Keneltä kysyisit?

kilauta kaverille

Oletetaan, että joudut onnettomuuteen jossa loukkaannut pahasti. Menetät lähes täysin muistisi. Et tiedä mitään mitä olet oppinut maailmasta tässä elämässä. Et tiedä, et osaa edes arvata, onko jumala olemassa.

Olet myös loukkaantunut niin vakavasti, että lääkäri on varma että sinulla on muutama päivä elinaikaa jäljellä.

On olemassa kuitenkin yksi hoitokeino, joka vaatii eräiden uusien tekniikoiden käyttöä käyttöä. Tuo hoito saattaa pelastaa sinun hengen. Lääkäri haluaa kuitenkin kysyä suostumuksesi sillä jotkut uskonnolliset elämänkatsomukset eivät hyväksy hoidon käyttöä.

Sinä olet ymmälläsi sillä et muista vakaumuksestasi, uskostasi tai uskonnottomuudestasi mitään. Sinulla on kuitenkin vain muutama päivä aikaa päättää, haluatko tuota hoitoa kokeiltavan sinuun.

Lääkäri antaa sinulle kolme käyntikorttia. Yksi on sairaalan papin käyntikortti. Toisessa on puhelinnumero kokeneelle, viisaalle ylilääkärille. Kolmas kortti kuuluu maailman arvostetuimmalle tiedemiehelle joka on tutkinut maailmankaikkeuden ja elämän syntyä tieteen näkökulmasta koko uransa ja on juuri voittanut nobel-palkinnon.

Sinulla on vain yksi puhelu. Kenelle soitat? Miksi?

15

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >Sinulla on vain yksi puhelu. Kenelle soitat? Miksi?

Vapaassa yhteiskunnassa saan toki soittaa niin monta puhelua kuin haluan kunhan henki vain pihisee, joten voin soittaa vaikka kaikille.

Vai tarkoitatko että koska minulla ei ole rahaa, minun annetaan soittaa vain yksi puhelu?

Kukas sen hoidon sitten maksaa, jos muutaman sentin puheluistakin pihdataan?

No, enivei, tuskin tuossa tilanteessa kukaan alkaisi miettiä, onko kenties kuulunut johonkin denialistilahkoon vai ei. Hoitava lääkärikin osaisi yleissivistyksellään kertoa, että kuulumattomuus on paljon todennäköisempää kuin kuuluminen.

En siis soittaisi yhtäkään puhelua.

• ilkiön pojanpoika

En kysy yhdeltäkään vaan teen päätökseni itse.

• kilauta kaverille

No hiton viisastelijat.... mikä se päätöksenne sitten olisi?

Pysykää kysymyksen raameissa edes suunnilleen. Sovitaan vaikka että se puhelimen litiumakku räjähtää ekan puhelun jälkeen ja koska olette keskellä afrikkaa, ei siellä ole enempää puhelimia. Tai jotain.

Mieti ja vastaa.

• ilkiön pojanpoika

Pysyn kysymyksen raameissa: en soita kenellekään, koska teen päätöksen itse. Selkisikö?

• Etkö ymmärtänyt selvää vastausta?

Opettele tekemään järkevä kysymys.

Jos olisi pakko soittaa jollekulle, se kai olisi ylilääkäri; en vain ymmärrä miksi hänelle tai yleensä kenellekään pitäsi helistellä selvässä asiassa.

Hienointa tietysti olisi, jos vastoin todennäköisyyksiä olisin kuulunut johonkin pöhköön änkyrälahkoon ja nyt sen unohtaminen pelastaisi henkeni. :)

• LGM

Olennaista olisi varmastikin tietää, mikä se parannuskeino on. Miksi lääkäri pimittäisi tietoa hoidosta?
      Ja toisaalta jos olen unohtanut kaiken oppimani, niin en tietäisi edes mikä pappi tai nobelisti on. Soittaisin siis lääkärille, koska sen soiton takana on hengissäpysyminen ja muusta en tietäisi yhtään mitään. Jumala on kuitenkin armollinen, ja ohjaisi tekemään oikean päätöksen tuon soiton jälkeen.

• tuli vaan mieleen

Kenelle muuten itse soittaisit?

• BlackNemo

Who you gonna call? GHOSTBUSTERS! XD Sori ei voinut mitään, oli pakko XD

• Minä kysyisin sinulta.

• Dr.Riki

Jos lääkäri on todella viisas niin hän tuntee potilaan oikeudet ja osaa kertoa turvallisimman mahdollisen hoitokeinon joten soittaisin hänelle.
      Ja pyytäisin päästä maailman moderneimpaan sairaalaan jossa käytetään aivan kaikkein viimeisimpiä ja turvallisimpia hoitokeinoja.
      Maailman paras kaikkein vaativimpia leikkauksia tekevistä sairaaloista toipumismäärissä ja kuolleisuusluvuissa suhteessa asiakkaisiin on listattu. Ja se sairaala on tämä: http://www.englewoodhospital.com/ms_bloodless_home.asp

Avaajalle en soittaisi sillä hän kaivelle tällä utopiaongelmalla vain riitaa.

• Aika yllättäen jyrtsi on saanut jehovasairaalan maailman parhaaksi. Lähdettä väitteelle ei tietenkään löydy. Nytkään. Eikö edes jehovien omilta sivustoilta löytyisi?

• LGM

Taidat olla niitä ihmisiä, jotka saadessaan kolme toivomusta toivoisivat heti miljoona-biljoona toivomusta lisää.

• Kummallista, perinjuurin kummallista.

Vaikka lääketiede on huimasti kehittynyt Hippokrateen ajoista niin silti kuolleisuus on 100%.

jaa jos sitten jehovasairaalassa on alitettu tuo luku.

• Baaj

Sinähän "Riki" voisit kertoa, mitä tapahtuisi tuolle esimerkin kaverille jos hän olisi tietämättään JT ja ottaisi vastaan hoitoon kuuluvan verensiirron. Huonosti varmaan kävisi ja valtakunnansaliin tulisi porttari, eikö niin.

• ootko tolkussasi

En muistaisi miten puhelinta käytetään ja kielikin olisi unohtunut, joten miksi oletat soittavani mihinkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4271
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1484
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1390
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      316
      1262
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      65
      1246
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      46
      1157
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1150
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      905
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      864
    Aihe