Hei,
Auttakaapa nyt idiottia. Maksan itse oman liittoni jäsenmaksun. Saan uudessa työssäni matkapuhelin edun (verotusarvo 20e/kk) ja lisäksi voin ostaa lounasseteleitä työnantajaltani 75% hintaan eli 8e lounassetelistä pulitan 6e ja työnantaja maksaa loput 25 %. Palkkakuitissani on nätisti matkapuhelinetu laskettu verotuksen alaisiin tuloihin ja tämän ymmärrän ihan täysin eli esim. 1000€ palkka 20 € matkapuhelinetu eli verot otetaan 1020€ palkkatuloista. Jos otan lounasseteleitä, niin ne ilmoitetaan palkkakuitissa "Perittävät kulu" ja peritään ottamieni seteleiden nimellisarvosta perittävä hinta eli 75%. Miten tämä nyt sitte vaikuttaa tuohon ammattiliiton jäsenmaksuun? Meneekö se siis ihan oikeasti siten, että jos otan 10kpl seteleitä ja maksan niistä työnantajalleni 60 €, minun lasketaan saaneeni luonaisetua 60€ ja minun pitäisi siis lisätä tuo summa "palkkatuloihini" ? Eli laskea jäsenmaksu 1000 20 60=1080€ palkkatuloista? En voi käsittää... Tuohan on siis omaa rahaani, jolla ostan työnantajaltani seteleitä ja itse hyödyn tästä edusta vain sen 25% eli 2 € / seteli. Tarkoittaako tämä sitten, että ei ole mitään järkeä ottaa lounassetelitä, kun hyöty on minimaalinen, kun tästä vielä ammattiliittokin korjaa osansa verojen jälkeen?
Ammattiliiton jäsenmaksu ja lounasseteli!!!
6
231
Vastaukset
- vain ja ainoastaan
Jäsenmaksu maksetaan verotettavasta tulosta.
- ...
Tai on könttäsumma (kiineä vuosi/kk-maksu). Riippuu liitosta.
Alkuperäiselle kysyjälle: tarkista verottajan sivuilta. Luonoisedun arvo on pienempi, kuin setelin nimellisarvo. Todennäköisimmin luontaisetu on sen erotuksen verran, jota et maksa. - ute li as
... kirjoitti:
Tai on könttäsumma (kiineä vuosi/kk-maksu). Riippuu liitosta.
Alkuperäiselle kysyjälle: tarkista verottajan sivuilta. Luonoisedun arvo on pienempi, kuin setelin nimellisarvo. Todennäköisimmin luontaisetu on sen erotuksen verran, jota et maksa.Millä ammattiliitolla on käytössä "könttäsumma" ?
- vero2
Huomaathan, että ammattiliittosi jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Vaikka maksat sen nyt, niin saat sen verovähennyksinä takaisin.
- Ei ay
Vero2, miksi annat valheellista tietoa. Verovähennyksenä saat ainoastaan osan maksamistasi jäsenmaksuista takaisin.
- ei oo vaikeeta
Kuten todettu, jäsenmaksu määräytyy bruttoansion perusteella.
Lounareiden verotus määräytyy veroviraston perusteilla, jotka ovat;
"Enintään 10,00 euron nimellisarvoisen, muun kuin sopimusruokailuun liittyvän ruokailulipukkeen muodossa tai muuta vastaavaa maksutapaa käyttäen järjestetyn edun arvo on 75 % ruokailulipukkeen nimellisarvosta, kuitenkin vähintään 6,10 €. Nimellisarvoltaan yli 10,00 euron ruokailulipuke arvostetaan nimellisarvoonsa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758