Muija petti

kuraniska

Näin tosiaan kävi ja jostain syystä hävettää todella paljon kertoa totuus jos joku kysyy erostamme.

Onko kohtalotovereilla mies tai nainen samanlaisia tuntemuksia vai kehtaatteko kertoa totuuden kumppaninne uskottomuudesta.

En kehtaa kertoa totuutta, ehkä häpeän myös itseäni jollain tapaa..

74

3485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ma.te.

      Ihan turhaan tunnet häpeää. Tyttöystäväsi toimi väärin. Et sinä. Turhaan tunnet myöskään riittämättömyyden tunnetta. Pettämisessä harvoin on siitä kyse.

    • Näin meillä

      Kohtalotovereita on. Minun vaimo petti 26 vuoden jälkeen toisen miehen kanssa. eli heillä on suhde ja olen avoimesti kertonut työpaikalla ja sukulaisille siitä, että vaimollani on taustallaan ollut toinen mies. Mielestäni tässä ei ole mitään häpeämistä. Naisen osalta tietysti pahinta on kasvojen menetys yhteisten tuttujen silmien edessä, mutta toisaalta vastuu tulee kantaa tekemisistään ja joskus se vastuun kantaminen tekee tosi kipeää. Miksi kuitenkaan sääliä aviorikoksen tekijää ?

      • Sama tarina mullakin

        vaimo lähti toisen miehen matkaan. Ei se eron todellinen syy ole helppoa kertoa muille. Vaikka eihän se minun häpeä ole vaan vaimon. On vaan niin helppoa sanoa kaikille " rakkaus loppui, kasvoimme erillemme " tämä vanha kulunut fraasi. Ei tule mitään kiusallisia lisäkysymyksiä. Minusta vaimoni saisi itse kertoa erosta kaikille, mutta hän vaikenee kuin muuri. Hankala tilanne.


      • Näin meillä
        Sama tarina mullakin kirjoitti:

        vaimo lähti toisen miehen matkaan. Ei se eron todellinen syy ole helppoa kertoa muille. Vaikka eihän se minun häpeä ole vaan vaimon. On vaan niin helppoa sanoa kaikille " rakkaus loppui, kasvoimme erillemme " tämä vanha kulunut fraasi. Ei tule mitään kiusallisia lisäkysymyksiä. Minusta vaimoni saisi itse kertoa erosta kaikille, mutta hän vaikenee kuin muuri. Hankala tilanne.

        " rakkaus loppui, kasvoimme erillemme " tämä vanha kulunut fraasi "

        Tätä samaa fraasia lähes kirjaimellisesti käytti muuten oma vaimoni ilmoittaessaan avioerosta. Vasta noin kuukausi eroilmoituksen jälkeen selvisi, että vaimoni on vehdannut toisen miehen kanssa selkäni takana jo jonkin aikaa, tämäkin asia selvisi minulle ikään kuin vahingon kautta. Eipä olisi halunnut puhua tästä toisesta kenellekkään missään vaiheessa. Ajatus oli todennäköisesti ensin muuttaa muualle ja sopivan ajan päästä tuoda tämä uusi miesystävä esillle uutena tuttavuutena. Se tässä on mielenkiintoista, että vaimo kielsi toisen miehenn olemassa olon jo heti alkuvaiheessa kun asiaa kysyin ja samoin hän teki parisuhdeterapeutilla. Täytyy sanoa, että kova on akka valehtelemaan, pokka piti niin kauan kunnes kulissien takaa paljastui karu todellisuus.


      • meillä taas näin
        Näin meillä kirjoitti:

        " rakkaus loppui, kasvoimme erillemme " tämä vanha kulunut fraasi "

        Tätä samaa fraasia lähes kirjaimellisesti käytti muuten oma vaimoni ilmoittaessaan avioerosta. Vasta noin kuukausi eroilmoituksen jälkeen selvisi, että vaimoni on vehdannut toisen miehen kanssa selkäni takana jo jonkin aikaa, tämäkin asia selvisi minulle ikään kuin vahingon kautta. Eipä olisi halunnut puhua tästä toisesta kenellekkään missään vaiheessa. Ajatus oli todennäköisesti ensin muuttaa muualle ja sopivan ajan päästä tuoda tämä uusi miesystävä esillle uutena tuttavuutena. Se tässä on mielenkiintoista, että vaimo kielsi toisen miehenn olemassa olon jo heti alkuvaiheessa kun asiaa kysyin ja samoin hän teki parisuhdeterapeutilla. Täytyy sanoa, että kova on akka valehtelemaan, pokka piti niin kauan kunnes kulissien takaa paljastui karu todellisuus.

        Mun eks-mieheni kertoi lapsillemme kaksi viikkoa eron jälkeen, että hänellä on uusi nainen ja esitteli myös hänet lapsille. Hän oli vehdannut naisen kanssa jo kauan. Siltikään se vieras nainen ei ollut syy meidän eroon. Me itse se ero saatiin aikaan. Ei kukaan vieras sitä aiheuttanut.

        En usko, että vaimosi erohalun syynä on tuo toinen mies. Mietihän vähän, oliko teidän liittonne hyvä eroilmoitukseen asti? Olitko sokea, etkä nähnyt missä jamassa teidän liittonne on? En usko, ettei hän olisi sulle puhunut, mutta kuuntelitko ja ymmärsitkö mitä hän sulle sanoi?

        Mä en ole kertonut kellekään, että mies vehtasi uuden kanssa jo meidän avioliiton aikana. Mitä se kellekään kuuluu ja ihan oikeasti rakkaus ja halu yrittää yhdessä vaan loppui. Ei se kuulu ulkopuolisolle, miten olette avioliittonne hoitaneet. Se on teidän kahdenkeskinen asia etkä sä voi pelkästään vaimoasi erosta syyttää.

        Vaikka teille ero tulikin, niin mun mielestä pitää kunnioittaa toista osapuolta sen verran, ettei levittele yksityiskohtia erosta ja syistä ympäri kyliä.


      • et ole tosissasi

        Onko teillä lapsia? Jos on, niin miltä luulet heistä tuntuvan, kun sun työkaverit ja sukulaiset juoruilee heidän äitinsä uskottomuudesta? Pahalta, ihan varmasti. Vaimosi ei pettänyt lapsia vain sinut. Ole aikuinen ja ajattele edes heitä vaikka sua varmasti helpottaa, kun saat purkaa eroasi ulkopuolisille. Mutta syitä ei pidä kertoa sen tarkemmin. Ethän sä tosissasi voi edes väittää, että eron syynä oli pelkästään sun vaimosi uskottomuus?


      • huhhuhhuhhh
        meillä taas näin kirjoitti:

        Mun eks-mieheni kertoi lapsillemme kaksi viikkoa eron jälkeen, että hänellä on uusi nainen ja esitteli myös hänet lapsille. Hän oli vehdannut naisen kanssa jo kauan. Siltikään se vieras nainen ei ollut syy meidän eroon. Me itse se ero saatiin aikaan. Ei kukaan vieras sitä aiheuttanut.

        En usko, että vaimosi erohalun syynä on tuo toinen mies. Mietihän vähän, oliko teidän liittonne hyvä eroilmoitukseen asti? Olitko sokea, etkä nähnyt missä jamassa teidän liittonne on? En usko, ettei hän olisi sulle puhunut, mutta kuuntelitko ja ymmärsitkö mitä hän sulle sanoi?

        Mä en ole kertonut kellekään, että mies vehtasi uuden kanssa jo meidän avioliiton aikana. Mitä se kellekään kuuluu ja ihan oikeasti rakkaus ja halu yrittää yhdessä vaan loppui. Ei se kuulu ulkopuolisolle, miten olette avioliittonne hoitaneet. Se on teidän kahdenkeskinen asia etkä sä voi pelkästään vaimoasi erosta syyttää.

        Vaikka teille ero tulikin, niin mun mielestä pitää kunnioittaa toista osapuolta sen verran, ettei levittele yksityiskohtia erosta ja syistä ympäri kyliä.

        no on sulla ollut typerä mies


      • Anonyymi
        et ole tosissasi kirjoitti:

        Onko teillä lapsia? Jos on, niin miltä luulet heistä tuntuvan, kun sun työkaverit ja sukulaiset juoruilee heidän äitinsä uskottomuudesta? Pahalta, ihan varmasti. Vaimosi ei pettänyt lapsia vain sinut. Ole aikuinen ja ajattele edes heitä vaikka sua varmasti helpottaa, kun saat purkaa eroasi ulkopuolisille. Mutta syitä ei pidä kertoa sen tarkemmin. Ethän sä tosissasi voi edes väittää, että eron syynä oli pelkästään sun vaimosi uskottomuus?

        Tottakai lapsille kerrotaan totuus ei sievistellä aviorikkojan tekemisiä.
        Olli.


      • Anonyymi
        huhhuhhuhhh kirjoitti:

        no on sulla ollut typerä mies

        Ei ollut typerä mies vaan typerä vaimo ja kantaaottava yhtä typerä huora


      • Anonyymi
        meillä taas näin kirjoitti:

        Mun eks-mieheni kertoi lapsillemme kaksi viikkoa eron jälkeen, että hänellä on uusi nainen ja esitteli myös hänet lapsille. Hän oli vehdannut naisen kanssa jo kauan. Siltikään se vieras nainen ei ollut syy meidän eroon. Me itse se ero saatiin aikaan. Ei kukaan vieras sitä aiheuttanut.

        En usko, että vaimosi erohalun syynä on tuo toinen mies. Mietihän vähän, oliko teidän liittonne hyvä eroilmoitukseen asti? Olitko sokea, etkä nähnyt missä jamassa teidän liittonne on? En usko, ettei hän olisi sulle puhunut, mutta kuuntelitko ja ymmärsitkö mitä hän sulle sanoi?

        Mä en ole kertonut kellekään, että mies vehtasi uuden kanssa jo meidän avioliiton aikana. Mitä se kellekään kuuluu ja ihan oikeasti rakkaus ja halu yrittää yhdessä vaan loppui. Ei se kuulu ulkopuolisolle, miten olette avioliittonne hoitaneet. Se on teidän kahdenkeskinen asia etkä sä voi pelkästään vaimoasi erosta syyttää.

        Vaikka teille ero tulikin, niin mun mielestä pitää kunnioittaa toista osapuolta sen verran, ettei levittele yksityiskohtia erosta ja syistä ympäri kyliä.

        Tottakai kerrotaan kaikille


    • dfghja

      Mun mielestä sinun ei tarvitse perustella eroanne kenellekään jos et niin halua tehdä. Varsinkin jos teillä on lapsia. Sanot vaan että tähän ratkaisuun päädyttiin ja thats it.

      Muijasi teki kusisen tempun niinkuin teki minunkin exäni aikanaan. En kuitenkaan halua että esim. lastemme korviin kantautuu tieto että äiti on huorra.

    • Kuka sen aloittaa

      Jaa, että muija petti. Mieti kuitenkin syitä, miksi muija petti, eihän suinkaan sinussa ole mitään vikaa tai osuutta siihen.
      Nainen ei lähde pettämään ihan pienistä syistä, kyllä siinä on tapahtunut jonkinasteinen pettäminen mieheltä, joka jättää aina kakkoseksi, kun kaverit pyytää mukaan tai harrastaa niin, että kotona ei juuri näy lainkaan.
      Jatkuvasti mollaa, eikä koskaan vie lomamatkalle ei lähde perheen kanssa minnekään, vaan omat menot ovat tärkeimpiä, aina perhe jää paitsioon.

      Joku nainen kestää tätä, mutta nykynaiset lähtevät. Olisiko aihetta mietiskellä ensin niitä omia menojaan toimiaan, ei aina tarvitse olla uskoton ja mennä vieraisiin lakanoihin, pettämistä on myös unohtaminen.
      Siis se henkinen puoli on tärkeä myös.

      Jospa kertoisitte samalla, että paljonko vietin aikaa kotona ja paljonko olin kavereiden kanssa , harrastuksissa tai jossakin muualla.

      • hä1113#

        Siis jos nainen pettää niin vika on aina miehen. Mieti nyt ennen kun lasket näitä aivopieruja ilmoille


      • Anonyymi

        Pari niin pettäminen varma älä selitä


      • Anonyymi

        Huora puolustele itseään


    • mietis näis

      Sussa ei ole mitään vikaa eikä hänen vieraissa käynti ole sun syy. Häpeän tunne on vaan ihan luonnollinen reaktio eron tullessa. Mulle ainakin tuli se tunne eron yhteydessä, koska tajusin, etten ole osannut olla hyvä aviovaimo enkä hoitaa liittoamme omalta osaltani oikein. Hävetti se epäonnistuminen. Ei se, että puoliso kävi vieraissa.

      Ei sun tarvitse kellekään eritellä teidän eronne syitä. Liitossa olitte vain te kaksi. Ei asia kuulu muille. Mietihän vaikka näin, haluaisitko itse kuulla, mistä syystä joku pari on eronnut? Et. Eikö vaan?

      • Anonyymi

        Kaikki kysyy aina, miksi erositte? Ihan kaikki; vanhemmat, sukulaiset, työkaverit, ystävät ja etenkin uudet tyttöystävät, joille se tuntuu olevan se tärkein asia tietää uudesta kumppanista. Wtf? Luulevatko he tosiaan saavansa puolueettoman täydellisen raportin?
        Ei kuulu mun mielestä muille pätkääkään. Viisas ystävä pitää turpansa kiinni ja kuuntelee ja keskustelee asiasta sillä tasolla, jolla asianomainen haluaa. Näitäkin onneksi löytyi pari - oikein mieltä lämmitti.


    • Näin meillä

      Mielenkiintoinen näkökulma tässä on se, että kun nainen pettää syyllistetään siitä mies. Jos pettäjä olisi mies, olisi hän paatunut sika mikä pitäisi heti teuraalle laittaa. Mies on siis se perimmäinen syyllinen, hän ei ole kuunnellut, riittävästi , ei antanut läheisyyttä, ei riittävästi seksiä, mollaakin vielä. Voi kiesus ! Jokainen suhde on erilainen, naapuri ukko vetää viinaa päivät pääkseen ja eukko se kestää. Meillä arki ja lomat sujuivat hyvin, arjen työt jaettiin, lomat vietettiin yhdessä ja käytiin elokuvissa ja teatterissa. Kotona on halailtu ja suukoteltu lasten nähden. Seksiä pitkässä liitossa varmasti viime vuosina on ollut liian vähän, ehkä pari kolme kertaa kuussa. Alkuvuosina nuorina joka päivä.. Varmasti on ollut asioita, joista on purnattu, kuulemma kylpylöissä olisit tullut enemmän käydä, minä kun pari kertaa vuodessa kävin näissä työnmerkeissä ( seminaareissa ). Ongelmat ehkä ovat sitten liittyneet läheisyyden ja oikean keskustelutavan puutteeseen, mutta kun liitossa on kaksi pitää nämä asiat yhdessä ratkoa keskustellen tai vaikkapa ulkopuolisen ammatti-ihmisen kanssa, ei lähtemällä vieraan syliin. Nyt on vaimolla roihu päällä ja vieras mies ( eronnut ) on niin mukavaa seuraa. Kyllähän se rakkaus loppuu viimeistään silloin kun vieras mies kömpii sänkyyn.

      • rgatg

        Johtuisiko siitä että äskettäin tehdyn tutkimuksenkin mukaan parisuhde kestää paremmin mitä parempi luonne miehellä on, naisella kun on tapana mukautua enempi mieheensä, eikä toisinpäin. Tällainen rooliero miehen ja naisen välillä yleensä on mutta on toki monenlaisia suhteita. Narsistiset miehet kaipaavat äitihahmoa mutta kuitenkin pettävät tätä nuorempien naisten kanssa saadakseen seksuaalista tyydytystä ja palvontaa hauraalle egorakenteelleen. Normaali mies on... no normaali mies; tasainen, turvallinen, ei ivaa tai pilkkaa, ymmärtää tosta.


      • iuyiuyouy

        "...mutta kun liitossa on kaksi pitää nämä asiat yhdessä ratkoa keskustellen tai vaikkapa ulkopuolisen ammatti-ihmisen kanssa, ei lähtemällä vieraan syliin."

        Täsmälleen näin! Ihan sama onko pettäjä nainen vai miesä
        ja ihan sama onko liitossa ollut sitä tai tätä tai ei mitään, uskottommus ei ole ratkaisu ei mikään oikeuta uskottomuuteen.


        Jos toinen on liitossa johonkin asiaan tyytymätön, niin HÄNEN asiansa on nostaa kissa pöydälle, eikä kierrellä vastuuta!


    • hampaat narskuu

      kyllä pistää vihaksi nämä jos nainen pettää syyllinen on mies jutut, vaikka nainen olenkin. kolme vuotta sitten seurasin veljeni eroa jossa avovaimo petti ja jättin, nyt seurataan siskon eroa jossa mies petti. paskamaisin tapa "kertoa" puolisolle että mulle riitti tämä, mutta kun noita kahta eroa vertaa täytyy sanoa että siskon miehellä oli sen verran "selkärankaa" (jos sitä nyt pettäjällä voi olla) että seisoi tekojensa takana. veljen tapauksessa huomasi kuinka sen täydellisen äidin taakse voi kätkeytyä oikea narttujen narttu. arvanette varmaan että myös ulkopuolisille oli shokki tieto kun tämän "täydellisyyden" teot kun tuli esille, mutta jatko se vasta olikin shokki. oli hintaan kun hintaan saatava pitää omat kasvot, mitkään temput, uhkailut jne eivät olleet liian ala-arvosia käytettäväksi kun veli ei suostunutkaan siihen "kasvoimme erillemme" ero selitykseen vaan sanoi suoraan että ei ollut toiveiden mukainen mies ja nainen haki paremman ennenkuin kerettiin eroamaan.

      • Näin meillä

        No joo, meidän perheen äiti ja vaimo on ollut lähes täydellisyyden perikuva kaikki nämä vuodet, mutta nyt tämä kiinni jääminen vieraasta miehestä on muuttanut kuvan ihan toiseksi. Vaimo on jatkanut härskisti vieraissa käyntiä toki saman miehen luona koko sen ajan mitä olemme pakosta joutuneet saman katon alla olemaan, kohta onneksi muuttaa pois. Se mikä hänelle on ollut erittäin kova paikka on nimenomaan kasvojen menetys. Olen kertonut lähipiiriileni tästä toisesta miehestä ja se on asia mikä häntä riepoo. Sikailla saa perheen ja aviomiehen kustannuksella, mutta kasvot pitäisi pystyä säilyttämään hinnnalla millä hyvänsä. En ymmärrä miksi aviorikoksen tehnyttä vielä pitäisi paapoa ja hyssytellä. Rouva kantaa nyt vastuunsa tekemisistään.


      • just niin!
        Näin meillä kirjoitti:

        No joo, meidän perheen äiti ja vaimo on ollut lähes täydellisyyden perikuva kaikki nämä vuodet, mutta nyt tämä kiinni jääminen vieraasta miehestä on muuttanut kuvan ihan toiseksi. Vaimo on jatkanut härskisti vieraissa käyntiä toki saman miehen luona koko sen ajan mitä olemme pakosta joutuneet saman katon alla olemaan, kohta onneksi muuttaa pois. Se mikä hänelle on ollut erittäin kova paikka on nimenomaan kasvojen menetys. Olen kertonut lähipiiriileni tästä toisesta miehestä ja se on asia mikä häntä riepoo. Sikailla saa perheen ja aviomiehen kustannuksella, mutta kasvot pitäisi pystyä säilyttämään hinnnalla millä hyvänsä. En ymmärrä miksi aviorikoksen tehnyttä vielä pitäisi paapoa ja hyssytellä. Rouva kantaa nyt vastuunsa tekemisistään.

        "En ymmärrä miksi aviorikoksen tehnyttä vielä pitäisi paapoa ja hyssytellä. Rouva kantaa nyt vastuunsa tekemisistään. "

        Juuri näin pitää olla. Maahan kaatunutta maitoa ei saa takaisin kannuun, mutta tekojensa seuraukset pitää pystyä kantamaan ja niiden kanssa elämään.


    • älä häpeä

      Parmpi olo sulle tulee kun saat purettua tuota asiaa mahdollisimman monelle. Pääset itsekin kärylle siitä miten väärin teki sua kohtaan ja sympatiaa muilta. Ei se ole sun häpeäsi. Pettäminen usein johtuu siitä ettei halua sitoutua nimenomaan sinuun, sinussa ei välttämättä sinänsä ole mitään vikaa vaan toista houkuttaa vapaus tai sen luoma illuusio suhteessa parisuhteeseen.

    • Oppikaa elämään

      Se on sama kumpi pettää, mutta toisellakin on aina osaa siihen, että tähän on menty.
      Siis ei väliä onko nainen vai mies, mutta kotona ei ole asiat kohdallaan, siellä ei pelaa yhteiset säännöt, eikä pelata samaan pussiin.

      Syitä voi olla moni, yksi nousee esiin aika monesti. Hyvin nuorena on menty yksiin, sitten on pitänyt saada ne prinsessahäät. Kun alkaa se arjen kanssa elämä, jossa jokainen päivä alkaa samanlaisena, aamupala , työhön, kaupan kautta kotiin ruokaa laittamaan, siivotakin pitää ja pestä pyykit silittää, maksaa laskut.

      Kun tulee se lapsia tulee lisää näitä päivään liittyviä rutiineja, lapsihan tarvitsee ruokaa ja kuivitusta vähän väliä ja nukkuukin parin tunnin unia ja sitten taas sama rumba, lisäksi saattaa olla koliikkinen tai sairastelee paljon.

      Siinä sitä tarvittaisiin oikein kunnon joustoa molemmilta. Mitä tekevät nuoret parit, kun toinen tulee töistä, jätetään kaikki kodin hommat lapsineen hänelle, ja paukataan kavereiden kanssa harrastukseen tai ostoksille tai jopa baari-iltaa viettämään.
      No sieltähän löytyy aina joku karkulainen toista sukupuolta, joka parkuu samoja juttuja, kuinka on tylsää ja puoliso ei pussaa eikä ole läheisyyttä.
      No tässähän on aivan ihana ihminen ja kohta oitis ollaan eropapereita lähettämässä, näin saadaan osa sinkkuelämää takaisin, kun lapset ovat ex:llä, voidaan mennä kuin teinit ilman huolia ja murheita. Sama toisinpäin.

      Sopii alkaa miettimään kaikkien, onko tämä oikein tehty, sillä siellä kotona ei ehkä jaksettu puolison kanssa, kun sitä vastuuta ei voinutkaan viskata minnekään sieltä kodista.

      Selkäänsä sietäisivät kaikki tällä tavoin toimivat, kuka tässä eniten kärsii on nuo pienet lapset, heitä riepotellaan suuntaan ja toiseen, mutta lapset kasvavat ja oppivat näkemään tuon äidin ja isän teot ihan oikein, he ovat todella juosseet lapsiaan karkuun, eivät ole jaksaneet välittää.

      Kun kuulee lapsen sanovan, että kukaan ei kuuntele, kukaan ei välitä.
      Kun lapsi sanoo, kukaan ei jouda auttamaan ekaluokkalaista koulutehtävien teossa, että hän haluaa kuolla.

      Te ette tosiaankaan kuuntele, ette välitä. Tärkeää ei ole hienot lomamatkat, jotka nekin menevät aikuisten ehdoilla, paljon tärkeämpää olisi pysähtyä kuuntelemaan ja olla lapsen lähellä, pitää sylissä, ottaa pelokas lapsi viereen nukkumaan.

      Kovin pitkä ei ole tuo aika, kuitenkin tärkeintä lapsen elämässä.

      Jättäkää huuhailut, baari-illat ja harrastuksiakaan ei tarvita joka illalle, samoin suuren osan työpaikan pippaloista voi jättää käymättä. Olkaa läsnä lastenne ja puolisonne luona. Tehkää koti jossa viihdytään.

      Pyytäkää lapsiperheitä vierailulle kotiinne, silloin saatte aikuisista seuraa ja lapset leikkivät toistensa kanssa. Samoin pyytäkää isovanhemmat lapsenvahdiksi, jos ette halua heitä kotiinne, viekää lapset isovanhempien luo ja saatte kahdenkeskistä laatuaikaa, ilman huolenhäivää lapsista ja lapsillekin jää tarinoita suvusta tätä kautta.

      • Voihan petetyssä varmasti ollakin vikaa, mutta oikeuttaako se mielestänne lähtemään vieraisiin? Eikö olisi parasta keskustella vialla olevista asioista, sillä yleensähän ne ovat vain asioita, eivät henkilökohtaisia ominaisuuksia. Jos taas joku toinen mies on houkuttelevampi niin asiasta pitää sittenkin puhua, eli sanoa ennenkuin panee että se on ero nyt.


      • Anonyymi
        Mulkku-Seppo kirjoitti:

        Voihan petetyssä varmasti ollakin vikaa, mutta oikeuttaako se mielestänne lähtemään vieraisiin? Eikö olisi parasta keskustella vialla olevista asioista, sillä yleensähän ne ovat vain asioita, eivät henkilökohtaisia ominaisuuksia. Jos taas joku toinen mies on houkuttelevampi niin asiasta pitää sittenkin puhua, eli sanoa ennenkuin panee että se on ero nyt.

        Miksi pitäisi erota ennen kuin panee vierasta? Kristillisiä arvoja pilkuntarkkaan noudattavat ymmärrän, mutta muut?

        Jos avioliitto on pilalla, loppu häämöttää niin miksi pitäisi odottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi erota ennen kuin panee vierasta? Kristillisiä arvoja pilkuntarkkaan noudattavat ymmärrän, mutta muut?

        Jos avioliitto on pilalla, loppu häämöttää niin miksi pitäisi odottaa?

        No onhan se väärin sitä kumppania kohtaan ja jos se "avioliitto on kerran pilalla" niin eroaa eka.. Välttyyhän siinä enemmiltä riidoiltakin.


    • aina 2

      Aina syy on pettäjässä! Nainen vaan kaivaa jonkun syyn ennemmin ku tunnustaa sen että on ollut huono kumppani.

      • Näin meillä

        No eilen vaimo tunnusti, ettei ole minkään arvoinen, kun on käynyt vieraissa. Oikeastaan ensimmäinen kerta kun tunnusti. Kysyin syytä syrjähyppyyn, vastaus oli " sattuma ". Hän olisi myös voinut pitää housut jalassa, mutta hän valitsi toisin. Nyt on muuttamassa pois ja perhe pistetty säpäleiksi, sen lisäksi henkisiä traumoja kaikilla perheenjäsenillä. Vielä esitti toiveen, ettei hänen vieraissa käynnistä kerrota tutuille sen enempää, kerrotaan vaan että ero tuli ja hyville naapureille hän ei ole kertonut pois muuttamisesta mitään, tulee sitten yllätyksenä kun isäntä jää yksin pitämään taloa lasten kanssa.


      • aina 2
        Näin meillä kirjoitti:

        No eilen vaimo tunnusti, ettei ole minkään arvoinen, kun on käynyt vieraissa. Oikeastaan ensimmäinen kerta kun tunnusti. Kysyin syytä syrjähyppyyn, vastaus oli " sattuma ". Hän olisi myös voinut pitää housut jalassa, mutta hän valitsi toisin. Nyt on muuttamassa pois ja perhe pistetty säpäleiksi, sen lisäksi henkisiä traumoja kaikilla perheenjäsenillä. Vielä esitti toiveen, ettei hänen vieraissa käynnistä kerrota tutuille sen enempää, kerrotaan vaan että ero tuli ja hyville naapureille hän ei ole kertonut pois muuttamisesta mitään, tulee sitten yllätyksenä kun isäntä jää yksin pitämään taloa lasten kanssa.

        Tulet vielä huomaamaan että tuo tunnustus hiukan helpottaa omaa toipumistas. Minä en sitä koskaan saanut.. Salaamisesta hiukan kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta olen hyvilläni että lapset ei tiedä perimmäistä syytä. Toisaalta taas ex käytti tuon salaamisen täysin minua vastaan. Eli tekeytyi viattomaksi enkeliksi..


      • Anonyymi
        Näin meillä kirjoitti:

        No eilen vaimo tunnusti, ettei ole minkään arvoinen, kun on käynyt vieraissa. Oikeastaan ensimmäinen kerta kun tunnusti. Kysyin syytä syrjähyppyyn, vastaus oli " sattuma ". Hän olisi myös voinut pitää housut jalassa, mutta hän valitsi toisin. Nyt on muuttamassa pois ja perhe pistetty säpäleiksi, sen lisäksi henkisiä traumoja kaikilla perheenjäsenillä. Vielä esitti toiveen, ettei hänen vieraissa käynnistä kerrota tutuille sen enempää, kerrotaan vaan että ero tuli ja hyville naapureille hän ei ole kertonut pois muuttamisesta mitään, tulee sitten yllätyksenä kun isäntä jää yksin pitämään taloa lasten kanssa.

        Olet täysin munaton mies


      • Mistä Te sen tiedätte että hän olisi "täysin munaton mies" ettette vain itse olisi.. Anonyymi


      • Anonyymi
        Näin meillä kirjoitti:

        No eilen vaimo tunnusti, ettei ole minkään arvoinen, kun on käynyt vieraissa. Oikeastaan ensimmäinen kerta kun tunnusti. Kysyin syytä syrjähyppyyn, vastaus oli " sattuma ". Hän olisi myös voinut pitää housut jalassa, mutta hän valitsi toisin. Nyt on muuttamassa pois ja perhe pistetty säpäleiksi, sen lisäksi henkisiä traumoja kaikilla perheenjäsenillä. Vielä esitti toiveen, ettei hänen vieraissa käynnistä kerrota tutuille sen enempää, kerrotaan vaan että ero tuli ja hyville naapureille hän ei ole kertonut pois muuttamisesta mitään, tulee sitten yllätyksenä kun isäntä jää yksin pitämään taloa lasten kanssa.

        Tottakai huoraanmisesta täytyy kertoa kaikille


      • Anonyymi
        aina 2 kirjoitti:

        Tulet vielä huomaamaan että tuo tunnustus hiukan helpottaa omaa toipumistas. Minä en sitä koskaan saanut.. Salaamisesta hiukan kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta olen hyvilläni että lapset ei tiedä perimmäistä syytä. Toisaalta taas ex käytti tuon salaamisen täysin minua vastaan. Eli tekeytyi viattomaksi enkeliksi..

        "Toisaalta olen hyvilläni että lapset ei tiedä perimmäistä syytä. Toisaalta taas ex käytti tuon salaamisen täysin minua vastaan. Eli tekeytyi viattomaksi enkeliksi.."

        Näin meilläkin! Tosi raivostuttavaa kun itse yritän suojella lasta niin puoliso esittää enkeliä ja tekee musta, joka muutti pois, pahiksen.
        Anoppikin kyseli, että mitä nyt on voinut niin pahasti käydä, että pitää erota? Sanoin, että sopii kysellä sitä asiaa tyttäreltään. Hoidan oman sukuni, ei ole mun homma tiedottaa toisen suvulle. Sitä paitsi siitä olis vaan tullut vääntöä, kun naiset kuitenkin pitää yhtä näissä asioissa.


    • Näin meillä

      Meillä lapset tiesivät äidin sivusuhteesta kuukautta ennen kuin minä. Lapsille äidin salasuhde oli selvinnyt hieman ” tapaturmaisesti ” , mutta äidin kanssa tehdyn sopimuksen mukaan tästä ei kerrottu isälle, sillä pelättiin isän ”romahtavan”. Itseasiassa äidillle tämä sopimus lasten kanssa sopi hyvin, koska hän tämän salaisuuden verhon alla jatkoi edelleen ” vieraissa käyntiä”. Itselleni asia selvisi vasta noin kuukauden päästä. Minulle lapset ja vaimo vannottivat kuukauden ajan, ettei ” kolmatta pyörää” ole mukana.

      • Anonyymi

        Heitä kaikki pihalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä kaikki pihalle

        Komppaan erellista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan erellista

        No eihän lapsia voi syyttää, jos joutuivat äidin manipuloitaviksi!! Oletko ihan kahjo??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän lapsia voi syyttää, jos joutuivat äidin manipuloitaviksi!! Oletko ihan kahjo??

        Kyllä voi


    • aina 2

      Huomaat vielä että olet jossain kohtaa hyvilläsi että pääsit tosta naisesta eroon. Itse olin alkuun järkyttynyt että nyt menetin elämäni rakkauden ja sitä rataa.. Tullut huomattua että mukavia naisia on vaikka kuinka paljon.

    • 765765765

      "Vielä esitti toiveen, ettei hänen vieraissa käynnistä kerrota tutuille sen enempää, kerrotaan vaan että ero tuli ja hyville naapureille hän ei ole kertonut pois muuttamisesta mitään, tulee sitten yllätyksenä kun isäntä jää yksin pitämään taloa lasten kanssa. "

      Tuohon älä ryhdy. Se, että vaimosi on valehteleva petturi, ei tarkoita että sinunkin pitää olla.

      Totuus on ehdottomasti parasta kertoa. Jos alat peittelemään, niin se kääntyy sinua vastaan ennemmin tai myöhemmin. Yks kaunis päivän saat kuulla kuinka se olitkin sinä kun petit tai teoit jotan muuta, jonka vuoksi vaimosi lähti.

      Älä jatka vaimosi valhetta!

      • mun näkemys

        Tuota noin. Minkä takia ulkopuolisille ihmisille pitää kertoa eron syytä? Entä jos ei ole yhtä yksittäistä syytä vaan monia? Mä luulen, että eroajista kumpikin osapuoli näkee ne eroon johtaneet syyt erilailla. Ja kuinka moni liitto päättyy eroon vain sen takia, että toinen kävi vieraissa? Todellisuudessa taitaa aika harva liitto pelkkään pettämiseen kaatua.


      • näkee nyt
        mun näkemys kirjoitti:

        Tuota noin. Minkä takia ulkopuolisille ihmisille pitää kertoa eron syytä? Entä jos ei ole yhtä yksittäistä syytä vaan monia? Mä luulen, että eroajista kumpikin osapuoli näkee ne eroon johtaneet syyt erilailla. Ja kuinka moni liitto päättyy eroon vain sen takia, että toinen kävi vieraissa? Todellisuudessa taitaa aika harva liitto pelkkään pettämiseen kaatua.

        Mun näkemys on, että jätetty on niin järkyttynyt ja yllättynyt, ettei osaa kertoilla sun monisyisiä syitä. Osaa vaan huomata, että jätit toisen takia. Ja huomaa, se elämä toisen suhteen kanssa erotti sinua puolisostasi ihan omina tekemisinä. Toinen oli senkin aikaa rinnallasi parisuhteessa. Mene itseesi. Menkää kaikki petturit itseenne.


      • helppo homma
        mun näkemys kirjoitti:

        Tuota noin. Minkä takia ulkopuolisille ihmisille pitää kertoa eron syytä? Entä jos ei ole yhtä yksittäistä syytä vaan monia? Mä luulen, että eroajista kumpikin osapuoli näkee ne eroon johtaneet syyt erilailla. Ja kuinka moni liitto päättyy eroon vain sen takia, että toinen kävi vieraissa? Todellisuudessa taitaa aika harva liitto pelkkään pettämiseen kaatua.

        "Minkä takia ulkopuolisille ihmisille pitää kertoa eron syytä? "

        Miksi ei? Miksi siitä ylipäätään pitäisi valehdella?
        Eron osapuoli saa omasta asiastaan kertoa mitä haluaa ja kenelle haluaa.

        "Ja kuinka moni liitto päättyy eroon vain sen takia, että toinen kävi vieraissa?"

        Avioerojen suurin syy on uskottomuus (Kontula at al.)


      • Anonyymi

        Komppaan tästäkin edelleen yläpuolista kirjoitusta


      • Anonyymi
        mun näkemys kirjoitti:

        Tuota noin. Minkä takia ulkopuolisille ihmisille pitää kertoa eron syytä? Entä jos ei ole yhtä yksittäistä syytä vaan monia? Mä luulen, että eroajista kumpikin osapuoli näkee ne eroon johtaneet syyt erilailla. Ja kuinka moni liitto päättyy eroon vain sen takia, että toinen kävi vieraissa? Todellisuudessa taitaa aika harva liitto pelkkään pettämiseen kaatua.

        Taidat olla paha en huora


      • Anonyymi
        mun näkemys kirjoitti:

        Tuota noin. Minkä takia ulkopuolisille ihmisille pitää kertoa eron syytä? Entä jos ei ole yhtä yksittäistä syytä vaan monia? Mä luulen, että eroajista kumpikin osapuoli näkee ne eroon johtaneet syyt erilailla. Ja kuinka moni liitto päättyy eroon vain sen takia, että toinen kävi vieraissa? Todellisuudessa taitaa aika harva liitto pelkkään pettämiseen kaatua.

        Vedä hanskaan


      • Anonyymi
        mun näkemys kirjoitti:

        Tuota noin. Minkä takia ulkopuolisille ihmisille pitää kertoa eron syytä? Entä jos ei ole yhtä yksittäistä syytä vaan monia? Mä luulen, että eroajista kumpikin osapuoli näkee ne eroon johtaneet syyt erilailla. Ja kuinka moni liitto päättyy eroon vain sen takia, että toinen kävi vieraissa? Todellisuudessa taitaa aika harva liitto pelkkään pettämiseen kaatua.

        Kyllä huoraan tekemisestä voi kertoa


    • kuraniska

      Onpa tämä viesti saanut paljon vastauksia.

      Itse olen sellainen persoona että ongelmista puhuminen auttaa asioiden käsittelyssä.
      Haluaisin puhua tästä tilanteesta jonkun kanssa, mutta en vain jostain kumman syystä pysty.

      Näin anonyymisti on huomattavasti helpompi "avautua" kun jollekkin tutulle.

      Kiitos todella paljon teille, jotka olette kommentoineet ja jakaneet kokemuksianne tähän viestiin.

      Pidetään lippu korkealla ja koitetaan jaksaa elämässä eteenpäin!

      Terveisin ketjun aloittaja.

    • Keijoke

      Tsemppiä. Kyllä se ajan kanssa helpottuu.
      Oli pettämisen syy sitten mikä hyvänsä, ajauduit tilanteeseen jossa et voi toiselle olla se "parempi mies" enää toiselle. Tarkoittaako se sitten hepin pituutta, romantiikan tajua, parempaa ulkonäköä tai isompaa rahapussia ei ole sinun ongelma.
      Käyt läpi eron tunteet yksi kerrallaan : järkytys , suru, kieltäytyminen, viha, jne. sitä mukaan kun ne tulee ja ymmärrät lopuksi että olet vain sinä itse ja tämä tapahtuma on vain yksi osa menneisyyttä. Annat vielä joskus anteeksi.
      Ansaitset parempaa, odota sitä tulevalta ja joltain paremmalta ihmiseltä. Muista myös harrastaa itsesi kehitystä.

    • Anonyymi

      Ehkä toinen parempia nainen odotettu sinä .

    • Anonyymi

      Ryhdistäydy kerro totuus ei muuta

    • Anonyymi

      Kyllä eron syy on tiedän kahden välinen asia. Miksi sitä pitäisi ulkopuolisille levitellä?
      Fiksut ihmiset osaavat ja ymmärtävät pitää henkilökohtaiset asiansa henkilökohtaisina. Näitten asioitten levittely ympäri turuja ja toreja on typerää ja osoittaa levittelijän keskenkasvuisuudesta ja katkeruudesta.
      Minä en koskaan ole kertonut eroni syytä kenellekään, koska se ei kenellekään muulle kuulu. Lapsillekaan en ole puhunut koska en halunnut satuttaa heitä sillä mitä isä teki. En edes nyt kun he ovat jo isoja. Miksi tuottaa heille turhaa tuskaa? Isä on kuitenkin tärkeä ja rakas vaikka vanhemmat eivät yhdessä eläkään.

      • Varmasti hän on jo selvinnyt ja toipunut hyvin. Ainakin toivon näin. Ottakaa huomioon että aikaa on jo mennyt yli viisi vuotta.


      • Anonyymi

        Vedä käteen pölvästi


      • Anonyymi

        Jos et kerro totuutta, lapset ajattelevat että olet riistanyt lapsilta isän


      • Anonyymi

        Huora mikä huora


      • Anonyymi

        Huoratkirjoittelee


      • Anonyymi

        Fiksut ihmiset ei valehtele vaan kertovat totuuden. Vastuu teoistaan on pettäjällä, sen pitäisi ajatella seurauksia ja ottaa vastuu niiden hoitamisesta.


      • Anonyymi

        Että pettäjiä pitäisi paapoa? Älä unta näe 😂


    • Anonyymi

      Islamilaiset hallitsevat nämä asiat paremmin. Esimerkiksi Saudi-Arabiassa vaimolla on aina esiliina tai miespuoliselta saatu lupa liikkumiseensa. Esimerkillistä!

      • Anonyymi

        Oikeesti oksettavaa alistuskulttuuria. Siellähän myös pelkästään uskottomuudesta epäilty nainen on aina syyllinen ja joutuu mestattavaksi. Siis julkisesti miekalla pää irti. Näistä on videoitakin netti täynnä. Ei pysty ymmärtämään miten joku mies voi sellaista ihailla. Ehkä korkeintaan joku kaappihomo.


    • Anonyymi

      Oon sanonut että mies petti. Ei hävetä sanoo kyllä. Oma on menetyksensä ja kuulemma katunut. Mutta elämä on.....

      • Anonyymi

        Sivistymätön!...kun häpäiset perheesi levittelemällä yksityisasioita muille. Tyhmyyttä se on jos et tajua hävetä.

        Toisaalta, samat sanat miehellesi, kun noin teki.
        Näin ollen, tehän sovitte yhteen!
        Kannattaisi ottaa se takaisin :)


    • Anonyymi

      Petin miestäni, joka ei suostunut pyynnöistäni huolimatta eroon. Uhkaili polttaa tavarani, vaatteeni, omaisuuteni. Tarpeet ne on naisellakin.

      Tässä parisuhteessa kävi alusta asti selväksi ettei mies kykene normaaliin kanssa käymiseen naisen kanssa, Oli kireää esinahkaa, ennenaikaista siemensyöksyä ym henkisiä ongelmia johtuen siitä, että ettei ollut kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta. Eroon ei suostunut vapaaehtoisesti, kun halusi esittää kaikille "kavereille" seurustelevansa. Parisuhde ilman seksiä ei ole parisuhde.
      Kämppäkavereita saa tarvittaessa hakemalla.
      t: Ulpukka

      • Anonyymi

        Oikein teit, ei tarvi yhtään hävetä. Ei ketään voi pakottaa olemaan yhdessä vasten tahtoaan ja jos toinen ei puhetta usko...
        Älä stressaa enää, olishan äijän pitänyt tajuta kun sanotaan, eikä alkaa uhota (laiton uhkaus)


    • Anonyymi

      En ymmärrä mitä hävettävää tuossa on. Ihmiset on olentoja joilla on eläimellisiä ominaisuuksia. Entinen muijani nai suunnilleen jokaisen kaverini ja jopa oman veljeni kanssa ennen kuin sain tietää. Silti ei hävetä yhtään sanoa miksi sen lemppasin. Ei se tee minusta yhtään vähemmän miestä että myönnän ettei jokaisen pitkän työpäivän jälkeen jaksanut naida. Jos ei kolme tai neljä kertaa viikossa seksiä riitä niin sitten ei ole halut samalla tasolla. Elämä on mitä se on. Rehellisyyttä on sanoa asiat suoraan.

      • Anonyymi

        Ei kaikkia asioita mennä hölöttämään turuilla ja toreilla vaikka kuinka totta olisivat. Antaa aika juntin kuvan ihmisestä joka höpöttää noinkin yksityisiä asioita.
        Lisäksi siitä ilmenee, ettet pystynyt tyydyttämään naistasi (tuhkis?)


    • Anonyymi

      Ikuisuus kysymyksiä kaikkinensa, maailman alusta maailman loppuun, pettämistä kun oli hovi keskiajalla, nyt sitä vaan porataan somessa, mun nuoruudessa ne käsiteltiin parhaan kaverin tukemana.

    • Anonyymi

      Samanlainen juttu itsellä. Selvisi jälkikäteen että vaimolla ollut salasuhde vuoden päivät. Hän oli pitkän aikaa omituinen ja pelasi aikaa, eikä tiennyt mitä haluaa elämältään, ja ei tiennyt onko parisuhteemme sitä mitä hän haluaa.

      Hän myös syytti minua monesta sellaisesta asiasta, missä ei ollut minkäänlaista totuuspohjaa. Siis aivan poskettomia väitteitä, mm lasten menoihin osallistumisesta, yms.

      Kaasuvalotti minua kotitöiden tekemättömyyden osalta, vaikka muistikuvani kertoi minulle, että asia oli aivan toisinpäin. Vaimoni jätti itse astiat aina minne sattuu ja tiskipöydälle kertyi likaisia astioita. Minä ne 90% koneeseen laitoin, vaimo piti itsensä kiireisenä omissa menoissaan.

      Pariterapiassa hänen pulmusen esittäminen meni vielä täydestä, koska otin tuolloin syyttelyt niskoilleni, ja yritin tehdä asiat vielä paremmin. En tajunnut sitä salasuhdetta vielä tuolloin. Vasta myöhemmin huomasin, että kännykkä seurasi vaimoa jopa suihkuun, ja muutenkin jatkuvasti näpytteli sillä jotain. Esitin tyhmää, ja vaimo tuli hieman huolimattomaksi, ja näin whatsapp viestit. Ei jäänyt mitään epäselvää niistä.

      Sitä en tiedä, kumpion ollut aloitteellinen, ja onko mies manipuloinut vaimoa eroajatuksiin, vai toisinpäin. Työpaikkaromanssista kaikki kuitenkin aikanaan lähtenyt, mies toki nyt jo eri työpaikassa.

      Vaimon reaktio oli kiinnijäädessään sellainen, että hän kiisti ja kielsi kaiken. Eli valehteli vielä vaikka jäi kiinni. Luin viestejä hänelle ääneen, ja hän sanoi ettei ne tarkoita mitään, että ero ei johdu tästä miehestä. Ja siis viestit oli todella intiimejä ja sellaisia, mitä nyt suhteen alussa yleensä laitetaan.

      Vaimo ei tuntenut minkäänlaisya häpeää, vaan enemmänkin hän kihisi kiukusta kun oli jäänyt kiinni. Ja valehteli vain lisää. En osannut olla edes vihainen, hämmennyin vain miten joku voi olla tämmöinen. Siitä laitettiin sitten eropaperit vetämään, vaimoni sanoi että olis pitäny laittaa jo aikoja sitten. Ja syytti minua vain stalkkeriksi ja mustasukkaiseksikin vielä.

      En ole kertonut tätä lähipiirille. Mutta ex-vaimo sen sijaan mustamaalaa minua jatkuvasti kavereilleen ja lähipiirille joka on osittain yhteinen. Hän haluaa puhdistaa mielensä ja keksii minusta kaikke perättömiä väitteitä, ja sanoo niiden olevan syy eroon, ja minä ihmisenä tietysti aivan kauhea ja hirviökin vielä kaupan päälle.

      Hän on sosiaalisesti taitava ja manipuloiva, ja osaa esittää asiat siinä valossa että kaikki uskoo häntä. Minun on aivan turha mennä korjamaan totuuksia, lähipiiri myötäilee enemmänkin krokotiilinkyyneliä vuodattavaa exääni.

      En tiedä mikä saa ihmisen tekemään näin. Ensin pettää ja valehtelee. Sitten hylkää. Ja lopuksi kerää vielä hovin ja selkääntaputtelijoiden joukon, millä sitten saa sädekehän päänsä päälle. Lopullisena tarkoituksena se että minä olisin hirveä ihminen ja hän puhdas pulmunen.

      Ugh....

    • Anonyymi

      Olet siis lesbo. Kaiken muun lisäksi.

    • Anonyymi

      Mies on uskoton.

      Olin vähäpuheinen tyttönen kun seukattiin.

      Ei se tainnu tykätä loppujen lopuks vaikka itse olin täysin muodissa mukana.

      Allways.

      Menetin sitten mielenkiinnon ulkonäköäni kohtoon täysin.

      Tykkeen pukeutua savolaisen muodin mukkoon

      Ja olenkin viihtynyt näissä vetimissä.😊

      Mieskin ossoo pukeutua jos tykkee

      Niin.

      Tietysti kelit vaikuttoo niin miullä kuin siullähhiin.

      Mutta kyllä mää värejä käytän.

    • Anonyymi

      Miksi sinun pitäisi hävetä? Kyllä se on pettäjä jonka pitäisi hävetä. Minä ainakin olen kertonut avoimesti että mies petti mua , piti toista naista kuukausia mun selän takana. Onneksi käry kävi ja annoin tunnarin kuvan persuuksiin Eto luuserille. Pettäjä tässä on mokannut et sinä, totuus on sun puolellasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe