Miksi mennä naimisiin?

miksmennäkunei

Tuli mieleen tästä ketjusta.. olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia syitä on mennä naimisiin? Kun tosiaan suuri osa tuntuu perustavan ihan suunnitellusti perheen, mutta jättää naimisiinmenon väliin tai ainakin siirtää myöhemmäksi.
Itselleni avioliiton solmiminen olisi lähinnä symbolista sitoutumista ja helpottaisi käytännön asioita, mutta en näe naimisiinmenoa minään ratkaisuna meidän tilanteeseen.
Olen tyytyväinen nykytilanteeseen, asun ilmaiseksi isossa talossa lähellä keskustaa,on oma auto (tosin miehen nimissä) ja mies maksaa muutenkin kaikki asumiskustannukset. Toki naimisiin mennessä saisin virallisesti puolet mieheni omaisuudesta,kun avioehtoa en aio tehdä.
Rakkautta ja rahaa ei kannata keskenään sotkea. Onko muuta syytä, kuin taloudelliset seikat mennä naimisiin?

9

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivi R.

      Avioliitto on Jumalan säätelemä pyhä liitto miehen ja naisen välillä.

      • maistraatti

        Maistraatissa meidät vihittiin. Siellä ei puhuta Jumalasta mitään.
        Ei meilläkään ollut muuta syytä,kun että olin 2 päivää vailla 50.
        Mies totesi jossain vaiheessa, että häntä harmittaa se,että kun hän kuolee,kukaan ei saa hänen työeläkettään.
        Iskin koukut kiinni. Olimme olleet avoliitossa 11 vuotta.
        Kinusin kirkkovihkimistä.
        Mies sanoi, että maistraatti,ja sillä sipuli.
        Se oli vähän kuin rakkaudentunnustus. Puolin ja toisin.


      • regrtghtyh
        maistraatti kirjoitti:

        Maistraatissa meidät vihittiin. Siellä ei puhuta Jumalasta mitään.
        Ei meilläkään ollut muuta syytä,kun että olin 2 päivää vailla 50.
        Mies totesi jossain vaiheessa, että häntä harmittaa se,että kun hän kuolee,kukaan ei saa hänen työeläkettään.
        Iskin koukut kiinni. Olimme olleet avoliitossa 11 vuotta.
        Kinusin kirkkovihkimistä.
        Mies sanoi, että maistraatti,ja sillä sipuli.
        Se oli vähän kuin rakkaudentunnustus. Puolin ja toisin.

        Melkoinen maksullinen nainen tuo ap.
        Meillä mies asuu ilmaiseksi minun asunnossani, enkä aio mennä hänen kanssaan koskaan naimisiin, kun en luota avioehdon pitävyyteen ja omaisuuksissamme on isot erot. Mies on kuitenkin komea ja hyvä sängyssä, joten tämä järjestely sopii ihan hyvin toistaiseksi. Tasa-arvoiseksi, avioliittoon johtavaksi suhteeksi tätä ei voi kuitenkaan siis kutsua. Veikkaan että ap:lla on sama tilanne (hänen tietämättään).


    • Naimisiin mennyt

      Olle kumpikin eronneet nuorena solmitusita 15-20v kestäneistä liitoistamme. Minulle oli aika selvää etten avoidu toista kertaa. Mies kuitenkin kosi jo hyvissä ajoin.
      Oltuamme vajaat 10 v yhdessä ajatus avioliitosta alkoi kuitenkin tuntumaan hyvältä, symbolina lopullisesta sitoutumisesta. Niinpä sitten avioiduimme enkä ole katunut päiväkään. Kumppani tuntuu jotenkin nyt vielä enemmän omalta kumppanilta.

      Mitään järkisyytä siis ei ole, puhtaasti tunnekysymys. Myös minun mieheni asuu "ilmaiseksi", mutta rakkaussuhde ei olekaan taloussuhde. Kerran eronneina ja niistä lapsia saaniena teimme kuitenkin kaiken kattavan avioehtosopimuksen, joten mitään taloiudellista etua avioliitosta ei sinänsä ole odotettavissa puolin eikä toisin.

      • ussmiessii

        Minullakin taloudelliset syyt olivat painavimmat. mitään uskonnollisuutta tai kerran elämässä naimisiin meininkiä ei tässä ole takana. Tänä päivänä on niin helppo erota ja mennä uusiin naimisiin. Minulle ei myöskään ole tulossa mitään perintöäkään. Joka tapauksessa saan puolet mieheni omaisuudesta,kun erotaan. tavallaan olen turvannut loppuelämäni taloudellisessa mielessä. hih. Uusi mies on ollut kuvioissa jo jonkin aikaa.


    • hipheijaa

      Oisko ollut parempi heittää tää kysymys tuonne avioliitto -palstalle. Täällä kun liikkuu eniten meitä avoliiton valinneita.

      Mutta Kiva että olet saanut elättäjän. Jokainen kai taaplaa tyylillään ja arvojensa mukaisesti. Onnea sille!

      • tasapuoli-avossa

        Niin, näyttäähän noita aviossa eläviäkin näköjään täällä roikkuvan (edelliset). Ja siinä sulle tuli vastauksia miksi kannattaa mennä naimisiin. Ja koska itsekin näytät olevan perso tuolle samalle totuudelle, voi naimisiin menokin olla sun juttu.

        manimanimani.....


    • Dr Feel Good

      Naimisiin mennään monesti pelosta, todistelun paineesta, halusta omistaa jotain, edes puolet toisen omaisuudesta, jos ei muuta.. Kun muutkin menee tai niinkuin kälyni sanoi: "sitten saa paljon lahjoja". Omassa piirissä se näkyy, pinnalliset ihmiset menee naimisiin, me maanläheisemmät ei tarvita muiden edessä todistelua siitä että rakastamme toisiamme.

    • rehti mies.

      Rakkaus ja halu olla yhdessä koko elämän pitäis olla ainoa syy mennä naimisiin. Naiset kyllä menee rahasta naimisiin vaikka mies kohtelisi huonosti mutta miehellä kun on rahaa niin se riiittää naiselle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe