Miksi monet musiikkivideot ovat niin rajuja?

einoreino

Joskus ihmetyttää se kun eri artistien ja bändien musiikkivideoita tehdään, niin miksihän niistä tehdään monesti melko rajuja, ja sellaisia joissa on monenlaista pahaa? On rikkomista, väkivaltaa, seksiä ym. Ihan viime aikoina on tehty kotimaistenkin artistien musiikkivideoita, joissa kyseisiä asioita esiintyy. Anna Abreun uudella musiikkivideollakin heilutaan lekan kanssa ja rikotaan televisio, ja toisella musiikkivideolla samainen artisti heiluu melkein alasti peppuaan ja lanteitaan ketkuttaen. Myös Herra Ylppö & Ihmiset -musiikkivideolla hajotetaan totaalisesti vanha Volvo -merkkinen auto, ja jostain luin että Oulussa kuvatussa räppäri Sanan ja Tanja Vähäsarjan yhteisessä musiikkivideossa on ollut myös jotain auton pesäpallomailalla hakkaamista ja vaatteiden ikkunasta viskelyä. Myös paljon muita vastaavanlaisia musiikkivideoita on ollut, jotka ovat puhuttaneet ja jotkut jopa laitettu esityskieltoonkin liian väkivaltaisuuden, rivouden tai muuten asiattomuutensa takia.

Mutta miksihän moisia musiikkivideoita tehdään? Onko kyse ihan myynnin edistämisestä, eli oletetaan että sen artistin tai bändin levyt ja musiikki myyvät sitä paremmin mitä rajumpi musiikkivideo sillä on, ja artistitkin olettavat saavansa mainetta siitä kun heiluvat musiikkivideollaan melkein nakuna, tai hajottavat auton tai muuta irtaimistoa, tai jopa vetävät toista turpaan. Ongelmanahan tässä on se, että kun nuoret ja jopa lapsetkin näitä musiikkivideoita katsovat ja usein samaistuvat näihin, niin tällaisissa rajuissa musiikkivideoissahan tavallaan yllytetään ilkivaltaan ja vahingontekoon, sekä väkivaltaiseen tai seksuaaliseen käyttäytymiseen. Eli kärjistetysti ajatellen joku nuori tai melkein lapsi voisi ajatella, että rikonpa naapurin auton, kun Herra Ylppökin teki niin, tai menenpä huomenna yhtä paljastavissa vaatteissa kouluun, kuin Anna Abreu musiikkivideollaan.

2

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehen mielipide

Vaikka olen tähän asti pitänyt Annaa ihan hyvänä laulajana niin viimeksi tullut video johti siihen että en pidä enää.
      Ensimmäinen lause mikä tuli mieleen oli "pakkohuoraaminen" että pakko nyt vaan on näin tehdä kun kerran muutkin...
      Anna kun ei vaan yksinkertaisesti ole luonnostaan seksikäs.
      Ihan nätti muija mutta se perseen pyöritys sai minut vaan tuntemaan myötähäpeää..olis vaan pysynyt lestissään.

• työn sankari

Ketään ei kiinnosta katsoa videota jossa pukeudutaan ja käyttäydytään kuin pieni talo preerialla sarjassa. Seksi myy ja nopeat liikkeet on näyttäviä....lyödään lekalla televisiota, onpa hurjaa... Kannattaa ruveta kuuntelemaan gospelia jos jännittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22