Jeesus kuoli puolestani:

Sirkka-Iita

Luuk 23: 42-43

42 "Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."

43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä;
pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

"Totisesti minä sanon sinulle; tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

"Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Alkuraamatuissa ei ollut ollenkaan välimerkkejä, joten tämä on todennäköisempi käännös:

"Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä; pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Koska Jeesus kuoli ja haudattiin ja hän nousi 3:tena päivänä kuolleista. Jeesus lepäsi, eli nukkui kuoleman unta, kunnes Jumala herätti hänet sunnuntai-aamuna kuolleista.

Samoin kun Jeesus sanoi Lasaruksestakin, että hän nukkuu, hän on kuollut, mutta minä menen herättämään hänet. Ei Jeesus puhunut mitään tuonelasta eikä paratiisista tässäkään yhdeydessä, vaan sanoi suoraan, että Lasarus on kuollut.

Tuo että"astui alas tuonelaan" on vain luterilaisen kirkon uskontunnustuksesta, se ei ole raamatusta ollenkaan.

37

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus kuoli ja haudattiin, hän oli kuollut, mutta Jumala herätti hänet kuolleista ja niin Hän nousi kolmmantena päivänä kuolleista.

      Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivä on helatorstai.

    • Juuri näin

      Juuri noin selkeä ja yksinkertainen tämä asia on raamatun mikaan.

      • "raamatun mikaan. "

        AI YLIENKELI MIKAELIN MUKAAN ...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "raamatun mikaan. "

        AI YLIENKELI MIKAELIN MUKAAN ...

        VOI TEITÄ RESSUKOITA KUN OLETTE NOIN EKSYKSISSÄ...SÄÄLIKSI KÄY...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "raamatun mikaan. "

        AI YLIENKELI MIKAELIN MUKAAN ...

        Minun mielestäni Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja ylienkeli Miikael on enkeli. Ylienkeli ei ole enkeliruhtinas, siis hän on eri persoona kuin Suuri Enkeliruhtinas, joka on Jeesus Kristus.

        Jeesus on raamatun mukaan Rauhan Ruhtinas.

        Koska Jeesus ei ole enkeli ollenkaan, vaan Hän on Suuri Enkeliruhtinas, siis kaikkien taivaan enkelijoukkojen omistaja ja HALITSIJA.

        Ruhtinas= hallitsija, kuningas...

        Oletko katsonut raamatun sanakirjasta että mitä ruhtinas sana merkitsee?


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Minun mielestäni Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja ylienkeli Miikael on enkeli. Ylienkeli ei ole enkeliruhtinas, siis hän on eri persoona kuin Suuri Enkeliruhtinas, joka on Jeesus Kristus.

        Jeesus on raamatun mukaan Rauhan Ruhtinas.

        Koska Jeesus ei ole enkeli ollenkaan, vaan Hän on Suuri Enkeliruhtinas, siis kaikkien taivaan enkelijoukkojen omistaja ja HALITSIJA.

        Ruhtinas= hallitsija, kuningas...

        Oletko katsonut raamatun sanakirjasta että mitä ruhtinas sana merkitsee?

        LUKEKAA TÄMÄ !

        JEESUS ON KAIKEN ALKUPERÄ

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937



      • Näe
        Kopittelija007 kirjoitti:

        "raamatun mikaan. "

        AI YLIENKELI MIKAELIN MUKAAN ...

        Sana enkeli = sanansattaja.
        Ruhtinas on aivan muuta.


    • Miksi vaihdoit nikkisi? Tunnistin heti sinut samaksi otakopiksi.

      • Ei kun minä olen Ylienkeli Sirkka-Iita !
        Taivaallisten adventistien ylin päällikkö joka johtaa sotaa
        suurta ja mahtavaa Paavin joukkoa ja muista luopiota päin, jotta
        jätöksemme iankaikkisesti loistaisi suomi24 sivuilla seuraavaan
        tsunamiin asti !


      • Näe
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ei kun minä olen Ylienkeli Sirkka-Iita !
        Taivaallisten adventistien ylin päällikkö joka johtaa sotaa
        suurta ja mahtavaa Paavin joukkoa ja muista luopiota päin, jotta
        jätöksemme iankaikkisesti loistaisi suomi24 sivuilla seuraavaan
        tsunamiin asti !

        Et ole .. olet pilkkaaja ..


      • Näe kirjoitti:

        Et ole .. olet pilkkaaja ..

        Ja sinä "SYYTTÄJÄ" !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja sinä "SYYTTÄJÄ" !

        VRT; Ilm 12:10 "Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos."


      • Jumala on Rakkaus
        Kopittelija007 kirjoitti:

        VRT; Ilm 12:10 "Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos."

        Joo, mikä sinua köppittelijä vaivaa, kun olet tullut tänne palstalla "ketunhäntä" kainalossa ja syyttäjän ominaisuudessa. Muuttelet raamattua ja adventistien opetusta korvasyyhysi mukaan.

        Eikä sinulle näytä olevan mikään ongelma poiketa rehellisyydestä jos se tukee sitä vääryyteen perustuvaa raamatunopetusta jota yrität huutaen ja toisten mielipiteitä polkien täällä tuoda.

        Herran SANA pysyy aina ja IKUISESTI, etkä sinä sitä voi muutaa iankaikkisesti piinaavan jumalasi opiksi.


      • Jumala on Rakkaus kirjoitti:

        Joo, mikä sinua köppittelijä vaivaa, kun olet tullut tänne palstalla "ketunhäntä" kainalossa ja syyttäjän ominaisuudessa. Muuttelet raamattua ja adventistien opetusta korvasyyhysi mukaan.

        Eikä sinulle näytä olevan mikään ongelma poiketa rehellisyydestä jos se tukee sitä vääryyteen perustuvaa raamatunopetusta jota yrität huutaen ja toisten mielipiteitä polkien täällä tuoda.

        Herran SANA pysyy aina ja IKUISESTI, etkä sinä sitä voi muutaa iankaikkisesti piinaavan jumalasi opiksi.

        En minä täällä ketään syyttele enkä muuta adventistien oppia, se on heidän asiansa, mutta minä vaan osoitan yksinkertaisesti vain että se on monin kohdin epäraamatullinen ja perustuu Ellen G Whiten epäraamatullisiin näkyihin ! ELI HARHAOPPIA ! VÄÄRISTELTYÄ RAAMATUN TOTUUTTA !

        Ja ne väärät opit löytyvät sieltä ADVENTISTIEN 28 opinkohdasta !
        Oppi tutkivasta tuomiosta joka alkoi v.1844 / 3 enkelin sanoma ja adventistit "pyhä jäännös"/ Ylienkeli Mikael = Jeesus/ Kuolleitten tila/ sunnuntai "pedon merkki"/noin ensi esimerkiksi !
        ja sitten vielä tämä USKO jotain päälle oppi, joka halventaa USKOSTA VANHURSKAUTTAMISEN ja haluaa saattaa uskovat takaisin "lain alle" !


      • kops kops kops*J*
        Kopittelija007 kirjoitti:

        En minä täällä ketään syyttele enkä muuta adventistien oppia, se on heidän asiansa, mutta minä vaan osoitan yksinkertaisesti vain että se on monin kohdin epäraamatullinen ja perustuu Ellen G Whiten epäraamatullisiin näkyihin ! ELI HARHAOPPIA ! VÄÄRISTELTYÄ RAAMATUN TOTUUTTA !

        Ja ne väärät opit löytyvät sieltä ADVENTISTIEN 28 opinkohdasta !
        Oppi tutkivasta tuomiosta joka alkoi v.1844 / 3 enkelin sanoma ja adventistit "pyhä jäännös"/ Ylienkeli Mikael = Jeesus/ Kuolleitten tila/ sunnuntai "pedon merkki"/noin ensi esimerkiksi !
        ja sitten vielä tämä USKO jotain päälle oppi, joka halventaa USKOSTA VANHURSKAUTTAMISEN ja haluaa saattaa uskovat takaisin "lain alle" !

        E G White ei ollut väärässä, hän edustaa senajan näkemystä kristinuskosta ja KEHOITTI KAIKKI KIRJOITTAMANSA perustelemaan RAAMATULLA!

        Sinä itse olet syyttäjähenkinen vääryyden levittäjä ja toisten tuomitsija, etkä pysy asiassa ja raamatun opetuksessa, vaan tuot VL:lläläistä tuomiohenkeä ja ikuisesti polttavalla helvetintulella peloitteluasi tänne raamattulliselle palstalle !

        Voi sinua köppittelijä, köpitteleppäs jo sinne omiesi luokse.


      • kops kops kops*J* kirjoitti:

        E G White ei ollut väärässä, hän edustaa senajan näkemystä kristinuskosta ja KEHOITTI KAIKKI KIRJOITTAMANSA perustelemaan RAAMATULLA!

        Sinä itse olet syyttäjähenkinen vääryyden levittäjä ja toisten tuomitsija, etkä pysy asiassa ja raamatun opetuksessa, vaan tuot VL:lläläistä tuomiohenkeä ja ikuisesti polttavalla helvetintulella peloitteluasi tänne raamattulliselle palstalle !

        Voi sinua köppittelijä, köpitteleppäs jo sinne omiesi luokse.

        Et varmaankaan ole koskaan edes lukenut kaikkia Ellen G Whiten sekopäisiä näkyjä kunhan puhut !
        Ne ei kestä raamatun edessä !

        ps. Ketkä ovat minun "omiani " sinun mielestäsi ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Et varmaankaan ole koskaan edes lukenut kaikkia Ellen G Whiten sekopäisiä näkyjä kunhan puhut !
        Ne ei kestä raamatun edessä !

        ps. Ketkä ovat minun "omiani " sinun mielestäsi ?

        Aikoinaan 90-luvulla Lahden Adventtikirkossa oli vino pino Ellen G Whiten teoksia yläkerrassa ja minä niitä kotiinikin lainasin ja kävin niitä "näkyjä" läpi ja huomasin jo silloin niiden mahdottomuuden ja sen että ne ei täytä oikean profetian merkkejä vaan
        on "hurmahenkistä" harhaa !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Aikoinaan 90-luvulla Lahden Adventtikirkossa oli vino pino Ellen G Whiten teoksia yläkerrassa ja minä niitä kotiinikin lainasin ja kävin niitä "näkyjä" läpi ja huomasin jo silloin niiden mahdottomuuden ja sen että ne ei täytä oikean profetian merkkejä vaan
        on "hurmahenkistä" harhaa !

        Oletko sinä puskahuutaja Kops Kops Kops ADVENTISTI ?


      • Asiallinen mies
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja sinä "SYYTTÄJÄ" !

        Miksi pilkkaat Sirkka-Iitaa? Onko sen toteaminen syyttämistä?

        Olet todella heikoilla täällä - koska täällä ihmiset tuntevat Raamatun niin hyvin että nuo sinun sekoilusi ei mene heihin. Kokeile helluntailais palstaa .. ehkä voit heitä saada uskomaan noihin satuihisi.
        Tai ala keskustelemaan kuin aikuinen ..


    • " ikuisesti polttavalla helvetintulella peloitteluasi "
      ________________________

      Taitaa alex taas olla herännyt kuolleista ! :D

      • kops kops kops*J*

        Sitä hurmahenkisyyttä on kaikista vähiten kristinuskovaisista juuri adventtikirkossa.

        Ellen G White sai profetioita, siis visioita Jumalalta.

        Meneppäs vaikka Nokia missiosta tai vaikka lähimmästä helluntai seurakunnasta sitä hurmahenkisyyttä hakemaan, niin et pety.

        Siellä sinulle on opinkysymyksetkin kohdallaan, sillä helvetin iankaikkisella kidutuksella peloittelu on erittäin tärkeä osa uskoa. Ja siellä on täysin hyväksytty sekin, että ajat ja lait on muutettu ihmisten korvasyyhyä vastaavaksi.

        Näin he polkevat jalkoihinsa Jumalan käskyt ja rakkauden ja sen tärkeän asian, että ainoastaan usko Jeesukseen voi johtaa iankaikkiseen elämään.


      • kops kops kops*J* kirjoitti:

        Sitä hurmahenkisyyttä on kaikista vähiten kristinuskovaisista juuri adventtikirkossa.

        Ellen G White sai profetioita, siis visioita Jumalalta.

        Meneppäs vaikka Nokia missiosta tai vaikka lähimmästä helluntai seurakunnasta sitä hurmahenkisyyttä hakemaan, niin et pety.

        Siellä sinulle on opinkysymyksetkin kohdallaan, sillä helvetin iankaikkisella kidutuksella peloittelu on erittäin tärkeä osa uskoa. Ja siellä on täysin hyväksytty sekin, että ajat ja lait on muutettu ihmisten korvasyyhyä vastaavaksi.

        Näin he polkevat jalkoihinsa Jumalan käskyt ja rakkauden ja sen tärkeän asian, että ainoastaan usko Jeesukseen voi johtaa iankaikkiseen elämään.

        No Alex se siellä taas helvetin lieskoissaan heiluu...
        Tilaa jo lääkäri tähän sinun fobiaan :D


    • Vapaa kristitty

      Sinä kops kops kops *J* taidat nyt kyllä puhua ihan höpöjä, että muka helluntailaiset (tarkoitit kaiketi myös kaikkia muitakin vapaita suuntia) "polkevat jalkoihinsa sen tärkeän asian, että ainoastaan usko Jeesukseen voi johtaa iankaikkiseen elämään". Näiden vapaitten seurakuntien sananjulistushan nimenomaan on "AINOASTAAN USKO JEESUKSEEN VOI JOHTAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN"! Ei heillä ole raamatunulkopuolisia lisäoppeja ja omia profeettoja, joiden harhanäkyjä pitää uskoa. Toisin kuin adventisteilla.

      Syytöksesi on ihan päätön ja niin älytön kuin vain olla voi.

      • kops kops kops *J*

        "AINOASTAAN USKO JEESUKSEEN VOI JOHTAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN"!

        Niimpä, minä olen kuitenkin kuullut, että te opetatte iankaikkista kidutusoppianne niin, että ihminen olisi tietoisessa tilassa myöskin helvetissä iankaikkisesta iankaikkiseen, olenko väärässä?

        Jos ainoastaan usko Jeesukseen johtaa iankaikkiseen elämään niin miten on mahdollista olla tietoisessa tilassa, siis elää helvetissä? Kuka on kuollut näiden puolesta, ja ansainnut heille iankaikkisen elämän?

        Kristus ei vie omiaan hevettiin!


      • kops, kops, kops*J*
        kops kops kops *J* kirjoitti:

        "AINOASTAAN USKO JEESUKSEEN VOI JOHTAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN"!

        Niimpä, minä olen kuitenkin kuullut, että te opetatte iankaikkista kidutusoppianne niin, että ihminen olisi tietoisessa tilassa myöskin helvetissä iankaikkisesta iankaikkiseen, olenko väärässä?

        Jos ainoastaan usko Jeesukseen johtaa iankaikkiseen elämään niin miten on mahdollista olla tietoisessa tilassa, siis elää helvetissä? Kuka on kuollut näiden puolesta, ja ansainnut heille iankaikkisen elämän?

        Kristus ei vie omiaan hevettiin!

        Jaa, "koppittelija 007" onkin nyt "vapaan kristityn nahkoissa."

        Sinut on nähty ja köykäiseksi havaittu!


      • kops, kops, kops*J* kirjoitti:

        Jaa, "koppittelija 007" onkin nyt "vapaan kristityn nahkoissa."

        Sinut on nähty ja köykäiseksi havaittu!

        Sorry vaan tuo edellinen en ole minä !
        Ja sinä jo vainoharhainenkin !

        Ps. Pikkuvihjeenä: Huomaatko kirjoitusasuni !
        Minä käytän huutomerkin välissä välilyöntiä ! ;D

        Sinä olet siis vainoharhainen kaiken päälle ! *nauraa*


      • Vapaa kristitty
        kops, kops, kops*J* kirjoitti:

        Jaa, "koppittelija 007" onkin nyt "vapaan kristityn nahkoissa."

        Sinut on nähty ja köykäiseksi havaittu!

        Haloo, haloo, emme ole sama henkilö!!! Olen nainen ja otakops, joka myös itse sanoo käyttävänsä nimim. Kopittelija007 on mies, huhuhuhuuuuu! En ole edes ihan kaikissa asioissa samaa mieltäkään hänen kanssaan, joten "tunnistuksesi" meni nyt kyllä kovasti pieleen. Hän kirjoittaa tänne todella paljon, olen huomannut. Itse en käy niin usein edes palstalla.


      • Vapaa kristitty
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Sorry vaan tuo edellinen en ole minä !
        Ja sinä jo vainoharhainenkin !

        Ps. Pikkuvihjeenä: Huomaatko kirjoitusasuni !
        Minä käytän huutomerkin välissä välilyöntiä ! ;D

        Sinä olet siis vainoharhainen kaiken päälle ! *nauraa*

        Plussa tuli nyt minulta, kopittelija - siitä että sinäkin protestoit, kuten minäkin. Kirjoitustyylimme ovat täysin erilaiset, eikö vain, kait tuo pitäisi jo jokaisen huomata.


      • kop kops kops*J*
        Vapaa kristitty kirjoitti:

        Haloo, haloo, emme ole sama henkilö!!! Olen nainen ja otakops, joka myös itse sanoo käyttävänsä nimim. Kopittelija007 on mies, huhuhuhuuuuu! En ole edes ihan kaikissa asioissa samaa mieltäkään hänen kanssaan, joten "tunnistuksesi" meni nyt kyllä kovasti pieleen. Hän kirjoittaa tänne todella paljon, olen huomannut. Itse en käy niin usein edes palstalla.

        No, anteeksi kun erehdyin? Tottakai voi ajatella asioista samoin kun joku toinenkin, vaikkei sama henkilö olekkaan.


      • kop kops kops*J* kirjoitti:

        No, anteeksi kun erehdyin? Tottakai voi ajatella asioista samoin kun joku toinenkin, vaikkei sama henkilö olekkaan.

        Niin sinä "kop kops kops *J*" joka lainaat ja vihjaat nimimerkilläsikin minun ja syytät että olen myös nimimerkki " Vapaa kristitty"

        niin... eikö sinun kuuluisi pyytää minultakin anteeksi ? koska olet valheellisesti puhunut minusta pahaa ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin sinä "kop kops kops *J*" joka lainaat ja vihjaat nimimerkilläsikin minun ja syytät että olen myös nimimerkki " Vapaa kristitty"

        niin... eikö sinun kuuluisi pyytää minultakin anteeksi ? koska olet valheellisesti puhunut minusta pahaa ?

        Mutta niin se kai on, että

        " imitaatio on fanituksen korkein muoto " ;D


    • NÄYTTÄÄKÖ TÄMÄ LISTA LOOGISELTA ????????????

      Johannes
      3:3 -"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      3:5 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      8:58 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      10:1 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      10:7 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      16:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      Matteus
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille:
      5:22 Mutta minä sanon teille:
      5:26 Totisesti minä sanon sinulle:
      5:32 Mutta minä sanon teille:
      5:34 Mutta minä sanon teille:
      5:39 Mutta minä sanon teille:
      5:44 Mutta minä sanon teille:
      8:10 "Totisesti minä sanon teille:
      13:17 Sillä totisesti minä sanon teille:
      17:12 Mutta minä sanon teille,
      18:3 "Totisesti minä sanon teille:
      18:18 Totisesti minä sanon teille:
      18:19 Vielä minä sanon teille:
      19:23 "Totisesti minä sanon teille:
      23:36 Totisesti minä sanon teille:
      23:39 Sillä minä sanon teille:
      24:34 Totisesti minä sanon teille:
      25:40 'Totisesti minä sanon teille:
      25:45'Totisesti minä sanon teille:
      26:13 Totisesti minä sanon teille:
      26:29 Ja minä sanon teille:
      Markus
      3:28 Totisesti minä sanon teille:
      8:12 Totisesti minä sanon teille:
      10:15 Totisesti minä sanon teille:
      10:29 "Totisesti minä sanon teille:
      14:25 Totisesti minä sanon teille:
      Luukas
      4:24 "Totisesti minä sanon teille:
      7:26 Totisesti, minä sanon teille:
      18:17 Totisesti minä sanon teille:
      10:24 Sillä minä sanon teille:
      11:8 minä sanon teille:
      11:9 Niinpä minäkin sanon teille:
      12:44 Totisesti minä sanon teille:
      12:59 Minä sanon sinulle:
      19:26 'Minä sanon teille:
      21:32 Totisesti minä sanon teille:
      23:43 "Totisesti minä sanon sinulle....TÄNÄÄN !!!

      MIKÄ EI KUULU JOUKKOON ?????????????

      • VRT: Lainaus Kai Arasalo:
        "Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja. Toiseksi katsotaan onko samalta aikakaudelta toisilla Raamatun kirjoittajilla vastaavia ilmaisuja. Sitten katsotaan vaikka koko Raamattua."

        Eli..." Totisesti minä sanon sinulle: ...?....


    • Sirkka-Iita "Tuo että"astui alas tuonelaan" on vain luterilaisen kirkon uskontunnustuksesta, se ei ole raamatusta ollenkaan. "
      ______________________________

      Niin tämä vanhin alkukristillinen Apostolinen uskontunnustus oli käytössä jo 150jkr !
      ja se on käytössä tänä päivänäkin melkein kaikissa kristillisissä kirkoissa !

      • ELI JEESUS ASTUI "RYÖVÄRIN KANSSA" APOSTOLISEN USKONTUNNUSTUKSEN (150jkr) MUKAAN TUONELAAN !!! JA SITTEN NOUSI 3 PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA ELI PALASI RUUMIISEENSA !
        VRT:
        1 Piet 3:18,19
        " Hänen (Jeesuksen) ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. Ja niin hän myös meni
        ja saarnasi vankeudessa oleville hengille."

        ELI... EI OLE MITENKÄÄN OIKEUTETTUA LÄHTEÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN SANOMAA !!!!! SEN MUKAAN ETTÄ ITSE EI USKO "SIELUN KUOLEMATTOMUUTEEN"... JA SAMA ASIA KOSKEE MYÖS PROFEETTA SAMUELIA, JONKA 1SAM 28 LUVUSSA JUMALAN SANA MAINITSEE JUURI HÄNEN OMALLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN ! :O


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        ELI JEESUS ASTUI "RYÖVÄRIN KANSSA" APOSTOLISEN USKONTUNNUSTUKSEN (150jkr) MUKAAN TUONELAAN !!! JA SITTEN NOUSI 3 PÄIVÄNÄ KUOLLEISTA ELI PALASI RUUMIISEENSA !
        VRT:
        1 Piet 3:18,19
        " Hänen (Jeesuksen) ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. Ja niin hän myös meni
        ja saarnasi vankeudessa oleville hengille."

        ELI... EI OLE MITENKÄÄN OIKEUTETTUA LÄHTEÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN SANOMAA !!!!! SEN MUKAAN ETTÄ ITSE EI USKO "SIELUN KUOLEMATTOMUUTEEN"... JA SAMA ASIA KOSKEE MYÖS PROFEETTA SAMUELIA, JONKA 1SAM 28 LUVUSSA JUMALAN SANA MAINITSEE JUURI HÄNEN OMALLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN ! :O

        Ei tarvitse vääristellä, vaan nimenomaan Raamattu kumoaa sen. Syntiinlankeemuksessa ihminen menetti kuolemattomuutensa tottelemattomuuden seurauksena, eikä saanut syödä elämänpuusta ja elää iankaikkisesti syntisenä. Senvuoksi Jumalan armo Kristuksessa on ainoa tie iankaikkiseen elämään. Jumalan Sanan mukaan: "Synnin palkka on kuolema."

        Eli kuolemanrangaistus heille joille ei kelpaa Kristus lunastajaksi.

        Mitä sinulle tulee mieleen sanasta "kadotus"? Minulle tulee mieleen että jotakin hävitetään lopullisesti, että se lakkaa täysin olemasta.

        Raamattu sanoo, että h-vetti on toinen kuolema, raamattu ei väitä, että h-vetti olisi toinen elämä, vaan sanoo suoraan, että SE ON TOINEN KUOLEMA.

        Mutta toinen kuolema ei koske heitä, jotka ovat uskossa Kristukseen, sillä toisella kuolemalla ole heihin valtaa, vaan he siirtyvät kuolemasta elämään.

        Kuolemanrangaisus on kaikista suurin ja lopullisin rangaisus myöskin maallisissa tuomioistuimissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe