Raitis mies on ihanin!

tghjnmnbhj

Ihanaa jos miestä ei kiinnosta minkäänlaiset päihteet. Ei nyt tarvitse mikään absolutisti olla mutta voi on se vaan niin ihanaa kun ei tarvitse sen viinan kanssa läträtä.

52

2984

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiltti mies.

      Niinkö. Alkoton mies on turvallisempi kuin viinaa juova vai mitä??

      • aloitttttaja

        aina on perheessä ollut alkoholismia ja väkivaltaa, kyllä se on turvallisemman tuntuista olla miehen kanssa joka pysyy viinasta erossa. :)


      • vesipää.

        ei epäilystäkään kun katsot rikostilastoja. viina on vihoviimeinen keksintö. ihmettelen ihmisiä jotka ei pärjää ilman sitä kuten minä


      • Anonyymi

        Raittiilla miehellä ei ole kavereita, eikä naisia.

        Sad but true.

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raittiilla miehellä ei ole kavereita, eikä naisia.

        Sad but true.

        .

        Otatko mies toisen viinamiehen kädestä
        kiinni,että uskallat mennä ihmisten ilmoille.


    • kiltti mies.

      Viina on viisasten juoma. Ne on viisaita ketkä juo kohtuudella ja osaa käyttäytyä alkoholia nautittuaan.

    • ,.,.

      oletko jeesushörhö?

    • aloitttttaja

      en ole jeesushörhö vaan ihan ateisti, olen kovia kokenut ihminen vaan:/

      • sadsas

        hienoa, sitten lienet aika hyvä nainen (minun mielestäni).


    • kyllästynyt mies

      Olen kyllä samaa mieltä, että raitis kumppani olisi ihanteellinen. Isäni on alkoholisti ja on juonut koko elämäni ajan. Nykyää se sattaa vetää kolmeki kossua päivässä ja pari päivää viikossa ehkä selvinpäin. Siis ihan älytöntä rahan tuhlaustakin jos pelkkään viinaankin saa 30€ päivässä kulumaan. Kaikkee ollaa yritetty mut eise sitä juomista lopeta kunnes kuolee siihe. Itse en edes pidä alkoholin mausta, enkä ole ikinä ollut edes humalatilassa.

    • kartsi

      Kyllä aikuisen miehen pitää osata viinaa juoda! Eihän se ole mies eikä mikään jos ei koskaan juo, kyllä se vaan on niin että alkoholi kuuluu suomalaisen miehen perusominaisuuksiin.

      • asenteellasi

        haistapa sinä pitkä paska.


      • qqqqqqq45

        ai että säälittävä peruste. kun ei pysty ilman olemaan.


      • " kyllä se vaan on niin että alkoholi kuuluu suomalaisen miehen perusominaisuuksiin"

        -Säälittävä ajatusmaailma..


    • yx-mies

      Itse olen mies jolle ei alko maistu eikä muutkaan päihteet

      Mutta olen huomannut sen että sosiaalisen paineen takia täytyy sitä viini/olut mukia kantaa mukana että ei saa kommeteja " oletko joku uskovainen" ym vastaavaa

      Tai kuvitellaan että on joku vanha alkoholisti

      Itse koen että se että ei oikeasti maistu on tavalaan rasite, ei vain ole koskaan maistunut.

      • cxzxx

        Mitä väliä sillä on, mitä kuvitellaan tai luullaan?

        Jos joku kyrpä rupeaa sellaisesta inttimään, sano jyrkästi takaisin.


      • Anonyymi

        Ei ihmisen tarvi vetää yhtään mitään jos ei halua se on ihan vitun sama mitä muut sanoo miks pitää elää älämäänsä muitten kautta.


    • 5+20

      En halua maitopoikaa enkä alkkaria. Raittius on hyvästä. Joskus tosi harvoin voi ottaa nousuhumalan jos lähtee illanviettoon. Koti-illat selvinpäin on kuiteskii parhaita.

    • urgggggggggi

      Minun mielestäni naisten ei pitäisi juoda, miehet voivat ottaa silloin tällöin mutta jos nainen juo niin se on todella epämiellyttävä piirre naisessa. Eli toisinsanoen naiset jotka eivät juo ovat mieleeni.

      • kaaaarina

        Yhtälailla naisetkin voi juoda jos teille ukoillekkin alkomahooli maistuu! Ette te miehetkään mitään ihanuuksia ole kun juotte. Ja kyllä naiset paremmin humalassa käyttäytyy kun miehet, ei oo heti nyrkit pystyssä! Joten ehkä miehet vois olla juomatta ja akat jois ja kävis baarissa. Vois miehet kokeilla sitä miltä tuntuu jäädä kotiin odotteleen ku muija ramppaa baarissa ja tulee kännissä kotiin!


      • 16 + 13
        kaaaarina kirjoitti:

        Yhtälailla naisetkin voi juoda jos teille ukoillekkin alkomahooli maistuu! Ette te miehetkään mitään ihanuuksia ole kun juotte. Ja kyllä naiset paremmin humalassa käyttäytyy kun miehet, ei oo heti nyrkit pystyssä! Joten ehkä miehet vois olla juomatta ja akat jois ja kävis baarissa. Vois miehet kokeilla sitä miltä tuntuu jäädä kotiin odotteleen ku muija ramppaa baarissa ja tulee kännissä kotiin!

        Voi kuule, kysypä joskus vaikka poliiseilta, mikään ei ole pahansisuisempi kuin känninen akka..


      • kaaaarina kirjoitti:

        Yhtälailla naisetkin voi juoda jos teille ukoillekkin alkomahooli maistuu! Ette te miehetkään mitään ihanuuksia ole kun juotte. Ja kyllä naiset paremmin humalassa käyttäytyy kun miehet, ei oo heti nyrkit pystyssä! Joten ehkä miehet vois olla juomatta ja akat jois ja kävis baarissa. Vois miehet kokeilla sitä miltä tuntuu jäädä kotiin odotteleen ku muija ramppaa baarissa ja tulee kännissä kotiin!

        "Ja kyllä naiset paremmin humalassa käyttäytyy kun miehet, ei oo heti nyrkit pystyssä"

        -Ei pidä paikkaansa!

        Aikoinaan kun tuli portsarin hommia tehtyä, ni on kyllä todettava, että naiset ovat aivan yhtä lahopäitä ja agressiivisia kuin miehetkin.

        Naiset ei käyttäydy milliäkään paremmin/huonommin ollessaan kännissä kun verrataan miehiin.

        Samanlaisia idiootteja kaikki känniääliöt sukupuoleen katsomatta!


      • Anonyymi

        Juoppo nainen on alempana kuin työtön nysväke.


      • Anonyymi

        Juoppo nainen on alempana kuin työtön nysväke.

        Just


    • tiinuli82

      Kunnon Suomalainen tenunenä on paras.

    • raitisMperiaatteesta

      Kun olin yläasteen 9lk. luokkaretkellä 1990 keväällä niin kaikki muut opettajia myöten olivat humalassa paitsi minä. Mulle ei alkoholi eikä tupakka muista päihteistä puhumattakaan ole koskaan maistunut vaikka se on maksanut mulle sen että olen jäänyt yksineläjäksi.
      Ilmeisesti tänä päivänä raittiutta arvostetaan enemmän kuin ennen mutta too little too late 4 me.

      • Anonyymi

        Ei varmaan ole ollut tyttöystäviä sinulla.


    • sinkkumies.

      Harvassa on ne naiset jolle kelpaa alkoton tai harvoin juova mies. Mitä olen seuraillut kavereita niin ne juo 6 kertaa kuussa ja niillä on tyttöystävät.

      • sdfhj

        kyllä mä luulen että jokaisellke "kunnon" naiselle kelpais mies joka tykkää olla mieluummin kotona ja katsella elokuvia kuin juosta baareissa.


    • -JJ-

      Itse miehenä arvostan ihmisessä kuin ihmisessä sitä, että mitään asiaa ei vastusta tai puolla periaatteen vuoksi vaan järjellä ajateltuna. Jos ei osaa humalassa käyttäytyä, niin sitten pitää ymmärtää olla juomatta. Jos taas osaa käyttäytyä humalassa, pystyy hillitsemään juomistaan niin ettei siitä koidu terveydellistä haittaa, ja huomaa että se on silloin tällöin ihan hauskaa, niin en näe mitään syytä miksi sitä pitäisi vältellä.

      • raitisMperiaatteesta

        Alkoholi ei ainakaan edistä terveyttä, eikö siinä ole riittävä syy vältellä alkoholia?
        Alkoholi myös ilmeisesti vähentää estoja ja järkiperäistä ajattelua, humalassa voi tulla tehdyksi typeryyksiä joita saa katua myöhemmin tai joutuu maksamaan korvauksia ym. ehkä vieläkin pahempaa.
        Minusta ainakin on kaikkein paras että pysyy mahdollisimman selväjärkisenä koko ajan. Hauskuus ei voi olla yhdestä alkoholista kiinni.


      • -JJ-
        raitisMperiaatteesta kirjoitti:

        Alkoholi ei ainakaan edistä terveyttä, eikö siinä ole riittävä syy vältellä alkoholia?
        Alkoholi myös ilmeisesti vähentää estoja ja järkiperäistä ajattelua, humalassa voi tulla tehdyksi typeryyksiä joita saa katua myöhemmin tai joutuu maksamaan korvauksia ym. ehkä vieläkin pahempaa.
        Minusta ainakin on kaikkein paras että pysyy mahdollisimman selväjärkisenä koko ajan. Hauskuus ei voi olla yhdestä alkoholista kiinni.

        Elämässä on miljoonia asioita jotka eivät ainakaan edistä terveyttä, mutta jotka ainakin mun mielestä tekevät siitä enemmän elämisen arvoista. Jos haluaa ottaa varman päälle, niin kannattaa välttää myös kaduilla liikkumista, autolla ajamista, teknisten laitteiden käyttöä, kaikenlaista sosiaalista kanssakäymistä jne jne ja poistua bunkkeristaan vain hakemaan ruokaa (terveellistä sellaista) ja vettä.

        Jos taas haluaa nauttia elämästä, niin sitä voi tietenkin tehdä monella tapaa. Alkoholin nauttiminen hyvässä seurassa on niistä yksi, ja omien kokemuksieni perusteella sen verran hauska tapa, että se silloin tällöin kannattaa vaikka siinä omat haittansa ja riskinsä olisikin. Jos sulla on erilaisia kokemuksia niin tietenkin ymmärrän että olet eri mieltä. Jos et taas ole edes kokeillut, niin en tiedä miksi edes viitsin väitellä asiasta...


      • raitisMperiaatteesta
        -JJ- kirjoitti:

        Elämässä on miljoonia asioita jotka eivät ainakaan edistä terveyttä, mutta jotka ainakin mun mielestä tekevät siitä enemmän elämisen arvoista. Jos haluaa ottaa varman päälle, niin kannattaa välttää myös kaduilla liikkumista, autolla ajamista, teknisten laitteiden käyttöä, kaikenlaista sosiaalista kanssakäymistä jne jne ja poistua bunkkeristaan vain hakemaan ruokaa (terveellistä sellaista) ja vettä.

        Jos taas haluaa nauttia elämästä, niin sitä voi tietenkin tehdä monella tapaa. Alkoholin nauttiminen hyvässä seurassa on niistä yksi, ja omien kokemuksieni perusteella sen verran hauska tapa, että se silloin tällöin kannattaa vaikka siinä omat haittansa ja riskinsä olisikin. Jos sulla on erilaisia kokemuksia niin tietenkin ymmärrän että olet eri mieltä. Jos et taas ole edes kokeillut, niin en tiedä miksi edes viitsin väitellä asiasta...

        Juuri siksi että maailmassa on miljoonia terveydelle haitallisia asioita niin mielelläni vähennän terveyteni kuormitusta sellaisista asioista mitkä on helppo karsia, esim. alkoholi ja tupakka. Siinä on jo kaksi asiaa vähemmän rasittamassa terveyttä. Käytän myös rasvatonta maitoa ja kevytlevitteitä leivän päällä, työni on fyysistä joten liikuntaakin tulee päivittäin.
        En minä nyt oikein tiedä miksei elämäni olisi elämisen arvoista näinkin?


    • urkkkkkkkkkkkkkkki

      Mutta aika tylsäksi se elämä muuttuu jos ei kumpikaan parisuhteessa käy joskus ulkona kavereiden kanssa juhlimassa vaan koko ajan roikutaan toisissaan kiinni ja oleskellaan vaan ja katsellaan telkkaria.

      • onnellinen4

        Miksei voi käydä ulkona vaikkei mitäään joisikaan? me käydään miehen kanssa tanssimassa klubeilla ihan selvinpäin ja on hauskaa. Ei varmaan kukaan edes tajua, että selvinpäin ollaan.

        Itse lähestyn 40 vuotta ja humalassa olen ollut ihan tarpeeksi elämästäni ja kärsinyt krapuloista. Olen myöskin ikionnellinen löytäessäni miehen joka ei juo. En kuitenkaan tuomitse ihmisiä, jotka juovat, ei se minua haittaa. Ja itseltä läppä lentää yhtä sujuvasti selvinpäin kaveriporukassa.


    • haaveita vain.

      Tykkään olla kotona ja tehdä jotianmuuta kuin juoda pää täyteen. Kyllä sitä joskus pitää juhlia mutta ei tosiaan joka viikonloppu. Ei taida tälläset miehet olla tarpeeksi kiinnostavia kun menen mielummin kalaan tai salille kun baariin juopottelemaan.

    • Itsellä kohta tulee täyteen 4 vuotta tipattomalla linjalla. Eikä kyllä ennenkään kuppi mitenkään ahkerasti kallistunut.

    • aina sinkku

      En tunne ketään raitista miestä jolla olis tyttöystävä. Ja tunnen aika paljon ihmisiä. Raittiit ei taida ola naisten suosiossa. En minäkään usein juo mutta juon joskus juhlapäivinä paitsi nyt pääsiäisenä en juo vaan olen yksin kotona kun muut juhlii.

    • kiiwikiiwi

      Olen mies ja absolutisti. Ei ole ikinä ollut mikään ongelma ja ei, en ole uskovainen,
      enkä kuulu mihinkään. Syy puhtaasti pidättyväisyys.
      Aikoja sitten lakkasin selittelemästä valintaani, kun toisten reaktiot olivat
      pääasiassa, kuin uutta lelua ihmettelevällä lapsella. Sanon tämän(kin) ilman
      ylimielisyyttä.
      Joskus, olosuhteiden pakosta viettänyt aikaa vahvassa humalassa olleiden
      seurassa ja myönnän, aika on käynyt pitkänsitkeäksi jankkaajien ja sökeltäjien
      kanssa.
      Harvassa on miehet ja naisetkin, joidenka ajatukset ja käytös pysyy samana, kuin selvänä.
      Siitä huolimatta, on tarjottu juomaa, jotta rentoutuisin. Olen kieltäytynyt kohteliaasti.
      Olen levollinen. Mehulasi ja kahvikuppi on riittänyt, ja riittää jatkossakin.

    • Anonyymi

      Sellaiset naiset, jotka ei tykkää raittiista miehistä yms niin tällaisten naisten arvo parisuhdemarkkinoilla on täysi nolla. Fiksu mies hakeekin kumppanin tänä päivänä muualta kuin Suomesta. Määrä ei tee ongelmaa vaan se, ettei osaa olla ilman edestä sitä yhtä pientä annosta. Suomessa on valitettavasti sellainen tyyli, että valitetaan, että mies juo liikaa ja samaan aikaan myös että, eihän se ole mies eikä mikään joka ei juo. Tuollainen ajattelutapa on aivan järjenköyhää puutaheinää.

    • Anonyymi

      kiitos aloittajalle tuli kyyneleet silmiin, liikutuin. Sais olla tälläisiä naisia palstalla enemmän. Olen absolutisti mies En voi sietää ryppäävää naista yök

      • Anonyymi

        Ryyppääminen jättää nopeasti jäljet.


    • Anonyymi

      Tosi mies ei juo se osaa ottaa elämästään vastuun eikä piilottele pullon takana

    • Anonyymi

      Useimmat suomalaiset naiset haluavat raittiin tai vähän alkoholia käyttävän miehen.
      Miksi sinä haukut suomalaisia naisia?

    • Anonyymi

      raitis ei voi olla muuta kuin absolutisti ei oo sellaista että melkein raitis

    • Anonyymi

      Olen ollut koko ikäni absolutisti, ihan vain omasta päätöksestäni. Menen silti juhlii mukaan ja en näyttele juovani, jos joku kysyy miksi en juo niin sanon, että olen joskus päättänyt niin ja se pitää. Minua ei haittaa että muut juovat, hauskaa voi pitää silti.

    • Anonyymi

      Sit jos on vielä komea parta niin oi oi

    • Anonyymi

      Kun en juo ollenkaan, kuin kahvia ja jaffaa, niin en edes viitsi kapakkaan mennä örinää kuunteleen. Näin 50 miehenä ei silti ole kukaan kaunis nainen tullut sanomaan, että haluaisi minut miesystäväkseen? Kun olin naimisissa 10v sitten, niin naiset lähes joka päivä pyysi kahville tai yritti iskeä? Sitten, kun erosin, niin houkuttelijatkin katosi, nyt olisin ollut vapailla markkinoilla 10 vuotta ja alkoton nainen olisi unelma ja sitä vain ei ole tullut vastaan edes tavarataloissa, kadulla, toreilla. Mihin ne kaikki kauniit leveälanteiset yhtäkkiä katosi? Onko ne kaikki nykyään varattuja tai niin pettyneitä, ettei kunnon mies enään kelpaa? Mummu ikäisiä kyllä löytyisi ja alle 30v , jotka etsivät miestä, mutta 40-50v naiset, jotka on parhaassa iässä ja kiihkeitäkin, ne menee silmät ummessa ohi ja harrastaa niin paljon, että ei niitä kotona näkyisikään, osaisikohan yksikään laittaa edes kotiruokaa, istua rauhassa ilman älypuhelinta ja puhua päivän juttujaan, katsoa televisiota ja illat ja yöt olisi rakkauden aikaa? Ehkä 40-50v nainen antautuukin vain, jos on hienot kulissit, autot, kesämökit, ym. Jolla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, rakkautta ei saa rahalla, maksullisia naisia kyllä ja niitä en huoli.

      • Anonyymi

        Taas on vuosi mennyt, eikä vieläkään ole löytynyt sitä etsimääni naista? Raittiin elämä on yksinäistä. Nyt on kaikki marketit, torit, ym. kierretty, ehkä naiset on piilossa sisällä koko talven? Voi harmi ja minä lähden kesäksi maaseudun rauhaan betonihelvetistä.


    • Anonyymi

      Niin se olis nainenkin. Ei vaan löydy, kun uskonhörhöjä en huoli.

      Matti

    • Anonyymi

      Minä ole raitis mies, mutta krapulaan täytyy välillä ottaa:))

    • Anonyymi

      Aikuisiällä pysyväksi tilaksi valittu raittius on tehnyt minusta ehkä raittiin muttei mitään prinssiä tai muutenkaan korvannut mitään luonteenpuutosta. Tavallaan paskamaista raittiudessa on se että jos ei olisi niin voisi laittaa asioita viinan piikkiin. Nyt on pakko olla pelle tai kusipää omana itsenään eikä voi syyttää mitään ulkopuolista tekijää.

      Lisäksi suhtaudun tässä asiassa nuivasti päihteitä kohtuudella käyttäviinkin, joten mitään tilannetajun ja ymmärtäväisyyden ja filantropian suurmaisteriakaan ei minusta leivottu korkin kiinni laittamalla.

      En kaipaa päihteitä mutta kaipaan sitä että elämä vain oli yksinkertaisempaa ja mukavampaa niiden kanssa, etenkin suhteessa ihmisiin. Kaikilla oli sama tekosyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe