        Rip Kirby kirjoitti:

        AP = alkuperäinen eli keskustelun aloittaja

        Jaksamista ahah/AH/ap! Kenties jonakin päivänä saat työstettyä ja tiivistettyä tuskasi taulun, laulun, novellin tai runon muotoon.

        Kiitos 2x!
        Eikös se niin ollutkin, että:
        "Rakkaalla lapsella on monta nimeä."


      • luonnonlapsi2
        ahah/AH/ap kirjoitti:

        Kiitos 2x!
        Eikös se niin ollutkin, että:
        "Rakkaalla lapsella on monta nimeä."

        Ja minä olen ajatleeut sen tulevan sanoista Alkuun Panija - tarkottaen siis Keskustelua!:D

        juu, rakkalla lapsella on monta nimeä.

        Itse arvelin tämän aloituksen olevan erään tietämäni nuoren naisen, jota ei ole kuvioissa enää näkynyt - ja arvelin että hänelle olisi voinut käydä samalla tavalla kuin sulle, ap: liittyen kohtaloon tai tapahtumaan, joka on sitonut meistä naisista monta yhteen aiemmin kuvailemallani tavalla.

        Koskien mitä ilmeisemmin narsistihurmuria - mut tämä jäänee kuitenkin vaan omaksi oletuksekseni siitä, mitä on tapahtunut.

        Onnea sinulle AH joka tapauksessa myös elämässäsi eteenpäin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3055
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2172
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1972
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1817
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 165
      1246
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe