uusi parisuhde ja lapset

1181

Kuinka nopeasti olette tavanneet uuden kumppanin lapset ? eikö miehet uskalla antaa uuden naisystävän ja lapsien tavata, vaikka "yhteisistä pelisäännöistä" on jo sovittu. omalla miehelläni on 2 lasta ja en ole heitä tavannut, vaikka suhde on kestänyt 4 kk.. voiko se johtua siitä että mies pelkää exän reaktiota ?

25

3758

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm_1967x

      Mä pidin just samaa aikajakajaa, koska 4kk ei elämän mittakaavassa oo kun kärpäsen pieru. Se nyt oli vaan minimiaika.

      Kaksi nettituttavuuttani siis eivät koskaan nähneet lapsiani. Koska en halua että lapset tutustuu ja sitten niiden elämä taas revitään rikki kuten jo ennenkin on tehty.

      Lapsiin voi tutustua vasta siinä vaiheessa kun asiat on aikuisten kesken lyöty lukkoon siihen malliin että molemmat tietää.. siis MOLEMMAT, että tää lopputie kuljetaan yhtä matkaa.

      Elikkä pääsen kuittaamaan itseni, mitään tiettyä aikaa ei oo vaan se riippuu täsmälleen siitä mikä on aikuisten suhteen taso.

      • nainenvm_1969

        Ajattelen ihan samoin. Ei lapset nyt kuitenkaan mitään näyttelykappaleita ole.


    • 7 + 9

      Lapsilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa elämäänsä vanhempiensa heiloja.

      • einiinn

        Sehän on ihan hyvä systeemi että MOLEMMAT vanhemmat elää ilman toista aikuista niin kauan kun lapset asuu kotona. Erittäin hyvä esimerkki lapsille että jos ero tulee niin uutta kumppania ei oteta.


    • Näin meillä

      Meillä meni lähes vuosi ennekuin miestystäväni tapasi lapseni. Kun ei saa olla lasten kanssa koko aikaa ja ovat vielä pieniä, niin mielummin sen aijan käyttä heidän kanssaan.Muutenkin olen päättänyt, että lasteni elämässä ei tule ja mene mitään´setiä eli heille esitellään uusi aikuinen vasta sitten kun ollaan suhteessa jo varmalla pohjalla,.

      • Yh-äidin tytär

        Ymmärrän toisaalta tuon, mutta toisaalta... Mitäs jos olisikin osoittautunut, että mies ei _yhtään_ osaa olla lasten kanssa ja koko homma olisi tullut lapsille shokkina, että heidän elämäänsä yks kaks tulee ihminen pysyvästi, jota he eivät ole yhtään oppineet etukäteen tuntemaan?

        En kannata mitään kuukauden tapailun jälkeen esittelyjä, mutta vuosi on aika pitkä aika kuitenkin ihmisen elämässä. Ja häviäähän lapsen elämästä muutenkin ihmisiä, ei kenekään elämässä kaikki lapsuudessa olleet ihmiset pysy mukana aikuisuuteen asti. Se on ihan normaalia. Eihän uuden ihmisen tapaamisen tarvitse heti tarkoittaa sitä, että aletaan yökyläillä saman tien.

        Ajatelkaapa vähän itsenne kannalta. Miltä olisi tuntunut, jos oma vanhempi olisi selän takana tapaillut jotain ihmistä ja sitten joku kaunis päivä ilmoittanut, että tässä on teidän tuleva isä-/äitipuolenne? Siis kärjistäen. Toki fiksu vanhempi pehmentää asiaa, mutta kuitenkin. Kannatan pehmeää laskua ja varovaista alkutunnustelua.


      • Puolia.
        Yh-äidin tytär kirjoitti:

        Ymmärrän toisaalta tuon, mutta toisaalta... Mitäs jos olisikin osoittautunut, että mies ei _yhtään_ osaa olla lasten kanssa ja koko homma olisi tullut lapsille shokkina, että heidän elämäänsä yks kaks tulee ihminen pysyvästi, jota he eivät ole yhtään oppineet etukäteen tuntemaan?

        En kannata mitään kuukauden tapailun jälkeen esittelyjä, mutta vuosi on aika pitkä aika kuitenkin ihmisen elämässä. Ja häviäähän lapsen elämästä muutenkin ihmisiä, ei kenekään elämässä kaikki lapsuudessa olleet ihmiset pysy mukana aikuisuuteen asti. Se on ihan normaalia. Eihän uuden ihmisen tapaamisen tarvitse heti tarkoittaa sitä, että aletaan yökyläillä saman tien.

        Ajatelkaapa vähän itsenne kannalta. Miltä olisi tuntunut, jos oma vanhempi olisi selän takana tapaillut jotain ihmistä ja sitten joku kaunis päivä ilmoittanut, että tässä on teidän tuleva isä-/äitipuolenne? Siis kärjistäen. Toki fiksu vanhempi pehmentää asiaa, mutta kuitenkin. Kannatan pehmeää laskua ja varovaista alkutunnustelua.

        Olet oikeassa. Lasten on hyvä tietää missä mennään. Se ei tietnkään tarkoita sitä, että raahataan heti joku sopivalta tuntuva kotiin.

        Mitä taas edellä olevaan kirjoitukseen tulee, niin minusta vuosi on ihan hyvä juttu. Eikä kai edelinen kirjoittaja puhunut yhteen muuttamisesta, vaan lasten ja miehen esittelystä. Minusta vuoden tuttavuus on aika lyhyt yhteenmuuttoa ajatellen tilanteessa, johin liittyy myös toisen lapsia.


    • oppeliini1

      Vasta sitten kun aikuiset ovat varmoja pitkä tähtäimen yhteisestä tulevaisuudesta, (joka saattaa kestää.... ja kestää....) voi alkaa varovasti esitellä uuden aviopuolisoehdokkaan lapsille.

      Lasten elämästä on jo toinen vanhempi poistunut osaksi aikaa. Olisi todella hirveän väärin antaa lasten kiintyä ihmiseen johon he arasti alkavat luottaa uutena perheenjäsenenä ja sitten hän häipyisikin kuin tuhka tuuleen.

    • eronnut1

      Niin en itsekään kannata mitään heti tutustuttamista mutta saattaahan olla että vaikka kuinka akuan oltaisiin tutustuttu ja varmoja suhteesta niin se ei sitten toimikaan kun lapset ovat kunnolla kuviissa mukana...senhän näkee vasta sitten kun tapaavat ja viettävät oikeasti aikaa yhdessä...se ero voi tulla kuitenkin...

    • Kiire pois

      Jotenkin ristiriitaista edes ajatella, että lasten pitäisi tutustua johonkin uuteen neljän kuukauden tuttavuuden jälkeen.

      Kun yhdestä on eronnut, mikä kumma siinä on, että pitää heti olla uutta etsimässä tai etsitty jo "takavarastoon".

      Lapset ovat juuri joutuneet kokemaan monesti isän lähdön kodista, Se on heille jo suuri shokki ja trauma ja siinä sitä ollaan jo uutta näyttämässä tilalle, on todella ajattelematonta ja ymmärtämätöntä toimintaa.

      Tämä kuvastaa juuri sitä, että lapset ovat ihan toissijainen asia elämässä silloin kun alkaa nämä ihmissuhdevaihdot ja teini-iän uudelleen eläminen. Eli taantuma elämässä.

      Mielestäni jokaisen eronneen pitää, pitää täydellinen paussi kaikessa seurustelussa ja toisen sukupuolen etsinnässä, on olemassa harkinta-aika ja silloin ei edes ajatella muuta kuin, miten elämä järjestetään jatkossa ja sen jälkeen vielä pitää opetella elämään itsenäisesti eikä toisessa riippuen, sillä siksihän ne uudet suhteet tulee pian, kun ei osata elää itsenäisesti ja päättää itse edes omista asioista.
      Kyllä sen joku "sakaali" huomaa ja varmasti löytää haaskalle, ottaa osansa ja häipyy, joten eronnut pidä itsesi erossa baareista ja bileistä ja toisesta sukupuolesta, jotta ehdit saada oman pääsi vahvaksi ja järjelliseksi.

      Sellainen kaveri, joka ehdottaa eronneelle baari-iltaa tai viihteelle lähtöä on peto suorastaan. Istuisi kanssasi iltaa ja kuuntelisi ja siinä sitten yhdessä voisitte lasten kanssa olla, laittaa lapset nukkumaan hyvän yön saduin.
      Alussa voisi hyvä naispuolinen kaveri olla vaikka yökylässä, ikään kuin turvana, ehkä eronnutkin silloin uskaltaisi pistää pään tyynyyn turvallisesti ja nukkua pois tuota pahaa oloaan.

      • elämä kantaa

        Niin asiaa!Hyvä teksti "Kiire pois".Mun eksälle kävi niin et lähti,ei mitään puhunut perheelle.Nyt on kaveri saanut eksälle siskonsa kaupattua.Niin meni yh akka heti haaskalle ja sai kunnon miehen.Sääliks käy eksää.Niin ja meidän lapsia.Saa nähdä koska kotileikki alkaa..:D
        Siitä olen onnellinen että meillä lapset on jo sen ikäisiä että helpottaa,mutta miehellä taitaa olla vielä lapsen teko paineetkin,koska muija on niin nuori.
        Ai niin ja itse käskin miestäni muutama vuosi sitten puhumaan kaverille järkeä,kun olivat eroamassa ja tätä kadun.Eipä löytynyt lojaaliutta meidän suhteen sitten pätkääkään.


    • hyvinmenee24

      En tarkalleen muista, oliskohan ollut pari kuukautta. Itse olin tästä hieman järkyttynyt, minulta kun ei kysytty mitään etukäteen vaan lapset tuotiin näytille noin vaan.
      En oikein tiennyt miten suhtautua, olisin toivonut enemmän aikaa kahdenkeskeiseen tutustumiseen ja olishan se ollut reilumpaa minua kohtaan myös kertoa etukäteen että lapset tulee.
      Suhde kariutui täysin muista syista kuin lapsista, en ehtinyt tavata heidät paria kertaa enemmän, eli nekin tapaamiset ois voinut jättää tekemättä. Ei minulta vaan kysytty mitään, mies oletti kai että ... no, en oikeasti tiedä mitä oletti. Ei sillä ole tässä nyt enää mitään merkitystä.

      Ei tälle asialle voi asettaa absoluuttista aikarajaa, jokaisella pariskunnalla se on mitä ilmeisemmin eri. Puhua pitää kuitenkin etukäteen.

    • lj3lksjde

      Minä esittelin lapset poikaystävälleni noin puolen vuoden päästä. Kävimme huvipuistossa ja syömässä ja keskityin sillä reissulla lapsiin, en mieheen. Sen jälkeen ehkä kerran kuukaudessa mies kävi meillä syömässä tai käytiin yhdessä leikkipuistossa tms. Sillä tavalla lapset tutustuivat mieheen, mutta yhdessäoloaika oli niin lyhyt, että kumpikaan osapuoli ei kokenut asiaa epämiellyttäväksi.

      Seurustelimme 2 vuotta ennen kuin muutimme yhteen. Valitettavasti vain tämä lapseton mies ahdistui lasten läsnäolosta, vaikka olin yrittänyt häntä vähitellen "ajaa sisään" perheeseemme lisäämällä pikkuhiljaa lapsia hänen elämäänsä. Miestä taisi eniten ärsyttää se, että kun lapset olivat isänsä luona, vietimme paljon aikaa yhdessä, mutta kun lapset olivat minun luonani, niin minulla oli tietenkin paljon lasten asioita hoidettavana esim. ruoanlaittoa enemmän, harrastuksiin viemistä, päiväkodista hakemista, leikkimistä, siivoamista, iltasadut jne. Asuimme yhdessä vain noin 1,5 vuotta.

      • gkut

        Tuo on kyllä ihan ymmärrettävää. Omia mukuloita jaksaa vielä katsella mutta toisten kupeiden hedelmiä ei todellakaan ne, kun vie sitä kutuaikaa pois.

        Pikku hiljaa tässä alkaa ymmärtämään eläinmaailman lainalaisuuksia, ja niissä on järkeä. esim. Uroskarhutkin pistää ensimmäiseksi toisen uroon pennut kylmäksi, että naaras osaa keskittyä olennaiseen.


      • lj3lk...
        gkut kirjoitti:

        Tuo on kyllä ihan ymmärrettävää. Omia mukuloita jaksaa vielä katsella mutta toisten kupeiden hedelmiä ei todellakaan ne, kun vie sitä kutuaikaa pois.

        Pikku hiljaa tässä alkaa ymmärtämään eläinmaailman lainalaisuuksia, ja niissä on järkeä. esim. Uroskarhutkin pistää ensimmäiseksi toisen uroon pennut kylmäksi, että naaras osaa keskittyä olennaiseen.

        Tuo voi olla sinun ongelmasi, mutta ei suinkaan kaikkien miesten tai naisten ongelma.

        Olin eron jälkeen pari vuotta sinkkuna keskittyen lapsiin ja uraan. Työn kautta tutustuin kivaan eronneeseen yhden lapsen isään. Päädyttiin hitaasti ystävyydestä seurusteluun. Meni vajaa vuosi, että mies muutti tyttärensä kanssa meille. Suhde on toiminut hänen kanssaan mainiosti. Kummankin lasten takia halusimme edetä kohtuullisen hitaasti, vaikka muuten pidimme paljon yhteyttä esim. Skypen kautta.

        Häät on tiedossa ensi vuonna, joten meillä elämä menee hyvin. Mies on hyväksynyt täysin minun pojat ja miehen tytär on minulle läheinen. Olemme yhdessä nimenomaan perhe emmekä vain pakolla yhteen puristettu kokoelma sekalaisia ihmisiä.


      • gkut
        lj3lk... kirjoitti:

        Tuo voi olla sinun ongelmasi, mutta ei suinkaan kaikkien miesten tai naisten ongelma.

        Olin eron jälkeen pari vuotta sinkkuna keskittyen lapsiin ja uraan. Työn kautta tutustuin kivaan eronneeseen yhden lapsen isään. Päädyttiin hitaasti ystävyydestä seurusteluun. Meni vajaa vuosi, että mies muutti tyttärensä kanssa meille. Suhde on toiminut hänen kanssaan mainiosti. Kummankin lasten takia halusimme edetä kohtuullisen hitaasti, vaikka muuten pidimme paljon yhteyttä esim. Skypen kautta.

        Häät on tiedossa ensi vuonna, joten meillä elämä menee hyvin. Mies on hyväksynyt täysin minun pojat ja miehen tytär on minulle läheinen. Olemme yhdessä nimenomaan perhe emmekä vain pakolla yhteen puristettu kokoelma sekalaisia ihmisiä.

        Tässä onkin syy miksi monet joilla lapsia on hakevat toista eronnutta, jolla jo lapsia. Lapsettoman voi olla vaikea ottaa ns. valmis paketti sekä lisäksi jo lapsia omaava puoliso ei välttämättä haluakaan lisää lapsia.

        Hienoa, että teillä menee hyvin. :)


    • MORAALI

      Kaikki kerralla eksät ja tulevat ja lapset mahdollisimman heti ja samanaikaisesti koolle.Joillakin suvuilla se on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

      • ndseöpoikm

        Kaikille kirjoittajille jaksamista uusperhekuviossa. Itse tapasin kanssa uusio miehen. Enpä olisi ottanutkaan ketään vanhaa poikaa peräkammarista.

        miestä tapasin siis minkä kerkesin ja lapsen aina kun oli kotosalla. Ihmettelen toisten vaikeita kuvioita. Eihän se toki ole helppoa ollut. Ei eksälle, jos ei itsellekään. Onneksi lapsi on sopeutunut tosi hyvin. Eksän ja Uusio isin kanssa tosin vääntöä riittää.. Ja kuvioon kun pitää viä laskee myös uusioperheen isovanhemmat sekä sisarukset. Kuvio on siis mahdollisimman monimutkainen..

        Tosin tätä uusioelämää olen jo elänyt pari vuosikymmentä että siis aina kirjaimellisestikin kaiken kukkuraksi. Katselen myös omaa elämääni myös tältä kantilta.

        Itse kuitenkin koen että kellekään ei anneta enempää kun jaksaa kantaa.


    • Koulutettu mies

      Miksi ihmeessä alkaisin seurustella sellaisen henkilön kanssa jolla on lapsia?? En halua mitään käytettyä naista, enkä myöskään halua joutua sellaisten lapsien elättäjäksi jotka eivät ole omiani. Jopa oli typerä kysymys aloittajalta!

      • siksi ihmeessä

        Tuskinpa yksikään nainen jolla on lapsia haluaa seurustella kanssasi. :D Kysymys ei koskenut sinua.


      • minä
        siksi ihmeessä kirjoitti:

        Tuskinpa yksikään nainen jolla on lapsia haluaa seurustella kanssasi. :D Kysymys ei koskenut sinua.

        Parmpi,kun molemmilla on lapsia tai molemmilla ei ole .Ja jos lapsia, lapset jo alaikäsiä molemmilla tai aikuisia.Yksinhuoltaja ja lesket taas oma ryhmä,alkaa isä-äitipuoleksi lapsille.


    • Malttia kehiin

      Minusta 4 kk on aika lyhyt aika. Omalla kohdalla ei olisi tullut mieleenkään esitellä uutta miesystävää teineille niin pian.

      Koska jokainen kokee tuon ajan vähän eri tavoin, niin kunnioita sinä myös kumppanisi rajoja tässä äläkä nyt ainakaan kysele tai painosta asiasta. Kaikki tapahtuu sitten aikanaan.

    • gryu

      4kk, en ymmärrä? Minulla ei olisi käynyt mielessäkään tavata mieheni tytärtä tuolloin. Olimme seurustelleet 3v ja olleet 1,5v kihloissa, kun tapasin mieheni tyttären. Ja kun tapasin tyttären, olimme suunnitelleet jo naimisiin menoa. Minusta olisi ollut typerä mennä esittäytymään niin aikaisin, jos tiet olisivatkin eronneet.

      Ja ihan hyvin tuo tutustuminen meni, nykyään tytär ottaa yhteyttä päivittäin ties minkä asian tiimoilta. Milloin kysyy kuulumisia, milloin kertoo koulupäivästään (sain ensimmäisenä ihmisenä kuulla hänen ihastuksestaan!) ja milloin lähettelee kuvia harrastuksistaan. Olisipa ollut tytöllekin inhottava tilanne, jos tällainen suhde olisi syntynyt alussa ja olisin lähtenyt vaikka puolen vuoden kuluttua kävelemään.

    • Anonyymi

      Miksi sulla on pakkomielle nähdä miehen lapset??? Outoa. EI kukaan normaali mies uskalla näyttää omia lapsia sutturalleen, hyvänen aika. Miksi altistaa omat lapset kiusaamiselle ja haukkumisiselle? Eihän ne meihen lapset sinua koske, nehän on miehen ja hänen entisen vaimon lapsia, ne ovat heidän, ei sinun pidä siihen sotkeutua toisten elämään.
      Jos olet vienyt perheestä isän, niin miski haluat nähdä kaipaavat lapset, haukkuaksesi heidät ja tekemään niistä hulluja???!

      On tapeeksi lapsille jo kun veit heiltä isän ja äidiltään miehen, ja nyt ovat taloudellisesti vaikeuksissa kun mies elättää sinua ja sun kakaroitasi. Jätä hyvänen aika miehen lapset aruahaan, pakkomielteesi on niin hurja että lapset ovat syyttömiä siihen miksi he menetti isän. Häpeä ihminen. Mene töihin ja elätä itse itsesi.

    • Anonyymi

      Nää perheenrikkojat on kerrassaan kauheita ja katkeria kun ei ole omaa miestä niin pitää viedä perheestä.
      Mistä näitä sikiää? Heidän oma lapsuus ollu tosi kurjaa ja kierto jatkuu. Kukaan täysijärkinen mies ei kehtaa edes puhuu sutturoista saatikka tuoda niitä eksänsä ja lsten eteen heitä haukkumaan. Kuin ne kehtaisi edes mennä kun ovat hajottaneet perheet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe