missä voi opiskella tatuointien tekemistä

utelias

Haluaisin palavasti tietää, missä tatuointien tekemistä voi opiskella? Sen verran olen kuullut, että Suomesta ei sellaista koulua löydy ja että Englannissa voisi ehkä opiskella, mutta missä kaupungissa, koulussa ja mitä sellainen lysti maksaisi? Lisäksi olisi kiva tietää voiko Suomesta saada tällaista koulua varten opintotukea? Jos ei tiedä kaikkia vastauksia, niin ei haittaa, mutta vähäisetkin neuvot auttavat minua. Vielä haluaisin tietää, miten alan ammattilaiset ovat upeat taitonsa oppineet. KIITOS jo etukäteen!

26

15070

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makke

paras tapa oppia olisi päästä oppiin jollekin tatuoitsijalle, ei sitä välttämättä tuollaisella kurssilla ehdi paljonkaan oppia... noista englantilaisista en tiedä mutta minulle tuli joskus esite yhdestä espanjalaisesta koulusta ja siellä muutaman viikon kurssi olisi maksanut 6000€ !!!

• just me

...kotona.
      Hommaa itsellesi virallisesti hyväksytyt tatuointivälineet ja kaupasta isot kasat kinkkua. Sillä tavalla yksi Suomen mestareista harjoitteli. Kinkkuun tatuointi on hyvää harjoittelua, kuulemma periaatteessa samanlaista kuin ihmisen ihoon. Eikä maksa paljon. Kun on tarpeeksi taitoa niin olisi hyvä aloitella tekemällä pieniä tatuointeja tatuoinnista haaveileville tuttaville (aluksi paikkoihin, jotka saa piiloon, ihan varalta vain) ja sitten perustamaan tatuointiyritystä. Suomessahan kuka tahansa saa ryhtyä tatuoijaksi, eikä pääomaakaan tarvitse alkumetreillä olla paljon jos yritystä perustaa. Eli hanki vehkeet ja kinkkukauppaan! :)

• .................

juuri näin, ostat vaan vehkeet ja seuraavalla viikolla avaat liikkeen kun se on niin helppoa...

• *JouluKinkku*

Laitatko sit ne kinkut esille näyteikkunaan näytille vai miten?

• ^tonttu^

niin kyllä suomessa on tatuointi koulutus se taitaa olla ainoa mutta kaveri on opiskellut siellä ja minä itse aijon tatuoijaksi myös ja hankin välineet. Mutta tatuoijat ovat yleensä itse opiskellut, että kannattaa hommaa ne itselleen. Pitää sit osata piirtää myöskin ja ei se vaikeata ole koneen käyttö on aika vaikeeta ekaks mut sitten kun vaan harjoittelee niin silloin oppii kaikkein parhaiten. =)

• jyrih-

on kuulemma jotain nettisivustoja jossa opetetaan perus juttuja mut en tiä mistä löytys että jos joku tiätäis osoitteen tai vaikka jonkun kirjan missä opetettas näitä asioita niin ilmotelkaa

• hakusanaksi tatuointikoulutus

tällä hetkellä ainakin kaksi paikkaa löytyi kun googlella etsi tatuointikoulutusta, Black Arts ja Unique Art. Itse ainakin menisin mieluummin johonkin tällaiseen liikkeeseen oppiin kuin opettelisin itse, sillä varmaan saa monta mutkaa suoraksi vaikka ehkä joutuukin maksamaan siitä..

• mulkku28

Ja kummakkin tekee paskaa jälkeä!

• rgrgrrgrg
        mulkku28 kirjoitti:

Ja kummakkin tekee paskaa jälkeä!

Samaa mieltä m*lkun kanssa, Black Arts on ihan überpaska, säälittävää nähdä tuon tatskaajan töitä.

• HP-

Haistakaa paska!

• kotihakkaaja

Tota jyrih- :n ja ^tonttu^ :n kirjoitusta lukiessa jotenkin huomaa että olisi hyvä ennen opiskeluja opetella myö jakamaan lauseet.
      Vaikka vain pilkkuja ja pisteitä käyttämällä, niin saisi ymmärrettävää textiä.

• There were is a will

Ettei käy kun Martina Aitolehden tatuoinnille :D :D

• jöjöjöj

...voi jessus... kiitos reality tv:n kaikki haluaa olla wannabee Kat von D. Ei mitään väliä millaista jälkeä tulee. ENSIMMÄISEKSI opetelkaa piirtämään hyvin, kun piirrustus taito on niin hyvä ja huolellinen että kehtaa esille tuoda. ei mitään lyijykynä tuherruksia haparoivilla viivoilla vaan tussi/vesiväri töitä, puhtailla ja kliinisillä viivoilla, vahvalla varjostuksella, ESITTÄVIÄ kuvia eikä mitään tribal hässäköita joita ala-asteelaisetkin osaa piirtää, sen jälkeen porfolio kasaan ja liikkeeseen esittämään työt ja jos taso on hyvä niin voi päästä oppipojaksi. Piirtämistaito on se mikä ratkaisee. Tekniikan oppii tekemällä. Jos ei osaa piirtää hyvin niin unohtakaa koko juttu. Nykyään harvemmin asiakkaat ottavat mitään suoraan mallikansioista vaan nyky suuntaus on se että malli suunnitellaan lähes aina asiakkaan toiveiden mukaan.

• tampereen ink

hahah :D itte tehny kuvia 5 vuotta ja helvetin hienoja ja kaikki on ollu tyytväisiä ja olen tälläkin hetkellä tampereella tatuointi liikkeessä töissä ja arvakkapa mitä ? en osaa piirtää edes sydäntä :)

• ghdhghgdfhdgfh

no siinäpä onkin aihetta ylpeilyyn :) onnea matkaan...

• Iddddae

Mutta toiset sentään uskaltaa yrittää, senkin mulkvisti :))

• joopajoojustjuu

voi vitun tampereen ink...ja missähän tampereen liikkeessä? tatuointiliike on muuten yhdyssana..
      portfolioon tai sivuille linkkiä vaan, niin nähdään sun kuvia, jotka omasta mielestäsi ovat helvetin hienoja.. mä voin arvata sun "liikkeen" myös: bodyfix, mode itf, studio 52, tatuointikellari vai black arts? ne ainakin on just varmaan sun tasosia "tatuointiliikkeitä", noihin ei varmaan ees pääse duuniin, jos oikeesti osaa jotain..

• tattoosrmypassion

Ite tein yhden viivan harjotusnahkaan, ja se oli aivan paska. Eka oikea tatuointi iholle, ja siitä tuli helvetin hyvä. Itseoppinut ja hyvin on menny, vaikka vasta 7kk tehnyt kuvia. Yhtäkään valitusta ei oo tullut. Kyllä se tarvii sen että taitaa piirtämisen. Itsellä suurin osa tullut pyytämään Oman näköstään kuvaa, jonka olen suunnitellut.
      Kamat vaan tilaukseen ja harjottelemaan!
      Muistakaa kuitenkin hygienia!

• tillimi

Yritä saada harjoittelu/opparipaikka jostain hyvästä alan liikkeestä, mikäli piirrustustaitosi on riittävä. Tatuoijan pitää osata myös suunnitella kuvia (jos asiakkaalla on esim. idea mutta ei mallia).

• ds

Tatuointi siirretään pääasiassa kyllä ihan siirtopaperilla iholle, eli ei tarvii olla mestaripiirtäjä :D:D:D Naurettavaa paskaa, ite oon tehny kuvia ja ei sillä varjostuksella ole mitään tekemistä piirtämisen kanssa, lainien tekeminenki on suhteellise helppoo jos on vakaa käsi :D

• sdgsrh

:)) ohitit pointin kilometreillä. Sinä siis baittaat jotakin valmista ja siirrät sen sitten ihoon vai? Juu ei ole mitään tekemistä silloin taiteen kanssa, ei... Pelkkää teknistä suorittamista ja sinua tituleerataan silloin VAIN tatuoijaksi.
      Tekninen suoriutuminen on suhteellisen helppoa, mutta et myöskään paremmaksi tule, jos huudat haldaavasi kaiken....jäät vain tekniseksi suorittajaksi. Heitäkin tarvitaan kyllä, mutta jos taidetta halutaan ihoon niin sinun pakeillesi ei silloin tulla.

Älä kyseenalaista joidenkin halua pyrkiä parempaan ja tatuointitaiteilijaksi. Varmasti tajuat itsekkin sen eron katselemalla "tekijänimien" työtä. Taiteellisuus,piirrustustaito ovat avainsanoja.

• Jihaaaaaaaaa

Itse ostin tatskakoneet ja muut nippelit ja nappelit, harjoittelin ensin harjoitusnahalle ja sitten omaan jalkaan. Ongelma on nyt se että aluksi sain tehtyä hyvää jälkeä, nyt en tiedä onko koneessa vika vai enkö vaan osaa, sillä käytän nyt 7RL neulaa, ja silti ihoon jää vain siimaa ja katkonaista viivaa :S Konetta olen säädellyt vaikka miten, kaikki osat ovat oikein, mutta silti ei onnistu. Harjoitusnahalle eilen vetelin viivoja varmaan pari tuntia ja ronklasin konetta, silti jälki ei muuttunut. Onko siis koneessa vika? Kone tekee ihme "yliheittoja", neula liikkuu todella epätasaisesti, kerran olen so springin vaihtanut koska kontakti oli polttanut sen ja kone pätkii koko aika, kuminauhoja ei voi pitää normaalisti vaan ne täytyy olla löysällä jne... Ajattelin tilata uuden koneen ja kokeilla sillä, mutta jos menee vieläkin vituiksi niin sitten mahtaa olla käyttäjässä vika...

• daivari

je...itselle on käynyt samoin halpiskoneiden kanssa. Sehän niissä ongelmana onkin, kuten täälläkin on usein sanottu, ettei halpiskone pysy säädöissään/saa säädettyä hyväksi.
      Suosittelen hankkimaan myös virtalähteen, jossa on näyttö tärkeimmille toiminnoille. Siten on helppo säätää ja huomaa heti, kun kone alkaa heittelemään omiaan. Konettahan joutuu säätämään usein, ei se ikuisesti siinä optimaalisessa arvossa ole.

Eli uskon vian olevan enemmänkin koneessa ja säädöissä, kuin vain tekijässä.

• paron-juulia
    • Sami11132

Laatu kulkee tatuointikoneissa aikalailla käsikädessä hinnan kanssa. Olisha tollanen hiano pääkallotsydeemi siisti mutta paskahan se on.. ei siitä mihkään pääse. Melkeen itse suuntaisin Kattomaan tattoomaailman sivuille siellä on laadukkaita koneita esim Swiss Tm tai Micky Bee. maksavat toki mutta ajavat asiansa ihan erilailla kun nuo halvat koneet. Esimerkiks tuolta tattoomaailmalta saa niitä harjotusnahkojakin ja noissa seteissä niitä tuli muistaakseni 3 vai 4 kun aikoinaan halpa alotussetin tilasin. Tietysti muitakin sivuja on esim imax.net joka tosin on ulkomailla eikä koneita pääse pyöritteleen ja katseleen että mikä tuntuu käteen hyvältä.

• inkmaniac

Ensimmäinen tatuointisettini makso 20e =) sain koneen, muuntajan,polkimet ja koneen piuhan.. Kaikista oli johdot poikki koska kaverini omisti muutamia johtoista tykkääviä kissoja:)päivä meni sitten kolvatessa pakettia kasaan. Ensimmäisen kuvani tein omaan koipeen vuonna -08.. hullunkuriset kaverit tuli sitten auttamaan harrastuksessani tuoden kättä,jalkaa ja muita ruumiinosia harjoitusnahaksi:) Alussa kuvat ei tarttunu millään ja sitten osa meni liian syvälle ja levesi ku lokin shaisse.. Omaan kehoon on tullu harjoteltua paljon kuten vasen käsi ja jalat alkaa olemaan jo melkolailla musteen peitossa:) Pääsin sitte liikkeeseen tatuoimaan omalla toiminimellä ja liikkeen lopetettua toimintansa rakentelin oman studion ja naputtelen vieläki niin kauan ku kone pysyy käessä:) on se nii mukavata hommaa.. Kannattaa ottaa selvää asioista ja harjoitella pieniä simppeleitä kuvia aluksi jotka voi sitten tarpeen tullen peittää/fiksailla mikäli ei onnistukkaan koska kukaan ei ole seppä syntyessään ja tekemällä sitä oppii! Ei muutaku settiä tilaukseen ja ihoa koriaksi!! =) Tattoomaailmalta/nordicilta tilaan itse välineet..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe