Rikottu ehjäksi

T0mPs

Olen kaksi vuotta kärsinyt kohta 30 vuotta kestäneessä parisuhteessa: mies ei puhu, ei pussaa, ei halaa, ei rakastele. Oloni on ollut todella hylätty - ensin ajattelin, että kysessä on 50-kriisi, sitten ajattelin masennusta tai muuta sairautta, koetin saada lääkäriin. Yritin puhua ja ymmärtää. Viime kesänä kysyin jo, että pitäisikö sitten erota, mutta mies ei halunnut: yritti vähän aikaa ja ajautui taas samoille tavoille.

Nyt sitten selvisi pitkään kytenyt ja suhteeseen asti edennyt rinnakkaissuhde. Ihan vanhanaikainen käry, mikä on yleensä edessä, kun tarpeeksi pitkään jatketaan.

Mies halusi edelleen jatkaa liittoa ja niin minäkin: laitoin ehdoksi, että suhteen täytyy loppua. Mies suostui. Sanoi, että oli halunnut jatkaa sitä niin pitkään, että se hiipuisi itsestään.

Nyt hän kuitenkin silmin nähden kaipaa tätä salarakastaan: kärsii ja huokailee. En jaksa lohdutella, vaan sanoin, että kun minä sain kärsiä kaksi vuotta, niin nyt on hänen vuoronsa.

Lapsellista, tiedän. Nyt kesken jäänyt suhde ei pääse ollenkaan hiipumaan, ja tunteet vain voimistuvat. Kohta minä olen taas se, joka kärsii.

Onko neuvoja? Onko kukaan selvinnyt onnelliseksi tällaisesta tilanteesta? Laitoin tämän uskottomuuden ja avioeron sijasta avioliitto palstalle, sillä tunnen voimakasta rakkautta miestäni kohtaan ja ensisijainen haaveeni on vanheta hänen kanssaan.

3

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella surullista

      Hankalassa paikassa olet. Melkein jopa luulen, että ainoa keino pelastaa liittosi, on antaa miehen mennä?

      Ei eläinkään pakottamalla syliin jää. Se pitää tapahtua omasta tahdosta. Onko ainoa keino saada mies rakastumaan sinuun uudelleen ottamalla etäisyyttä, antaa lopettaa tuo salasuhde?

    • T0mPs

      Antaisinkin mennä, mutta mies ei pysty lähtemään. Enkä voi pakottaa sihen. Sanoo, että rakastaa minua(kin). Miehelle onnellisin vaihtoehto varmaan olisi, että minä lähtisin, säilyttäisin hyvät välit ja auttaisin vielä lapsetkin hyväksymään tapahtuneen. Toisaalta, eikö riitä, jos menetän rakastamani miehen, pitääkö minun menettää rakastamani kotinikin?

    • Voi onnistua

      Onnellisiakin loppuja näillä ikävillä jutuilla on. Lue kirja Särkynyt sydän, siellä on paljon ohjeita miten onnistuu korjata liitto tuon kauheuden jälkeen. Parisuhdeterapiaakin suositellaan, jos molemmat haluavat jatkaa. Ei kannata antaa anteeksi kuin yhden kerran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe