Hiusten leikkaaminen itse ja kotiparturilaitteet

Kiitos jos tiedät

Onko nuo kotiparturilaitteet tarkoitettu vain leikkaamaan hiukset ihan lyhyiksi? Olen nainen ja hiljattain leikkauttanut pitkät hiukset lyhyiksi ja ajattelin että voisinko jatkossa mahdollisesti itse lyhentää hiukseni. Mutta tuleeko hiuksista silloin tosi tosi lyhyet vai onko noissa laitteissa minkä verran säädön varaa? Mitään siilitukkaa en aio missään vaiheessa leikata, vaan tarkoitus pitää hiukset melko lyhyinä. Vai hankkisinko koirantrimmerin? :D

http://hintaseuranta.fi/osasto/kotiparturit/82249

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1721459-ala-osta-kotiparturia-osta-koirantrimmeri/

10

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos jos tiedät

      Eikö kellään ole kokemusta näistä itsellä tai lähipiirissä?

    • kotiparturi

      Yleensä noissa koneissa on leikkuuterän säätö 2,5 - 3 senttiin pisimmillään. Mutta silloin liikutaan jo sellaisissa pituuksissa, että saksilla tulee siistimpää jälkeä. Itse käytän konetta maksimissaan n. 2 senttiin saakka. Kokeilemalla pääset selvyyteen, mitä pituuksia saat siististi ajeltua. Jos tarvit apuja, niin voin tulla opettamaan. :)

      • kiitos jos tiedät

        Tyhmä kyssäri: jos leikkuuterän säätö on 2,5 cm - 3 centtiä, niin tarkoittaako se, että jos säätö on sen 2,5 cm niin kone leikkaa kaikkialta 2,5 cm?


    • kotiparturi

      Kone JÄTTÄÄ kaikkialle, mistä ajelet, 2,5cm.

      • kiitos jos tiedät

        Kiitos tiedosta. No se selventää, että nuo koneet leikkaa aika lyhyeksi tukan.

        Joissakin koneissa näyttää olevan 42 mm asti säätöä, mutta jälki on sitten kai sen mukaista.

        Ehkä pitää varmuuden vuoksi hankkia myös peruukki jos ostaa kotiparturilaitteen. :P


    • kotiparturi

      Nyt vaan rohkeasti kokeilemaan. Hiukset kyllä kasvaa takaisin, jos vähän lipsahtaa alussa. ;)

      Ja edelleen jos haluat, voin tulla opastamaan alkuun. :)

    • kotiparturi

      Joko ostit koneen? Ja jos niin joko kokeilit? :)

      • kiitos jos tiedät

        En ole vielä konetta hankkinut. Kaupoissa kierrellessä olen kyllä niitä katsellut, mutta arveluttaa että se ehkä leikkaa tukan liian lyhyeksi.


    • kotiparturi

      Kesällä lyhyt tukka on kiva ja helppo, ja miksei muutenkin, joten anna mennä vaan. :)

    • kotiparturi

      Voin lainata omaa konettani, jotta voit kokeilla ennen kuin hankit omaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe