Nenän verisuonten "polttaminen"

Verta nenästä

Pienestä tytöstä asti olen kärsinyt vaivasta nimeltä nenäverenvuoto.

Vuoden 2003 lopulla sain ensimmäisen lääkärin todella katsomaan nenääni, eikä vain voivottelemaan, että "Se on valitettavaa, kun on flunssa niin..." (Nenäni on vuotanut rajusti vaikka ei ole ollut flunssaakaan.) Tuo lääkäri totesi nenäni olevan tulehtunut ja määräsi minulle reseptilääkkeen: Nasonex. Käytin sitä ja vaiva helpotti(?).

Nyt pari viikkoa sitten sama homma alkoi alusta. Nenästä tuli muutama veritippa silloin tällöin ja myös kunnon vuotoa. Terveyskeskuksessa asiaani jälleen valiteltuani vasemman sieraimen sisäseinämään laitettiin kollageenilappu, jonka piti vahvistaa limakalvoja. Kuitenkin jo samana päivänä nenästäni tuli verta kuin härän kurkusta! Soitin heti yksityiselle lääkäriasemalle ja sain ajan nenälääkärille. Aika oli tänään.

Nyt menemme varsinaiseen "kysymykseeni".
Vasemmassa sieraimessani näkyi kuulemma iso suoni joka täytyi hoitaa. Nenääni pantiin pumpulituppo, joka oli kostutettu puudutusaineessa (ja adrenaliinissa??) Sen tupon annettiin olla nenässäni n. 20min. ja sitten suoni poltettiin. Laapis oli jutun nimi, mitä nenääni laitettiin, tai ainakin niin ymmärsin... Hommeli toistettiin, jotta se varmasti olisi viimeinen kerta kun tämän vaivan takia vastaanotolle tarvitsisi tulla.
En saa viikkoon saunoa, en kaivaa nenää. Eikä kyllä puhettakaan, että edes uskaltaisin niistää..

Nenästäni valuu kuitenkin jatkuvasti räkää, tai jotain kirkasta ja venyvää. Onko tämä aivan normaalia? Hieman kipuakin tuntuu. Siis onko toi mikä minun nenusta valuu, niin sitä laapis -jutskaa? Eihän se voi olla?

Onko joku jolla ko. toimenpide olisi tehty? Auttoiko se, loppuiko veren tulo iäksi?

Toivon asiallisia vastauksia, vaikka sepostukseni oli HIEMAN epäselvä.. Terveydenhoitolan ammattilaiset ja vastaavan kokeneet; vastauksianne odottelee Nenärampa

4

18396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mam

Minulle tehtiin sama operaatio yli 20 vuotta sitten. Sitä ennen nenä saattoi alkaa ryöpsähdellä verta missä vain ja milloin vain. Töissä asiakaspalvelussa tuli joskus noloja tilanteita.

Minusta se oli ihan kudosnestettä, mikä nenästä valui polttamisen jälkeen, luulisin ainakin. Leikkauspäivän nenä vuoti ja oli vähän kipeäkin. Ja nyt paras juttu: nenästä ei ole valunut verta kertaakaan polttamisen jälkeen. Toivottavasti sinulla auttaa yhtä hyvin.

• JUBETZU

Joo.... Moi, mulla on sama homma on tullut jo pienestä pienestä lähtien verta nenästä.. Nyt mulle varataan tällä viikolla aika lääkärille ja kai se poltetaan. Sitä olisin vaan kysynyt että pitääkö siltä vuotaa verta, kun haluaa polttaa sen?

• nenäninu

mulla tehtiin ja ei oo sen jälkee siitä sieraimesta tullu, mut nyt on alkanu tulee toisesta aika useinki, pitäis käydä seki polttamas mut se on iha perseestä :/

• Anonyymi

Minulle tehtiin tuo suonen poltto ja loppui verenvuoto kerralla. Eikä ole tullut enää. Käytin A-vitaplussuihketta aamuin illoin pari viikkoa poltosta. Nenä pysyi kosteana ja ei tarvinnut niistää. Suosittelen tätä suihketta muutenkin koska tosiaan ei tule kuivia kokkareita nenään niin ei tarvitse kaivaa nenää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      122
      2396
    2. 134
      1895
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1216
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1101
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1070
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1049
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1009
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      1006
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe