Mikä olisi hyvä vaihtoehto viimeiseksi kitaraksi?

VaikeaValinta

Tulisi lähinnä rock ja country henkiseen jammaukseen. Pari halpaa peruskitaraa on ollut useampia, mutta nyt tarvitsisi viimeisen kitaran hieman enemmän harrastaneelle. Hintaraja olisi max 2000e, mielummin kuitenkin vähemmän.

4

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika....

No ihan ekaksi on todettava, että justiinsa nyt on käytettyjen markkinoilla ostajan markkinat. Jos sulla on pari tonnia taskussa, niin muusikoiden netin torilta saa vaikka minkälaista customshopherkkua tuolla parilla tonnilla.

Jos uutta ajattelit, niin melkein sanoisin että Fender Baja ja lopuilla rahoilla kaljaa. Oikeastaan mitään muuta ei kitaristi tarvitse eikä Bajasta enää tele parane ja teleä countrimpi ei kitara enää voi olla ja bajalla rokkikin taittuu neliasentoisen mikkikytkimen ansiosta. Jos taas haluat vähän kalliimman kitaran (Bajaa parempia ne tietenkään ei ole vaan ainoastaan kalliimpia), niin musafasulla olen nähnyt Yamaha SA2000 kitaran johonkin 1600 tietämille ja se on luultavasti aika pitkälle parasta ES:ää jota on suomessa tarjolla. Jos haluaa ameriikan rautaa niin Rickenbackeria olen nähnyt myös uutena alle kahteen tonniin.

Sitten voi tietenkin ostaa jotain perinteisempää, mutta siihen ei tarvitse vinkkejä kysellä.

• örri

Mun vaihtoehtoni viimeiseksi kitaraksi on se, josta et malta luopua. Mulla on muutamia soittimia, mutta yhtä en antaisi pois. Ollaan sen kanssa soitettu monet treenit ja keikat, ihan akustisesti. Sähkiksiin ei samaa tunnesidettä ole syntynyt.

• 19+5

Oma ehdotukseni on niinkin mielikuvitukseton, kuin Fender Stratocaster. Ja kun viimeistä kitaraa on hankimassa, jättäisin vähäksi aikaa kaljat ostamatta, ja säästyneillä rahoilla yrittäisin venyttää budjettia mieluummin ylöspäin. Lisäksi käyttäisin aikaa sen oikean yksilön löytämiseen.

• VaikeeValinta

Tuli sitten lopulta ostettua tuollainen Fender American Standard Strat olympic white värisenä ja vaahterakaulalla. Kolme kertaa kävin liikkeessä hiplaamassa ja lopulta pakko oli hakea se kotiin kun tuntui niin omalta. Nyt ei malttaisi olla soittamatta... Ei ehkä jännin mahdollinen vaihtoehto, mutta sellainen rehti ajaton työkalu joka tekee just sitä mitä sen käskee tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1728
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1648
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1144
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1097
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe