moi!
Haluisin tietää noista polarin sykemittareista.
Olen käynyt katselemassa niitä polarin sivustoilla ja vähän vertailemassa, mutta haluisin tietää mitä sykemittareita muut käyttää ja mitä suosittelette?
Juoksen noin 3x viikossa mutta harastan muutakin liikuntaa ja ois kiva, että sykemittari toimis muissakin lajeissa.
Onko teillä kokemusta eri mittareista? mitä suosittelette? Entä hinta?
syke
12
1827
Vastaukset
- misu
...on minun mittarini, ja olen siihen ihan tyytyväinen. juoksen 50-70 km viikossa ja harrastan sillointällöin myös muita lajeja. kannattaa katsoa, mitä toimintoja mittareissa on ja ostaa sitten sen perusteella mitä itse mittarilta haluaa.
- antsa
Itsekin olen sykemittaria (jälleen kerran) katselemassa. Vaan kovin kallilta tuntuvat kaikki. Itse etsin perusmittaria, jossa olisi sykkeen näytön lisäksi ajanotto ja sykerajat sekä ehkä mahdollisuus tarkastella tietoja jälkeenpäin.
Polarin malleista A3 taitaa osua lähimmäksi ja suositushinta 70 eur, mutta pikaisella tarkastelulla halvin mikä löytyi oli 85 eur toimituskulut.
Sitten törmäsin mittariin nimeltä Cardiosport (www.kuntoon.com) , jonka hinnat alkaa noin 50 eur. Malli jossa havittelemani ominaisuudet on "Limit Classic" ja se maksaa 74 eur toimituskulut. Kenelläkään kokemuksia näistä Cardiosport mittareista ??
Sitten löytyi vielä Sigma (www.tietokulma.fi/shop) mittarit. Sigma pc 800 maksaa 55 eur 11 eur toimituskuluja. Se sisältää seuraavat ominaisuudet. syke, kello, ajanotto, päiväys, hälytys, ohjelmoitavat ylä/alarajat, äänimerkki asetetun rajan ylityksestä, käytetty aika harjoitusalueella ja sen ulkopuolella. Itse olen ehkä kallistumassa tämän suuntaan. Onko kenelläkään kokemuksi Sigman mittareista??
Onko olemassa vielä muita edullisia sykemittareita em. ominaisuuksilla? Entäpä liikkeitä, jotka myyvät sykemittareita edullisesti.- ???
Noiden "halpisten" kohdalla kannattaa selvittää varaosien saanti. Eli saako lähettimiä ja vastanottimen paristoja mistään...
- antsa
??? kirjoitti:
Noiden "halpisten" kohdalla kannattaa selvittää varaosien saanti. Eli saako lähettimiä ja vastanottimen paristoja mistään...
.. ainakin Sigmaan ja Cardiosporttiin
Tuohon Sigmaan näyttäisi olevan lähettimiä saatavilla. (http://www.tietokulma.fi/shop/)
Cardiosportista (http://www.ekatto.fi) sanotaan että sen lähetinosalla on elinikäinen takuu. Mitä tuo nyt sitten tarkoittaakin. Mutuna heittäisin lisäksi että vastaanottimen paristoja löytyy lähes yhtä varmasti kuin mihin tahansa muuhunkin pieneen paristolaitteeseen (kellot yms.).
Kotimainen Polar kun tuntuu olevan kuntoilijoiden keskuudessa niin suosittu niin kertokaa nyt kuinka edullisesti ja mistä olette niitä uutena ostaneet? Intersportin hinnat tuntuvat olevan jopa Polarin suositushintoja kovemmat. - misu
antsa kirjoitti:
.. ainakin Sigmaan ja Cardiosporttiin
Tuohon Sigmaan näyttäisi olevan lähettimiä saatavilla. (http://www.tietokulma.fi/shop/)
Cardiosportista (http://www.ekatto.fi) sanotaan että sen lähetinosalla on elinikäinen takuu. Mitä tuo nyt sitten tarkoittaakin. Mutuna heittäisin lisäksi että vastaanottimen paristoja löytyy lähes yhtä varmasti kuin mihin tahansa muuhunkin pieneen paristolaitteeseen (kellot yms.).
Kotimainen Polar kun tuntuu olevan kuntoilijoiden keskuudessa niin suosittu niin kertokaa nyt kuinka edullisesti ja mistä olette niitä uutena ostaneet? Intersportin hinnat tuntuvat olevan jopa Polarin suositushintoja kovemmat.ostin oman polarini ja maksoi 200 e, mutta en pidä sitä korkeana hintana, koska tiedän, että uutta minun ei tarvitse hommata ellen sitten halua lisää toimintoja jossain vaiheessa. vanha polarini oli minulla käytössä 6v ja nyt on käytössä pikkuveljellä toista vuotta ja hyvin pelaa vieläkin. huollossa se on käynyt kerran. jos tosi halvan mittarin haluat, niin lidl on myynyt mittareita hintaan 19,90. kyseessä lienee ihan perusmittari ja takuuta 3v. mitä olen käyttäjiltä kuullut, niin ihan toimiva vehje. tosin mittareita ei ole siellä koko ajan myynnissä. kannattaa seurata ilmoittelua.
- Silwer
Itselläni oli muutaman vuoden joku A-sarjan mittari. En minä juuri toimintoja kaipaa, mutta mielestäni sykkeen ja käytetyn ajan pitäisi näkyä näytöllä jatkuvasti. A-sarjassa näin ei ole. Joten ostin jonkinaikaa sitten s-sarjan mittarin. Pikkasen oli kalliimpi, mutta onhan sitä mukavampi juosta, kun tietää myös kuinka kauan on juossut. Tällä hetkellä minulla on s-sarjasta 150 ja 120 mallit, joista toisen saa myös polkupyörään kiinni matka/nopeus mittariksi. S-120 on mielestäni hyvä perusmittari. Itse en enää noihin A-sarjan mittareihin erehtyisi juuri tuosta edellämainitusta syystä, että ei käytettyä aikaa saa näytölle.
- halvalla
Lidlissä oli jokin aika sitten myynnissä sykemittari joka maksoi noin 20 euroa. Pakkohan se oli noin halvalla ostaa ;)
Mittari on ollut positiivinen yllätys. Ominaisuuksia on runsaasti ja mukana tuli jopa teline polkupyörän tankoon kiinnitettäväksi.
Mittari näyttää yhtäaikaisesti käytetyn ajan ja sykkeen, laskee käyttäjän antamien tietojen perusteella sykerajat ja ilmoittaa äänimerkillä niiden ylityksestä / alituksesta. Harjoittelun päätyttyä näet harjoittelun kokonaiskeston, keskisykkeen, kulutetut kalorit ja sen kuinka suuri osa harjoittelusta kului rasvanpolttoalueella.
Aivan mainio vekotin ja ehdottomasti hintansa väärti!- juoksia
itselläni on lidlin halpa mittari muttta se piippaa koko ajan miten sen saisi vaimennettua? eli sillee että näkisi kuitenkin onko syke liian korkee tai matala?
- halvalla
juoksia kirjoitti:
itselläni on lidlin halpa mittari muttta se piippaa koko ajan miten sen saisi vaimennettua? eli sillee että näkisi kuitenkin onko syke liian korkee tai matala?
Jos äänimerkki häiritsee, sen saa vaiennettua mittarin asetuksista.
"Alarm: OFF"
Käyttöohje ei ole maailman selkein, mutta kyllä sieltä nämä tiedot löytyvät. Olethan syöttänyt mittariin omat tietosi?
- edullisempi
Tuolla aiemmin olikin jo kyselty Sigman Fit Watch:sta (http://www.sigmasport.com/index_e.html) kokemuksia, mutta kukaan ei ollut vastannut. Onko kenelläkään kokemuksia Sigman mittareista yleensä?
Kokemuksien puute saattaa tietysti johtua siitä että tuota ko laitetta ei ainakaan helposti Suomesta löydä. Ominaisuuksia silla on seuraavasti: seitsentoiminen sykemittaus, monipuolinen näyttö viidellä eri kielellä, aika valikko 10 eri toiminnolla, 7 muistipaikkaa, harjoitus manageri, kunto testi, kolme eri sykealuetta ja kalorilaskuri. En sitten tiedä mikä mahtaa olla Sigman laatu, mutta itseäni tuo kiinnostaisi.
Suomesta siis en laitetta löytänyt vielä, mutta Saksasta sen saisi tilattua halvimmillaan hintaan 50 eur toimituskulut (n. 20 eur). Mikä mahtaa olla vastaavan Polarin mallin hinta?
Muutama saksalainen kauppa:
http://www.starbike.com (55,90)
http://www.bike-discount.de (49,50)
http://www.bike-components.de/catalog/product_info.php?products_id=6411
Haittapuolena kahdessa jälkimmäisessä minimitilaus 100 eur ulkomaille lähetettäessä.
Minusta varsin kohtuullinen hinta tuommonen 60 - 70 euroa noilla ominaisuuksilla varustetusta mittarista. Joku tietysti nostaa esille takuun ja huollon toiminnan kun tilataan tavaraa ulkomailta, mutta olen asiaa miettinyt ja siltikin tuo kiinnostaisi. - Nimetön
Käypä katsomassa esim huuto.net:stä hakusanalla "Polas" tai "Sykemittari".
Sieltä itse olen ostanut kaksi mittaria, joista molemmat kunnoltaan kuin uusia, takuu voimassa, mutta hinnaltaan huomattavasti halvempia.- Nimetön
Siis tietysti Polar hakusanana ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078