loput kilot piukassa, lähtisköhän jo :D

hiukan matkaa vielä

Piiitkä työpäivä takana ja päässä edelleenkin jyskyttää tieto siitä että kymmenen onnistuneen laihdutuskilon jälkeen olen jumahtanut maagiseen lukuun 66. Tarkoitus olis päästä sinne ah niin monen tavoitteeseen, 58kiloon.. :D

Päätin hiukan kiristää ruokavaliotani ja aloittaa 30day shredin. plus ne normi lenkkeilyt jotka nyt on pysyny jo melko vakiona pieniä lipsumisia lukuunottamatta.

Jos sitten vaakaan aina joka 10päivän jälkeen. ja toivottavasti 30päivän päästä oltas jo melko lähellä tavoitteita..

Viikonlopun aikana tuli masennuspäissään lipsuttua ruokavalion kanssa oikein urakalla ja nyt olis tarkoitus paikata tää viikko viimeviikonlopun ahmimisia. kivaa...

Oliskohan muita jotka haluais tän 30päivän rääkin aloittaa samaan aikaan? ihan niinku tuloksienvertailu mielessä?

Nyt kipinkapin syömään, kämppää siivoamaan ja sitten toi prkl:n jumppa. Pelottaa jo valmiiks. lihaskunto on niinku halvauspotilaalla........... :D

45

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laventelius

      Hei täähä tuli sopivasti! Funtsin just et mullaki on paino junnannu tässä viimesil metreillä jo vähän turhan kauan, tuun messiin! :)
      56 --> 52-53 pitäis saada niin olisin tyytyväinen (ja mähän olen siis hyvin lyhyt)
      Viikonloppuna olin juuri kipeänä niin on tullut taas mässyteltyä ja olo on ihan järkyttävä... On korkea aika ryhdistäytyä ja hankkiutua kerralla parempiin lukemiin! :) Tsempataan toisiamme syömään kunnolla ja liikkumaan enemmän, varmasti hyvä tulee!
      Oon nyt vielä vähän puolikuntoinen, joten lepään tän päivän, mutta huomenna pääsen taatusti taas lenkkipolulle, katellaan sitten taas fiiliksiä. :D

      • melkein perillä

        Noniin! Hienoa!:) sit kun olo on parempi niin iso spurtti päälle :) ei sullakaan enää pitkä matka ole maaliin :) mä sain eilen alotettua sen 30päivän kunto ohjelmani ja jumpan päätteeks makasin lattial x asennossa varmaan vartin. :D nyt on lihakset nii kipeet etten tiedä miten selviydyn tämän illan jumpasta :D yks takana, 29 edessä. Yök! Ja toki ymmärrän et sit pitää viel jatkaakkin liikuntaa, mieluummin koko loppuelämän mut ehkäpä jossain miellyttävämmässä muodossa :D kerrohan laventelius edistymisestäs sitten tässä viikkojen mittaan :) mä olen tämänpäivän syönyt ihan fiksusti, illat on ne pahimmat vastukset. Kiireellä aina nukkumaan ettei tule syöpöteltyä :D 10päivää seuraavaan punnitukseen ja nyt jo ahdistaa :D


      • hiukan matkaa vielä
        melkein perillä kirjoitti:

        Noniin! Hienoa!:) sit kun olo on parempi niin iso spurtti päälle :) ei sullakaan enää pitkä matka ole maaliin :) mä sain eilen alotettua sen 30päivän kunto ohjelmani ja jumpan päätteeks makasin lattial x asennossa varmaan vartin. :D nyt on lihakset nii kipeet etten tiedä miten selviydyn tämän illan jumpasta :D yks takana, 29 edessä. Yök! Ja toki ymmärrän et sit pitää viel jatkaakkin liikuntaa, mieluummin koko loppuelämän mut ehkäpä jossain miellyttävämmässä muodossa :D kerrohan laventelius edistymisestäs sitten tässä viikkojen mittaan :) mä olen tämänpäivän syönyt ihan fiksusti, illat on ne pahimmat vastukset. Kiireellä aina nukkumaan ettei tule syöpöteltyä :D 10päivää seuraavaan punnitukseen ja nyt jo ahdistaa :D

        Ohops. Nimimerkkiki vaihtu vauhdissa :D


      • Laventelius
        hiukan matkaa vielä kirjoitti:

        Ohops. Nimimerkkiki vaihtu vauhdissa :D

        Hyvä juttu että sait homman nyt alkuun! Varmasti tuntuu tosi hyvältä sitten kun vauhtiin pääsee ja paino alkaa taas pudota. :) allekirjoitan täysin sen että syömisiä on vaikeinta rajoittaa illalla, mutta silloin yritän ajatella, että menen vaan aikasin nukkumaan niin kyllä se aamupalakin sieltä tulee, ei nyt ole tarvetta ruveta kaappeja tyhjentämään :D Tänään söin mielestäni suht ihanteellisen määrän, mutta vielä en paljoa uskalla urheilla kun flunssa nyt on yhä vähän päällä. Kävin kuitenkin vähän pyöräilemässä, toivottavasti ei kovin kauaa enää mene että pääsen kunnolla lenkkipolulle ja hengästymään :P


    • Laihduttaja

      Hei, itse olen kokeillut sitä kg:n startti-vihkosta, johon merkitään liikunnan, hymynaamat ja tietysti kaikki mitä on syönyt ja juonut. Itse aloitin 2kk sitten painosta 68kg ja nyt painomaanantaina oli 61kg. Tarkoitus on päästä 54kg:aan. Olen kokenut tuon vihkon todella hyödylliseksi (4vk startti), koska siinä oikeasti joutuu miettimään mitä syö ja nyt olen kuukauden noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota ja painonpudotus jatkui taas. Jätin leivän ja pastat ja perunat, muutkin viljat pois. Olen monesti ajatellut kokeilla sitä, sillä varsinkin leipä saa vatsani niin turvonneksi että housut ei meinaa mahtua jalkaan ;)

      Toivottavasti onnistutte!

      • hiukan matkaa vielä

        No hei laihduttaja ja tervetuloa mukaan skarppaamaan :) millä olet korvannut leivät ja perunat ja pastat vai menetkö vaan puhtaasti kasviksilla ja lihalla? Mä olen joskus ollut kuukauden hiilihydraatittomalla ja painoa tippuikin kivasti, mut sit tuli vastaan se tosiasia et mulla on hirvittävä hiilihydraattiriippuvuus :D ja koitahan sinä laventelius malttaa nyt levätä itses terveeks ettei tuo flunssa venähdä kuukauden mittaseks. :( itse olen saanu pidettyä ruokailuni ryhdissä mut toi jumppa... huh! En tiedä miten selviän tästä päivästä. Luulin eilen olevani jumissa mut tänään kun jouduin tulemaan rappuja sivuttain kaiteista tukea ottaen niin eilinen oli hyvinkin pientä :D kerään itseäni viel hetken täs sohvan kulmalla ja huhkin sit ja koitan sivusilmäl katella ja kuunnella salkkareita. Ehkä sit unohtais kuin paljo sattuu. :D


      • Laihduttaja
        hiukan matkaa vielä kirjoitti:

        No hei laihduttaja ja tervetuloa mukaan skarppaamaan :) millä olet korvannut leivät ja perunat ja pastat vai menetkö vaan puhtaasti kasviksilla ja lihalla? Mä olen joskus ollut kuukauden hiilihydraatittomalla ja painoa tippuikin kivasti, mut sit tuli vastaan se tosiasia et mulla on hirvittävä hiilihydraattiriippuvuus :D ja koitahan sinä laventelius malttaa nyt levätä itses terveeks ettei tuo flunssa venähdä kuukauden mittaseks. :( itse olen saanu pidettyä ruokailuni ryhdissä mut toi jumppa... huh! En tiedä miten selviän tästä päivästä. Luulin eilen olevani jumissa mut tänään kun jouduin tulemaan rappuja sivuttain kaiteista tukea ottaen niin eilinen oli hyvinkin pientä :D kerään itseäni viel hetken täs sohvan kulmalla ja huhkin sit ja koitan sivusilmäl katella ja kuunnella salkkareita. Ehkä sit unohtais kuin paljo sattuu. :D

        Olen sattumoisin kasvissyöjä mutta käytän proteiinin lähteenä tofua, vähärasvaisia juustoja kuten rae-ja salaattijuustoa. Lisäksi syön välillä kananmunia ja tietysti syön sitten kasviksia reilusti. Käytön myös erilaisia pähkinöitä, öljyjä ja soijaproteiini-jauheestasta teen monesti marjaisan pirtelön. Tietysti sitten maito, soijamaito ja esimerkiksi maitorahkat kuuluvat ravintooni, proteiinia tulee noin 80-90g päivässä.

        Joo, kyllähän se ruisleipä hyvää on ja itsekin olen riippuvainen. Koitan nyt ainakin vähän aikaa olla ilman, koska se turvotus on aivan kamalaa minkä siitä saa.


    • Laihduttaja

      Mitenkäs teillä muilla on lähtenyt perjantai käyntiin? Itselläni ihan hyvin kun on töistä vapaapäivä ja vapaa on myös viikonloppu, on aikaa liikkua. Viime maanantaina paino oli tosiaan sen 61kg, saa nähdä muuttooko miksikään, mutta ainakin minulla on hyvä olla.. ;) Nyt on vähän hidastunut tuo painonpudotus.

      Itse tuossa aamusella juon aina paljon vettä ja teetä ja tein itselleni viherpirtelön pinaatista, kurkusta, avokadosta, manteleista, soijaproteiinijauheesta ja ripaus suolaa ja kiehuvaa vettä.. Terveellistä ja hyvää, ainakin mun mielestä ;) Kaloreita noin 300 ja proteiinia 15g.. ;) Hiilihydraatteja noin 4g. Tsemppiä teille kaikille!

      http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto#et

      • Laventelius

        Mulla on nämä päivät menneet erityisen hyvin! Liikkumaan pääsin tänään vihdoin kunnolla, enkä sitten malttanut muuta kuin vetää kahden tunnin kävelylenkin! :D Tuntuu kyllä jaloissa mukavasti... Mua pelottaa puheet säästöliekistä nyt kun mennään melko suurella vajeella. Kuinkahan kauan siihen menee, että säästöliekki alkaa? Voisikohan sitä ehkäistä syömällä esim. Maanantaina 700 kcal vajeella, tiistaina 300 kcal vajeella, keskiviikkona 800 kcal vajeella, jne... vaihdellen siis kalorimääriä päivittäin? Ja dieetin lopuksi alkaa syömään tasaisemmin, mutta nostaen kalorimäärää vain vähän kerrallaan, jotta elimistö ehtii tottua muutoksiin eikä siis ala varastoimaan kaikkea ylimääräistä jälleen rasvaksi.
        Jos kukaan tietäväinen ymmärsi mitään selityksestäni, niin toimisikohan tällainen suunnitelma?
        Entä sellainen, jos vetää suht tasaisesti kuusi päivää suurella vajeella, jonka jälkeen yhtenä päivänä viikossa ns mättöpäivä, jolloin kalorimäärä ylittäisi kulutuksen? Olen lukenut että se boostaisi aineenvaihduntaa, eikä keho joutuisi säästöliekille.


      • hiukan matkaa vielä
        Laventelius kirjoitti:

        Mulla on nämä päivät menneet erityisen hyvin! Liikkumaan pääsin tänään vihdoin kunnolla, enkä sitten malttanut muuta kuin vetää kahden tunnin kävelylenkin! :D Tuntuu kyllä jaloissa mukavasti... Mua pelottaa puheet säästöliekistä nyt kun mennään melko suurella vajeella. Kuinkahan kauan siihen menee, että säästöliekki alkaa? Voisikohan sitä ehkäistä syömällä esim. Maanantaina 700 kcal vajeella, tiistaina 300 kcal vajeella, keskiviikkona 800 kcal vajeella, jne... vaihdellen siis kalorimääriä päivittäin? Ja dieetin lopuksi alkaa syömään tasaisemmin, mutta nostaen kalorimäärää vain vähän kerrallaan, jotta elimistö ehtii tottua muutoksiin eikä siis ala varastoimaan kaikkea ylimääräistä jälleen rasvaksi.
        Jos kukaan tietäväinen ymmärsi mitään selityksestäni, niin toimisikohan tällainen suunnitelma?
        Entä sellainen, jos vetää suht tasaisesti kuusi päivää suurella vajeella, jonka jälkeen yhtenä päivänä viikossa ns mättöpäivä, jolloin kalorimäärä ylittäisi kulutuksen? Olen lukenut että se boostaisi aineenvaihduntaa, eikä keho joutuisi säästöliekille.

        Tota viherpirtelöö vois koittaa aamupalaks, luettuna vaikutti ainaski tosi hyvältä :) mulla on kulunut päivät kiireessä mutta tehokkaasti ruuan ja liikunnan suhteen. En malttais odottaa vaakapäivää joka on muistaakseni ens torstaina. Nyt istun töissä kirjottelemassa ruokapaussilla kun unohdin eväät kiireissäni kotiin :( :( :( :( toi kerran viikossa vähän enemmän ruokaa vaikuttilaventelius musta ihan hyvältä idealta. Mä en itse henkilökohtaisesti usko varsinaisesti säästöliekkiin. Väkisinkin ne kilot jossain kohti alkaa tippumaan kun ravinto ja liikunta on kohdillaan :) meistä jokainen tuntee oman kehonsa ja aikansa pähkäiltyään oppii miten siitä parhaiten ylimääräistä saa pois :) mä annan itselleni muuten vaan kerran viikossa päivän jolloin syön hiukan "rennommin". Olen niin perso ihan perus kotiruualle että kun yhtenä päivänä saa ilman omantunnon tuskia syödä vähän paremmin niin jaksaa taas viikon paahtaa. :) lihakset on alkanu tottumaan tohon mun jumppaan ja tänään sekä eilen pystyin kävelemään raput irvistelemättä alas :D tsemppiä laihdutukseen! Tän kuun aikana revitää ittestämme irti tulosta!!! :)


      • Laihduttaja
        hiukan matkaa vielä kirjoitti:

        Tota viherpirtelöö vois koittaa aamupalaks, luettuna vaikutti ainaski tosi hyvältä :) mulla on kulunut päivät kiireessä mutta tehokkaasti ruuan ja liikunnan suhteen. En malttais odottaa vaakapäivää joka on muistaakseni ens torstaina. Nyt istun töissä kirjottelemassa ruokapaussilla kun unohdin eväät kiireissäni kotiin :( :( :( :( toi kerran viikossa vähän enemmän ruokaa vaikuttilaventelius musta ihan hyvältä idealta. Mä en itse henkilökohtaisesti usko varsinaisesti säästöliekkiin. Väkisinkin ne kilot jossain kohti alkaa tippumaan kun ravinto ja liikunta on kohdillaan :) meistä jokainen tuntee oman kehonsa ja aikansa pähkäiltyään oppii miten siitä parhaiten ylimääräistä saa pois :) mä annan itselleni muuten vaan kerran viikossa päivän jolloin syön hiukan "rennommin". Olen niin perso ihan perus kotiruualle että kun yhtenä päivänä saa ilman omantunnon tuskia syödä vähän paremmin niin jaksaa taas viikon paahtaa. :) lihakset on alkanu tottumaan tohon mun jumppaan ja tänään sekä eilen pystyin kävelemään raput irvistelemättä alas :D tsemppiä laihdutukseen! Tän kuun aikana revitää ittestämme irti tulosta!!! :)

        Moi, se viherpirtelö on oikeasti hyvää, vähän kuin lämmin keitto ;)
        Laitan aina jotain 50-100g pinaattia kuppiin ja kaadan kiehuvaa vettä päälle eli ryöppään sen ja kaadan sitten vedet pois, leikkaan kurkun ja salaatin sekaan, sekä avokadoa, öljyä, joskus pähkinöitä ja ripaus merisuolaa. Sitten vaan sauvasekoittimella tasaiseksi, on nimittäin hyvää ;) Se on hyvä vatsalle ja imeytyy hyvin.. Terveyspommi, kannattaa kokeilla ;)

        Niin, voihan tuo yhden päivän rennompi syöminen olla ihan hyvä, se tosiaan auttaa sitten jaksamaan ja ehkäisee säästöliekkiä.. ;) Tsemppiä teille, itselläni on maanantaina punnitus ja ei nyt kovin suuret odotukset ole. Luulen että paino on pysynyt samoissa lukemissa, vaikka hyvin on mennytkin..


    • Laihduttaja

      No paino oli sen 60,7kg eli -300g lähti pois.. ;) Noh se on ihan ok, vaikka olisi voinut tippua enemmän. Just kävin 1,5h rivakalla kävelyllä ja olo on hyvä. Uskon että tästä viikosta tulee loistava!.. Mitenkäs teillä? Tsemppiä!

      • Laventelius

        Ough, hävettää myöntää, mutta todella hyvin menneen viikon jälkeen repsahdin taas... viikonloppuna ja vielä tänäänkin söin ihan liikaa.. :( ihan paska fiilis nyt, varmaan vähintäänkin parituhatta kaloria tuli siinä ylimääräistä, kyllä turvottaa... No ei kai se muu auta kun jättää märehtiminen ja päättää, että jatkossa menee sitten paremmin... Mulla on vain aikaisemminkin ollut se ongelma, että yksi vapaampi päivä venyy kahteen, ja sitten kolmeen, pahemmassa tapauksessa saattaa mennä sitten kokonainen viikko todella huonosti! Siksipä nämä kilot varmaan tässä vyötäröllä jumittaakin...
        Kellään muulla samankaltaisia ongelmia? Miten saatte estettyä itseänne ahmimasta?


      • Laihduttaja
        Laventelius kirjoitti:

        Ough, hävettää myöntää, mutta todella hyvin menneen viikon jälkeen repsahdin taas... viikonloppuna ja vielä tänäänkin söin ihan liikaa.. :( ihan paska fiilis nyt, varmaan vähintäänkin parituhatta kaloria tuli siinä ylimääräistä, kyllä turvottaa... No ei kai se muu auta kun jättää märehtiminen ja päättää, että jatkossa menee sitten paremmin... Mulla on vain aikaisemminkin ollut se ongelma, että yksi vapaampi päivä venyy kahteen, ja sitten kolmeen, pahemmassa tapauksessa saattaa mennä sitten kokonainen viikko todella huonosti! Siksipä nämä kilot varmaan tässä vyötäröllä jumittaakin...
        Kellään muulla samankaltaisia ongelmia? Miten saatte estettyä itseänne ahmimasta?

        Ei se kuule mitään. Voin suoraan sanoa että välillä itsellänikin on samaa ongelmaa. Ruokaa taikka muuta pientä tulee syötyä vaikka ei ole suunnitellut, monesti liikaa ja sitten turvottaa ja on lihonut olo. Suurimmalle osalle käy joskus näin. Kyllä vielä laihdut, usko pois. Minäkin olen monesti sortunut ja silti vain jatkan tätä projektia, tärkeintä on olla antamatta periksi. Pitää vain jatkaa epäonnistumisesta huolimatta.

        Monesti itselläni mussuttamisen syy on se että olen syönyt liian vähän, olen ahdistunut, yksinäinen tai koen ettenole laihtunut ja siitä tulee huono mieli ja ahdistus joka johtaa syömään turhia kaloreita. Monesti myös jos koen saaneeni liian vähän huomiota kumppaniltani tai ystäviltäni. Se on ikävää ja sille tunteelle ei oikein mahda mitään. Itse estän näitä syöpöttelyitä sillä että suunnittelen kaikki päivän ateriat jo edellisenä päivänä viimeistään ja sitten se että pidän itseni kiireisenä. Esim. jos tiedän että olen yksin kotona, lähden vaan lenkille. Taikka en mene jääkaapille ennen kuin tuo ahdistus häviää. Monesti myös palautan mieleeni sen olotilan kun olen syöpötellyt ja muistelen kuinka inhottava olo sitten oli ja että ahdistus vain lisääntyi sillä. Koitan olla positiivisella päällä. Ja jos retkahdan niin yritän olla itselleni armollinen. Siirrän katseeni jo seuraavaan päivään, joka on sitten parempi. Sanon itselleni että ansaitsen parempaa kuin sen että teen itselleni huonon olon syömällä. Joskus juon vettä tai teetä jotta ei tekisi enää mieli ruokaa/ahdistaisi.

        Lisäksi jos huomaan että minua ahdistaa, otan aikalisän ja menen sänkyyn makaamaan ja pohdin mikä minulle on oikeasti tärkeää ja mikä onkaan painonpudotustavoitteeni. Joskus hakkaan tyynyjä ja puran ahdistustani niihin.. :D Ja tietysti se että välttää niiden ruokien ostamista joita useimmiten ahmii. Tietysti se nyt on vähän vaikeaa koska ne voivat olla ihan niitä terveellisiäkin ruokia, joita syö liikaa. Mutta tsemppiä sinulle. Kyllä täällä muillakin on samoja esteitä, kyllä me tästä jatketaan eteenpäin!


      • Laventelius
        Laihduttaja kirjoitti:

        Ei se kuule mitään. Voin suoraan sanoa että välillä itsellänikin on samaa ongelmaa. Ruokaa taikka muuta pientä tulee syötyä vaikka ei ole suunnitellut, monesti liikaa ja sitten turvottaa ja on lihonut olo. Suurimmalle osalle käy joskus näin. Kyllä vielä laihdut, usko pois. Minäkin olen monesti sortunut ja silti vain jatkan tätä projektia, tärkeintä on olla antamatta periksi. Pitää vain jatkaa epäonnistumisesta huolimatta.

        Monesti itselläni mussuttamisen syy on se että olen syönyt liian vähän, olen ahdistunut, yksinäinen tai koen ettenole laihtunut ja siitä tulee huono mieli ja ahdistus joka johtaa syömään turhia kaloreita. Monesti myös jos koen saaneeni liian vähän huomiota kumppaniltani tai ystäviltäni. Se on ikävää ja sille tunteelle ei oikein mahda mitään. Itse estän näitä syöpöttelyitä sillä että suunnittelen kaikki päivän ateriat jo edellisenä päivänä viimeistään ja sitten se että pidän itseni kiireisenä. Esim. jos tiedän että olen yksin kotona, lähden vaan lenkille. Taikka en mene jääkaapille ennen kuin tuo ahdistus häviää. Monesti myös palautan mieleeni sen olotilan kun olen syöpötellyt ja muistelen kuinka inhottava olo sitten oli ja että ahdistus vain lisääntyi sillä. Koitan olla positiivisella päällä. Ja jos retkahdan niin yritän olla itselleni armollinen. Siirrän katseeni jo seuraavaan päivään, joka on sitten parempi. Sanon itselleni että ansaitsen parempaa kuin sen että teen itselleni huonon olon syömällä. Joskus juon vettä tai teetä jotta ei tekisi enää mieli ruokaa/ahdistaisi.

        Lisäksi jos huomaan että minua ahdistaa, otan aikalisän ja menen sänkyyn makaamaan ja pohdin mikä minulle on oikeasti tärkeää ja mikä onkaan painonpudotustavoitteeni. Joskus hakkaan tyynyjä ja puran ahdistustani niihin.. :D Ja tietysti se että välttää niiden ruokien ostamista joita useimmiten ahmii. Tietysti se nyt on vähän vaikeaa koska ne voivat olla ihan niitä terveellisiäkin ruokia, joita syö liikaa. Mutta tsemppiä sinulle. Kyllä täällä muillakin on samoja esteitä, kyllä me tästä jatketaan eteenpäin!

        Voi kiitti tsemppaavasta viestistä!! :) Pitää nyt vain suunnata katse taas eteenpäin, suunnitella etukäteen syömiset ja ajatella että kyllä se sallittu karkkipäiväkin sieltä on tulossa, kunhan maltan vetää sen vastineeksi ne kuusi päivää terveellisesti ja kevyesti. Kiitos vielä, kyllähän tällaista varmasti sattuu monellekin, huojentavaa tietää etten ole ainut :) tänään onneksi menikin jo paljon paremmin!
        Mites muiden viikko on lähtenyt käyntiin?


      • Laihduttaja
        Laventelius kirjoitti:

        Voi kiitti tsemppaavasta viestistä!! :) Pitää nyt vain suunnata katse taas eteenpäin, suunnitella etukäteen syömiset ja ajatella että kyllä se sallittu karkkipäiväkin sieltä on tulossa, kunhan maltan vetää sen vastineeksi ne kuusi päivää terveellisesti ja kevyesti. Kiitos vielä, kyllähän tällaista varmasti sattuu monellekin, huojentavaa tietää etten ole ainut :) tänään onneksi menikin jo paljon paremmin!
        Mites muiden viikko on lähtenyt käyntiin?

        Kyllä me tästä laihdutaan, vaikka joskus repsahduksia tulisikin! ;) Mukava kuulla että sulla tänään mennyt jo paremmin. Minulla on tämä viikko alkanut tosi kivasti. Ma kävelin rivakasti (7,3km/h) sen 90min ja eilen kävelin samaa vauhtia saman verran. Tänään menen salille ja treenaan sen 1,5h taas. Sitten huomenna lepopäivä. Loppuviikosta aion sitten liikkua parina-kolmena päivänä. Niin että olisi ainakin 2 lepopäivää viikossa. Joskus kyllä kun olen liikkunut paljon, en ole laihtunut vaan puntari on näyttänyt jopa enemmän vaikka kaloreita on tullut alle kulutuksen, joten en halua liikaakaan treenata. Nämä ma ti ja ke on hyvä vetää kunnolla niin loppuviikosta voi sitten käydä vielä jos haluaa.. ;) Syömiset ovat menneet kevyesti ja ei ole ollut sortumisia. Tämä viikko siis saisi sujua hyvin. Uskon siihen ja teen kaikkeni sen eteen. Ja toivon että ensi maanantaina paino on pudonnut edes vähän.. :D Nyt Ma tosiaan paino oli sen 60,7kg eli -300g.


      • hiukan matkaa vielä
        Laihduttaja kirjoitti:

        Kyllä me tästä laihdutaan, vaikka joskus repsahduksia tulisikin! ;) Mukava kuulla että sulla tänään mennyt jo paremmin. Minulla on tämä viikko alkanut tosi kivasti. Ma kävelin rivakasti (7,3km/h) sen 90min ja eilen kävelin samaa vauhtia saman verran. Tänään menen salille ja treenaan sen 1,5h taas. Sitten huomenna lepopäivä. Loppuviikosta aion sitten liikkua parina-kolmena päivänä. Niin että olisi ainakin 2 lepopäivää viikossa. Joskus kyllä kun olen liikkunut paljon, en ole laihtunut vaan puntari on näyttänyt jopa enemmän vaikka kaloreita on tullut alle kulutuksen, joten en halua liikaakaan treenata. Nämä ma ti ja ke on hyvä vetää kunnolla niin loppuviikosta voi sitten käydä vielä jos haluaa.. ;) Syömiset ovat menneet kevyesti ja ei ole ollut sortumisia. Tämä viikko siis saisi sujua hyvin. Uskon siihen ja teen kaikkeni sen eteen. Ja toivon että ensi maanantaina paino on pudonnut edes vähän.. :D Nyt Ma tosiaan paino oli sen 60,7kg eli -300g.

        Hienoa laihduttaja! 300g on paljon enemmän ku ei mitään! :) mulla on huomenna vaaka. 66.2 oli kun aloitin ja ahdistaa ja jännittää ja kaikkea muutakin. Sunnuntai ja maanantai lähti kanssa käsistäti syöminen ja nyt joka kerta ku laittaa suuhunsa ihan mitä tahansa ni on huono omatunto ja paska olla :(nooh. Huomenna näkee mitä on ja siittä sitten eteenpäin fiksumpana :) lohtusyöminen on sitä pahinta laatuaan ja sitte siitä tulee loputon kierre :( oon huomannu että ku koitan keksiä paljon jotain tekemistä kotona ja käyn moikkailemassa kavereitani ni saan syömisen haltuun. Ja niin typerältä kuin tämä kuulostaakin niin silloin kun mun koti on oikein siisti, mun on helpompi syödä terveellisesti. Joten eikun moppi heilumaan tänään.. :D ilmoittelen huomenna vaaka tuloksia, meni sit millai tahansa :)


      • Laventelius
        hiukan matkaa vielä kirjoitti:

        Hienoa laihduttaja! 300g on paljon enemmän ku ei mitään! :) mulla on huomenna vaaka. 66.2 oli kun aloitin ja ahdistaa ja jännittää ja kaikkea muutakin. Sunnuntai ja maanantai lähti kanssa käsistäti syöminen ja nyt joka kerta ku laittaa suuhunsa ihan mitä tahansa ni on huono omatunto ja paska olla :(nooh. Huomenna näkee mitä on ja siittä sitten eteenpäin fiksumpana :) lohtusyöminen on sitä pahinta laatuaan ja sitte siitä tulee loputon kierre :( oon huomannu että ku koitan keksiä paljon jotain tekemistä kotona ja käyn moikkailemassa kavereitani ni saan syömisen haltuun. Ja niin typerältä kuin tämä kuulostaakin niin silloin kun mun koti on oikein siisti, mun on helpompi syödä terveellisesti. Joten eikun moppi heilumaan tänään.. :D ilmoittelen huomenna vaaka tuloksia, meni sit millai tahansa :)

        Tsemppii hei sullekin, repsahdukset ne vaan kuuluu elämään, vaikka inhottavaltahan se tuntuu... mutta sitten kun löytää taas sen motivaation ja pääsee vauhtiin niin on taas hyvä fiilis! :) Mäkin lähden kohta lenkille!
        Ja urheilusuorituksen jälkeen painonnousu on luonnollista, se on vain nestettä! Ei siis mitään syytä pelätä treeniä painonnousun vuoksi, koska vaikka se väliaikainen korkeampi lukema vaa'assa hämääkin, niin kyllä sitä rasvaa oikeasti palaa ;)
        Mun vaaka näytti viimeksi mitatessa 1,5 kiloa enemmän. Ei kyllä paljoo tsempannut nyt nuo lukemat... :( pitää toivoa että se on vain sitä luonnollista painon vaihtelua eikä lihomista!


      • Laihduttaja
        Laventelius kirjoitti:

        Tsemppii hei sullekin, repsahdukset ne vaan kuuluu elämään, vaikka inhottavaltahan se tuntuu... mutta sitten kun löytää taas sen motivaation ja pääsee vauhtiin niin on taas hyvä fiilis! :) Mäkin lähden kohta lenkille!
        Ja urheilusuorituksen jälkeen painonnousu on luonnollista, se on vain nestettä! Ei siis mitään syytä pelätä treeniä painonnousun vuoksi, koska vaikka se väliaikainen korkeampi lukema vaa'assa hämääkin, niin kyllä sitä rasvaa oikeasti palaa ;)
        Mun vaaka näytti viimeksi mitatessa 1,5 kiloa enemmän. Ei kyllä paljoo tsempannut nyt nuo lukemat... :( pitää toivoa että se on vain sitä luonnollista painon vaihtelua eikä lihomista!

        Moikka vain teille molemmille! Nyt kyllä saan olla itseeni tyytyväinen, sillä huhkin kovilla tehoilla salilla 1h ja 45min ja 15 min pyöräily yhteensä sinne ja takaisin! Eli tänään olen liikkunut 2h ja huomenna saan ansaitun lepopäivän.

        Tämän viikon vedän kovaa, vaikka tiedän että vaaka voi silti näyttää plussaa. Toissa viikolla vaa'an lukema nousi ihan ihmeellisesti 1,4kg mutta seuraavalla sitten palasi takaisin. Johtui varmaan siitä liikunnasta, kun liikuin 8h sillä viikolla kovilla tehoilla, siitä tulee inhottava ja epäonnistunut mieli kun on tehnyt töitä laihtumisen eteen ja paino onkin noussut, mutta eihän se mitään rasvaa voi olla jota on tullut ;) Ja pitää vain hyväksyä se painonvaihtelu johon ei itse voi vaikuttaa. Sama on menkkojen kohdalla, mulla ne kerryttää nestettä joten vaaka näyttää ainakin viikon verran suurempia lukemia hormonien vuoksi. Silti sitä vain haluaisi nähdä vaa'alla ne tietyt lukemat. Toivon teillekin onnistumisia ja hyviä päiviä!

        Mulla on sama juttu että kun koti on siisti, niin jotenkin kaikki muukin menee paremmin! ;) Mutta nyt otan treeninjälkeisen proteiinijuoman. Vinkkinä muuten että kovan treenin jälkeen palaa vielä rasvaa joten syön vasta 1-1,5h treenin jälkeen, tietysti sillä aikaa juon vettä. Kaikki hyöty irti treeneistä. Tein itselleni sellaisen pirtelön. 2dl kevytmaitoa, 80g maitorahkaa, 15g soijaproteiinia (soija90), 100g mustikoita ja 1rkl kookoshiutaleita.. ;) Hyvää on. 280kcal ja 30g proteiinia ;) Sitten illalla syön enää porkkanoita ja kirsikkatomaatteja ;)


    • hiukan matkaa vielä

      Jaahas!! Vaaka näytti 65,9. toivotaan et tää on jotain lihaksen kasvamisesta johtuvaa hidastelua (toiveajattelua) :D Nyt uus entistäki tehokkaampi ruokavalio sitten vaan päälle ja toivotaan et seuraavan kymmenen päivän jälkeen olis kaks kiloa kadonnut :( Mulla on tossa välissä menkat, seki tekee jotain heittoja mut onneks ne on ehtiny muutamaa päivää ennen punnitusta loppumaan koska niiden aikaa mun aamupaino saattaa nousta parillakin kilolla. Onneks olen jo oppinut sen etten saa enää kauheita itkupotkuraivareita kun huomaan sen nousun niiden aikaan.. :D

      Toivottavasti tää homma lähtis tästä kulkemaan. Tosin! Lihaskin oikeasti painaa ja mä en ole KOSKAAN tehnyt oikeastaan mitään lihasteni eteen. Nyt tän kymmenenpäivän lihaskuntojumppailun jälkeen mahdun mm. ilman mutinoita ja yli housunkauluksen valuvia makkaroita vanhoihin farkkuihini et ehdottomasti jotakin on tapahtunut. Tein tossa tomerana kyykkyjä ja muita eilen illalla ja aamulla kun otin kuvia mieheni puhelimesta huomasin että se oli kuvannut kyseistä toimenpidettä. Huhheijaa et meinasin kuolla myötähäpeästä itseäni kohtaan kun katselin irvistelevää naamaani ja paksuja jalkojani :D :D
      Tulipa muuten yhtäkkiä mieleen et minkä mittaisia olette laventelius ja laihduttaja? Teillä kun tuo paino on jo niin lähellä mun toivomia summia et hiukan käy kateeksi jopa :)

      Nyt reippaana iltavuoroon ja illalla taas lihaskuntorääkkiä. Heippa :)

      • Laventelius

        Mahtavaa!! Edistymisesi on takuulla aivan huimaa! :) Pistän vaikka pääni pantiksi siitä, että painonnoususi johtuu puhtaasti nesteestä, jota lihakset keräävät treenin jälkeen, tai muuten vain lihasten kehittymisestä, ellei sitten ole kyseessä nesteiden vaihtelu menkkojen takia, joka on sekin ihan normaalia. Rasvaa se ei missään tapauksessa ole! Jos sulla on tarkoituskin kehittää lihaksia, niin en suosittele vähentämään ruuan määrää - keho tarvitsee ravintoa palautuakseen, kuten varmasti tiedät :)
        Mun vaa'an numerot vaihtelee monella kilolla riippuen siitä, mihin kohtaan lattiaa sen sijoittaa. Siksi todella hankala mitata painoa! :/ Huomenna aamulla ajattelin vielä yrittää, toivotaan nyt parasta että olisi edes vähän laskenut! Tai että ei olisi noussut ainakaan :D


      • hiukan matkaa vielä
        Laventelius kirjoitti:

        Mahtavaa!! Edistymisesi on takuulla aivan huimaa! :) Pistän vaikka pääni pantiksi siitä, että painonnoususi johtuu puhtaasti nesteestä, jota lihakset keräävät treenin jälkeen, tai muuten vain lihasten kehittymisestä, ellei sitten ole kyseessä nesteiden vaihtelu menkkojen takia, joka on sekin ihan normaalia. Rasvaa se ei missään tapauksessa ole! Jos sulla on tarkoituskin kehittää lihaksia, niin en suosittele vähentämään ruuan määrää - keho tarvitsee ravintoa palautuakseen, kuten varmasti tiedät :)
        Mun vaa'an numerot vaihtelee monella kilolla riippuen siitä, mihin kohtaan lattiaa sen sijoittaa. Siksi todella hankala mitata painoa! :/ Huomenna aamulla ajattelin vielä yrittää, toivotaan nyt parasta että olisi edes vähän laskenut! Tai että ei olisi noussut ainakaan :D

        Meillä vaaka tekee samaa, niinpä laitoin teipin lattiaan et olen samassa kohtaa aina. Ja tietenkin siinä missä se alunperinkin näytti vähiten ;)


      • Laihduttaja

        Tsemppiä vain sinulle, kyllä se siitä! Minä olen 167cm ja paino oli ma siis sen 60,7kg.. ;) Tiukassa alkaa olemaan nämä kilot, mutta tänään taas varmaan lähden lenkille.. ;) Jospa joskus tässä pääsen edes alle 60kg:n..


    • Laihduttaja

      Olen tällainen aamuvirkku. En oikein saanut nukuttua.. Johtuneeko eilisen hurjasta rasituksesta, kun juoksin/kävelin noin 14km aikaan 1h 40min. Jalat on ihan törkeen kipeät. Oli tarkoitus käydä joku 7km lenkki, mutta jossakin vaiheessa vaan päätin jatkaa eteenpäin. Tuntui että voisin vain jatkaa ja jatkaa, tuleeko teille joskus salilla tai lenkillä tällainen olo? Itselleni joskus.. Taisin tuolla eilisellä huhkimisella itseni rampauttaa loppuviikoksi, tänään ja huomenna korkeintaan pieni jumppa tai hidas kävely luonnistuvat.. :D
      Ensi viikolla on hieman minun rauhoituttava tai kohta jalat pettää, kun ovat niin hapoilla..

      Huomaan että olen tällä viikolla taas vetänyt nuo liikunnat ehkä vähän yli ja sen takia en saa nukuttua kun energiavaje kasvaa liian suureksi. (Liikuntaa yht 7h ja kaloreita kulutettu sykemittarin mukaan 4300kcal..) Syön minä kyllä ihan reilusti päivän mittaan, mutta voi olla että liian vähän.. Koitan niin kovaa panostaa näihin kahteen viikkoon kun tunnen oman kroppani ja tiedän että nyt tämän ja ensi viikon aikana paino putoaa parhaiten, sitten kun menkat lähenee niin tulee syömishimoja ja joskus repsahduksia ja paino nousee ainakin menkkojen takia.. ;) Nyt tänään ja huomenna on tsempattava etten repsahda koska maanantaina punnitus.. Ja tietysti muinakin päivinä.. Kuinka teillä menee, milloin punnituksia ja mitkä on viikonlopun fiilikset?

    • Laihduttaja

      Ihanaa, nyt oli maanantain aamupunnitus ja painoin 59,5kg! Kerrankin kova työ kannatti! Pääsin se maagisen 60kg:n alle. Nyt pitää vain jatkaa samaan malliin ja siksipä lähden tänään tuon painoluvun ansiosta salille rehkimään ;) Minulla on myös itselleni palkinto, saan ostaa itselleni yhdet himoitsemani housut ;) Pitää olla nyt erityisen tarkka etten sortuisi mihinkään, siksipä olen tarkka mitä ostan nyt kotiin tällä viikolla.. Eli 59,5kg (-1,2kg edellisestä 60,7kg). (Alkupainosta 68kg -8,5kg, 12 viikon aikana..). Tällaista nyt minulla.. Kuinkas teillä muilla?

    • Laihduttaja

      Heips, en minä nyt silti aina onnistu, jos joku säikähti minun hehkutustani.. minullakin on huonompia kausia ja toivon vain että voidaan toisiamme täällä tukea epäonnistumisissa ja onnistumisissa..! ;) Miten muilla menee siis? Minun on tänään poikkeuksellisesti pidettävä lepotauko, kun eilinen 2h salitreeni veti minusta mehut ihan täysin ja jalat ovat aivan hapoilla.. Huomenna ehkä sitten kävelylle..

    • hiukan matkaa vielä

      No hei!
      Ollut hirmu kiireistä, ehtinyt edes koneelle mukamas ja kännykän kanssa aina kauheeta säheltämistä ku koittaa kirjoittaa :)

      Hienoa! ja onnea maagisen rajan rikkomisesta! :) Kyllä se siitä sit aina vaan liikkeelle lähtee ku tarpeeks yrittää!! :)

      Tosi paljon jaksat liikkua! Mulla tulee ehkä n. 3 tuntia viikossa raskasta lihaskuntoa ja aerobista niinku yhdistettynä ja sellasta kevyttä ja raskasta kävelyä ehkä.. kolmisen tuntia? Välillä enemmän, välillä vähemmän. Syömiset meni viikonloppuna taas vähän miten sattu kun sitten kaikki herkutteli niin minäkin napsin..... :( ens lauantaina tai sunnuntaina vaakaan, riippuen siitä olenko lauantaina lähdössä ulos vai en :D

      Tosin otin väliaika kuvat itsestäni ja huhhuh!!!! mittanauhalla en ole mitannut mut karkeasti arvioiden maha kumpu on mennyt sisään sivuista noin sentin ja edestäpäin niinku napaa selkärankaan (hienosti selitetty) varmaan kaks senttiä! en meinannut edes uskoa kun katsoin niitä kuvia!

      Siitä se kupu sitten pikkuhiljaa pienenee, ainakin toivottavasti! :)

      Koskas sulla laihduttaja on seuraava punnitus?

      voi mä niiiiiiiiin toivon et olisin jo lähempänä 64 ku seuraava vaaka päivä koittaa. Jotenkin alan silti turhautua tähän painoon vaiks maha onkin selvästi kadonnut! pakko sen painonkin jossai kohti on mahan kanssa kadottava :D

      Nyt takas jatkamaan pyykkirumbaa.. en tajua miten näin pieniin neliöihin voi saada mahtumaan näin paljon siivottavaa muutamassa päivässä.. Hohhoijaa! :D

      • Hidastelija

        Hei! Minäkin voisin vielä lähteä tähän rinkiin mukaan; oli niin samat painot kuin aloittajalla (ketjun aloittamisen aikaan) eli nyt edellisen kerran oli 66,4 kg ja tavoite olis just toi 58kg (57-58,5). Lähtöpaino oli n.71kg: kiloja oli vain kertynyt pikkuhiljaa vuosien mittaan. En ole erityisemmin 'laihduttanut', mutta olen vähentänyt herkkuja ja liikkunut hieman enemmän -> paino jumahtanut. Nyt kuitenkin olisi kiva ruveta saamaan -500g/vko pois, joten voisi vähän enemmän miettiä syömisiä.
        Ironista tässä tilanteessa on se, että kun joskus painoin tuon 58 kg, en ollut tyytyväinen vaan halusin laihduttaa. Nyt olisin kyseisestä painosta hyvin iloinen :D
        Mutta noniin, minäkin rupean laittelemaan tänne kuulumisia :)


    • Laihduttaja

      Noniin, nyt mulle sitä liikuntaa on tullut paljon kun olen niin pitkään näiden kilojen kanssa kamppaillut että täytyy mennä todella rankalle kuurille että ne lähtee, normaalipainoisella on vaikeampaa tuo laihdutus ja tuntuu välillä että voiko minulla olla piilevänä kilpirauhasen vajaatoiminta. Sellaistakin esiintyy kun olen siitä etsinyt tietoa ja niin moni oire sopii minuun, Minulla on

      -Aina kylmä paitsi saunassa
      -Jalat ja kädet ovat kylmät
      -Kuiva iho ja tukka, hiustenlähtö
      -Kuukautishäiriöt (runsaat kuukautiset, pitkät välit, kuukautisten poisjääminen)
      -Painonnousu (nousee todella helposti ja on todella vaikea saada pois)
      -Hidas sydämen syke, matala verenpaine

      Punnitsen itseni aina maanantai aamuisin.. ;) Se on jäänyt sellaiseksi hyväksi väliksi. Mukava kuullu että sulla on senttejä lähtenyt, olet siis varmastikin laihtunut!

      • Laventelius

        Voih, kannattaisikohan sun käydä tsekkaamassa nuo kilppariarvot? :(
        Onnea kaikille joilla on mennyt hyvin ja tsemppiä myös jokaiselle! Mulla tuli eilen käveltyä aika reippaasti yhteensä 3,5 tuntia, ja tuntuu, että se on kyllä mulle kaikista sopivin liikuntamuoto ;) Vaa'alla en ole käynytkään, mutta peili näyttäisi kyllä siltä että parempaan suuntaan ollaan menossa vaikka tietty nää viimeset kilot on kumminkin niitä hankalimpia!


      • Laihduttaja
        Laventelius kirjoitti:

        Voih, kannattaisikohan sun käydä tsekkaamassa nuo kilppariarvot? :(
        Onnea kaikille joilla on mennyt hyvin ja tsemppiä myös jokaiselle! Mulla tuli eilen käveltyä aika reippaasti yhteensä 3,5 tuntia, ja tuntuu, että se on kyllä mulle kaikista sopivin liikuntamuoto ;) Vaa'alla en ole käynytkään, mutta peili näyttäisi kyllä siltä että parempaan suuntaan ollaan menossa vaikka tietty nää viimeset kilot on kumminkin niitä hankalimpia!

        Niin, varmaan kannattaisi uudestaan mitata, mutta on useammin mitattu ja kaikki ok. Mutta kaikillahan se ei testeissä näy, voi olla piilevä. http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/ Tuon lisäksi netistä löytyy että selvä merkki kilpirauhasen vajaatoiminnasta on kehonlämpötila aamuisin mitattuna heti herättyä. http://www.magneettimedia.com/kakkostyypin-kilpirauhasen-vajaatoiminta/

        ''Tärkein testi, jolla voi selvittää kilpirauhasen toimintaa, on kehon lämpötilan mittaus. Kehon lämpötilan pitäisi olla vähintään 36,6 ⁰C. Mittaus on paras suorittaa aamulla kainalosta, heti herättyään, ennen kuin nousee sängystä. Mittausta tulisi tehdä vähintään 1-2 viikon ajan ja naisilla osa mittauksista tulisi suorittaa kuukautisten aikana tai ennen ovulaatiota, sillä ovulaation jälkeen lämpötila kohoaa yleensä noin puoli astetta. Tätä testiä on alkuperäisesti käyttänyt Lääkäri, Filosofian tohtori Broda Barnes (kuollut 1988), joka suositteli tätä testiä potilailleen. Jos kehon lämpötila on 36⁰ C tai alle, se on selvä merkki kilpirauhasen vajaatoiminnasta, mutta vaikka lämpötila olisi yli 36⁰ C, se ei sulje pois vajaatoiminnan mahdollisuutta''.

        Itselläni tämän aamun lämpötila 35,6 ja nyt viikon keskilämpötila minulla aamulla on 35,8. Että en tiedä sitten onko normaalia.. Kyllä minä nytkin viltin alla tässä sohvalla makaan, kun muuten paleltaa ja kädet ovat viileät.
        Minulla on tämä viikko mennyt ihan hyvin, vaikka en ole pystynyt kovin paljon liikkumaan, tänään ajattelin korjata hieman asiaa.. ;) Mukavaa pääsiäistä vain teille kaikille, päivittelen sitten ensi viikolla noita painohommia viimeistään.


    • Laihduttaja

      Nyt kyllä en tiedä mitä on tapahtunut mutta puntari näytti nyt aamulla 62,5kg, minulle on tullut viime viikon aikana 3kg. Ja en ymmärrä mistä se johtuu, kyllä minussa on jotakin vikaa. Liikuin kuitenkin 4 tuntia viime viikolla ja edelleenkin minulla on se herkkulakko, en ole syönyt mitään herkkuja. Ma 14.4 painoin 59,5kg ja nyt 62,5kg. En voi käsittää tätä. Ja en kyllä ole suolaistakaan syönyt. Ainut asia jota söin poiketen ruokavaliostani oli 250g pähkinöitä yhtenä päivänä, mutta se nyt selittää vain noin 1500-1700kcal ja ei sillä kolmea kiloa tule. Pitäisi syödä noin 20 000kcal yli kulutuksen! Kuulostaako teistä oudolta? Taidan itseni punnita tästä lähtien joka päivä tällä viikolla ettei ainakaan paino nouse enää. Miksi minä epäonnistun aina kun kaikki on mainiosti ja olen alle 60kg? Miten teillä muilla menee, toivottavasti paremmin? *huoh*

      Mutta kaikesta huolimatta tervetuloa ''Hidastelija'' en tosin usko että kukaan voi olla minua hitaampi.. :D Monen viikon työ tulee takaisin viikossa?? Pikkasen menee tässä motivaatio, mutta pakko jatkaa kun en halua tällainenkaan olla.

      • Laventelius

        Laihduttaja, tsemppiä paljon! Tiedän todella että tollanen lannistaa kamalasti... mutta koska itsekin tiedät että olet syönyt terveellisesti, voit rauhoittua; sen ei mitenkään ole mahdollista olla rasvaa. Tietenkin se painonnousu on vaikea hyväksyä, mutta todennäköisesti se on kuitenkin nestettä, jota voi kertyä elimistöön muutenkin vaikka ei olisi syönyt suolaista ruokaa. Uskon, että kun vain jatkat sinnikkäästi terveellistä ruokavaliota ja juot paljon vettä, nesteet lähtee liikkeelle ja paino laskee jälleen. En missään nimessä suosittele tuijottamaan joka päivä vaa'an numeroita, koska etenkin naisilla paino vaihtelee montakin kiloa vuorokaudessa ja se on normaalia. Siksi suosittelen tsekkaamaan painon ennemminkin vaikka kerran viikossa aamulla, kun elimistössä ei ole turvotusta tai ruokaa/vettä vatsassa. Jatka ihmeessä terveellistä syömistä, se tekee sulle hyvää joka tapauksessa, ja sinnikkyys aina palkitaan! :)
        Mun paino taitaa tällä hetkellä olla kilon vähemmän kuin alkuvaiheessa. Toivon ettei tuo vaaka nyt valehtele! Olisihan se kiva jos tuloksia saisi nopeamminkin, mutta ainakin oloni on hyvä ja se on tärkeää :)


      • Laihduttaja
        Laventelius kirjoitti:

        Laihduttaja, tsemppiä paljon! Tiedän todella että tollanen lannistaa kamalasti... mutta koska itsekin tiedät että olet syönyt terveellisesti, voit rauhoittua; sen ei mitenkään ole mahdollista olla rasvaa. Tietenkin se painonnousu on vaikea hyväksyä, mutta todennäköisesti se on kuitenkin nestettä, jota voi kertyä elimistöön muutenkin vaikka ei olisi syönyt suolaista ruokaa. Uskon, että kun vain jatkat sinnikkäästi terveellistä ruokavaliota ja juot paljon vettä, nesteet lähtee liikkeelle ja paino laskee jälleen. En missään nimessä suosittele tuijottamaan joka päivä vaa'an numeroita, koska etenkin naisilla paino vaihtelee montakin kiloa vuorokaudessa ja se on normaalia. Siksi suosittelen tsekkaamaan painon ennemminkin vaikka kerran viikossa aamulla, kun elimistössä ei ole turvotusta tai ruokaa/vettä vatsassa. Jatka ihmeessä terveellistä syömistä, se tekee sulle hyvää joka tapauksessa, ja sinnikkyys aina palkitaan! :)
        Mun paino taitaa tällä hetkellä olla kilon vähemmän kuin alkuvaiheessa. Toivon ettei tuo vaaka nyt valehtele! Olisihan se kiva jos tuloksia saisi nopeamminkin, mutta ainakin oloni on hyvä ja se on tärkeää :)

        Tuntuu vain että minussa on jotakin vikaa. Tiedän etten ole voinut 3kg lihoa viikossa, minunhan olisi pitänyt vedellä ruokaa kaksin käsin, mutta elimistöni, hormonit, aineenvaihdunta ja kilpirauhanenkin ovat varmaan seonneet. Oikeasti arvelluttaa onko jokin nyt vialla. Ei näin pahasti ole koskaan käynyt. Joskus menkat tuovat kilon tai kaksi mutta ei nyt kolmea. Ja nyt ei edes menkat ole tulossakaan vielä pariin viikkoon. Pakkohan tästä on jatkaa koska en halua olla tässäkään painossa. Onneksi edes sinulla on paino pudonnut!

        Onko minulla jokin hormonihäiriö tästä laihduttamisesta ja liikkumisesta?
        En kyllä aio luovuttaa, en missään tapauksessa! Pitää taistella näitä kiloja vastaan sitten kovemmin kuin koskaan.. Tänään tiedossa lenkkipäivä..
        Aarrggghhh........................................


      • Hidastelija

        Joo, kiitos! Mulla ei lähtenyt tuota tavoitetta (66,4kg-500g) ihan; kuten hieman arvelin, paino oli pääsiäisen aikaan (jostain kumman syystä :D) noussut(200g). Tänään kuitenkin ajattelin mitata uudestaan, sillä eilen tein ihan hyvän treenin viikon tauon jälkeen: paino 66,0-66,2kg (mittasin kahdesti). Kohta seuraavan kilon puolelle, jes :)


    • Laihduttaja

      Noh, eilen tuli liikuttua sen 2h ja kulutettua 1200kcal, tänään lähden pyöräilemään, ehkä noin 1,5h menee suunnittelemassani lenkissä kovaa ajettaessa.. ;) Pakko yrittää nyt ihan tosissaan. Punnitsin nyt itseni kuitenkin aamulla ja paino oli jo tippunut, 62kg nyt, eli 0,5kg lähti pois.. Olen tämän viikon nestemäisellä ruokavaliolla. Viherpirtelöä, keittoja, rahkaa, maitoa ym. Kalorit jätän aika alhaiseksi sattuneesta syystä.. En ainakana lisää tahdo lihoa.. ;D

      Mitenkäs teillä muilla?

    • Laihduttaja

      Huomenta, aamulla puntari näytti 61,8kg, eli -700g edellisestä, mutta plussalla siitä missä olin (59,5kg) Noh, hieman paino palautunut alaspäin siitä kun tuli ne selittämättömät 3kg, ei ne vaan nestettä taida olla, ne olisivat nyt jo lähteneet.. Ehkä sitten menkkajutuista johtuu.. Mutta jatkan projektia, koska tahdon hoikistua. Viime viikolla liikuin 7h ja siinä poltin 3800kcal, eli en nyt ainakaan tuleen jäänyt makaamaan! ;) Tästä vain täytyy jatkaa. Kuinkas teiilä muilla sujuu?

      • Hidastelija

        No mulla just kuukautiset alkamassa niin paino noussu yli puoli kiloa :/ tylsää. Toivottavasti niitten jälkeen tippuu tuplamäärä sit pois. Mullakin liikuntaa tullut ihan hyvin taas, mut herkkuja tekee mieli.


      • Laihduttaja
        Hidastelija kirjoitti:

        No mulla just kuukautiset alkamassa niin paino noussu yli puoli kiloa :/ tylsää. Toivottavasti niitten jälkeen tippuu tuplamäärä sit pois. Mullakin liikuntaa tullut ihan hyvin taas, mut herkkuja tekee mieli.

        Joo, no itsellänikin paino selittämättömästi (menkat, nesteet, ovulaatio?) välillä nousee, en ole vieläkään täysin toipunut siitä että viikossa painoni nousi 3kg ja ei ole paljon vielä pois lähtenyt (-1kg). Päätin aamulla punnita itseni ja vaaka näytti nyt 61,4kg.. Mutta nyt olen ainakin syönyt hyvin VHH-ruokaa. Koitan nyt vaan jatkaa tästä.. Se on kyllä rasittavaa kun menkkojen aikaan ja ennen niitä tekee mieli syödä turhuuksia/tarpeettomasti vaikkei ole edes nälkäkään..


    • Laihduttaja

      Iltaa, onko muiden laihdutusinto laantunut? Onko painossa tapahtunut muutoksia? Joko olette alkaneet vapun viettoon? ;) Itselläni vapun aika alkoi tunnin hölkällä. Paino oli aamulla edelleen 61,4kg. Ja herkkulakko jatkuu edelleen. Ja VHH-ruokavalio.. Ostin itselleni vapun ''herkuksi'' paria eri juustoa, sieniä, kasviksia, luomukananmunia ja voita ;) Hyvää vappua laiheliinit!

      • Laventelius

        Huomenna aamulla koetan ottaa taas painon... tuntuu, ettei se kyllä olisi kamalasti laskenut, mutta eipä sen puoleen ole varmaan noussutkaan. Puolikkaan munkin söin, mutta se tuntui jotenkin ihan yltiösokeriselta, niin ei edes tehnyt mieli syödä loppuun! :D
        En tiedä olisiko kehossa kuitenkin tapahtunut jonkinlaista kiinteytymistä, vaikka vaa'an epämääräiset heittelyt onkin aika tulkinnanvaraisia. Peilikuva tuntuu kuitenkin jotenkin miellyttävämmältä kuin ennen ja olo on hyvä, joten ei terveellisemmistä elämäntavoista ainakaan haittaa ole ollut! (;


    • Hidastelija.

      Jes, mulla on nyt lähteny kuukautisturvotus ja tänään liikunnantäyteisen päivän jälkeen vaaka vihdoin näytti 65,8kg (edellinen pienin lukema 66,0kg). Vappua vietin munkkeja mässäillen (oli kyllä aivan mahtavan hyviä, nam!), mutta ei onneksi vaa'an lukemat kohonneet. Nyt baanalle.

    • Laihduttaja

      Moi, kuinkas täällä menee? No joo, nyt paino on sitten 62,4kg kun viimeksi oli 61,4kg, tosin menkat on alkamassa minä hetkenä tahansa, viimeisistä jo 32 päivää.. Nesteitä on selkeästi kertynyt kun turvottaa... Mutta jatkettava on..
      Masentavaa kun olen onnistunut itseni vain lihottamaan tämän 30 päivän aikana.. ;(

    • Laihduttaja

      Moikka laihduttajat! Kuinkas menee? Mulla edelleen menkkoja odotellessa.. (34 päivää väliä).. Tänään siivosin 2 tuntia (670kcal) Ajoin pyörällä 50min (400kcal) ja kohta lähden viel' iltahölkälle, ehkä joku 40min.. ;) Kaikkeni ainakin yritän että paino putoaisi..

      • Laventelius

        Ohhoh, sinähän olet liikkunut loistavasti, Laihduttaja! Toivotaan hyviä tuloksia! (:

        Meillä tuon vaa'an kanssa on yhä ongelmia, joten hankala sanoa oikein mitään. Yleisesti kuitenkin menee ihan hyvin, vaikka välillä suuhun eksyykin jotain ylimääräistä... :D eilenkin meni pari palaa tummaa suklaata ja pullaa. No, uskonpa että laihdun siitä huolimatta, edes hitaasti mutta varmasti :) ei turhaa stressiä!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe