Muutan itseäni toisen vuoksi

NuoriNainen

Ongelmani on, että aina kun tutustun uuteen kiinnostavaan henkilöön, unohdan itseni kokonaan ja rupean "muokkaamaan" itseäni siihen suntaan mistä tämä henkilö pitää. Se on luultavasti normaalia, mutta itselläni se menee jo pakkomielteen puolelle. Olen tyytyväinen itseeni, enkä näe itsessäni mitään, mitä erityisemmin haluaisin muuttaa... Kuitenkin jos kuulen että tämä henkilö pitää vaikka punapäistä, rupean harkitsemaan omien hiuksieni värjäämistä. Pari kertaa olen toteuttanutkin jotain tuollaista, vaikka tiedän ettei se ole minua. Samoin jos hän pitää musiikista, josta todellakaan en pidä, rupean väkisin kuuntelemaan sitä ja yritän pitää siitä. Tämä on jo naurettavaa. Ja vaikka tiedostan itselläni tämän ongelman, jatkan sitä silti. Olen myös erittäin helppo ihastumaan ja todella takertuvainen. Haluaisin kuulla onko kellään samanlaista ongelmaa/onko joku päässyt tästä samaisesta ongelmasta eroon jotenkin. On inhottavaa "hukata" itsensä toisen ihmisen vuoksi. Asiallisia vastauksia kiitos!

4

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NuoriNainen

      Nyt meni viesti väärään kategoriaan, mutta toivoisin todella, että joku tähän vastaisi!

    • samaa2

      Vaikeeta sanoa mutta minusta sinun pitää olla rehellinen itsellesi ja myös miehelle . Suhde ei tule toiminaan jos yrität muuttaa itseäsi toisen takia. Ole oma itsesi, teillä saa olla myös erimielipiteet. Jos et kelpaa hänelle, löydät jonkun paremman.

    • mermaid1

      Et taida sisimmässäsi uskoa että riität toiselle, pekäät hylkäämistä tms, ja siksi pyrit varmistamaan ettei niin käy muuntautumalla toisen ihanteeksi.

      Kuitenkin, oikeaa rakkautta ruokkii ihminen joka uskoo itseensä, sellaiseen on helppo toisenkin uskoa. Mutta silti, kyllä sitä kuitenkin avoin saa olla sen suhteen että laajentaa intressejään, ja pikku muutokset voivat olla hauskoja, sellaiset joista siis itsekin tykkää, aidosti.

      • NuoriNainen

        Kiitos vastauksista! Voi olla syynä juurikin tuo, että pelkään menettämistä ja pyrin tehdä kaikkeni, ettei niin kävisi. Kuitenkin niinhän siinä on juuri käynyt kun en ole enää se sama henkilö keneen toinen joskus ihastui! Onneksi osaan nyt huomata itsessäni uhkaavat merkit millon mennään liian pitkälle. Tottakai saa kiinnostua uusista asioista, mutta mistään sellaisesta en yritä pitää mistä en oikeasti pidä! Eiköhän tämä tästä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe