Kuka hoitaa teitä sairaana?

sairas mies

On tää hanurista olla sinkku ja kuumeessa kotona. Joka paikkaan sattuu ja maha on kipee ja päätä särkee. Apteekkiin ei jaksa lähteä joten se kumppani oli iso apu sairastellessa.

16

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blondin valeasussa

Eipä noita komeita mieshoitajia ole ilmestynyt mistään, kun olen kipeänä ollut. Joten oma apu paras apu.

• Marianne89

Mä en juuri sairastele. Ja olen tietysti onnellinen siitä, koska ei sitä kuitenkaan hirveän isoa osaa elämästä ole seurusteltu ja eletty yhdessä ei vielä kenenkään kanssa.

• ätmi-sinkku

Ei kukaan. Ätmi hoitaa itseään ja kuolee jos ei pääse apteekkiin. Tosin olen varannut lääkkeitä paljon kaappiin jos sairaus iskee joten sellasta hätää ei ole.

• sitkiväänaja

Sitruuna, inkivääri ja hunaja hoitaa hyvin

• firebird

Inkivääri on varsin toimiva, jos juo kupillesen kuivasta inkivääristä tehtyä voimakasta teetä (ei kannata makeuttaa), lähtee oireet yleensä pois varsinkin jos kyseessä on vilustuminen. Jos haluaa parantua flunssasta mustaseljamehu tai sen kukista keitetty tee vie oireet kolmessa päivässä pois. Paras on tattariuute, vie oireet pois parissa tunnissa. Jos immuniteetti on huono ja sairastuu helposti on astragalus paras korjaaja, samalla voi myös allergiat hävitä, mulla kävi niin.

• lottamari<3

Niin, ja sitten jotkut vielä kehuskelevat sillä kuinka ihanaa on olla sinkku. Saa tulla ja mennä vapaasti, eikä kenenkään marinoita kuunnella, tehdä mitä haluaa. En koskaan ole ymmärtänyt tuota logikkaa miten parisuhde estäisi ketään elämästä juuri sitä elämää mitä haluaa vaan nähdään kumppani jonain mörkönä, joka sitoo, rajoittaa ja uhkaa yksilön vapautta.

Kaiken takana pitäisi kuitenkin olla toisistaan iloitseminen, yhteinen onni ja hyvä olo ja toisistaan huolehtiminen, ei vapauden tai muunkaan riisto.

Jos asut maaseudulla kaukana, niin en pääse sinua helppimään. Muuten tulisin oitis Apuun Anjana sinulle troppeja keittelemään ja peiton alle peittelemään.

• Äiti tulee

apuun

• keitä itse mehusi

Itse itseäni hoitaisin jos kipeä olisin. On vaan aika vieras ajatus kun viimeksi oli kuumetta vuonna 2005, mahatauti varmaan joskus 90-luvulla. Krapulaa ei lasketa sairasteluksi.

Ei ole kova vaiva mennä kaapille ja ottaa Buranaa tai keittää vettä kuumaa mehua varten. Ja jos on niin heikossa hapessa ettei oikeasti sängystä ylös pääse niin eipä sitten kotona kuulu ollakaan vaan terveyskeskuksessa.

Sinkkuna olossa on huonoja puolia, mutta sairastelu ja hoitajan puute ei sellainen huono puoli ole.

Ja mitä taipumusta tietyillä sairauksilla/taudeilla onkaan? Aivan: tarttuminen.

• firebird

10 vuotta ollaan oltu yhdessä eikä todella moneen vuoteen ole tarttunut mikään tarttuva tauti toiseen, lääkäri sanoi, että johtuu siitä, että on muodostunut yhteinen immuniteetti.

• anonyymi kurppa

Ei kukaan..Olen juuri nyt pienessä kuumeessa ja paikkoja särkee. Onneksi kaapissa on Finrexiniä mutta kaupassa en muuten tajunnut eilen käydä. No, on mulla tuolla kaapissa kaikkea proteiinipitoista ja vihanneksia, että en nälkään näänny.

• .-.-.-.-.----------

Miten sekään sinkkuuteen liittyy? Minulla on ollut poikaystävä jo 7 vuotta, mutta jos olen niin sairas, etten yksin pärjää, niin edelleen se on äitini, joka tulee apuun.

• No ei kai mihinkään kuumeeseen tai mahatautiin lääkkeitä tarvitse. Sen kun potee muutaman päivän kotonaan niin tauti menee ohi. Ruokakauppaan pääsy on paljon oleellisempaa, ja joskus sitä on vain otettava itseä niskasta kiinni ja lähdettävä vaikka ei jaksaisikaan.

• uskis atmi

Jeesus hoitaa.

• Tervekkupukki

Oma ratkaisuni näyttää olevan että parempi olla sairastelematta. Eipä ole kyllä normia räkäflunssaa kummempaa ollut vuosiin, en edes muista milloin olisi ollut kuumetta tai muuta jonka takia esim. saikulle olisi pitänyt jäädä.

• mies.

Olen kuumeessa tällä hetkellä. Olo on olis seinään päin juossut.

• Ikisinkku M

Kerran olin viikon niin huonossa kunnossa etten päässyt kotoa viikkoon mihkään kun oli selkä p..na. Sitten oli jo pakko lähteä kun ruoka loppui kaapeista, jos olisi ollut joku hakemassa sitä ruokaa en olisi ehkä koskaan noussut kun ei olisi ollut pakko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2582
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      208
      1919
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1619
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1446
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      199
      1296
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1115
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      897
    Aihe