Jätin avioerohakemuksen alkuvuodesta ja nyt olemme harkinta-ajalla. Mieheni ei ollut halukas allekirjoittamaan eropapereita mutta jollakin konstilla kuitenkin harkinta-ajalla olemme. Meillä on omakotitalo jota emme kumpikaan pystyisi yksin pitämään. Taloa yritämme myydä mutta tuloksetta. Minua ahdistaa olla talossamme ja tahtoisin äkkiä pois. On vain yksi ongelma....Jos muutan pois, niin kaikki asiat jäävät mieheltäni hoitamatta. Minä kun olen hoitanut kaikki käytännön asiat mm laskujen maksut. Jos muutan pois, ja taloon kohdistuvat laskut jäävät maksamatta, niin puolet laskuista kuuluu minulle. Eikä minulla olisi varaa maksaa vanhan ja uuden asunnon laskuja. Mitä helvettiä teen ??? Mieheni haluaa olla todella hankala.....
Neuvoa kaipaava :-(
12
584
Vastaukset
- pohdiskelija
Kuulostaa siltä, että miehelläsi ei ole rahaa maksaa kuin puolet lainalyhennyksistä, joten sinun on maksettava se toinen puoli. Ei ehkä pysty maksamaan vaikka haluaisi, mutta ei varsinkaan kun ei halua.
Tilanne ei välttämättä ole niin synkkä kuin luulet. Omakotitalo kauppa tyypillisesti vilkastuu kevään mittaan. Joten talo voi mennä kohtapuoliin kaupaksi varsinkin jos miehesi suostuu tiputtamaan hintaa. Voit myös kertoa pankkiin teidän tilanteen ja kysyä olisiko heillä ratkaisuehdotuksia. Pankin intressissä on varmistaa rahojen takaisin saanti. Paras tapa voi olla, että saat maksuvapaata,kunnes talo on myytyä.
En tiedä pystyykö miehesi eväämään sinulta oikeuden maksuvapaisiin, sillä perusteella, että lainaa on lyhennettävä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Pankissa voivat ehkä tehdä diilin kanssasi vaikka miehesi sitä vastustaa.
Jos miehesi jättää oman osuutensa hoitamatta niin kämppä menee myyntiin pakkohuutokauppaan ja kärsitte alhaisesta hinnasta hieman. Sinä kärsit puolet erotuksesta "hyvä hinta-pakkohuutokauppa hinta". Täsmälleen saman kärsii miehesikin, joten hänellä on hyvä syy maksaa oma osuus kiltisti. - surullinen
Kiitos pohdiskelija. Tuntuu että ei jaksa enää tätä vääntöö....ja halu pois on niin kova.....toivottavasti pian tulis talokauppa tai jompikumpi meistä tulee hulluks :-(
- epätietosuuttaakoo
Itselläni kävi lopulta niin, että yhteinen talomme ahdisti todella paljon. En voinut elää siellä. Suostuin lopulta siihen, että mieheni sai jäädä siihen yksin asumaan ja minä muutin pois.
Tätä epätietoisuutta kesti kaikenkaikkiaan 3 vuotta ja taloa emme sinä aikana saaneet todellakaan kaupaksi. Toki miehelleni jäi nyt suurempi osuus kuin minulle, mutta on se sen arvoista etten siellä joudu enään asumaan. - myypoies
Talojen myyntiajat ovat todella pidentyneet. taloa voi joutua myymään vusoia,jos silloinkaan menee kaupaksi. tappiolla toki voi myydä,mutta se ei ole järkevää. Paras hankkiutua eroon koko asiasta ja jättää talo miehelle.
- kaikkihuspoisvaan
Siirrä koko omistusoikeus miehelle,niin hän vastaa siitä tästä eteenpäin. laskuja ei tule enään sinulle. Näin minä tein.
- aurinko taas paistaa
Ihan kuin omasta elämästäni, minäkin jätin talon miehelle, sillä oma elämä oli kaikista tärkein. Vaikka menetin rahaa, se ei olisi korvannut sitä, että olisin menettänyt mielenterveyteni.
- surullinen
Mieheni haluaa olla hankala eikä halua mihinkään yhteistyöhön koska talosta luopuminen on hänelle niin kova paikka. Hänellä ei mahdollisuutta lunastaa taloa itselleen. Enkä minä halua siihen jäädä.En viitsisi antaa hänelle sitä ilman että saisin siitä osani. On asuttu/maksettu taloa kuitenkin jo 12 vuotta :-( Keinot niin vähissä......
- mek
Riippu paljonko on lainaan eli jos talo arvo vaikka 150000€ ja lainaa 100000e jäljellä niin eihän sinulle silloin tartte maksaa kuin puolet nettoarvosta eli 25000€ ja lainan siirrät mihen maksettavaski ja se siitä. Kun toinen lunastaa velkaisen asunnon niin se nettoosuus menee puoliski ja se on lunastus hinta.
Moi!
Olet saanut vilpittömiä neuvoja, mutta viimeisestä viestistä päättelen, että koet edelleenkin olevasi umpikujassa. Mikään vaihtoehto ei tunnu toimivan. Myötätuntoa. Asuntojen myynti on hankaloitunut ja ehkä nopeaa ratkaisua ei ole näköpiirissä. Ja sinä aivan ymmärrettävästi toivot pikaista ratkaisua.
Onko mahdollista, että edelleenkin vastaat siitä, että laskut tulevat maksettua, vaikka asuisitkin muualla? Onko mahdollista, että menisitte yhdessä keskustelemaan tilanteesta ammattilaisen kanssa?
Toivon, että saat elämäsi järjestykseen ja että myös ilo palaa elämääsi
Siunausta sinulle
Päivi-pappi Hämeestä- TARLEENA
kaikki, mikä muissa ärsyttää,auttaa meitä tuntemaan itseäämme.
RAKKAUS ON AINOA VOIMA, JOKA PYSTYY TEKEMÄÄN VIHOLLISESTA YSTÄVÄN.
LEVITÄ RAKKAUTTA KAIKKIALLE.ENSIN OMAAN KOTIISI.
TEHTÄVÄSI EI OLE ETSIÄ RAKKAUTTA, VANN ETSIÄ JA LÖYTÄÄ ITSESSÄSI OLEVAT ESTEET, JOTKA OLET RAKENTANUT SITÄ VASTAAN.
MINKÄ TAAKSEEN JÄTTÄÄ, SEN EESTÄÄN LÖYTÄÄ.
KUKAAN EI OLE MUITA PAREMPI,EIKÄ KUKAAN USKO SIIHEN.
JOS TEET AINA SAMAA KUIN ENNENKIN, PÄÄSET SAMAAN PAIKKAAN KUIN ENNENKIN.
ÄLÄ OTA KETÄÄN LUOKSESI,ELLEI HÄN VOI LÄHTEÄ KOTIINSA PAREMPANA JA ONNELLISEMPANA.JOS KAIKESSA ON JOTAIN VIKAA,VIKA ON SINUSSA ITSESSÄSI.ELÄMÄ ON KUIN ORKESTERI,JOS HALUAT JOHTAA, KÄÄNNÄ SELKÄSI YLEISÖLLE. - surullinen
Mieheni ei lähde keskustelemaan ammattilaisten kanssa. Eivät hänen mielestään osaa auttaa. Nyt asiat edenneet niin, että sopimus välittäjän kanssa tehty (mieheni onneksi suostui) talosta. Nyt vaan odottamaan että joku ostais. Toivottavasti ei tarvitsisi odottaa kauaa.....Jos kaupat sattuis tulemaan, niin onhan sitä vielä murhetta ennen kuin olen onnellisesti omillani....
- Kyllä se talo
kaupaksi menee jos hinta on oikea mikäli haluat nopeat kaupat niin hinta vain reilusti alle markkinahinnan -50% tai jotain.
Kiinteistökeisari Keijo Kusettaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi504157Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal673817- 703338
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963250Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no952243- 352158
- 242019
- 362009
- 381989
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231894