Kertokaa elämäntaparemontin tuloksianne

Muutoksiahavaittavis

Tarkoitan siis että millaisia elämäntapamuutoksia olette tehneet ja millä ajalla olette huomanneet muutoksia syntyvän?:)
Itse olen 22-vuotias nainen.
Pituutta on: 174-5. Cm ja painoa kertynyt n 70 kg
Siispä nyt tässä itse tulin siihen tulokseen että painoa on tiputettava siihen 60 kg;n ja haluaisinkin vinkkejä teiltä et miten te olette onnistuneet elämäntaparemontin myötä.
Olen polttanut 7-8 vuotta ainakin tosin epäsäännöllisesti mutta silti pahimillaan meni normi aski päivään,nyt kuitenkin olen saanut röökin vähennettyä 2-4 max. Päivään ja joskus jopa pv jolloin ei tuu poltettuu. Lisäksi olen saanut alkoholin juonnin ja herkkujen syönnin minimiin eli eipä tuu pahemmin niitäkään paheita harrasteltua..
Lenkkeilenkin sen 6-12km melkein joka pv ja siihen extrana muu hyötyliikunta.. Onko siis mahdollista että näillä kuvioilla pääsisin tuohon tavoitteeseen jossain vaiheessa ja osaako kukaan arvioida et meneekö monia vuosia vai kk ??:)) oisin kiitollinen vastauksiinne!

5

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sota läskejä vastaan!

      Ite oon kohta 20v naikkonen, 163 pitkä ja nyt 8,4kg kevyempänä 67,6kg. Aloitin tammikuun alussa 76kilosta, mikä on isoin luku minkä olen vaa'alla nähnyt. Alussa jätin kokonaan energialisäkkeet ja herkut pois. Söin n. 5 kertaa päivässä ja pienensin ateriakokoa jonkin verran. Harrastin joka päivä reipasta kävelyä 40min-2h. Ekat 3kg lähti nopeasti, mutta sitten paino jumasi 73kg 3 viikkoa, kunnes lähti taas putoamaan. Tuon 3 viikon aikana "valaistuin" monessa asiassa. Tärkein asia jonka sisäistin oli että se on ihan ok etten pääse tavoitepainooni (55kg) nopeasti. Tottakai halusin nähdä tuloksia usein mutta en odota enää mitään hurjia lukemia joka kerta kun astun vaa'alle. Jos oon herkutellut niin oon tyytyväinen jos paino pysynyt samana. Lisäksi suosittelen ottamaan mitat 2 viikon välein. Itellä lähtenyt yhteensä -35cm mahasta, lantiolta, perseestä, reisistä ja pohkeista. Toki voit itse valita ne "ongelmakohdat" jotka haluat mitata :) mutta nuo sentit on auttaneet eteenpäin jos esim vaaka ei olekkaan näyttänyt toivottuja tuloksia.

      Mitä tuohon polttamiseen tulee, niin ole jo ylpeä jos pärjäät noin vähällä! Ite en oo koskenukkaan tupakkaan koko tämän vuoden puolella (vakituisesti lopetin polttamisen n. 6kk sitten) ja on itellä ainakin nyt auttanut liikuntasuorituksia ja muutenkin on jo voittaja olo, koska lopetusyrityksiä on ollut jo niin monta :)

      ite syön nykyään välillä herkkuja, syön energialisäkkeitä kohtuumäärissä lähes joka päivä sekä juon alkoholia silloin tällöin, mutta tuolloinkin suosin esim kuivaa valkkaria, light tai kuivaa siideriä tai esim kossuvichyä. Vettä yritän juoda 2-3l/päivässä ja sen lisäksi rasvatonta maitoa ruoan kanssa. Hölkkäilenkin nykyään, ja ainakin toistaiseksi tuntuu enemmän omalta juuri tuo kävely ja lenkkeily, jota voi harrastaa silloin kun itselle sopii. Toki esim futis tai sähly kavereidenkin kesken olisi mieluisaa :) salille en itseäni saisi motivoitua, enkä usko että sunkaan sellaista tarvitsee harrastaa vaikka normaalipainon rajoissa ootkin. Kyllähän sulla voi mennä pidemmän aikaa laihdutuksessa kun tosiaan oot niin pieni, mutta veikkaisin ehkä 6-12kk. Aika vaikeatahan tuo on arvailla :) mutta jos syöt hyvin ja liikut niin kyllä se paino siitä putoaa, mutta se vaatii kärsivällisyyttä ;)

      Tsemppiä!

    • muutoksiahavaittavis

      Vau!! sulla on kyllä suht nopeaan tullut tuloksia ja kun oot syöny terveellisesti ja liikkunu ni se on sitä pysyvää!:) Moni tekee sen, et luulee laihtuvansa pysyvästi ihme dieteillä.. ite kokeilin sitä 5 2 dieettiä viime elokuusta -marras/joulukuulle ja sillä lähti niitä kiloja parhaillaan 5 kiloa ja jopa 3 kg viikossa mut äkkiä tuliki takas ku rupes normaalisti syömään ja ei pitäny kiinni niistä 500kcl päivistä.. et siihe en kyl lähe ja siskoni sanoi että parhaiten saa pysyviä tuloksia juuri tällä tavoin, kuin olen nyt tehnykki ja liikuntaa lisäämällä ja varsinki nyt kun tuo aurinko niin kauniisti paistaa ja lumet sulanu ni on iha eri lenkkeillä tuolla ulkona . Käyn silloin tällöin salillaki, mut siitä en oo ottanu stressiä jos en siellä käy niin useaan, sillä kotona on sellaset välineet joita salillakin tulisin luultavasti vaa käytettyä. :) Mulla ongelmana on tuossa ruokailussa se että syön yleensä näin nykysin : n.10 aikaan aamupalalla kaurapuuroa ja hapankorppua tai ruisleipää n 2 palaa ja sit kahvia kupillisen, sit välipalalla joskus( 2 aikaan) jtn jugurttia tai hedelmää ja sit päivällinen tulee syötyy n. 5-6 aikaan jtn perus koti ruokaa jossa puolet lautasellsta yleensä jtn kasviksia.. ja iltapalalla jugurttia,mysliä ja auringonkukan siemeniä eli syön kuitenkin n. 4 krt päivään mut joskus vaan 2 krt ni eiks se oo jo liian vähän?
      .. Sit mitä alkoholiin tulee niin mä tosiaan vklpsin olen kuukausia takaperin tykännyt kitata sitä alkoholia monia monia annoksia ja nyt en oo ku joskus tosi tosi harvoin ottanut n. puol viinilasin verran viiniä.. en kylläkään ole moneen viikkoon sitäkään. eli siitäkään ei niitä nesteitä kerry :) Mut siis tuosta luin et syöt herkkuja välillä, onko niin et jos mäki soisin ittelleni 1 krt jonku ns" herkku" pvn silloin tällöin, ni ei painoo tule älytttömiä määriä .. tuskin kuitenkaan pystyn herkuista luopumaan ikuisiks ajoiks :D (herkkuperse ollu aina) nyt oon tosin syöny hedelmiä sokerin himoon, jonku appelsiini tai banaanin napannu jos ruvennu tekee mieli, mut ei oo kyllä tehny pahemmin..
      Ja tuohon tuloksiin et osaan arvata et oon siinä painossa tällä hetkellä et ei se kyllä hetkeen se painon pudotus tapahdu ja päätinki et ennemmin seuraan niitä senttejä mittaillen kun sitä vaakaa tuijottaen. :) Kyllä niitä jotain näkyviä tuloksia luulis syntyvän kun kuitenkin lenkkeilyä joka pv melkein ja pyrkiny hölkkää sen -12 km eli menee joku tunti tai yli ja sehä on totta et jos tekee niitä tunnin mittasia lenkkejä ni se alkaa se rasva palaa. :)

      • muutoksiahavaittavis

        kaveritha ne väittää et oon normaali / hoikka mut ite en sitä kyllä näe tosin se varmaan johtuu siitä että n 3 vuotta taakse päin kamppailin syömis häiriöstä ja kukaan muu ei huomannut sitä kuin omat kaverit..perheen jäsenet väitti et laihuin siks ku muka aineita käytin sillo?? :DD ..en kyllä todellakaan ole niitä ihmisiä!
        ja silloin en nähnyt todellisuutta, vaikka painoin sen 50 kg pidin itteeni tosi rumana... ja ne xs vaatteet jopa mahtu päälle mitä sisko käyttää! uskomatonta et sokeeks sellasissa asioissa voi tulla!
        mut nyt oon kyllä todennu et sillonen elämä oli tosiaa yhtä helvettiä ku tuskin juuri viikossa mitää syöny ja jos söin ni kroppa rupes temppuilee vastaa.. Et on tullu fiksuunnuttua ja paljon niistä ajoista,sillä ei kävis pielessä mielessäkää et sillä tavoin laihduttamaan alkaisin. Vaan normaali elämäntapojen mukaan saa niitä tuloksiakin vaikka aikaa menisi. Pitää vaa olla tosiaan kärsivällinen! :)) sulle kans tsemppii jatkossa! ..kiitti sulle vastauksesta :)


    • muutoksiahavaittavis

      .. Tosiaan tupakoinnin vähentämisen hyviä puolia ollu et kyllä must tuntuu et ku tuol ulkona käy hölkkäilee ni sit ei nii henkeekä ahista..tottakai sitä limaa irtoo, mut sehä onki hyvä merkki et tervaa irtoo keuhkoista,vai kuinka? :)

    • Sota läskejä vastaan!

      Yritän nyt muistaa kaiken mitä vastasit, sillä kirjoittelen puhelimella. Joo, ite oon kans yllättyny et noin hyvin on lähteny painoa ja senttejä, vaikka on tullut välillä pidempiäkin aikoja jolloin mässäily on kestänyt päiväkausia. Ei satunnaiset herkuttelut välttämättä nosta painoa ollenkaan, kunhan syö kohtuudella. Sillä on iso ero syötkö esim 100g sipsiä vai 300g, syötkö vain pienen 100g karkkipussin vai ostatko jumbon. Helpoimmaksi oon sen todennu et ostaa just sen pienemmän version siitä herkusta, eli esim sen 100g pienen karkkipussin tai onko se nyt sitten 75g se pieni sipsipussi. Leivokset on käsittääkseni ne pahimmat vaihtoehdot, koska sisältävät usein rasvaa. Mutta jos esim kerran viikkoon/kahteen viikkoon syöt herkkuja ja ostat vain vähän niin tuskin sillä on niin väliä mitä syöt :)

      Juu, eihän tuo sun pituus ja paino -suhde tunnu ulkopuolisen korviin miltään pahalta, mutta vaan sä tiiät miltä susta tuntuu omassa kehossas. Ite en oo koskaan kärsinyt syömishäiriöstä, joten en osaa sillä saralla auttaa, mutta kunhan syöt kumminkin kunnolla niin tuskin tulee mitään ongelmia :) En myöskään voi sanoa, etteikö nykyinen ruokarytmisi olisi ihan ok, itselle vaan on neuvottu että pitää syödä vähän mutta usein että keho saisi tasaisesti energiaa ja että nälkä pysyisi poissa.

      Itse syön yleensä suunnilleen näin:
      Aamupalana neljänviljanpuuroa (1dl keittämätöntä 2,5dl vettä) banaani siinä 7 maissa
      Töissä ollessa en välttämättä kerkiä syömään välipalaa ennen lounasta, mutta tässä välissä esim maustamaton ja rasvaton rahka olisi ok
      Lounaalla 11:30-12 syön ihan perus kotiruokaa vihanneksia tai salaattia (pastaa keitän yleensä 1dl).

      Kotiin tullessa siinä 16 paikkeilla tulee joko syötyä päivällistä, sama kaava kuin lounaalla, tai sitten esim rahkaa. Riippuu hiukan mikä fiilis.
      Ulkoilun jälkeen yritän syödä jotain proteiinipitoista, ja illalla jos vielä hiukoo saatan ottaa pari viipaletta realia, annoksen puuroa tai ihan vaan vettä jos kello on paljon. Joskus syön myös mahd. Vähäsokerista musliä rasvatonta yoghurttia.

      Pääasia ruokavaliossasi on se, ettet näe nälkää, että pystyt ja haluat noudattaa sitä mahdollisesti lopun elämääsi ja että saat siitä tarvittavan määrän energiaa esim juurikin urheilusuorituksia varten. Ruokavaliota ei tietenkään tarvitse noudattaa orjallisesti, satunnainen pizzakin silloin tällöin on ihan ok :) painonpudotus ei ole pikaspurtti (niinkuin kirjoititkin 5:2 dieetistäsi) vaan maratoni :) kyllä uskon että pystyt siihen!
      Ja muistan kyllä miten tuli tervaa yskittyä ja "oksennettua" ylös joskus, onneksi ei ole tullut vähään aikaan .. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe