avioehto kuin myöhään voi tehdä vihkimisestä

tuloero.

kerro.

9

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cccccccc

      Ymmärtääkseni sen voi tehdä koska vaan, ei siinä mitään aikarajaa ole.

    • Hei nimimerkki, tuloero

      Onnitteluni, jos olet mennyt hiljattain naimisiin, kuten oletan. Avioehdon voi tosiaan tehdä milloin tahansa. Jos jo naimisiin mennessä puolisoilla on suuri ero taloudellisessa tilanteessa, niin sen voi tehdä heti silloin. Mutta voi sen toki tehdä myöhemminkin - jos toinen vaikka saa suuren perinnön tms. täysin henkilökohtaisen varallisuuden, hän voi haluta tehdä avioehdon. Sinun kannattaa varmaankin ottaa vaikkapa kunnalliseen lakineuvontaan yhteyttä tuon paperin laatimisessa.

      Hyvää viikonloppua,
      Pirkko-pappi

      • saletisti myöhäs

        no kuules tahdon sanoin 13v sitten... että sileen.


    • onneavaan

      Juu, avioehdon voi kyllä tehdä koska tahansa avioliiton aikana, mutta on toinen juttu suostuuko aviopuoliso siihen. Avioehtoa ei voi toinen yksin tehdä, se on sopimus. Voipi käydä niin, ettei mitään paperia voida laatia.
      Tilanteessa, jossa toinen saa omaisuutta ja toinen on varaton, ei köyhempi useinkaan ole halukas luopumaan avio-oikeudestaan.

    • Tontti vaan

      Itse olen miettinyt, että ehdottaisin puolisolleni avioehtoa. Mutta saa nähdä miten suhtautuu. Mielestäni se olisi kyllä ihan reilu juttu. Olen saanut perintönä tontin ja rahaa. Rahat olen jo suurimmaksi osaksi käyttänyt yhteiseen hyvään. Puolisoni vanhemmilla on testamentti, jonka mukaan heidän lapsensa aviopuolisoilla ei ole avio-oikeutta perittyyn omaisuuteen. Meillä on lapsi, joten hän kyllä perii aikanaan. Mutta jos ei olisi niin testamentissa on määrätty kelle omaisuus sitten menee.

      Ja haluaisin tehdä avioehdon (olemme siis jo naimisissa) mikä koskisi vain perimääni tonttia.

      • kokemus-k

        "Mutta jos ei olisi niin testamentissa on määrätty kelle omaisuus sitten menee."

        Tuo vanhempien testamentin ehto ei sinällään muuta perinnön saajaa. Mutta jos vaimosi saa heiltä perinnön ja sitten te eroatte, tuota perintöä ei lasketa mukaan kun omaisuutenne jaetaan.

        "Ja haluaisin tehdä avioehdon (olemme siis jo naimisissa) mikä koskisi vain perimääni tonttia. "

        Voit sen niin hyvin tehdä.


      • eiehtoiluaa
        kokemus-k kirjoitti:

        "Mutta jos ei olisi niin testamentissa on määrätty kelle omaisuus sitten menee."

        Tuo vanhempien testamentin ehto ei sinällään muuta perinnön saajaa. Mutta jos vaimosi saa heiltä perinnön ja sitten te eroatte, tuota perintöä ei lasketa mukaan kun omaisuutenne jaetaan.

        "Ja haluaisin tehdä avioehdon (olemme siis jo naimisissa) mikä koskisi vain perimääni tonttia. "

        Voit sen niin hyvin tehdä.

        Itse en missään nimessä suostuisi jälkikäteen tekemään avioehtoa, varsinki jos toinen on saanut lisää omaisuutta avion aikana. Kaikki menee puoliksi mahdollisen eron sattuessa.
        T N36vee


      • Tontti vaan
        kokemus-k kirjoitti:

        "Mutta jos ei olisi niin testamentissa on määrätty kelle omaisuus sitten menee."

        Tuo vanhempien testamentin ehto ei sinällään muuta perinnön saajaa. Mutta jos vaimosi saa heiltä perinnön ja sitten te eroatte, tuota perintöä ei lasketa mukaan kun omaisuutenne jaetaan.

        "Ja haluaisin tehdä avioehdon (olemme siis jo naimisissa) mikä koskisi vain perimääni tonttia. "

        Voit sen niin hyvin tehdä.

        Juu niin ei muuta. Tarkoitin vaan, että omaisuus menee puolisolleni, kun hänen vanhempansa kuolevat. Ja puolisoni kuoltua hänen lapselleen/lapsilleen (meidän lapselle). Mutta jos puolisollani ei olisi lasta niin testamentissa on määrätty, että kelle se sitten menee.

        Tällä hetkellä tosiaan puolisollani on avio-oikeus minun perimääni omaisuuteen, mutta minulla ei hänen. En hänen perittyä omaisuuttaan havittelekkaan, mutta mahdollisen eron tultua, en halua myöskään omastani hänelle antaa.

        Ja kun kuolen haluan lapseni saavan tontin kokoaan.


      • ukko343434
        eiehtoiluaa kirjoitti:

        Itse en missään nimessä suostuisi jälkikäteen tekemään avioehtoa, varsinki jos toinen on saanut lisää omaisuutta avion aikana. Kaikki menee puoliksi mahdollisen eron sattuessa.
        T N36vee

        "Itse en missään nimessä suostuisi jälkikäteen tekemään avioehtoa, varsinki jos toinen on saanut lisää omaisuutta avion aikana. Kaikki menee puoliksi mahdollisen eron sattuessa."

        Tuossa edellisessä tilanteessa, jossa toinen puoliso on testamentilla suljettu pois toisen puolison perinnöstä, olisi kyllä aika reilua tehdä avioehto joka toteuttaa vastaavan toisinkin päin (kyseinen ehto ei varmaan ollut tiedossa avioliiton solmimisen aikaan). Näin kummankaan perintöä ei laskettaisi mukaan mahdollisessa avioerotilanteessa.

        Itse kyllä vaatisin sitä ja saisin vaatimuksen läpikin. Jos taas tuollaista tilannetta ei ole, niin turha sitä on sitten jälkikäteen alkaa värkkäilemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2107
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1246
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1157
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1155
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe