Osaatko

relaxed_eyes.

arvioida, että pärjäisitkö jos saisit vuoden pestin maatilalle?


Heh! :O)

11

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punapää

      Aika pitkälle pärjäisin, eläinten kanssa ja juuresten viljelyssäkin.
      Metsätyöt ja rakentaminen tuskin onnistuisi.
      Polttopuut tulis risukosta, kirveen kans tehtynä.

      Juustojen teko onnistuu, ja sahdin tekokin ilmeisesti jos on ohjeet.
      Ihmissuhteet saattaa olla se suurin kompastus kivi....nyyh!
      Mä olen liian suora puheissani,
      jos harmittaa jokin...multa tuppaa jäämään diplomatia.

      • relaxed_eyes.

        Eli et pärjäisi.


        Heh! :O)


      • punapää
        relaxed_eyes. kirjoitti:

        Eli et pärjäisi.


        Heh! :O)

        Niin-ih tajusit aivan oikein!

        Ensimmäinen tölväisy mua kohtaan
        ja mä lataisin täyslaidallisen vastalahjaksi takaisin.
        Pikkasen tulisieluisena ja pahasuisena, en ole dilomaatiksi sopivaa
        sorttia.

        Tossa kisassa ratkaisee yhteistyökyky ja juonittelu; sopivan diplomaattisesti.
        Ei kansaihmiset tykkää suorasuusta, joten tippuisin aika pian.


    • määmy

      E pärjäis

    • Hansuna Mummo Ankan maatilalla pärjäisin. Myös Suomi-filmin pehtoorina, ne ei koskaan tee mitään oikeaa työtä, luo vaan kohtalokkaita katseita tilan tyttäreen.

      • punapää

        HANSUNA joo.....

        Sä siis päivät pitkät makoilisit jossain,
        paitsi ruokapöydässä; jossa ahtaisit massus täyteen herkkuja.
        Vanha nainen parka raatais sit ne työtehtävät yksinään.

        On siinä mulla renki. Ootko sä rattopoika/pehtoorina ahkerampi?
        Vai samaa laatua rengin kanssa?

        Vaikka ei asia mulle kuulu, kunhan ihmettelen.


      • punapää kirjoitti:

        HANSUNA joo.....

        Sä siis päivät pitkät makoilisit jossain,
        paitsi ruokapöydässä; jossa ahtaisit massus täyteen herkkuja.
        Vanha nainen parka raatais sit ne työtehtävät yksinään.

        On siinä mulla renki. Ootko sä rattopoika/pehtoorina ahkerampi?
        Vai samaa laatua rengin kanssa?

        Vaikka ei asia mulle kuulu, kunhan ihmettelen.

        Mummo Ankka tykkää Hansustaan sellaisena kuin hän on. Veljensä Roopen vastakohta tässä mielessä. Huolissaan, jos Hansu jostain syystä alkaakin raataa eikä vanhaa naista pidä huolestuttaa.

        Pehtoori taas on suomalaisen maalaisidyllin suhdetoimintaekspertti. Heinälatoromantiikkaa oliskaan ilman pehtooreita. Sivussa hoitelee maatalouden työnjohtotehtäviä. Hommat sujuu, vaikka pehtoori olis kiireinen muualla.

        Kumpikaan rooli ei tarvi maatalousosaamista, jota mulla ei ole. Että silleen sopisin noihin :>


    • En edes yritä. Myönnän sovinnolla, ettei maatilan meininki kiinnosta, en myöskään panostaisi pärjäämiseen.
      Voin hyvällä omallatunnolla olla se kaupunkilaishempukka, joka pistäytyy vieraisilla ja uimassa (kotimaisissa maalaisromantiikka elokuvissa on aina sellainen).

    • Ei ongelmaa. Helppoa kuin heinänteko, tosin ei kiitos, ellei vähintään makseta 5 000 euroa kuussa.

    • Mitään varsinaista asiantuntemusta ei aiheesta ole, mutta kaiken pystyy oppimaan. Toinen asia sitten haluaisinko... Todennäköisesti kulkisin päivät pitkät lampaita silittelemässä. Sillä ei vielä maatilaa pyöritetä...

    • Riippuu tilasta. Jos vilja- ja/tai metsätila niin pärjäisin ikuisesti, mutta jos siellä jotaki elukantynkää olis niin en todellakaan pärjäisi. Kolmessa viikossa olis burnout.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe