Aina jauhetaan siitä että motarille tulevan pitää väistää ja sovittaa vauhtinsa sopivaksi, totta. Muta kai nyt prkl motarilla ajavillakin on velvollisuus toimia niin että liittymästä tulevalla on EDELLYTYKSIÄ edes toimia niin kuin odotetaan.
Syistä miksi liittymästä tulevalla on haasteita joskus:
Motarilla ajetaan liian lähellä edellä olevaa.
Ajetaan ylinopeutta.
Motarilla ajava alkaa muuttamaan nopeuttaan liittymästä tulevan kohdalla.
Tässä syitä joita liittymästä tulevan pitää huomioida vielä niiden perusasioiden lisäksi eli väistämisvelvollisuus ja sopiva nopeus. Eihän se nyt noin voi mennä.
Laki ei siis kerro kaikkea mutta kertoo sen että liikenteessä ei saa aiheuttaa haittaa muille eikä varsinkaan vaaraa, sitä kun miettii niin voi ehkä kukin
tarvittaessa pohtia sitä omaa ajotapaansa myös.
Miksi tämä asia on niin tapetilla, niinpä.
On vielä muitakin tekijöitä mutta ei nyt kaikkea kerrota.
Jos lopputulos on se että liittymästä tulevan pitää pysähtyä kiihdytyskaistalle niin kyllä siinä yleensä pitää olla kaksi osapuolta eikä niin että liittymästä
tuleva on yksin.
Asia erikseen sitten hyvin poikkeavat tapaukset, ei puhuta niistä tässä.
Jos on ongelmia liikenteessä niin ihan vinkkinä,
opetelkaa ajamaan liikenteessä! Niin minäkin teen.
Moottoritiellä ajavallakin on velvollisuutensa
39
433
Vastaukset
- Faktaa_Sinulle
"Motarilla ajetaan liian lähellä edellä olevaa"
Tällä tavalla mahdollisen peräänajon/ketjukolarin aiheuttamat voimat pystytään minimoimaan koska autot ovat jo valmiiksi lähellä toisiaan.
- Demonstraatio 1: Ajat 100km/h ja edessäsi ajaa joku 97km/h. Törmäät edellä ajavan perään.
- Demonstraatio 2: Ajat 100km/h ja kauempana edessäsi joku pysähtyy äkillisesti. Törmäät jarruttelijaan sadan kilomterin tuntinopeudella.
Kumpi törmäys aiheuttaa pahempaa jälkeä?
"Ajetaan ylinopeutta."
Suomessa nopeudet ovat alimitoitettuja. Nykyään autot ovat parempia/turvallisempia kuin ennen ja tämän palstan perusteella Suomi on myös täynnä huippukuskeja. On siis ymmärrettävää, että kukaan ei halua noudattaa rajoituksia.
"Motarilla ajava alkaa muuttamaan nopeuttaan liittymästä tulevan kohdalla"
Reaktio on luonnollinen. Vieressä oleva ihminen koetaan usein uhkaksi joten hänestä on "päästävä eroon" tavalla tai toisella.- hohhoijaa..
" Demonstraatio 2: Ajat 100km/h ja kauempana edessäsi joku pysähtyy äkillisesti. Törmäät jarruttelijaan sadan kilomterin tuntinopeudella."
Niin,, jarruttaminen moottoritiellä on kiellettyä. Oikeassa olet jälleen veli hopea.
"Tällä tavalla mahdollisen peräänajon/ketjukolarin aiheuttamat voimat pystytään minimoimaan koska autot ovat jo valmiiksi lähellä toisiaan"
Tämäkin neronleimaus on ollut monesti aikaisemminkin täällä. - Puupäälle faktaa!
Pitämällä TARPEEKSI PITKÄÄ TURVAVÄLIÄ ET TÖRMÄÄ EDELLÄAJAVAAN LAINKAAN!!Kummassa tilanteessa vauriot on pienemmät, siinä että törmäät kovaa tai edes hiljaa vai siinä tilanteessa ettet törmää lainkaan?????? Kumman tilanteen haluat itsellesi? A) Joku hakkaa päätäsi seinään hiljaa/kovin tai B) kukaan ei hakkaa lainkaan??? No kirjoituksesi oli taas typerä provo. Ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä!!!
- 4+8
Hyvä provo, aina napsahtaa.
- Että näin
autoilija kirjoitti:
Ainakin vasemmalla ajo pitäisi olla kiellettyä, jos on takana heitä jotka ajavat kovempaa
Sinulta unohtui: "...siniset vilkut ja räikeä ääninen äänimerkki päällä..."
Sinun ajoneuvossasi ei tällaisia taida olla? - j.iskarit
autoilija kirjoitti:
On velvollisuus kyllä. Jos ajat vasenta ja joku haluaa mennä lujempaa siirry oikealle
Laissa tuollaista ei ole. Velvollisuus ajaa ensisijaisesti oikeaa kaistaa ei liity takaatulijaan. Tarpeettoman hitaasti ajaminen on kielletty.
- Myös autoilija
j.iskarit kirjoitti:
Laissa tuollaista ei ole. Velvollisuus ajaa ensisijaisesti oikeaa kaistaa ei liity takaatulijaan. Tarpeettoman hitaasti ajaminen on kielletty.
Oikea kaista on hitaampia varten ja vasen nopeampia, jos olet vasemmalla ja toinen lähestyy siinua siirry silloin oikealle kaistalle
- uijokla
Myös autoilija kirjoitti:
Oikea kaista on hitaampia varten ja vasen nopeampia, jos olet vasemmalla ja toinen lähestyy siinua siirry silloin oikealle kaistalle
Ei, vaan moottoritiellä tulee ajaa oikeanpuoleisella kaistalla. Vasenta kaistaa käytetään ohittamiseen, jonka lopuksi tulee palata takaisin oikealle. Takaa tulevat eivät aiheuta mitään väistämisvelvollisuuden kaltaistakaan.
uijokla kirjoitti:
Ei, vaan moottoritiellä tulee ajaa oikeanpuoleisella kaistalla. Vasenta kaistaa käytetään ohittamiseen, jonka lopuksi tulee palata takaisin oikealle. Takaa tulevat eivät aiheuta mitään väistämisvelvollisuuden kaltaistakaan.
Mutta voivat kyllä palata takaisin oikealle jos joku haluaa mennä ohi ei tarvitse ohittajan jäädä tunti kausiksi perään odottamaan, että tämä edellä oleva suvaitsisi palata oikealla EI EI vaan pitää heti mennä oikealle jos joku ilmestyy taustapeiliin. NÄIN AINAKIN MINÄ TOIMIN muut ei näytä tajuavan
- j.iskarit
Myös autoilija kirjoitti:
Oikea kaista on hitaampia varten ja vasen nopeampia, jos olet vasemmalla ja toinen lähestyy siinua siirry silloin oikealle kaistalle
En valitettavasti voi luvata siirtyväni oikealle. Siirtyminen edellyttää että siellä on tarpeeksi tilaa. Minulle tämä ei tarkoita vain sitä, että auto mahtuu oikealle, vaan kaistanvaihdon jälkeen on oltava riittävä turvaväli eteen ja taakse. Edellisestä seuraa että väistän oikealle yleensä silloin, kun sinne siirtyisin joka tapauksessa, vaikkei takana olisi ketään.
Toki on myös tilanteita, joissa en olisi vaihtanut kaistaa oikealle, jos takana ei olisi ollut ketään, koska seuraava ohitettava on lähellä. Teen niin siksi, ettei kukaan voi sanoa, etten noudattanut sääntöä ajaa ensisijaisesti oikealla. Vaikka se todennäköisesti johtaakin siihen, että jään pussiin oikealle kaistalle. j.iskarit kirjoitti:
En valitettavasti voi luvata siirtyväni oikealle. Siirtyminen edellyttää että siellä on tarpeeksi tilaa. Minulle tämä ei tarkoita vain sitä, että auto mahtuu oikealle, vaan kaistanvaihdon jälkeen on oltava riittävä turvaväli eteen ja taakse. Edellisestä seuraa että väistän oikealle yleensä silloin, kun sinne siirtyisin joka tapauksessa, vaikkei takana olisi ketään.
Toki on myös tilanteita, joissa en olisi vaihtanut kaistaa oikealle, jos takana ei olisi ollut ketään, koska seuraava ohitettava on lähellä. Teen niin siksi, ettei kukaan voi sanoa, etten noudattanut sääntöä ajaa ensisijaisesti oikealla. Vaikka se todennäköisesti johtaakin siihen, että jään pussiin oikealle kaistalle.Toki paluu oikealle kaistallekin pitää sujua turvallisesti eikä aiheuttaa kolaria. Yleensä kun laittaa vilkun oikealle järjestyy tilaa
- j.iskarit
autoilija kirjoitti:
Toki paluu oikealle kaistallekin pitää sujua turvallisesti eikä aiheuttaa kolaria. Yleensä kun laittaa vilkun oikealle järjestyy tilaa
Ei vilkulla taida saada montaa metriä lisätilaa, jos auto muutenkin mahtuisi vaihtamaan kaistan. Mutta kun ajatellaan moottoritienopeuksia, niin jos haluaa edes sekunnin turvavälin, se on 120 km/h nopeudessa 33,333... metriä suuntaansa.
- sinä väistät.
5 § (29.4.1994/328)
Ajoneuvon saa ajaa moottoritielle vain tien alkamiskohdasta tai liittymistieltä ja moottoritieltä pois vain tien päättymiskohdasta tai käyttäen ajosuunnassa opastusmerkein osoitettua erkanemistietä.
Jos kiihdytyskaista puuttuu, on moottoritielle aikovan kuljettajan väistettävä moottoritietä kulkevia ajoneuvoja. Kiihdytyskaistalta moottoritielle aikovan on varmistauduttava siitä, että siirtyminen voi tapahtua vaaratta ja muita tarpeettomasti estämättä- Lukekaa teksti
Kiinnittäisin huomiota lakitekstin kohtaan "ja muita tarpeettomasti estämättä". Siis TARPETTOMASTI, eli pieni häiriö moottoritiellä ajaville on lainkin mukaan sallittu.
- uijokla
Lukekaa teksti kirjoitti:
Kiinnittäisin huomiota lakitekstin kohtaan "ja muita tarpeettomasti estämättä". Siis TARPETTOMASTI, eli pieni häiriö moottoritiellä ajaville on lainkin mukaan sallittu.
Häiriö ei ole sallittu, jos sen tapahtuminen voidaan estää. Esimerkiksi ajoneuvoyhdistelmällä ei välttämättä ole muuta mahdollisuutta, normaalilla henkilöautolla on.
- Milloin mitenkin
uijokla kirjoitti:
Häiriö ei ole sallittu, jos sen tapahtuminen voidaan estää. Esimerkiksi ajoneuvoyhdistelmällä ei välttämättä ole muuta mahdollisuutta, normaalilla henkilöautolla on.
Milloin on milloin ei. Saa siinä yrittää henkilöautollakin liittymiskaistalta moottoritielle, jos moottoritiellä kulkijat pitävät jatkuvasti edelläajavaan 10 metrin rakoa.
- hmmmmm
"Syistä miksi liittymästä tulevalla on haasteita joskus:
Motarilla ajetaan liian lähellä edellä olevaa.
Ajetaan ylinopeutta.
Motarilla ajava alkaa muuttamaan nopeuttaan liittymästä tulevan kohdalla."
Noista asioista voin olla samaa mieltä, mutta toki kiihdytyskaistalta tulijan tulee vaikka pysäyttää autonsa kiihdytyskaistan päähän jos moottoritie on niin pahoin ruuhkautunut, ettei sinne voi turvallisesti liittyä. Sitä se väistövelvollisuus tarkoittaa.
Ylinopeudet ja nopeuden muuttaminen liittyjän vastaavaksi tosiaan aiheuttaa hankaluutta moottoritielle liittymiseen.- 2345t23ewq
Ei ruuhkautumisella ole mitään tekemistä sen kanssa että
ajetaan liian lähellä. Jos ruuhkajono etenee 10km/h niin totta kai se
väliä edellä olevaan voi olla aika lyhyt mutta ei nyt niin lyhyt että väleihin ei mahdu enää liittymästä tulemaan.,
Pitäkää liittymien kohdalla edes reilua välimatkaa edellä olevaan,
muistat varmaan itsekkin tämän sitten kun tulet liittymästä ja
pääset vaihtamaan kaistaa reilumpaan väliin.
Kaikki ajoneuvot ei edes saavutra sellaista nopeutta koskaan mitä motareilla ajetaan ja jotkut ajoneuvot taas ei kerkiä kiihdyttää tarpeeksi vauhtia.
Eikä joillakin ja monillakaan ajoneuvoillavoi moneen kertaan hidastaa ja kiihdytellä uudestaan vauhtia. 2345t23ewq kirjoitti:
Ei ruuhkautumisella ole mitään tekemistä sen kanssa että
ajetaan liian lähellä. Jos ruuhkajono etenee 10km/h niin totta kai se
väliä edellä olevaan voi olla aika lyhyt mutta ei nyt niin lyhyt että väleihin ei mahdu enää liittymästä tulemaan.,
Pitäkää liittymien kohdalla edes reilua välimatkaa edellä olevaan,
muistat varmaan itsekkin tämän sitten kun tulet liittymästä ja
pääset vaihtamaan kaistaa reilumpaan väliin.
Kaikki ajoneuvot ei edes saavutra sellaista nopeutta koskaan mitä motareilla ajetaan ja jotkut ajoneuvot taas ei kerkiä kiihdyttää tarpeeksi vauhtia.
Eikä joillakin ja monillakaan ajoneuvoillavoi moneen kertaan hidastaa ja kiihdytellä uudestaan vauhtia.>Ei ruuhkautumisella ole mitään tekemistä sen kanssa että
> ajetaan liian lähellä. Jos ruuhkajono etenee 10km/h niin totta
> kai se väliä edellä olevaan voi olla aika lyhyt mutta ei nyt niin
> lyhyt että väleihin ei mahdu enää liittymästä tulemaan.,
Tuota... 10 km/h = 2,7 m/s. Jos turvaväli on vähänkin naftimpi (alle parin sekunnin luokkaa), niin tuohon väliin ei enää mahdu autoa, ellei joku tee tilaa. Useimmiten tekee tietysti, kun vilkkua käyttää.
Tuossa tilanteessa tärkeintä liittyjältä onkin valita se väli johon hän haluaa, vilkulla ilmoittaa aikeensa ja siirtyä siihen kun tilaa tulee. Jos ei tule, niin sitten eteenpäin tai taaksepäin seuraava väli (itse otan yleensä sen edessäpäin olevan). Tuossa tilanteessa tietysti pysähtyminenkään (kiihdytyskaistan lopussa) ei ole ongelma, jos muuten ei mukaan pääse.- hmmmmm
2345t23ewq kirjoitti:
Ei ruuhkautumisella ole mitään tekemistä sen kanssa että
ajetaan liian lähellä. Jos ruuhkajono etenee 10km/h niin totta kai se
väliä edellä olevaan voi olla aika lyhyt mutta ei nyt niin lyhyt että väleihin ei mahdu enää liittymästä tulemaan.,
Pitäkää liittymien kohdalla edes reilua välimatkaa edellä olevaan,
muistat varmaan itsekkin tämän sitten kun tulet liittymästä ja
pääset vaihtamaan kaistaa reilumpaan väliin.
Kaikki ajoneuvot ei edes saavutra sellaista nopeutta koskaan mitä motareilla ajetaan ja jotkut ajoneuvot taas ei kerkiä kiihdyttää tarpeeksi vauhtia.
Eikä joillakin ja monillakaan ajoneuvoillavoi moneen kertaan hidastaa ja kiihdytellä uudestaan vauhtia.Mistä näitä valopäitä löytyy. Siis moottoritiekö ei voi olla ruuhkautunut. Kyllä se siinä tilanteessa on, jos sinne ei voi turvallisesti liittyä.
- näin se menee
"""" Jos lopputulos on se että liittymästä tulevan pitää pysähtyä kiihdytyskaistalle niin kyllä siinä yleensä pitää olla kaksi osapuolta eikä niin että liittymästä
tuleva on yksin. """"
Oikealla tavalla liittyminen ei voi johtaa kiihdytyskaistalle pysähtymiseen. Siinä täytyy liittyjän sössiä motarille tuleminen, useimmiten niin ettei kiihdytetä kaistalla riittävästi, vaan yritetään liittyä 60-80kmh nopeudella. Tämä on yleistä naiskuljettajille, varsinkin 50-70 vuotiaiden joukossa.
"""" mutta toki kiihdytyskaistalta tulijan tulee vaikka pysäyttää autonsa kiihdytyskaistan päähän jos moottoritie on niin pahoin ruuhkautunut, ettei sinne voi turvallisesti liittyä. Sitä se väistövelvollisuus tarkoittaa. """"""
Ei näin, vaarallisinta on pysähtyä paikalleen kiihdytyskaistan päähän, ja sitten lähteä 120kmh vauhdilla menevien autojen eteen, vauhdin ollessa aluksi 10-30kmh, ja takaa tulevat ajavat 120kmh.
Moottoritielle liitytään kiihdyttämällä 100-120kmh nopeuteen, ja sitten mennään sopivimpaan rakoon autojen väliin, koko ajan kiihdyttäen samaksi nopeudeksi kun motarilla ajavatkin.
Vaikka oikealla kaistalla olisikin yhtenäinen jono, ei siltikään pysähdytä kiihdytyskaistalle.- hmmmmmmm
"Ei näin, vaarallisinta on pysähtyä paikalleen kiihdytyskaistan päähän, ja sitten lähteä 120kmh vauhdilla menevien autojen eteen, vauhdin ollessa aluksi 10-30kmh, ja takaa tulevat ajavat 120kmh.
Moottoritielle liitytään kiihdyttämällä 100-120kmh nopeuteen, ja sitten mennään sopivimpaan rakoon autojen väliin, koko ajan kiihdyttäen samaksi nopeudeksi kun motarilla ajavatkin.
Vaikka oikealla kaistalla olisikin yhtenäinen jono, ei siltikään pysähdytä kiihdytyskaistalle. "
Kerro minulle valopää miten liityt ruuhkautuneelle moottoritielle, jossa ei ole sopivaa rakoa? Kiihdytätkö jonkun kylkeen kiilaten? Noin siinä mahdollisesti käy, jos noudattaa sinun ohjeitasi tai siis moottoritiellä ajava ennakoi vaaran ja väistää vasemmalle kaistalle, jos se siis edes on vapaa. Hei haloo. Eihän noissa sun ohjeissa ole järjenhäivää.
Vauhilla kylkeen, niinkö? Väistövelvollisuus nimenomaan tarkoittaa sitä, että se auto pitää jopa pysäyttää kiihdytyskaistan päähän, jos tielle ei pääse. Ja joo siellä sitä sitten katsotaan ohi menevää liikennettä ja ihmetellään, kun väistövelvollisia ollaan. Ja jopa tollasessa poikkeustilanteessa pääsee motarille lopulta, mutta ei luonnollisesti muun liikenteen eteen töydäten. Edelleen mitä se väistövelvollisuus sit mielestäsi poikkeustilanteessa tarkoittaa?
- 3+1
Osalle ajoneuvoille on pakko liittyä 60-80km/h vauhdilla moottoritielle tai muuten koko SUOMI pysähtyy.
"Oikealla tavalla liittyminen ei voi johtaa kiihdytyskaistalle pysähtymiseen. Siinä täytyy liittyjän sössiä motarille tuleminen, useimmiten niin ettei kiihdytetä kaistalla riittävästi, vaan yritetään liittyä 60-80kmh nopeudella." - minäminäminä.....
TÄSSÄ MAASSA EI KENELLÄKÄÄN OLE ENÄÄ MITÄÄN VELVOLLISUUKSIA. ON VAIN OIKEUKSIA!!!!!!!!!!!
MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - mini ja
Kirpispiraattilasit. Vaadin aina latua ja haen sitä pyörimällä takapuskurissa. Tulen sentinpäähän äheltää. Mini huutaa ja männäntapit laulaa, mutta latua,saatana.. Sossusmaksaa sakot!
Ja ainahan pyrin oikealta ohi..- Siiv Ari
Penis.
- vain on
Siiv Ari kirjoitti:
Penis.
Nysä!
- :-)
vain on kirjoitti:
Nysä!
no ilmankos sua kiukuttaa. ei se mitään, meitä muita se naurattaa :D
- Korvatuppleo
Siiv Ari kirjoitti:
Penis.
Muuten ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity asiaan millään tavalla.
- kuis on
Jos nyt motarille tulee rampilta vaikkapa rekka, ei sillä voi eikä saa olla samaa vauhtia kuin henkilöautoilla. Missäs vaiheessa voi ajatella, ettei henkilöauto vasemmalle kaistalle vaihtaessaan väistäkään rekkaa vaan siirtyy ohittamaan sitä? Tyhjä (oikeanpuoleinen) kaista välissä niin kyseessä on väistöliike. Jos rekka vaan lykkää itsensä rampilta motarin oikealle kaistalle eteen, niin voikin laillisesti sen ohittaa, jos ehtii ennen sen takapuskuria. On laki kumma, kun sitä vasenta ei saa käyttää kuin hurjastelijat.
- 3w4rtffrffrfd
Aina puhutaan kiihdyttämisestä, välillä pitää myös hiljentääkin motarille liityttäessä.
Huomaat että motarilla sattuu juuri joku tulemaan kohta kohdalle niin
tässä on hyvänä neuvona se että himmaa vähän vauhtia ja liity motarille
sen auton taakse. Silloin ei tarvitse kokeilla kiihdyttää kilpaa.- dfrffrfftr4w3
Mutta kun sitä seuraavaa moottoritietä ajavaa idioottia ryhtyy korpeamaan aikomuksesi ja hän ajaa raon tahallaan kiihdyttämällä kiinni. Sitten saatkin himmata!
- weasdrty
dfrffrfftr4w3 kirjoitti:
Mutta kun sitä seuraavaa moottoritietä ajavaa idioottia ryhtyy korpeamaan aikomuksesi ja hän ajaa raon tahallaan kiihdyttämällä kiinni. Sitten saatkin himmata!
Käykö sinulle usein noin?
- savipää ja volvo
Niin on, pitäisi ymmärtää yksi hyvä ohje:
Älä aiheuta haittaa liikenteessä, eikä varsinkaan vaaraa.
Jos toinen ei osaa, mokaa niin onko se OIKEUS "kostaa", kouluttaa
toista liikenteessä ja näyttää esimerkiksi että kellä on etuajo-oikeus ja
kellä väistämisvelvollisuus.
Kesämökkitie, umpitie joka vie vain kesäasunnollesi:
Ei siellä kesämökkitiellä ehkä tarvii ajovaloja, ei vilkkua käyttää edes räpsimiseen, voi ajella vähän väärässäkin reunassa tietä, oikoa pitkin ojan pohjia oikein kunnolla kerrankin, ainiin teettehän te sitä muutenkin. - Oikeassa olet
Aika usein näkee että ylinopeutta ajavat hankaloittavat liittymistä.
- P e n t t i
Aina annetaan tilaa kohteliaasti moottoritielle liittyjille. EI ongelmaa kjun on hiemankin pelisilmää ja itsesuojeluvaistoa.
Ja sitten muistetaan se tärkeä sääntö, että nopeammille annetaan AINA tietä siirtymällä oikealle, VIIMEISTÄÄN silloin kun taustapeilissä alkaa olla täytettä.
Ymmärrä, että olet japsillasi ikävä verenpaineen nostaja, jos eksyt vasemmalle kaistalle tulppaamaan. Ja muistakaa, että, varsinkin kun saksalainen Premium ilmestyy taaksenne, niin sitten siirrytään IHAN SUOSIOLLA ja VIKKELÄSTI sinne oikealle.
Kiitos Aasia. - talvella kiilattu
Kirosana... jos motarilla on yksi tasaista nopeutta menevä auto ja sen edessä ja takana 100 metriä vapaata, niin pitääkö sivutieltä kiihdytyskaistalta tulla kylkeen (kiilata) niin, että motarilla ajavan on pakko väistää???
No, jos puhuu kännykkään, niin on tietenkin silloin sallittua olla seuraamatta muuta liikennettä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185533MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192866- 152839
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6142110Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1421935Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421365Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077