Parisuhteiden kaava

väsynyt11

En ymmärrä, onko vika minussa vai missä. Parisuhteeni noudattavat aina samaa kaavaa, ensin molemmat ovat ihastumisesta hulluina. Kummatkin haluavat jatkuvasti nähdä ja molemmilla on kiire aivan kuin maailmanloppu olisi tulossa. Mies alkaa vaatimalla vaatimaan muuttoa saman katon alle ja joka kerta sorrun muuttamaan liian aikaisin yhteen ja sitten kaikki loppuu. Mies katoaa henkisesti ja yhteys loppuu siihen. Joka ainoa kerta kun tämä tapahtuu yritän ja yritän saada yhteyden takaisin, olen surun murtamana, koska tunteeni ovat miestä kohtaan suuria. Tarjoan miehelle kaiken mitä vain on mahdollista antaa ja miestä ei kiinnosta. Kuuntelen päivät pitkät haukkumista, lyttäämistä ja "vitsejä" jotka on halventavat, katselen viikottaista alkoholin käyttöä, toisinaan runsaampaa toisinaan vähäisempää. Alkoholin vaikutuksenalaisena miehet yleensä käyttäytyvät entistä törkeämmin, olenpa jopa turpaanikin saanut.

Lopulta luovutan, heitän henkisen lusikan nurkkaan ja alan taas käsittää, että toista en saa muutettua. Pikkuhiljaa alan kuolettaa tunteeni ja lopulta toinen on minulle vain ihminen joka asuu samassa asunnossa kanssani. Sitten ihan kuin vahingossa ihastun, ihastumisen kohde saattaa olla ihan kuka tahansa, sen tunnustan, että tuo ihastuminen on vain henkinen pakoreikäni, koska vaikka olenkin tunteeni kuollettanut, olen ihminen joka tarvitsee sitä läheisyyttä ja sitä rakkauden tunnetta.

Siinä vaiheessa miehet heräävät, siinä vaiheessa se rakkaus, lämpö ja henkinen paikallaolo yhtäkkiä löytyvät. Siinä vaiheessa kun itse olen totaalisesti luovuttanut kaikki muuttuu täysin. Olenkin miehelle kaikki kaikessa ja mies sanoo tekevänsä kaikkensa, jotta voisimme palata entiseen. Mutta minä, minä olen jo luovuttanut, olen kuollettanut tunteeni toiseen ja ainoa ajatukseni on päästä pois.

Sitten minä lähden, koska en pysty enää. Se että toinen on löytänyt sen minkä itse olen haudannut alkaa ahdistamaan niin järjettömästi, että en enää pysty olemaan saman katon alla. Sen jälkeen olen hetken sinkkuna, kunnes löydän taas jonkun jonka kanssa sama toistuu. Joka kerta päätän, että nyt otan hitaasti, joka kerta päätän, että sama ei enää toistu ja joka kerta kaikki menee samalla lailla. Hiukan yksityiskohdiltaan eroten.

En halua jatkaa tätä, en halua joka kerta kuollettaa tunteitani, pelkään ylipäätään rakastua, koska joka ainut kerta se sattuu niin saakelin paljon. Tällä hetkellä minulla on parisuhteessani menossa se vaihe, että olen jo kuollettanut ne tunteeni, olen ihastunut ja mieheni on löytänyt omansa. Sen tiedän ja käsitän, että tuon ihastuksen kanssa en tule koskaan parisuhdetta edes yrittämään, sillä tiedän varsin hyvin mistä ihastus johtuu. Haluaisin saada omat tunteeni miestäni kohtaan takaisin, mutta kaikki ne sanat, kaikki ne halventavat nimittelyt ja raivoamiset ne ovat syöpyneet mieleeni ja pitävät tunteeni poissa. En tiedä enää mitä tehdä, koska tämä toistuu joka kerta. Olen nuori ja lapseton. Varsinaisesti minulla ei ole mitään syytä yrittää, muuta kun se, että en vain jaksa tätä kaavaa.

23

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+8

      itse valitset tuollaisia miehiä, itse en käytä alkoholia mutta en myös pääse suhteeseen koskaan.
      kumma juttu miten naiset valittaa näistä renttumiehistä mutta eivät kuitenkaan ikinä valitse niitä ujonpuoleisia rauhallisia kunnollisia miehiä jotka olisivat hyvää parisuhdemateriaalia.

      • väsynyt11

        Aina se alkoholin käyttö ei näy vasta kun siinä vaiheessa kun on liian myöhäistä. Kaipa sitä sitten vahingossa aina valitsee samanlaisen miehen vaikka kuinka yrittää löytää jotain muuta. Nykyinen mieheni oli olevinaan se kunnollinen ja ujo mies, se joka käy töissä, jolla on perheellisiä kavereita ja joka ottaa olutta vain harvoin. Aluksihan se harvoin olikin, sitten alkoivat tulemaan työpaineet, stressi ja muut ja hupsista keikkaa se alkoholi alkoikin maistumaan. Itse kun en osaa asettaa miehelleni ns. rajoja alkoholin käyttöön tai mihinkään muuhunkaan, olen hiljainen hyväksyjä, joka tuskin koskaan suuttuu mistään. En ole vain koskaan oppinut nalkuttamaan tai käskemään, joten kaipa minussa sitten se suurin vika on.


      • väsynyt11
        väsynyt11 kirjoitti:

        Aina se alkoholin käyttö ei näy vasta kun siinä vaiheessa kun on liian myöhäistä. Kaipa sitä sitten vahingossa aina valitsee samanlaisen miehen vaikka kuinka yrittää löytää jotain muuta. Nykyinen mieheni oli olevinaan se kunnollinen ja ujo mies, se joka käy töissä, jolla on perheellisiä kavereita ja joka ottaa olutta vain harvoin. Aluksihan se harvoin olikin, sitten alkoivat tulemaan työpaineet, stressi ja muut ja hupsista keikkaa se alkoholi alkoikin maistumaan. Itse kun en osaa asettaa miehelleni ns. rajoja alkoholin käyttöön tai mihinkään muuhunkaan, olen hiljainen hyväksyjä, joka tuskin koskaan suuttuu mistään. En ole vain koskaan oppinut nalkuttamaan tai käskemään, joten kaipa minussa sitten se suurin vika on.

        Niin ja tähän vielä sen, että tajuan, että omaan ns. uhrin piirteitä, joka todennäköisesti onkin syynä siihen minkälaisia miehiä valitsen. Mutta kyse onkin siitä, että miten sen muka pystyn lopettamaan, miten opin tunnistamaan ne oikeasti hyvät miehet, ei ne jotka esittävät vaan ne jotka oikeasti ovat hyviä ja potentiaalisia miehiä. Vai enkö itse sitten kiinnosta näitä hyviä miehiä, joten ne karttavat minua?


      • Hyviä miehiä
        väsynyt11 kirjoitti:

        Niin ja tähän vielä sen, että tajuan, että omaan ns. uhrin piirteitä, joka todennäköisesti onkin syynä siihen minkälaisia miehiä valitsen. Mutta kyse onkin siitä, että miten sen muka pystyn lopettamaan, miten opin tunnistamaan ne oikeasti hyvät miehet, ei ne jotka esittävät vaan ne jotka oikeasti ovat hyviä ja potentiaalisia miehiä. Vai enkö itse sitten kiinnosta näitä hyviä miehiä, joten ne karttavat minua?

        Ei ole olemassakaan. Tai toki, suhteen alussa. Miehet vain kyllästyvät, tuossako tuo sama nainen taas on.

        Olin kymmenen vuotta saman miehen kanssa. Sitten hän valittaen sanoi; "minulle ei ole kymmeneen vuoteen tapahtunut mitään!" Siis koko elämä minun kanssani ei ollut yhtään mitään. Siinä näkee miten miehet ajattelee.


      • ensin testattava
        väsynyt11 kirjoitti:

        Aina se alkoholin käyttö ei näy vasta kun siinä vaiheessa kun on liian myöhäistä. Kaipa sitä sitten vahingossa aina valitsee samanlaisen miehen vaikka kuinka yrittää löytää jotain muuta. Nykyinen mieheni oli olevinaan se kunnollinen ja ujo mies, se joka käy töissä, jolla on perheellisiä kavereita ja joka ottaa olutta vain harvoin. Aluksihan se harvoin olikin, sitten alkoivat tulemaan työpaineet, stressi ja muut ja hupsista keikkaa se alkoholi alkoikin maistumaan. Itse kun en osaa asettaa miehelleni ns. rajoja alkoholin käyttöön tai mihinkään muuhunkaan, olen hiljainen hyväksyjä, joka tuskin koskaan suuttuu mistään. En ole vain koskaan oppinut nalkuttamaan tai käskemään, joten kaipa minussa sitten se suurin vika on.

        Pitää odottaa ja järjestää useita tilaisuuksia, joissa näkee kumppanin ( mahd tulevan puolison) alkoholinkäytön ja muun käytöksen. Itse testaisin monta monta asiaa, ennen kuin alan vakituiseen suhteeseen. Alkoholin käyttö, käytös alkoholin alaisena, käytös ylipäätään muita ihmisiä kohtaan, ilmeneekö jossain tilanteessa liikaa agressiota/suuttumista, siisteys ( hyvin tärkeä) siisteyden näkee kun käy miehen kodissa, miten huolehtii pukeutumisestaan, elämänarvot ( laaja ja merkittävä asia), empaattisuus, eläinrakkaus, onko rasistinen,onko liian ulkonäkökeskeinen( arvostelee ihmisiä ulkonäön perusteella), voiko sitoutua yhdessö sovittuihin päätöksiin... jne...


      • kiltti mies.

        Ei tälläisia kunnon miehiä kukaan halua. Renttutentut on aina suosittuja ja niitä naiset haluaa.


      • kiltti mies.
        väsynyt11 kirjoitti:

        Niin ja tähän vielä sen, että tajuan, että omaan ns. uhrin piirteitä, joka todennäköisesti onkin syynä siihen minkälaisia miehiä valitsen. Mutta kyse onkin siitä, että miten sen muka pystyn lopettamaan, miten opin tunnistamaan ne oikeasti hyvät miehet, ei ne jotka esittävät vaan ne jotka oikeasti ovat hyviä ja potentiaalisia miehiä. Vai enkö itse sitten kiinnosta näitä hyviä miehiä, joten ne karttavat minua?

        Et ole uhri. Et vain osaa avata suutasi etkä erota kun näet että mies on juoppo. Se on luonteen heikkoutta. itse en saa koskaan parisuhdetta kun en ole mikään jännämies joka juo joka viikko useita päiviä. Naiset nyt vaan sattuvat olemaan sellaisia että niille kelpaa juoppo mies. Sellaset on tylsiä miehiä jotka juo harvoin ja jotka osaa juoda kohtuudella ja tylsiä miehiä naiset ei halua.


      • kiltti mies.
        ensin testattava kirjoitti:

        Pitää odottaa ja järjestää useita tilaisuuksia, joissa näkee kumppanin ( mahd tulevan puolison) alkoholinkäytön ja muun käytöksen. Itse testaisin monta monta asiaa, ennen kuin alan vakituiseen suhteeseen. Alkoholin käyttö, käytös alkoholin alaisena, käytös ylipäätään muita ihmisiä kohtaan, ilmeneekö jossain tilanteessa liikaa agressiota/suuttumista, siisteys ( hyvin tärkeä) siisteyden näkee kun käy miehen kodissa, miten huolehtii pukeutumisestaan, elämänarvot ( laaja ja merkittävä asia), empaattisuus, eläinrakkaus, onko rasistinen,onko liian ulkonäkökeskeinen( arvostelee ihmisiä ulkonäön perusteella), voiko sitoutua yhdessö sovittuihin päätöksiin... jne...

        Minua et vois testata koska ei ole kavereita, ei läheisiäkään hirveesti, en käy baareissa, en juttele juurikaan ihmisten kanssa ja varsinkaan en ryypiskele ihmisten kanssa osaksi sen takia että useimmat eivät osaa käyttäytyä alkoholin kanssa vaan haastavat riitaa pienistäkin asioista ja alkavat sitten väkisin tappelemaan. En halua olla sellaisten kanssa tekemisissä enkä koskaan mene ryyppyporukoihin enkä ota kaveriksi sellaisia jotka juovat usein alkoholia. Jos juon niin juon kotona ja yksin tai joskus veljeni luona.


      • en_onnistunut_minäkä
        väsynyt11 kirjoitti:

        Niin ja tähän vielä sen, että tajuan, että omaan ns. uhrin piirteitä, joka todennäköisesti onkin syynä siihen minkälaisia miehiä valitsen. Mutta kyse onkin siitä, että miten sen muka pystyn lopettamaan, miten opin tunnistamaan ne oikeasti hyvät miehet, ei ne jotka esittävät vaan ne jotka oikeasti ovat hyviä ja potentiaalisia miehiä. Vai enkö itse sitten kiinnosta näitä hyviä miehiä, joten ne karttavat minua?

        "Miten opin tunnistamaan ne oikeasti hyvät miehet?" Siinäpä sinulle loppuelämän askaretta. Toivottavasti opit, voit aloittaa vaikkapa läheisriippuvuutta ja rakkautta käsittelevillä hyvillä oppailla (Melody Beattien klassikosta Tommy Hellstenin kautta positiivisen ajattelun oppaisiin). Itse olen kohta isoäiti-ikäinen, ja nyt kun olisi kykyä tuohon ihmisten arviointiin, alkaakin parisuhdepelit olla pelattu loppuun : (


    • mieti itse

      Kaksi vaihtoehtoa, joko valitset vääriä miehiä tai teet heistä sellaisia.

      • Kolmas vaihtoehto

        Kaikki miehet on vääriä.


      • mieti itse
        Kolmas vaihtoehto kirjoitti:

        Kaikki miehet on vääriä.

        Eivät ole


    • läskimaha.

      Olet heti tossun alla koska mies on niin komea että teet niin kuin se haluaa. Olet miehille vain patja ja miehet haluaa vain paneskella sinua. Naiset ei tiedä rakkaudesta paljon mitään ja eivät tutustu kunnolla miehiin ja sitten käy niin kuin sinulle käy. Se johtuu siitä että naiset valitsee miehen ulkonäön perusteella eikä naiset jaksa tutustua luonteeseen yhtään vaan menevät sokkona miehen mukana. Naiset ei ikinä opi eivätkä muuta tapojaan koska ulkonäkö on se jonka naiset näkee ekana ja sen mukaan naiset elää.

      • läskimaha.

        "Kuuntelen päivät pitkät haukkumista, lyttäämistä ja "vitsejä" jotka on halventavat, katselen viikottaista alkoholin käyttöä, toisinaan runsaampaa toisinaan vähäisempää. Alkoholin vaikutuksenalaisena miehet yleensä käyttäytyvät entistä törkeämmin, olenpa jopa turpaanikin saanut."

        Niimpä niin. Luoneella ei ole väliä kun naiset valitsee miehen naaman perusteella.


    • näin meillä.

      Sä annat miesten sairastuttaa sut.
      Pahinta on tuo mitä sanot "kuollettaa tunteet"..
      Annat sen miehen sanella, mitä itse tunnet.
      Pitäisi erottaa rakkaus toisen tekemisistä, esim jos mä rakastan jotain miestä niin rakastan, eikä mun "tunteet kuolle" vaikka se tekisi mitä.
      Mutta se on eriasia taas, jäänkö katselemaan ryyppäämistä, muutanko yhteen, annanko elämäni pois, lähdenkö mukaan toisen sairauteen ja tunnevammoihin.

      Tuo siinä on ongelma monesti naisilla, että eivät ole omaehtoisia edes omissa tunteissaan, vaan nekin riippuu siitä MIEHESTÄ.
      Siksi sä varmaan oot taipuvainen ihastumaan, sulle vois sopia myös kaukoihastus koska sulle on turvallisinta luottaa TUNTEMATTOMAAN mieheen, joka siis on se mies kehen olet ihastunut ennenkuin edes tunnet.miehen tilallahan voisi silloin olla poikabändin julistekin tai suosikki-lehden keskiaukeama. Sitten alat miehen käytöksen perusteella ensin kuolettamaan tuntees, että voisit jättää sen rentun käytöksensäperusteella, enemmän kuin rakastaa sitä renttua jonka kanssa lopulta päädyt olemaan oikeasti, ja toimia sitten hänen KÄYTÖKSEN mukaan eli jos herra perseilee, niin mutta hyväjumala erilleen. Sulla on silti oikeus rakastaa ketä haluat, sitä ei voi päättää edes rakkauden kohde.
      Syy miksi sua sattuu varmaan niin paljon, on jos sä luulet että rakastaminen on kiellettyä silloin jos toinen tekee sua kohtaan väärin.
      Sama kuvio johtaa siihen liian aikaiseen yhteen muuttamiseen, koska luulet että tunteet pitää olla yhteydessä tekoihin: Ylläri: Se että rakastaa, ei tarvitse tarkoittaa muuta, kuin että rakastaa ja katsellaan. Sä varmaan osittain myös vauhditat prosessia että jätkästä tulee renttu..
      jos pitäisit sitä kauemmin ulkoruokinnassa, se voisi kohdella sua paremmin, ja paljon pitempään. Saisit rakastaa sitä miestä itseään, eikä tarvisi sekoittaa siihen arkea ja jokapäiväisiä huolia.

      • näin meillä.

        ja tämä muuten perustuu ihan omaan kokemukseen, joten ei tarvitse ottaa edes haukkumisena. Nykyään olen saman rentun kanssa kolmatta vuotta, ja renttu on se joka paransi ne tapansa, enkä minä kuollettanut tunteita. Miehet on kaikki samanlaisia, varsinkin rentut, mutta olennaista on antaako nainen kohdella itseään huonosti, Kyllähän melkein ihmisestäkin tulee huono jos sille ei pistä yhtään vastaan vaan lähtee heti virran mukana.


    • treteyertg

      Kerros vielä pari seikkaa lisää: ensinnäkin, minkä ikäinen olet? Toisekseen, montako kuvailemasi kaltaista parisuhdetta sinulla on ollut?

      • Väsynyt11

        25 ikää on tähän mennessä tullut, kuten sanoin nuori olen. Parisuhteita on ollut tähän mennessä 4, mikään ei ole kestänyt kolmea vuotta. En jää näihin suhteisiin kuitenkaan märehtimään iäsyyksiin asti vaan lähden yleensä pois siinä vaiheessa kun huomaan, että en jaksa enää yrittää. Ensimmäiset parisuhteeni taisin luoda ulkonäön perusteella se myönnettäköön, olin silloin nuori ja ehkäpä se silloin merkitsi enemmän. Nykyisin en enää edes ihastu ulkonäköön, enemmän siihen saako mies minut nauramaan ja miten paljon yhteistä meillä on. Sekään nyt ei vaan näytä riittävän.


      • Väsynyt11

        25 ikää on tähän mennessä tullut, kuten sanoin nuori olen. Parisuhteita on ollut tähän mennessä 4, mikään ei ole kestänyt kolmea vuotta. En jää näihin suhteisiin kuitenkaan märehtimään iäsyyksiin asti vaan lähden yleensä pois siinä vaiheessa kun huomaan, että en jaksa enää yrittää. Ensimmäiset parisuhteeni taisin luoda ulkonäön perusteella se myönnettäköön, olin silloin nuori ja ehkäpä se silloin merkitsi enemmän. Nykyisin en enää edes ihastu ulkonäköön, enemmän siihen saako mies minut nauramaan ja miten paljon yhteistä meillä on. Sekään nyt ei vaan näytä riittävän.


      • 3+18
        Väsynyt11 kirjoitti:

        25 ikää on tähän mennessä tullut, kuten sanoin nuori olen. Parisuhteita on ollut tähän mennessä 4, mikään ei ole kestänyt kolmea vuotta. En jää näihin suhteisiin kuitenkaan märehtimään iäsyyksiin asti vaan lähden yleensä pois siinä vaiheessa kun huomaan, että en jaksa enää yrittää. Ensimmäiset parisuhteeni taisin luoda ulkonäön perusteella se myönnettäköön, olin silloin nuori ja ehkäpä se silloin merkitsi enemmän. Nykyisin en enää edes ihastu ulkonäköön, enemmän siihen saako mies minut nauramaan ja miten paljon yhteistä meillä on. Sekään nyt ei vaan näytä riittävän.

        Perinteellinen kaava siis, ensin valitaan huonoja miehiä ja sitten myöhemmin kun naisen parasta ennen päiväys on jo umpeutunut niin valitaan lopulta se kunnollinen mies. Käy sääliksi tällaisen kohtalon miehiä.


      • Olipa rumasti
        3+18 kirjoitti:

        Perinteellinen kaava siis, ensin valitaan huonoja miehiä ja sitten myöhemmin kun naisen parasta ennen päiväys on jo umpeutunut niin valitaan lopulta se kunnollinen mies. Käy sääliksi tällaisen kohtalon miehiä.

        Vai että perinteinen kaava! Tottakai jokainen haluaisi sen elämänsä ainoan rakkauden heti kuin mahdollista. Nuorena sitä vain ei tiedä elämästä vielä kaikkea, huteja voi tulla, ja voi niitä tulla vanhempanakin.

        Miehet kun on sellaista sorttia, että ne yleensä näyttelee parempaa, mitä on. Tiedän tämän kokemuksesta, laajasta sellaisesta, olen jo keski-ikäinen. Naiset eivät yleensä näyttele mitään. Ei tarvitse!

        Eikä naisilla ole parasta ennen päiväystä. Tai jos on, niin on sellainen miehilläkin.


      • Tsup
        Olipa rumasti kirjoitti:

        Vai että perinteinen kaava! Tottakai jokainen haluaisi sen elämänsä ainoan rakkauden heti kuin mahdollista. Nuorena sitä vain ei tiedä elämästä vielä kaikkea, huteja voi tulla, ja voi niitä tulla vanhempanakin.

        Miehet kun on sellaista sorttia, että ne yleensä näyttelee parempaa, mitä on. Tiedän tämän kokemuksesta, laajasta sellaisesta, olen jo keski-ikäinen. Naiset eivät yleensä näyttele mitään. Ei tarvitse!

        Eikä naisilla ole parasta ennen päiväystä. Tai jos on, niin on sellainen miehilläkin.

        "Naiset eivät yleensä näyttele mitään. Ei tarvitse!"

        No nyt tuli sinulta melkoisen subjektiivinen näkemys aiheesta! Uskon kyllä sen, että varsinkin seuranhakuilmoitulsissa miehet antavat valheellisen huvan itsestään, mutta naiset vasta mestareita ovatkin esittämään jotakin muuta kuin todella ovat.

        Eiköhän meissä molemmissa sukupuolissa ole petllisia tapauksia melko tasapuolisesti.


      • asdfasdfasdf asdfasx
        Väsynyt11 kirjoitti:

        25 ikää on tähän mennessä tullut, kuten sanoin nuori olen. Parisuhteita on ollut tähän mennessä 4, mikään ei ole kestänyt kolmea vuotta. En jää näihin suhteisiin kuitenkaan märehtimään iäsyyksiin asti vaan lähden yleensä pois siinä vaiheessa kun huomaan, että en jaksa enää yrittää. Ensimmäiset parisuhteeni taisin luoda ulkonäön perusteella se myönnettäköön, olin silloin nuori ja ehkäpä se silloin merkitsi enemmän. Nykyisin en enää edes ihastu ulkonäköön, enemmän siihen saako mies minut nauramaan ja miten paljon yhteistä meillä on. Sekään nyt ei vaan näytä riittävän.

        Ensin siis ihastuit ulkonäköön? No ei siis ihme jos ne miehet olivat luonteeltaan huonoja miehiä. Ulkonäkö kun ei hyvää luonnetta todellakaan takaa.

        Ja sitten ihastuit siihen saako mies sinut nauramaan tai paljonko yhteistä teillä on? No ei siis ihme jos edelleen löysit huonoja miehiä. Esim. kyky saada sinut nauramaan ei todellakaan muuten hyvää luonnetta takaa.

        Olet siis tähän asti suosinut niitä perinteisiä "komeita naistennaurattajia".
        Tarvitseeko siis ihmetellä miksi ne muut luonteenpiirteet eivät sitten olekaan kovin mukavia.

        Ei minulla sinulle kyllä mitään neuvoa tuohon ole. Jos sanoisin että yritä seuraavalla kerralla valita vaikka se joku luonteeltaan mukava ja kiltti mies, tms. niin pieleenhän sekin menisi, koska sitten sinä et luultavasti koskaan tuntisi mitään miestä kohtaan.
        Komeat naistennaurattajat ihastuttavat, tylsät rumemmat ja kiltit miehet eivät. Jostain sieltä välimaastosta voit löytää sellaisen miehen joka sinut silti hieman sytyttää, mutta joka ei ole kuitenkaan ihan täysi kusipää.

        Tai sitten voit vaan luovuttaa ja elää yksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2859
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      403
      2752
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      78
      1924
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      70
      1893
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1803
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1794
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1738
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1542
    Aihe