Voiko olla kahdella tehtävänimikkeellä samassa työpaikassa?

K-K-2014

Onko tähän olemassa jonkinlaista lakia?

Esim. minä työskentelen koulunkäyntiavustajana. Koulu palkkasi minut niin moneksi tunniksi viikossa, kuin koululla oli "lupa" palkata.
Huomioon ottaen kuinka samankaltaista resurssiopettajan työ ja koulunkäyntiavustajan työ on, mietin, voisinkohan kysäistä, jos he pystyisivät palkata minut vielä muutamaksi tunniksi resurssiopettajan tehtäviin, jos kerran koulunkäyntiavustajaksi eivät voi palkata enää useammalle tunnille.

Vai enkö voi palloilla siellä ennen kello 13:a koulunkäyntiavustajan ja kello 13 jälkeen resurssiopettajan tittelillä?

4

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerropa lisää

      Ootko muuten koulunkäyntiavustaja -nimikkeellä, vai kouluavustaja -nimikkeellä? Itse olen ollut aikoinaan just kouluavustaja -nimikkeellä ja palkka huonoin mahdollinen mitä kuntasektorilla ylipäätään on.. tein lisäksi myös iltapäiväkerhon ohjaajan työt, myös niistä tuli liksat tuon kouluavustajan palkkaluokan mukaan. Sattumoisin mulla on koulutus ja pätevyys alalle... joka ei tosin näkynyt palkassa millään tavalla.

      • K-K-2014

        Lisättäköön vielä, että meidän koulussa on esim. opettajia jotka ovat sekä luokanopettajia, että esim. jonkun uskonnon tai kielen opettajia.
        Tai resurssiopettajia, jotka ovat myös tietyn uskonnon opettajia.
        Eikö tämä tarkoita että kahdella nimikkeellä työskentely samassa työpaikassa on laillista ja mahdollista?

        Veikkaan että se menee käytännössä niin, että jos esim. resurssiopettajille avautuu lisää työtunteja, ne annetaan jollekkin koulumme nykyisistä resurssiopettajista, eikä ruveta kikkailemaan tekemällä musta osa-aikaisen avustajan, osa-aikaisen resurssiopen.
        Ellen sitten ole niiiin hyvissä väleissä rehtorin kanssa, että kaikki on mahdollista.


    • K-K-2014

      Olen koulunkäyntiavustaja-nimikkeellä. Olen tosin ollut myös kouluavustaja-nimikkeellä harjoittelussa, mutta se ei ollutkaan mikään peruskoulu vaan kuvataidekoulu, jossa lapset kävi harrastamassa kuvista, ja siellä työhöni kuului vaikka mitä muuta opetusavustuksen lisäksi. Kaikki mahdollinen käytännöllinen työ. Kouluvastaava olisi ollut kuvaava nimi.
      Yhdessä ala-asteessa tein sekä opetusavustusta että olin myös iltapäiväkerhossa avustajana koulunkäyntiavustaja-nimikkeellä, en siis IP-ohjaaja-nimikkeellä.
      Mulla ei ole pätevyyttä.
      Seuren kautta parempi palkka kuin kaupungilla.
      Palkkani olisi (kaupungilla) 1723 € bruttona jos tekisin kokopäiväistä.

      Liittyipäs taas aiheeseen...

    • puuhpööh

      Vastaanpa nyt sinulle täälläkin: Ei ole mahdollista. Opettaja, joka on luokanopettaja ja aineenopettaja voi esimerkkisi mukaista työtä tehdä, mutta hän on päätoimeltaan luokanopettaja, jolla on lisätunteja omasta opetusaineestaan. Maksussa huomioidaan nämä tunnit, mutta hänellä on virka YHDELLÄ nimikkeellä: luokanopettaja.

      Tietysti vapautuvat tunnit annetaan opettajalle, joka on talossa jo opettajan virkatehtävissä. Miksi ei annettaisi? Millä perusteella ne pitäisi antaa avustajalle?! Hei haloo, nyt vähän herätystä todellisuuteen! Avustaja on avustaja ja pysyköön omalla tontillaan ja opettaja hoitaa opetustoimen. Myös vastuukysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe