Thaimaalainen tyyli

Talostamme hävisi osa sähköistä.Valot jäi palamaan vain ruokailu huoneeseen keittiöön ja kylpyhuoneeseen.
Olen Sähkömies,joten mittailemaan aloin.Oli 70-80 v joka puolella pistorasioissa ja valoissakin.jotka toimivat.
Sitten katkaisin virrat pääsulakkeelta ja mittasin tulevan sähkön sekin oli 70v ja risat.
Menin uklotolpalle,missä mittarikin on.Ja se olikin miltei irti johtojen varassa enää.
Vaimoltani kyselin tarvitseeko sähkölaitosta apuun.Ei tarvinnut.Naapurin mies rikkoi sinetin ja avattiin mittarin alapuolinen kytkentä kotelo.Siellä se vika oli johdin löysässä miltei irti.
Korjattiin ja kiinnitettiin mittari paremmin tolppaan.

Sen täästä opin,että Thaimaalaiset on omatoimisia,ei uus avuttomia kuten Euroopassa ollaan.
Ja huomasin,että uudet elektronisella sytytyslaitteella varustetut putket palaa vajaallakin jännitteellä.
Ehkä viikon päästä nähtiin sähkölaitoksen miehiä.kävivät sinetöimässä mittärin ja siinä kaikki.EEivät ihmetelleet yhtään.Se on maan tapa täällä.

9

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rr563

Eipä paljon kiinnosta ja yllätä Thaimaan tavat.

• ip68

Voi hellanlettas että olet fiksu. Että osasit ihan itse korjata viankin.
      Noilla referensseillä olet ensi pressanvaaleissa vahvoilla, jos nyt jostain syystä haluaisit sieltä onnelasta tulla Suomeen.

• ip 68

Ei mun juttu ip 68

• mahasarakham1

En todellakaan ole tulossa Suomeen täältä.
      Tänne muuttaa koko ajan ihmisiä Euroopasta,jotka haluaa Eurooppalaiseen tapaan tehdyt sähkötyöt.
      Joten ei työttömyys uhkaa kuten Suomen rakennus alalla tällä hetkellä.
      Olen ollut täällä jo vuosia.Käyn toki Suomessa kesäisin Juhannuksen alla tulen ja täkäisi yleensä elokuussa.
      Suomen ihanuudesta saa jo siinäkin ajassa ihan riittämiin.

• rr563

Pysy vain siellä ihanassa Thaimaassa.Emme kaipaa sinun virityksiä täällä Suomessa.

• lkdsjögdfg-cvjde

mahasarakham,
      sen enempää osamiseesi/muuhun elämääsi puuttumatta voin onnitella valinnastasi. suomen talvet on parempi kiertää kaukaa jos siihen ei ole pakottavaa tarvetta.

itsekin olen ajatellut siirtyä lämpimämpään ilmastoon työntekoon heti kun lapset ovat kasvaneet maailmalle. energia-ala, samoin kuin lääkärin homma, on nykyään yleismaailmallisia ansiolähteitä.

ja bonuksenahan voi tarvittessa päivittää tuon nykyiselläään varsin kiuikkuisen rouvan vähän sävyisämpään versioon...

• profitwasmade

find a thair gril
      actually is a boi
      makeup with ladiboi
      ???
      profit

• ei sähkäri

Aloittaja on ollut umpihumalassa tai muuten "pihalla". Aivan tolkuttomasti kirjoitusvirheitä.

• O.M.A. Toiminen

Maassa maan tavalla. Populaa on niin paljon, ettei haittaa, vaikka aina välillä joku kuolee sähköiskuun vajavaisten määräysten vuoksi...

Uus avuttomuus iskee, kun joku on ketarat oikosenaan saatuaan tällin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2353
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1879
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1861
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1286
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    Aihe