Miksi poikamies jätetään ulkopuolelle?

Ulkopuollinen

Onko täällä poikamiehiä tai heidän kavereitaan - tai naisia, joiden avo- tai aviopuolisolla on poikamies kaverina?

Kysyn siksi, että haluaisin tietää, miten yleistä on se, mitä olen vuosien mittaan saanut kokea: ulkopuolelle jättämistä.

Vielä kymmenen vuotta sitten kuuluin porukkaan, jossa oli miehiä ja naisiakin - aika paljon kyläiltiin toisten luona tai sitten tehtiin jotain muuta yhdessä kaupungilla ja vapaa-aikana. Kaikki eivät aina olleet mukana, mutta kaikilla meillä taisi olla käsitys siitä, että ollaan ystäviä.

Sitten useimmat meistä alkoivat vakiintua, ja jotkut hankkivat jälkikasvuakin. Porukan sinkkuna taisin pysyä minä vain.

Emmekä me enää teekään juuri mitään isolla porukalla. Sellainen tietysti on ymmärrettävääkin, koska toisilla on puolisot ja osalla lapsia ja jo senkin vuoksi muita kuvioita elämässään.

Mutta siihen olen kiinnittänyt huomiota, etten enää kelpaa ystäväksi kenellekään kantaporukastamme. Tai sillä tavalla kyllä, että minun luonani kyllä käydään, jos kutsun - tulaan esim. myös pariskuntana ja jotkut joskus lastenkin kanssa, mikä on minusta ihan mukavaa, koska tykkään olla mtyös lasten kanssa - sisaruksillani on muutama.

Mutta kukaan ei koskaa enää kutsu minua kotiinsa - minun luonani tapahtuvat vierailut päättyvät siihen, että "olipa taas kivaa" tai jotain semmoista. Joku saattaa joskus sanoa, että "tuile sinäkin joskus vuorostasi", mutta sellainen ei sitten kuitenkaan koskaan onnistu, olen huomannut. Jotkut sen sijaan kutsuvat itseään minun luokseni kylään - niin kuin tässä vähän aikaa sitten, kun yksi miespuolisista kavereistani sanoi., että olisi halukas pistäytymään mökilläni lastensa kanssa ensi kesänä. En olle kuitenkaan päässyt hänen luonaan käymään ainakaan viimeiseen kuuteen vuoteen.

Sama koskee muitakin kantaporukastamme: on jo monta vuotta siitä, kun kukaan on kutsunut minua kylään tai edes tekemään yhdessä mitään muuta muuallakaan. Minun luonani kyllä käydään ja jotkut aika miellelläänkin, mutta olen alkanut vähentää kutsumisiani, koska koko touhu on alkanut ärsyttämään, varsinkin kun kuulen sitten, miten yksi ja toinen on järjestänyt sitä ja tätä, mutta minua vain ei ole kutsuttu. En minä nyt joka kerta joka paikkaan hingukaan, mutta ei ole kiva jäädä ihan yksin tai yhdensuuntaisten kyläilyreissujen järjestäjäksi.

Onko muilla tällaisia kokemuksia? Tai haluaako joku parisuhteessa elävä kertoa, miksi poikamies ei kelpaa heille kylään mutta he itse mielellään käyvät kylässä, lastenkin kanssa, jos sellaisia on? En ole kehdannut näitä mietteitä suoraan sanoa, mutta ajattelin, jos täältä saisi vähän evästystä, kun pohdin omaa tilannetta ja jaksanko enää edes olla tekemisissä tuollaisten ystävien kanssa.

5

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biljardos

Itselläni on myös samanlainen ongelma, eli olen kaveripiiristäni ainoa sinkku. Ja myöskään kaverit harvemmin kutsuu minua luokseen, he aina mieluummin tulevat käymään minun luona. Itseäni tämä välillä ärsyttää sillä asun kuitenkin tälläisessä pienessä kerrostalokaksiossa ja kaverini pääosin omakotitaloissa tai rivareissa. Välillä viettäisin mieluusti aikaani jossain ihan muualla kuin omassa boksissa mutta aina tahtoo olla vaikea keksiä sopivaa paikkaa. Olen monesti kysynyt etteikö voitaisi vaihteeksi kahvitella ihan kunnon kahvilassa mutta harvemmin sellainen passaa kellekään, tai edes käytäisiin keilaamassa tai pelaamassa biljardia. Kuitenkin he keskenään pariskunnittain tekevät kaikenlaista. En tietääkseni kuitenkaan käyttäydy mitenkään typerästi ja puheenaiheet ja huumori on kuitenkin ihan samanlaista kuin kavereillani. Pyrin olemaan silti tyytyväinen että edes joitain kertoja vuodessa pääsen jonkun luokse grillaamaan tai mökillä käymään.

Olen kyllä työelämässä mukana ja minulla on myös vapaa-ajan harrastuksia, joten ei sosiaalinen elämäni ole näistä kavereistani kiinni. Silti kuitenkin kaipaan kavereitani ja etenkin niitä entisiä aikoja kun kaikki olimme sinkkuja.

Outoa ettei tähän viestiketjuun ole vielä kukaan muu vastannut.

• HarmiNainen

Minulla on naisena samoja ongelmia. Avioeroni jälkeen minusta on ilmeisesti tullut paha ihminen. Ja koska minulla ei ole lapsia, pikkulasten vanhemmat eivät edes kyläile luonani, tai kutsu minua kylään. Ymmärrän toki, että jokaisella on elämä, arki ja kiire, mutta kun puhelinsoitotkin jäävät kontolleni, on minun ymmärrettävä yskä.

• vanahanaakka
        HarmiNainen kirjoitti:

Minulla on naisena samoja ongelmia. Avioeroni jälkeen minusta on ilmeisesti tullut paha ihminen. Ja koska minulla ei ole lapsia, pikkulasten vanhemmat eivät edes kyläile luonani, tai kutsu minua kylään. Ymmärrän toki, että jokaisella on elämä, arki ja kiire, mutta kun puhelinsoitotkin jäävät kontolleni, on minun ymmärrettävä yskä.

Samoin kävi minulle eron myötä, kaikki entiset ns. ystävät lopetti yhteydenpidon eroni jälkeen ja kun itse yritin pitää yhteyttä löytyi aina mitä kummallisimpia selityksiä miksi ei nyt kerkee juttelemaan tai tapaamaan. No, tein omat johtopäätökseni ja lopetin soittelut. Eipä ole mitään kuulunut ja jotkut eivät edes tervehdi jos vastaan tulevat. Työpaikoiltakaan ei uusia ystäviä löytynyt, ei edes kavereita, kun eronnutta akkaa nyt ei vaan perheelliset halua kaverikseen. Näillä mennään nyt eläkeputkessa ja onneksi olen jo niin oppinut ja tottunut tähän yksinoloon että saan kyllä aikani kulumaan ilmankin.

• karu todellisuus

Hei
      Naisena oli ihan samoja ongelmia. Nyt niiden perheellisten lapset alkavat olla maailmalla ja niillä on aikaa ystäville.
      Kyllä joskus tuntui, että on pakko hankkia pari, että pääsee mukaan kuvioihin. ainoastaan sukulaiset kutsuivat sinkkua kylään.
      Moneen tapahtumaan menen yksin, koska kukaan ei pyydä mukaansa, enkä minäkään enää jaksa kysyä, kun se on niin turhaa. Ihmisethän kulkevat perheitten kanssa. Ja yllätys yllätys, siellä tapahtumassa saattaa olla kaksi pariutunutta ystävääni. Kummallekaan ei ole tullut mieleen kutsua minua.

• Ulkopuolinen ap.

Kappas, sain sittenkin vastauksia - luulin jo, ettei kukaan noteeraa tätä. Kiitoksia vastanneille kokemustenne jakamisesta. Tosin ikäväähän tämä on, jos kerran on muillakin ja naisillakin ihan samanlaisia kokemuksia ulkopuolelle jäämisestä tai jättämisestä. Olisikin hauska tai ainakin avartavaa kuulla jonkun parisuhteessa elävän kertovan, miksi sinkku tai eronnut ei kelpaa ystäväksi tai kylään. Kuten itse kerroin, minulla on kyllä kokemusta siitä, että minun luokseni kyllä tullaan, kun kutsun, ja yritetään tuppautuakin ilman, että olen itse oma-alotteisesti kutsua esittänyt, mutta minua itseäni ei enää kutsuta minnekään. Pitäisi varmaan kysyä suoraan tätä nk. ystäviltäni seuraavan kerran, kun käyntinsä päätteeksi taas kerran kehuvat, että "kiitos, oli oikein mukavaa" mutta varovat visusti esittämästä vastakutsua silloin tai muulloinkaan. Tai sitten panen välit yksinkertaisesti poikki - sen verran paljon tämä on minua harmittanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe