Kuinka hoidatte itseänne (omasyy) eron jälkeen?

Neuvoton.

Minulla on takana 8vuoden suhde josta käteen jäi yksi, nyt 3vuotias ihana lapsi. Itse mokailemalla pilasin suhteen, siitä en voi syyttää kuin itseäni. Se tässä tuntuukin pahimmalta, kun menetti elämänsä rakkauden ja perheensä omien ajattelemattomien seurausten johdosta. Arki oli jotenkin liian tasapaksua, seksi oli hyvin vähäistä ja riitoja oli paljon. Nämä kaikki olisi kuitenkin pystytty hoitamaan, nyt tiedän sen. Ex:ällä on uusi suhde mukavan oloiseen heppuun (kerran olen tavannut lasta vietäessä), joten olen toisaalta rakastamani ihmisen puolesta onnellinen että löysi (toivottavasti) minua paremman ihmisen rinnalleen jonka kanssa olla onnellinen.

Kuitenkin joka kerta kun lapseni vien takaisin äidin luokse, itken pitkään ja ajattelen jaksanko jatkaa. Mielessä käy ikäviäkin asioita, joita minulla ei kuitenkaan ole rohkeutta itselleni tehdä. Vihaan itseäni! Tämä ihana lapsi on ainoa syy miksi pystyn jatkamaan.

Olen miettinyt terapeutille menemistä, mutta sen aikaansaaminen tuntuu jotenkin kaukaiselta. Masennuslääkitystäkin olen miettinyt, mutta tulin siihen lopputulokseen että en lähde sille linjalle.

Mitä ihminen voi tehdä kun on menettänyt paljon rakkaitaan (Ex:än suku oli minulle myös todella tärkeä) ja tietää että kaikki on vain omaa syytään ja jolle ei voi tehdä enää muutakuin katua ja vihata itseään.

Sen verran vielä selvennän että perheen takaisin saaminen ei ole enää vaihtoehto ja uutta suhdettakin kokeilin, mikä oli virhe.

4

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruskännissä

      VIINAA!! Korkki auki ihan reilusti. Mulla hävis huolet ja murheet näin.

    • niinmonet

      Nyt zoomaa ajatuksesi niin, että terapeutille meno on läheisempää. Mitä siinä pelkäät, itseäsi ja omia ongelmiasiko? Työterveyden tai yksityisten pari- ja psykoterapeuttien kautta löydät avun, tulet paremmaksi ihmiseksi ja paremmaksi isäksi.
      Mitäpä turhaa enää entisiä vingut, ne ongelmat joko olisi pitänyt käsitellä aikanaan tai nyt unohtaa. Se entinen on "sillan alta virrannutta vettä" kuten Norman S. Pealen kirjassa todetaan. Masennus on nyt ystäväsi; ilman tämänhetkistä masennusta, itsesyytöksiä, et pääsisi eteenpäin elämässä. Kasvamaan.

    • Neuvoton.

      Jep, viinaa on koitettu, ei ole mun juttu. Ehkä illalla voi hyvällä tuurilla asiat unohtaa jos juo tarpeeksi, mutta seuraavana päivänä vasta masentaakin! Itselleni tulee muutenkin alkoholista ikävän vainoharhainen olo seuraavaksi päiväksi.

      Toiselle kirjoittajalle. Lyhyttä tekstiä mutta asiaa ja kiitos piristyksestä! :) Tänään on taas parempi päivä, mutta näitä on sekä hyviä että todella huonoja..

    • sinne ja takaisin

      Terapeutti on kyllä suureksi avuksi.
      Ei sieltä saa mitään valmista kaavaa ja ohjetta miten menetellä, mutta apua ja tukea itse avata omia solmujaan ja löytää rakentavampi ratkaisu kuin elämän lopettaminen! Tai se viinapullo.
      Itse voit alkaa siitä, että myönnä koko asia yyja tapahtuneen katkeruus, mutta älä ole katkera kenellekään! Ei itsellesikään. Ihminen tekee virheitä, rankkojakin, mutta paras tapa selviytyä on myöntää ne vaikka miten kirvelisi, itkeä itkunsa. Surua ei pidä painaa pois,se ei katoa. Voi mennä piiloon, voit turruttaa sen, mutta se vaikuttaa kuitenkin koko ajan elämääsi ja päätöksiisi.
      Sitten, kun olet rehellisesti myöntänyt itsellesi tappiosi, ala miettiä miten tästä eteenpäin? Mitä voin tehdä ja mitä opin tästä?
      Mieti mitä hyviä asioita sinulla on; ainakin lapsi. Elämä. Ja se kalllisarvoinen ja ainutkertainen ja sitä voi muokata parhaansa mukaan niillä asioilla jotka sinulla on ja jotka ovat eteenpäin vieviä!
      Siis "nouse ylös, nosta housus ja niistä nenäs. Ja ei kun eteenpäin!"
      Pahinta kai tuossa on se tappionsa ja mokansa möntäminen. Juueia myöten. Mutta ennen et voiottaa siitä kaikkea hyötyä ja oppia ulos, ennenkuin olet sen käsitellyt! Ja siinä auttaa valtavasti terapeutti! Yksinkin pärjää, mutta vaatii eri tavalla voimia ja sitkeyttä yksin jaksaa. Olet vielä nuori, elämällä on vaikka mitä annettavaa kun rohkenet heittäytyä!
      Masennus- tai muihin lääkkeisiin en tässä tapauksessa turvautuisi.
      Onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe