Rakastan itseäni aikuisten oikeasti

Rakastan itseäni

Rakastan itseäni ihan oikeasti. En tiedä, mikä itsetuntoni olisi asteikolla 1-10, mutta siitä olen varma, että se on parempi kuin yhdelläkään narsistilla.

Narsistit eivät rakasta ketään, eivät itseäänkään. He eivät pysty siihen. Narsisteilla on äärimmäisen huono itsetunto. He pitävät yllä keinotekoista ja liioiteltua kuvaa itsestään menestyjinä, hyvännäköisinä, varakkaina, älykkäinä tai mitä tahansa. Toisaalta surkeuskin on heille ylpeilynaihe. Huomiota revitään mistä tahansa, koska se itsetunto puuttuu heiltä.

Ilman jatkuvaa ihailua tai muuta huomiota he kuihtuvat ja nääntyvät. He eivät koe olevansa mitään siinäkään tapauksessa, että he oikeasti, jos olisivat terveitä itsetunnoltaan, voisivat oikeasti olla... jotakin muuta kuin ovat, jotakin parempaa.

Itsetunto on niin äärimmäisen tärkeä ihmiselle.

12

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitähä

"He eivät koe olevansa mitään siinäkään tapauksessa, että he oikeasti, jos olisivat terveitä itsetunnoltaan, voisivat oikeasti olla... jotakin muuta kuin ovat, jotakin parempaa" :D Just. Pidä tuo. Sulle on annettu hieno kyky selittää asiat ymmärrettävästi.

• Esim. narsisti-psyk.

Esim. narsisti-psykopaattini. Niihin aikoihin, kun aloin ymmärtämään jotakin narsismista, aloin toistamaan hänelle selkeästi asioita, joissa koin, että hän on oikeasti hyvä... Ehkä hän otti siitä jotakin, ehkä ei, en tiedä.

Mutta se, mitä narsisteista tiedetään, niin tiedetään juurikin se itsetunnon täydellinen/ lähes täydellinen? puuttuminen.

Tuota tarkoitin. Eli narsistin itsetunto ei kohene, vaikka häntä kehuttaisiin oikeasti asioista, joissa hän itse voisi hyvin ymmärtää, että kehut ovat aitoja eivätkä mielistelyä.

• niinjooou

Mutta eivätkö kaikki kehut ole lähtökohtaisesti mielistelyä?
      Mistä voit olla varma, että henkilön itsetunto on sairaaloisen alhainen tai se yleensäkään tarvitsisi kohentamista? Eikö tämä ole puhtaasti sinun päätöksesi, että joku tuntemasi henkilö sairastaa narsismia ja psykopatiaa ja hänen itsetuntonsa on myös huono vaikkei hän sitä itse huomaisikaan?

Ja viimeiseksi, uskotko tämän kyvyn nähdä toinen ihminen diagnoseineen ja puutteineen olevan vain sinulla, vai voisitko kuvitella, että on ihmisiä jotka voivat nähdä/lukea myös sinut psykofyysisena kokonaisuutena täydellisesti, esim. kulloisenkin itsetunnon määräsi. Vai onko tämä kyky annettu vain sinulle?

Koetko, että sinulla on myös muita kykyjä, kuten mm. kommunikoida kuolleiden kanssa, ohjailla säätä...?

• Tuo kirjoitus on

Tuo kirjoitus on niin moukkamainen ja alamittainen, että ei todellakaan ole vastaamisen väärtti. Tuontyyppisillä kirjoittajilla ei ole mahdollisuutta ainakaan minun kanssani keskustella. Älyä tarvitsisi olla edes siteeksi, että olisi edes mahdollisuus vastata. Tuon kyhäelmän perusteella, niinjooou. en pysty vastaamaan sinulle, vaikka haluaisin...

• niinjoou
        Tuo kirjoitus on kirjoitti:

Tuo kirjoitus on niin moukkamainen ja alamittainen, että ei todellakaan ole vastaamisen väärtti. Tuontyyppisillä kirjoittajilla ei ole mahdollisuutta ainakaan minun kanssani keskustella. Älyä tarvitsisi olla edes siteeksi, että olisi edes mahdollisuus vastata. Tuon kyhäelmän perusteella, niinjooou. en pysty vastaamaan sinulle, vaikka haluaisin...

Ei ole vastaamisen väärti, kun et pysty käymään älyllistä keskustelua. Oksentelet ainoastaan tunnekuohuja. Tunnustan, että provosoin viimeisellä kysymykselläni. Mitäs jos oikeasti erittelisit kysymykseni ja vastaisit niihin, menemättä tunnekuohujen valtaan. Ihan ajatuksen kanssa, myöskin haastamalla omat mielipiteesi ja minä mielelläni tunnustan jos koen, että, olet oikeassa ja minä väärässä?

• Erittelin ne samant.
        niinjoou kirjoitti:

Ei ole vastaamisen väärti, kun et pysty käymään älyllistä keskustelua. Oksentelet ainoastaan tunnekuohuja. Tunnustan, että provosoin viimeisellä kysymykselläni. Mitäs jos oikeasti erittelisit kysymykseni ja vastaisit niihin, menemättä tunnekuohujen valtaan. Ihan ajatuksen kanssa, myöskin haastamalla omat mielipiteesi ja minä mielelläni tunnustan jos koen, että, olet oikeassa ja minä väärässä?

"kun et pysty käymään älyllistä keskustelua. "
        "Oksentelet ainoastaan tunnekuohuja."
        "provosoin viimeisellä kysymykselläni. "

Erittelin ne samantien, kun luin ja minulla on kyllä vastaukset. P**kiaisten kanssa keskustelua en vain harrasta. Jospa yrittäisit opetella pitämään solvauksen mölyt mahassasi, niin voisit saada vastauksia jopa minulta.

"Mutta eivätkö kaikki kehut ole lähtökohtaisesti mielistelyä?"
        Eivät tietenkään.

"Mistä voit olla varma, että henkilön itsetunto on sairaaloisen alhainen "
        Koska tunnen henkilön ja olen kuunnellut häntä huomattavan paljon.

"tai se yleensäkään tarvitsisi kohentamista? "
        Hänen käyttäytymisensä on itsetuhoista ja siitä saavat myös toiset osansa, kuten mm. minä.

"Eikö tämä ole puhtaasti sinun päätöksesi, että "
        Ei, minä en ole asiaa päättänyt.

"uskotko tämän kyvyn nähdä toinen ihminen diagnoseineen ja puutteineen olevan vain sinulla, "
        En tietenkään usko.

"/lukea myös sinut psykofyysisena kokonaisuutena täydellisesti, esim. kulloisenkin itsetunnon määräsi. "
        Tavallaan, suurinpiirtein, muttei tietenkään täydellisesti. Olen huomattavasti psykopaattia mutkikkaampi yhtälö, kuten ns. terveet yleensäkin. Psykopaatti toistaa samaa jutskaansa...

• hahahhahahahaaaaaa
        Erittelin ne samant. kirjoitti:

"kun et pysty käymään älyllistä keskustelua. "
        "Oksentelet ainoastaan tunnekuohuja."
        "provosoin viimeisellä kysymykselläni. "

Erittelin ne samantien, kun luin ja minulla on kyllä vastaukset. P**kiaisten kanssa keskustelua en vain harrasta. Jospa yrittäisit opetella pitämään solvauksen mölyt mahassasi, niin voisit saada vastauksia jopa minulta.

"Mutta eivätkö kaikki kehut ole lähtökohtaisesti mielistelyä?"
        Eivät tietenkään.

"Mistä voit olla varma, että henkilön itsetunto on sairaaloisen alhainen "
        Koska tunnen henkilön ja olen kuunnellut häntä huomattavan paljon.

"tai se yleensäkään tarvitsisi kohentamista? "
        Hänen käyttäytymisensä on itsetuhoista ja siitä saavat myös toiset osansa, kuten mm. minä.

"Eikö tämä ole puhtaasti sinun päätöksesi, että "
        Ei, minä en ole asiaa päättänyt.

"uskotko tämän kyvyn nähdä toinen ihminen diagnoseineen ja puutteineen olevan vain sinulla, "
        En tietenkään usko.

"/lukea myös sinut psykofyysisena kokonaisuutena täydellisesti, esim. kulloisenkin itsetunnon määräsi. "
        Tavallaan, suurinpiirtein, muttei tietenkään täydellisesti. Olen huomattavasti psykopaattia mutkikkaampi yhtälö, kuten ns. terveet yleensäkin. Psykopaatti toistaa samaa jutskaansa...

Olipa maailman surkeimpia vastauksia. Olisi ihana nähdä sinut silmästä silmään ja istuttaa alas. Minulla olisi niin kivaa.

• Entä kysymykset?
        hahahhahahahaaaaaa kirjoitti:

Olipa maailman surkeimpia vastauksia. Olisi ihana nähdä sinut silmästä silmään ja istuttaa alas. Minulla olisi niin kivaa.

"Olipa maailman surkeimpia vastauksia."
        Entä kysymykset?

"Olisi ihana nähdä sinut silmästä silmään ja istuttaa alas. Minulla olisi niin kivaa. "
        Noo jos olet mies niin varmaan... niin niillä yleensä on. Kyllä minusta on pidetty, että kiitos vain ; ).

• Koska lähdit ihan

"Koetko, että sinulla on myös muita kykyjä, kuten mm. kommunikoida kuolleiden kanssa, ohjailla säätä...? "

Koska lähdit ihan mukavan alkukommentointisi ja kysymyksesi jälkeen tälle linjalle, mietin, vastaanko ollenkaan... Kannattaa pysyä siedettävällä tasolla ystävällisyydessä, jos aikoo saada vastauksia.

Lopustasi saa sen käsityksen, että aihe ei sinua kiinnosta, ainoastaan tyhjänpäiväinen v**tuilu.

• mirrov

ihan keskenäs vaan,muista huomioida muitakin normaalisti,ettet seurustele pelkän peilikuvasi kanssa keskenäsi

• Ei dissaajia kiitos

Ihmeellistä onkin miksi tuollaiset v**ttuilusta sairaalloista tyydytystä saavat ilkeilijät aina tulevat pilaamaan toisten keskusteluja ja dissaamaan niitä? Ja mitähän kertoo sekin että oikein tulevat puolustamaan narsisteja?

Tosi elämässä ne narsistien ja kiusaajien puolustajat ovat itsekin juuri heitä tai heidän hovejaan tai jotain nuoleskelijoitaan kuitenkin koska menevät aina puolustuskannalle kun puhutaan narsisteista, kiusaajista, ym pahantekijöistä.

Näillä puolustajilla ei myöskään ole minkäänlaista kykyä asettua toisen asemaan vaan haluavat entisestäänkin potkia maassa makaavia. Se on jo niin monessa eri tapauksessa päästy todistamaan.

• Niin aloittaja puhui itsetunnosta ja kertoi tietävänsä että narsisteilla se on huono ja sitten kohta itsetunto aihe heivattiinkin sivuun ja alettiin kiistellä kuka mitäkin tietää ja itsetuntoasia vaikeana aiheena unohdettiin...

Noh jos minäkin kuitenkin jotain tähänkin aiheeseen ikäänkuin keskustelun pohjaksi jos ja kun itsetunto aiheena kiinnostaa...

Hyvän itsetunnon tunnusmerkkejä ovat:

tunne, että on hyvä monissa asioissa
        luottamus itseen
        itsensä arvostaminen
        omien ominaisuuksiensa perustavaa arvostamista
        oman elämän kokemista ainutkertaisena ja tärkeänä
        kyky arvostaa muita
        sosiaalinen joustavuus ja sopeutuvuus
        itsenäisyys oman elämän hallinnassa
        riippumattomuus toisten mielipiteistä
        kyky sietää epäonnistumisia ja pettymyksiä.

http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunne_itsesi/itsetunto

Ihminen, jolla on huono itsetunto, ei pysty

myöntämään erehtyneensä
        kysymään neuvoa
        näyttämään epävarmuuttaan
        olemaan avoin muille
        olemaan heikko ja haavoittuva
        pyytämään anteeksi
        antamaan tunnustusta muille
        olemaan ulkoisesti muuta kuin tiukka ja täydellinen
        antamaan tilaa lapselle meissä: huumorille, naurulle ja leikille

http://www.suhdesoppa.fi/itsetuntemus/huonon-itsetunnon-merkit/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      59
      778
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      763
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      636
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      212
      565
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      513
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      51
      508
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      473
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      470
    Aihe