Nainen kiusaa enemmän?

pohdiskelija

Onkohan mitään tilastoja siitä kumpi on yleensä työpaikoilla kiusaaja, nainen vai mies? Minusta jotenkin tuntuu että se on nainen. Olen itsekin naispuolinen, joten se on mielestäni aika kamalaa. Itselläni on huonoja kokemuksia juuri naisista työpaikoilla. Miesten kanssa ei ole ollut ongelmia, vaikka olen ollut myös miesvaltaisissa työpaikoissa.

26

2138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      harvoin tapaa niin pikkusieluisia, kyttääviä ja toisten asioista kiinnostuineita miehiä. nainen on naiselle (ja miehellekin) susi. jos perustan joskus yrityksen, palkkaan sinne mahdollisimman paljon miehiä, niin kaikenlaisia ongelmiakin on he*vetisti vähemmän. ei olla pois lasten sairauksien takia, äitiyslomalla, menkkakipujen takia, ei juoruta, ei kiusata, ei kytätä. ja nainen olen minäkin...

      • Kokemusta molemmista

        Kiusaamisessa ei ole sukupuolieroja. Miehethän ne vasta piruja ovatkin. Härskiä touhua, tosi härskiä. Ne lyövät työtoverinsa suoraan maan rakoon ja vieläpä joukkohengen voimin. Pelko on siinä että jos et ole joukon mukana, niin itse joudut samanlaisen ryötyksen kohteeksi. Oikein laumasieluisia sarvipäisiä pässejä. Tosi on!


      • mielipide

        Nainen se olen minakin. Ja aivan samat sanat. Jos joskus olen valitsemassa ihmisia "alaisiksini", niin todennakoisesti miehia/enimmakseen miehia.

        Haluan etta tyopaikalla keskitytaan tyontekoon, eika ...skan jauhantaan.


    • mimmu

      Naiset saavat paljon pahempaa jälkeä aikaan, koska ovat paljon innokkaampia ja julmempia henkisessä väkivallassa. Naisissa on paljon enemmän niitä, joille toisten ihmisten jatkuva kyttääminen, mustamaalaaminen, nolaaminen, panettelu ja muu nöyryyttäminen on nautinto.

      • Kokemusta molemmista

        Eivät naiset ole sen julmempia. Kyllä ukotkin osaavat juoruilla ja panetella aivan samalla tavalla. On omakohtaista kokemusta. Eräskin juoru-ukko, jonka juuri ja juuri opin ulkonäöltä tuntemaan ja nimen tietämään ryhtyi levittelemään osastoittain perättömiä valheita minun mustaalaamiseksi ja ulos painostamiseksi. Hän tuli oikein taukotupaan porukalle minusta informoimaan millainen minä olen ollut ennen ja nyt. Eikö aikuisilla miehillä ole omissakin asioissa setvimistä tarpeeksi?
        Ja entäs se toinen iso ukon köriläs. Voi helvetti, en paremmin sano. Hän oli täysi piru minua kohtaan. Hän oli olevinaan muka osaston luottamusmies. Pahin piru koko joukossa.


      • AsmoS
        Kokemusta molemmista kirjoitti:

        Eivät naiset ole sen julmempia. Kyllä ukotkin osaavat juoruilla ja panetella aivan samalla tavalla. On omakohtaista kokemusta. Eräskin juoru-ukko, jonka juuri ja juuri opin ulkonäöltä tuntemaan ja nimen tietämään ryhtyi levittelemään osastoittain perättömiä valheita minun mustaalaamiseksi ja ulos painostamiseksi. Hän tuli oikein taukotupaan porukalle minusta informoimaan millainen minä olen ollut ennen ja nyt. Eikö aikuisilla miehillä ole omissakin asioissa setvimistä tarpeeksi?
        Ja entäs se toinen iso ukon köriläs. Voi helvetti, en paremmin sano. Hän oli täysi piru minua kohtaan. Hän oli olevinaan muka osaston luottamusmies. Pahin piru koko joukossa.

        Ihmiset panettelevat toisiaan ja puhuvat takanapäin. Noita juoru-akkoja ja -ukkoja (joskin ukkoja vähemmän ja siksi ne ovatkin sitä harmittomampia koska he erottuvat muista miehistä) on joka paikassa.

        Ihan oikeaa kiusausta on se, että joku yleensä lähimmistä työtovereistasi tai esimiesasemassa oleva ottaa sinut silmätikuksi, ja alkaa systemaattisesti vähätellä työtäsi ja henkilöäsi. Saattaa sinut eri tilanteissa naurunalaiseksi. Manipuloi muita työtovereita systemaattisesti jne. Yleensä miesten kiusaaminen on enemmänkin sitä, että kiusaaja ei vaan yksinkertaisesti siedä jotain työtoveria. Lähinnä kiusaaminen ilmenee suoranaisena vinoiluna ja väheksyntänä. Harvoin miehet suunnittelevat kiusaamista sen enempää. Takanapäin kyllä haukutaan, mutta eipä niitä sen kummemmin ruodita. Miesten kiusaaminen on harvoin kovinkaan kollektiivista. Tämä varmaankin johtuu siitä, että miesten keskinäiset suhteet ovat aika yksinkertaisia ja helppohoitoisia.


      • täysin samaa mieltä
        AsmoS kirjoitti:

        Ihmiset panettelevat toisiaan ja puhuvat takanapäin. Noita juoru-akkoja ja -ukkoja (joskin ukkoja vähemmän ja siksi ne ovatkin sitä harmittomampia koska he erottuvat muista miehistä) on joka paikassa.

        Ihan oikeaa kiusausta on se, että joku yleensä lähimmistä työtovereistasi tai esimiesasemassa oleva ottaa sinut silmätikuksi, ja alkaa systemaattisesti vähätellä työtäsi ja henkilöäsi. Saattaa sinut eri tilanteissa naurunalaiseksi. Manipuloi muita työtovereita systemaattisesti jne. Yleensä miesten kiusaaminen on enemmänkin sitä, että kiusaaja ei vaan yksinkertaisesti siedä jotain työtoveria. Lähinnä kiusaaminen ilmenee suoranaisena vinoiluna ja väheksyntänä. Harvoin miehet suunnittelevat kiusaamista sen enempää. Takanapäin kyllä haukutaan, mutta eipä niitä sen kummemmin ruodita. Miesten kiusaaminen on harvoin kovinkaan kollektiivista. Tämä varmaankin johtuu siitä, että miesten keskinäiset suhteet ovat aika yksinkertaisia ja helppohoitoisia.

        Kaikki eivät tunnu ymmärtävän, että esim. laiskuudesta tai huolimattomuudesta palautteen antaminen ei ole kiusaamista. Kiusaajille tyypillistä on, että he keksivät jatkuvasti valeita kiusatusta.


      • Anonyymi
        Kokemusta molemmista kirjoitti:

        Eivät naiset ole sen julmempia. Kyllä ukotkin osaavat juoruilla ja panetella aivan samalla tavalla. On omakohtaista kokemusta. Eräskin juoru-ukko, jonka juuri ja juuri opin ulkonäöltä tuntemaan ja nimen tietämään ryhtyi levittelemään osastoittain perättömiä valheita minun mustaalaamiseksi ja ulos painostamiseksi. Hän tuli oikein taukotupaan porukalle minusta informoimaan millainen minä olen ollut ennen ja nyt. Eikö aikuisilla miehillä ole omissakin asioissa setvimistä tarpeeksi?
        Ja entäs se toinen iso ukon köriläs. Voi helvetti, en paremmin sano. Hän oli täysi piru minua kohtaan. Hän oli olevinaan muka osaston luottamusmies. Pahin piru koko joukossa.

        Olen samaa mieltä, että miehetkin osaava panetella ja juoruta toisista ihmisistä. Nykypäivän ukoista on tullut juoruämmiä. Ennenvanhaan oli juoruämmiä, jotka juorusivat toisten asioista eteenpäin. Hormooneissako on vika tai heidän päässään on paha valumavika. Nykypäivän juoru ukoille pitäisi pukea hame päälle. Akkoja tuollaiset juoru ukot ovat. Ennen miehet olivat miehiä.


    • mielipide

      Nainen todennakoisesti kiusaa enemman.

      Naiset yleisesti ottaen syyllistyvat useimmiten henkisen vakivallan kayttoon. (koska miehilla on siis enemman lihaksia jne, jne...) Eika tyopaikalla nyt sitten kuitenkaan yleensa saa vetaa ketaan turpaan, vaikka mieli tekisikin.

      Toisekseen asiasta tuli juuri tilstotietoa. Naisista joka kolmas on tullut kiusatuksi tyopaikalla, miehista vain joka kahdeksas.

      Veikkaan etta tuo naisten kiusaaminen on tapahtunut enimmakseen naisvaltaisilla tyopaikoilla....

      • Monta tilannetta nähnyt

        Niin, se taas johtuu siitä että sekatyöpaikolla on miehiä, joita voi lirkutella ja heille voi tanssia vaikka "pyramiditanssia" = pyörittää pyllyä. Naistyöpaikoilla ei ole kuin muutama mies ja niistä on kova kilpailu.


      • hulivili
        Monta tilannetta nähnyt kirjoitti:

        Niin, se taas johtuu siitä että sekatyöpaikolla on miehiä, joita voi lirkutella ja heille voi tanssia vaikka "pyramiditanssia" = pyörittää pyllyä. Naistyöpaikoilla ei ole kuin muutama mies ja niistä on kova kilpailu.

        Molemmissa tapahtuu kiusaamista. Miehillä ja naisilla on kenties eri tarpeet kiusata ja eri tavat kiusata.
        Lisäksi asiaan vaikuttaa varmasti henkilöityminen, eli on ihmisestä itsestään - luonteesta, perimästä, kasvuympäristöstä, menneisyydestä jne kiinni sortuuko kiusaamiseen ja kiusattuna oloon.
        "Otollinen maaperä" tarvitaan molempiin.
        Olennainen seikka olisi ehkä miettiä, MITEN kannattaa viheltää peli poikki, ettei sorruta kostonkierteeseen ja ongelmat kertaantuisi.


      • kiusattu

        Ei tarvitse otollista maaperää kiusaamiselle.Palasin äitiyslomalta, uusi esimies(nainen)oli palkannut tilalleni ystävänsä.Vetosi tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin ja yritti irtisanoa minut.Taistelu on kestänyt 1,5vuotta.Olen saanut jäädä työpaikalleni ja kieron savolais-esimieheni ystävätär vaihtoi toimipistettä.Nyt on alkanut savustus ja hän yrittää henkistäväkivaltaa käyttäen savustaa minut ulos. Minun on täysin mahdotonta valittaa
        hänen esimiehellensä, koska hän on haukkunut minua ja keksii perättömiä juttuja esim.kuinka hidas olen jne...taistelu jatkuu ...olen sairaslomalla.......painuisi savoon takaisin...


      • lapsuutta
        kiusattu kirjoitti:

        Ei tarvitse otollista maaperää kiusaamiselle.Palasin äitiyslomalta, uusi esimies(nainen)oli palkannut tilalleni ystävänsä.Vetosi tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin ja yritti irtisanoa minut.Taistelu on kestänyt 1,5vuotta.Olen saanut jäädä työpaikalleni ja kieron savolais-esimieheni ystävätär vaihtoi toimipistettä.Nyt on alkanut savustus ja hän yrittää henkistäväkivaltaa käyttäen savustaa minut ulos. Minun on täysin mahdotonta valittaa
        hänen esimiehellensä, koska hän on haukkunut minua ja keksii perättömiä juttuja esim.kuinka hidas olen jne...taistelu jatkuu ...olen sairaslomalla.......painuisi savoon takaisin...

        Savolaisetpa ovatkin "piällysmiehiä." He haluavat teetättää toisilla työt, jotta itse voivat sitten leikkiä kuurupiiloa ja muuta mukavaa. On sE sitten haaskaa !


      • mielipide
        lapsuutta kirjoitti:

        Savolaisetpa ovatkin "piällysmiehiä." He haluavat teetättää toisilla työt, jotta itse voivat sitten leikkiä kuurupiiloa ja muuta mukavaa. On sE sitten haaskaa !

        Minustsakin tuntuu silta etta tuo savolainen "lupsakkuus" kallistuu enemman vittuilun puolelle. (jos se nyt suomeksi sanotaan)

        Nimi. Kokemusta on...


    • Nainen41

      Jo alle 10-vuotiaat tytöt ovat aktiivisempia henkisessä väkivallassa kuin pojat. Suomalaiset tutkijat ovat todenneet, että kotikasvatuksesta riippuu, kenestä tulee koulukiusaaja. Se myös tiedetään, että suurin osa työpaikkakiusaajista on ollut aikoinaan koulukiusaajia. (toki tiedän, että myös koulukiusatusta voi tulla aikuisena kiusaaaja)

      Miettikääpä omasta lapsuudenkodista, kumpi vanhemmista oli pahempi ihmisten panettelija ja riitojen aiheuttaja? Äidit osittain tiedostamattaan opettavat lapsilleen juuri sellaisia tapoja, joita kiusaajat käyttävät. Tyttölapset matkivat paljon uskollisemmin juuri äitiään.

      • vuosia kiusattuna

        Olin vuosia työpaikassa jossa oli todella paljon kiusaamista, klikkejä, työpaikkaromansseja, "reittä pitkin ylenemistä", nepotismia ym ym yms. Siellä miehet aluksi huumorilla selvittivät uuden työntekijän arat alueet ja huumorintajun rajat ja sen jälkeen provosoivat erilaisia tilanteita, joissa naiset suuttuivat toisilleen. Joskus se oli vitsi, joka huvitti vain toista naisista, joskus jonkin esineen siirto, joku mielipide, ihan mitä tahansa, jolla saatiin aikaan kateutta, vihaa, riittämättömyyden tunnetta. Takana päin miehiä nauratti kun akat vaan tappelee. Muistaakseni valtaosa miehistä oli kotoisin eteläpohjanmaalta ettei kaikki kunnia huonosta johtamisesta mene savolaisten piikkiin.


      • kysymykseen

        Isäni oli. Paljon pahempi juoruilija ja riitojen aiheuttaja. On edelleen.


    • Minä

      Olen itse nainen ja valitettavasti mun kokemus on se, että naiset on paljon, paljon kamalampia kuin miehet. Siis naiset on niin kateellisia ja selkäänpuukottajia, kun taas miehet on enemmän sillain että ne sanoo suoraan mitä ajattelee, sekin on parempi kuin selän takana kyräily.

      • Anonyymi

        Totta puhut 👌


    • nelikymppinen nainen

      Miehet ovat pahempia ruumiillisessa väkivallassa ja naiset taas henkisessä väkivallassa.

      • kansan ääni

        Pahoja kummatkin. Sellainen on ihminen valitettavasti.


    • tiedä

      Isäni työpaikalla kaikki ovat miehiä. Ihan koko ajan toistensa kurkussa. Isäni kertoilee minulle mahtavia juoruja kaikista työkavereistaan, ja ilmeisesti se kulttuuri on vallalla kaikissa muissakin perheissä. yhtä työntekijää muut ovat savustaneet ulos useamman vuoden, myös isäni. Työilmapiiri on ilmeisen huono, tuntuvat vain kilpailevan keskenään, että kuka tekee eniten rahaa; voittaja sitten paistattelee paremmuudessaan ja muut haukkuvat häntä kateudesta vihreinä.

      • kateus

        Se on todella tyhmää, jos katehditaan toisen osaamista ja paremmuutta. Jokaisen saa omalla työpanoksellaan hankkia nin paljon kun on rahkeissa varaa. Tämähän pitäisi olla selvää pässin lihaa. Tämähän olisi juuri sitä oikeudenmukaisuutta ilman kenenkään pärstäkerrointa tai muuta puolueellisuutta.


      • sanoja
        kateus kirjoitti:

        Se on todella tyhmää, jos katehditaan toisen osaamista ja paremmuutta. Jokaisen saa omalla työpanoksellaan hankkia nin paljon kun on rahkeissa varaa. Tämähän pitäisi olla selvää pässin lihaa. Tämähän olisi juuri sitä oikeudenmukaisuutta ilman kenenkään pärstäkerrointa tai muuta puolueellisuutta.

        Kateus vie kalatkin vedestä. Mistäköhän tämäkin sanonta on tullut?
        Kyllä se on ihmisen luonteesta kiinni onko kiusaaja ,eikä siitä onko mies vai nainen.

        Kyll maar määki Turuus...


    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta ajankohtaisempi kuin koskaan, Suomessa on sairas työilmapiiri ihan yleisesti, yhdessäkään työpaikassa missä olen ollut töissä ei ole ollut terve ilmapiiri.

      • Anonyymi

        Kyllä se näin on. Kyllä ne yli 40-50 v. Ämmät ovat pahimpia kiusanhenkiä. Sit nämä perkeleen sykyilijät saavat yleensä vielä ylennyksiä. Miksi???!! Ollaan sitä mieltä et ei meillä mitään kiusaamista ole, se on ihmisessä itsessään vika jos tuntee olonsa kiusatuksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe