Mitä tekee lihaksilla?

tyhmää touhuu

Niin mitä järkeä on itteä kiduttaa salilla? Mitä hyötyä on isoista lihaksista? Ei mitää. Ennemin kannatais kehittää älyä, kun lihaksia.

58

1294

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Niin mitä järkeä on itteä kiduttaa salilla?"

      Ei mitään. Jos sen sijaan nauttii treenaamisesta salilla, on siinä paljonkin järkeä. Älyä voi kyllä kehittää, vaikka hankkisikin lihaksia:D

    • 20056

      Niin.. Mitäpä ihminen tekee terveellä kropalla? Miksi pitää itsestään huolta, että voi esimerkiksi iäkkäämpänä ylläpitää helpommin liikuntakykyään ja terveyttään? Miksi pitäisi voida hyvin nykyään? Miksi pitäisi olla vanvat terveet luut, helppoa liikkua paikasta toiseen hyllymättä tai miksi pitäisi jaksaa jokapäiväisessä elämässään paremmin? Mitäpä ihminen tekee terveillä keuhkoilla tai vahvoilla käsivarsilla?

      Mielestäni itsestään huolta pitäminen on jo yksi vaatimaton älykkyyden merkki.

      • Olet asiassa! Minua hymyilyttää tämän ja voimailulajipalstojen voittopuolinen "lihas pullistelu" ikään kuin elämässä ei muuta olisikaan.

        Kirjoituksesi sisältää kaiken oleellisen.

        Kuntoilun tyypistä riippuu tuleeko niitä lihaksia bonuksina vai ei.
        Aivan puhdasta, matalasykkeistä aerobista treeniä lukuun ottamatta niitä tulee enemmän tai vähemmän.

        Nyt, 7-kymppisenä olen oppinut arvostamaan nuorena harrastettuja liikunnan muotoja joista yhtenä oli painonnosto.

        Läheden parin tunnin kuluttua salille tekemään viikon mave-treenit.
        En mene hankkimaan lihaksia vaan ylläpitämään kaikinpuolista terveyttä sekä helppoa oloa ja liikkumista.

        Ps. Vanhan ukon bonuksena myös kohtalainen "kotikunto".
        Muutama peräkkäinen päiväkään ei rasita liikaa.
        Toisena bonuksena sekin, että kunto kestää muutaman viikonkin rentoutumisjaksoja niiden epäterveellisten tapojen kuormittamatta liikaa vanhuksen oloa.


      • lisää woimaa
        vm-43 kirjoitti:

        Olet asiassa! Minua hymyilyttää tämän ja voimailulajipalstojen voittopuolinen "lihas pullistelu" ikään kuin elämässä ei muuta olisikaan.

        Kirjoituksesi sisältää kaiken oleellisen.

        Kuntoilun tyypistä riippuu tuleeko niitä lihaksia bonuksina vai ei.
        Aivan puhdasta, matalasykkeistä aerobista treeniä lukuun ottamatta niitä tulee enemmän tai vähemmän.

        Nyt, 7-kymppisenä olen oppinut arvostamaan nuorena harrastettuja liikunnan muotoja joista yhtenä oli painonnosto.

        Läheden parin tunnin kuluttua salille tekemään viikon mave-treenit.
        En mene hankkimaan lihaksia vaan ylläpitämään kaikinpuolista terveyttä sekä helppoa oloa ja liikkumista.

        Ps. Vanhan ukon bonuksena myös kohtalainen "kotikunto".
        Muutama peräkkäinen päiväkään ei rasita liikaa.
        Toisena bonuksena sekin, että kunto kestää muutaman viikonkin rentoutumisjaksoja niiden epäterveellisten tapojen kuormittamatta liikaa vanhuksen oloa.

        Mun on aina ollu vaikee tajuta ihmisiä, jotka viikosta toiseen tekee samoja treenejä samoilla painoilla 'ylläpitäen' lihaskuntoa. Suunnilleen sama ku pitäis joka päivä samoja vaatteita välillä pesten ne. Tai... Sitten nää samat tyypit on salilla tunkemassa omaa idiootti metodia muille ja muka neuvomassa oikeita asentoja. Ja aina nää on semmosia puikkoja että ei mikään ihme, että vaan ylläpitävät! kuntoa. Antakaa meidän nauttia kehityksestä ja siihen tarvittavasta todellisesta rypistyksestä ja kivasta kivusta!


      • lisää woimaa kirjoitti:

        Mun on aina ollu vaikee tajuta ihmisiä, jotka viikosta toiseen tekee samoja treenejä samoilla painoilla 'ylläpitäen' lihaskuntoa. Suunnilleen sama ku pitäis joka päivä samoja vaatteita välillä pesten ne. Tai... Sitten nää samat tyypit on salilla tunkemassa omaa idiootti metodia muille ja muka neuvomassa oikeita asentoja. Ja aina nää on semmosia puikkoja että ei mikään ihme, että vaan ylläpitävät! kuntoa. Antakaa meidän nauttia kehityksestä ja siihen tarvittavasta todellisesta rypistyksestä ja kivasta kivusta!

        Käytin väärää termiä. Jos on ollut edes omasta mielestään kohtuullisella tasolla niin jossakin vaiheessa elämää tulee vastaan tilanne, että voimatason putoamista voi vain yrittää hidastaa.
        Se jos mikä, vaatii suunnittelua, säännöllisyyttä ja vaihtelua.

        Tänään oli seuraavia 2:a kuukautta edeltävä viimeinen mave-treeni.
        Vedin kapean pyramidin maksimiin, alas tullessa 65%:lla 2 x 8 ja sen jälkeeen, vastoin normaalia käytäntöäni, junttasin reidet tukkoon syvillä etukyykky 8:lla.

        Joskus puntissa kilpailleena tekee kyllä häjyä jotkut suoritukset mutta kyse on useimmiten kaikkitietävistä nuorista joilta eivät turhat luulot ole karisseet pois.

        Jos kommenttisi oli suunnattu minulle niin valitettavasti se meni hukkaan!


      • lisää woimaa kirjoitti:

        Mun on aina ollu vaikee tajuta ihmisiä, jotka viikosta toiseen tekee samoja treenejä samoilla painoilla 'ylläpitäen' lihaskuntoa. Suunnilleen sama ku pitäis joka päivä samoja vaatteita välillä pesten ne. Tai... Sitten nää samat tyypit on salilla tunkemassa omaa idiootti metodia muille ja muka neuvomassa oikeita asentoja. Ja aina nää on semmosia puikkoja että ei mikään ihme, että vaan ylläpitävät! kuntoa. Antakaa meidän nauttia kehityksestä ja siihen tarvittavasta todellisesta rypistyksestä ja kivasta kivusta!

        "Mun on aina ollu vaikee tajuta ihmisiä, jotka viikosta toiseen tekee samoja treenejä painoilla "ylläpitäen" lihaskuntoa."

        Saleilla...niinkuin Kisahallissakaan ei meitä (tänäänkään) mummuikäisiä naisia paljon ole....esim. juuri ketkä tekis samoilla vapailla painoilla "ylläpitäen" lihaskuntoa. Tänään taas esim. rinnalle vetoja kyykyn kautta 30 kilolla....

        Mikä olisi sinun neuvosi 61 vuotiaalle naiselle...pitäiskö lopettaa sitten kokonaan?

        Itse olen ainakin tyytyväinen että en ole lopettanut parhaimpien nosto vuosieni jälkeen...ja mummujumppailen vain lihaskuntoa ylläpitäen


      • olöomboöö
        sishill kirjoitti:

        "Mun on aina ollu vaikee tajuta ihmisiä, jotka viikosta toiseen tekee samoja treenejä painoilla "ylläpitäen" lihaskuntoa."

        Saleilla...niinkuin Kisahallissakaan ei meitä (tänäänkään) mummuikäisiä naisia paljon ole....esim. juuri ketkä tekis samoilla vapailla painoilla "ylläpitäen" lihaskuntoa. Tänään taas esim. rinnalle vetoja kyykyn kautta 30 kilolla....

        Mikä olisi sinun neuvosi 61 vuotiaalle naiselle...pitäiskö lopettaa sitten kokonaan?

        Itse olen ainakin tyytyväinen että en ole lopettanut parhaimpien nosto vuosieni jälkeen...ja mummujumppailen vain lihaskuntoa ylläpitäen

        Mikä siinä kauhistuttaa, jos yrittäisit ensi viikolla tehdä 32 kilolla?


      • hahahaha123

        Terve kroppa ei ole sama asia kun lihaksikas kroppa..


      • ollonbollon
        hahahaha123 kirjoitti:

        Terve kroppa ei ole sama asia kun lihaksikas kroppa..

        Lihaksikkuus tiettyyn rajaan saakka kuitenkin edesauttaa terveyttä ja jokaiselle salilla toistaiseksi käymättömälle lohdun sananen: se raja ei ihan heti tule vastaan ilman hormonipiikitystä. Eli surutta saa treenata lihasmassaa suuremmaksi vuosien ajan ja terveys vain paranee.


      • 14+5
        hahahaha123 kirjoitti:

        Terve kroppa ei ole sama asia kun lihaksikas kroppa..

        No kyllä se aika pitkälti on. Tai oikeastaan vetäisin toisinpäin, eli kroppa joka on ns. laihaläski tai pelkästään laiha ei ole merkki ainakaan terveydestä.


      • lisää woimaa kirjoitti:

        Mun on aina ollu vaikee tajuta ihmisiä, jotka viikosta toiseen tekee samoja treenejä samoilla painoilla 'ylläpitäen' lihaskuntoa. Suunnilleen sama ku pitäis joka päivä samoja vaatteita välillä pesten ne. Tai... Sitten nää samat tyypit on salilla tunkemassa omaa idiootti metodia muille ja muka neuvomassa oikeita asentoja. Ja aina nää on semmosia puikkoja että ei mikään ihme, että vaan ylläpitävät! kuntoa. Antakaa meidän nauttia kehityksestä ja siihen tarvittavasta todellisesta rypistyksestä ja kivasta kivusta!

        Sinä loputtoman kehityksen apostoli. Kerrohan minulle mihin voisinkaan päätyä!

        Nyt 7-kymppisenä vedin toissapäivänä mave pyramidin 180kg:oon niin missä tasossa asiantuntemuksesi mukaan liikunkaan 9-kymppisenä?

        Ainahan sitä pitää enemmän, paremmin ja nopeammin! Eikö vaan?


      • Ei näin
        14+5 kirjoitti:

        No kyllä se aika pitkälti on. Tai oikeastaan vetäisin toisinpäin, eli kroppa joka on ns. laihaläski tai pelkästään laiha ei ole merkki ainakaan terveydestä.

        Sama kuin väittäisi että jos täysin rasvaton keho ei ole terveellinen, täytyy läskin olla terveellistä. Tottakai normaali lihasmassa on tärkeä osa terveyttä, mutta kova kuntosalitreeni vuosikausia kyllä kuluttaa kehoa enemmän kuin antaa.


      • Ei näin kirjoitti:

        Sama kuin väittäisi että jos täysin rasvaton keho ei ole terveellinen, täytyy läskin olla terveellistä. Tottakai normaali lihasmassa on tärkeä osa terveyttä, mutta kova kuntosalitreeni vuosikausia kyllä kuluttaa kehoa enemmän kuin antaa.

        Kova ja "kova"! Se on hyvin yksilökohtainen käsite.

        Liian kovan treenin huomaa kyllä itse mutta, ainakin ensimmäisillä kerroilla, liian myöhään.
        Aina ei auta kokemuskaan vaan tilanne tai puitteet saavat innostumaan kuten minulle kävi jouluviikolla.

        Tuosta antamisesta ja saamisesta olen eri mieltä. En tunne yhtään tapausta jossa henkilö olisi ilman kemia-avustusta mennyt lopullisesti överiksi.
        Natuna treenaavat oireilevat ovat tapauksia joissa lapsena ja/tai nuorena laiminlyöty, tai yksipuolinen liikunta, vaatii vanhempana veronsa.

        Täysin rasvaton keho on taatusti eloton.
        5%:n mies on todella "kuiva". Oma 16,1% lienee yläkantissaan mutta ikäiselleni terveyden kannalta sopiva.

        Yleisesti tiedossa olevien, kohtuullisen lihasmassan etujen lisäksi lasken puolelle sen, että suuremman lihasmassa lepokulutus on kepoista suurempi.
        Voi syödä huolettomammin.


      • hahahaha123 kirjoitti:

        Terve kroppa ei ole sama asia kun lihaksikas kroppa..

        "Terve kroppa ei ole sama asia kun lihaksikas kroppa.. "

        -Terveeseen kokonaisuuteen kuuluu hyvä kunto. Tämä taas koostuu lihaskunnosta ja kestävyydestä.
        Lihaskuntoa ei pahemmin löydy jos aikuisen miehen lihasmassa on samaa kaliiperia kuin 12 kesäisen tytön.


      • 14+5
        Ei näin kirjoitti:

        Sama kuin väittäisi että jos täysin rasvaton keho ei ole terveellinen, täytyy läskin olla terveellistä. Tottakai normaali lihasmassa on tärkeä osa terveyttä, mutta kova kuntosalitreeni vuosikausia kyllä kuluttaa kehoa enemmän kuin antaa.

        Ääripäät on sitten erikseen, jos kehonrakentajiin viittaat. Urheilullinen, normaalin rasvaprosentin omaava keho on kyllä paljon terveempi kuin vähemmän lihasta omaava keho.

        Se, mitä kukanenkin sitten lihaksikkaalla keholla tarkoittaa...


      • Anonyymi
        lisää woimaa kirjoitti:

        Mun on aina ollu vaikee tajuta ihmisiä, jotka viikosta toiseen tekee samoja treenejä samoilla painoilla 'ylläpitäen' lihaskuntoa. Suunnilleen sama ku pitäis joka päivä samoja vaatteita välillä pesten ne. Tai... Sitten nää samat tyypit on salilla tunkemassa omaa idiootti metodia muille ja muka neuvomassa oikeita asentoja. Ja aina nää on semmosia puikkoja että ei mikään ihme, että vaan ylläpitävät! kuntoa. Antakaa meidän nauttia kehityksestä ja siihen tarvittavasta todellisesta rypistyksestä ja kivasta kivusta!

        Mistä päättelet minun tekevän aina samat harjoitteet samoilla painoilla, samoilla intensiteeteillä, samoilla tekniikoilla, samoilla toistoilla, samoilla palautuksilla jne.?
        Nyt 78v ikäisen ukon lihaskunnon ylläpitäminen on yliampuva ilmaisu. Kyse on ikääntyvän ilmiön rappeutumisen hidastamisesta.
        Ensin hiipui kimmoisuus ja räjähtävyys. Liikkuvuus heikkeni samaa tahtia.
        Ensin tuli rajoituksia tempauksiin. En ole enää vetänyt kyykkyyn vaan polvilta raakana.
        Toisen lonkan 2-luokan nivelrikko muistuttaa olostaan myös rinnalle vetojen yhteydessä.
        Pystypunnerrukset, perus, ja vauhti sekä raaat työnnöt sentään vielä onnistuvat.
        Mave ja kyykyt menevät ilman muita rajoituksia kuin kilot.
        En enää vedä leukoja lisäpainoilla. Vetoja kynttilänä ja kulmariipunnassa.
        Yhden käden vedot loppuivat jo useita vuosia sitten.
        Ylätaljaa vaihtelevilla otteilla pyramidina maksimiin ( 30kg oma paino ).
        Joskus tasakiloilla, joskus pelkkänä maksimitreeninä.
        Vatsalle rockia, pitkää lankkua, rekillä riippuen suorien koipien nostelua rekkiin, voimapyörää pitkänä = päkiöillä, ei polvilla. Tosin nyt alkaa toinen olkapää protestoimaan joten teen vastaavaa työnnellen naisten tankoa ja lintsaan pitäen jalat haara-asennossa ja suhteellisen leveällä käsiotteella.


      • Anonyymi

        Kustkää äidiötännrne jos on joskus kotona.


    • "Niin mitä järkeä on itteä kiduttaa salilla?"

      -Hyvä kunto ja terveys. Tarvinneeko muuta perustelua..

      "Mitä hyötyä on isoista lihaksista? "

      -"Isot lihakset" eivät ole se itse tarkoitus vaan sivutuote.
      Tarkoitus on sen oman lihaskunnon/suorituskyvyn maksimoiminen. Keho kun nyt vaan sattuu adaptoitumaan kulloiseenkin rasitukseen.
      Ei ole ihan sattumaa, että maratoonari ja 100m juoksija eivät ole toistensa kopioita fyysisesti. ;)

      "Ei mitää. Ennemin kannatais kehittää älyä, kun lihaksia."

      -Koska näemmä virheellisesti oletat, että toisen kehittäminen sulkee automaattisesti pois toisen, niin en voi välttyä olettamukselta, että sulla on roimasti kehittämisen varaa kummankin suhteen.

      • Turhamaisuutta

        "Tarkoitus on sen oman lihaskunnon/suorituskyvyn maksimoiminen." Varmaan 5% salitreenaajista treenaa tämän vuoksi, loput 95% treenaa ulkonäkönsä vuoksi.

        "Terveellisyydellä" on vain helppo perustella itselleen ja muille moinen toiminta. Kukaan ei sitä terveyttä oikeasti siellä salilla ajattele. Ihan sama pätee lähes kaikkeen ihmisen toimintaan, me vain haluamme jotain ja sitten jollain perustelemme itsellemme miksi se täytyy saada.

        No ei siinä, lihaksikkuus on ihan jees, mutta turha väittää että kukaan niitä terveytensä vuoksi hankkii.


      • Turhamaisuutta kirjoitti:

        "Tarkoitus on sen oman lihaskunnon/suorituskyvyn maksimoiminen." Varmaan 5% salitreenaajista treenaa tämän vuoksi, loput 95% treenaa ulkonäkönsä vuoksi.

        "Terveellisyydellä" on vain helppo perustella itselleen ja muille moinen toiminta. Kukaan ei sitä terveyttä oikeasti siellä salilla ajattele. Ihan sama pätee lähes kaikkeen ihmisen toimintaan, me vain haluamme jotain ja sitten jollain perustelemme itsellemme miksi se täytyy saada.

        No ei siinä, lihaksikkuus on ihan jees, mutta turha väittää että kukaan niitä terveytensä vuoksi hankkii.

        Älä viitsi yleistää perustuen pelkästään omaan mielipiteeseesi.
        "Sinun mielestäsi" olisi asettanut väitteesi oikeaan kategoriaan.

        Aloitukseni niukasti 6-kymppisenä romuna tapahtui pelkästään terveydellisistä ja oman olemisen vaikeuteen liittyvistä syistä.
        Toinen polvi leikkauksen jäkeen paskana, verenpaineet korkealla lääkityksestä huolimatta. Samoin kokonaiskolestroli.

        Olin siirtynyt putkeen 57-vuotisena ja elintapani olivat huonontuneet entisestään.

        Elämä oli harmaata ja ilotonta. Aloin myös huolestumaan mieskunnostani.

        Puolessa vuodessa tapahtui paineissa ja kolestrolissa radikaali muutos!
        Ilman lääkitystä paremmat arvot.
        Elämä alkoi näyttämään mukavalta, mielenkiintoiselta ja tyydyttävältä kunhan jatkoin säännöllistä kuntoilua ja pysyin irti alkoholista.
        6 salikeikkaa viikossa niin ei siihen väliin ryyppääminen sovikaan.

        En "hanki" lihaksia, siihen olen liian vanha mutta on selvää, että kehon koostumuksessa on tapahtunut muutoksia.

        En väitä mitään! Toten vain. Minä tiedän mitä tiedän. Sinä saat luulla mitä haluat.

        Perusväitteessäsi on paljon perää mutta älä asennoidu punttitreeneihin noin ehdottoman ysisilmäisesti!

        Ps. Aineenvaihdunta toimii 4-kymppisen tasolla mutta sisäkalut ja tuki- ja liikuntaelimistö ovat 7-kymppisen ukon.


      • Turhamaisuutta
        vm-43 kirjoitti:

        Älä viitsi yleistää perustuen pelkästään omaan mielipiteeseesi.
        "Sinun mielestäsi" olisi asettanut väitteesi oikeaan kategoriaan.

        Aloitukseni niukasti 6-kymppisenä romuna tapahtui pelkästään terveydellisistä ja oman olemisen vaikeuteen liittyvistä syistä.
        Toinen polvi leikkauksen jäkeen paskana, verenpaineet korkealla lääkityksestä huolimatta. Samoin kokonaiskolestroli.

        Olin siirtynyt putkeen 57-vuotisena ja elintapani olivat huonontuneet entisestään.

        Elämä oli harmaata ja ilotonta. Aloin myös huolestumaan mieskunnostani.

        Puolessa vuodessa tapahtui paineissa ja kolestrolissa radikaali muutos!
        Ilman lääkitystä paremmat arvot.
        Elämä alkoi näyttämään mukavalta, mielenkiintoiselta ja tyydyttävältä kunhan jatkoin säännöllistä kuntoilua ja pysyin irti alkoholista.
        6 salikeikkaa viikossa niin ei siihen väliin ryyppääminen sovikaan.

        En "hanki" lihaksia, siihen olen liian vanha mutta on selvää, että kehon koostumuksessa on tapahtunut muutoksia.

        En väitä mitään! Toten vain. Minä tiedän mitä tiedän. Sinä saat luulla mitä haluat.

        Perusväitteessäsi on paljon perää mutta älä asennoidu punttitreeneihin noin ehdottoman ysisilmäisesti!

        Ps. Aineenvaihdunta toimii 4-kymppisen tasolla mutta sisäkalut ja tuki- ja liikuntaelimistö ovat 7-kymppisen ukon.

        Toki nuo olivat yleistyksiä. Kuinka monta prosenttia treenaajista arvelet olevan kaltaisiasi? Minun veikkaukseni on alle 1%.


      • Turhamaisuutta kirjoitti:

        Toki nuo olivat yleistyksiä. Kuinka monta prosenttia treenaajista arvelet olevan kaltaisiasi? Minun veikkaukseni on alle 1%.

        Kun kerran ryhdyin inttämään ja neuvomaan niin täytyy minulla olla varaa myös myöntämään, että olet oikeassa, tai ainakin hiton lähellä sitä.

        Tammikuuss vuosi sitten sain 63v, juuri eläköityneen, hyvän kaverini houkutelluksi salille.
        Liikkumaton tausta, diabetes, verenpainetta, rytmihäiriöitä.
        Lahjakortti 100€ kaveri kustansi itse 500€:n jatkon personaalille.
        Heppu kävi 3krt/viikko läpi 25:n opastuskerran personaaliohjelman ja jatkoi siitä neuvojen mukaan.

        Heppu totesi itse tapahtuneen kehityksen ja muutoksen olotilassaan mutta, auta armias kun kevät koitti. Jatko on helppo arvata.
        Nyt yritti aloittaa uudelleen mutta eipä onnistunut koska aina on jotain muuta.
        Matkaa salille hänellä on noin 200m.

        Olen pirun pettynyt ja harmittelen hyvän ystäväni puolesta.


      • Turhamaisuutta kirjoitti:

        "Tarkoitus on sen oman lihaskunnon/suorituskyvyn maksimoiminen." Varmaan 5% salitreenaajista treenaa tämän vuoksi, loput 95% treenaa ulkonäkönsä vuoksi.

        "Terveellisyydellä" on vain helppo perustella itselleen ja muille moinen toiminta. Kukaan ei sitä terveyttä oikeasti siellä salilla ajattele. Ihan sama pätee lähes kaikkeen ihmisen toimintaan, me vain haluamme jotain ja sitten jollain perustelemme itsellemme miksi se täytyy saada.

        No ei siinä, lihaksikkuus on ihan jees, mutta turha väittää että kukaan niitä terveytensä vuoksi hankkii.

        "Varmaan 5% salitreenaajista treenaa tämän vuoksi, loput 95% treenaa ulkonäkönsä vuoksi"

        -Väärin.
        Ihmisiä jo vuosia työkseni ohjanneena (sekä Suomessa että vähän kauempaakin) voin kertoa, että asia on juuri päinvastoin.
        95% treenaa kunnon ja terveyden takia ja työelämässä jaksamisen takia.
        4% treenaa sen ulkonäön takia (ja näiden yksilöiden treenaus yleensä poikkeuksetta kokee äkkinäisen lopun ennemmin kuin myöhemmin) ja se viimeinen 1% on sitten ammatti/amatööriurheilijoita.

        "Kukaan ei sitä terveyttä oikeasti siellä salilla ajattele"

        -Taas väärin. Lue yllä oleva..

        En tiedä mihin perustat täysin virheellisen olettamuksesi? Minä taas sitten puhun vuosien laajasta omakohtaisesta kokemuksesta kyseisessä aihepiirissä.


      • Turhamaisuutta
        TheOne kirjoitti:

        "Varmaan 5% salitreenaajista treenaa tämän vuoksi, loput 95% treenaa ulkonäkönsä vuoksi"

        -Väärin.
        Ihmisiä jo vuosia työkseni ohjanneena (sekä Suomessa että vähän kauempaakin) voin kertoa, että asia on juuri päinvastoin.
        95% treenaa kunnon ja terveyden takia ja työelämässä jaksamisen takia.
        4% treenaa sen ulkonäön takia (ja näiden yksilöiden treenaus yleensä poikkeuksetta kokee äkkinäisen lopun ennemmin kuin myöhemmin) ja se viimeinen 1% on sitten ammatti/amatööriurheilijoita.

        "Kukaan ei sitä terveyttä oikeasti siellä salilla ajattele"

        -Taas väärin. Lue yllä oleva..

        En tiedä mihin perustat täysin virheellisen olettamuksesi? Minä taas sitten puhun vuosien laajasta omakohtaisesta kokemuksesta kyseisessä aihepiirissä.

        Sinulta on jäänyt ilmeisesti huomaamatta tämä buumi, jossa joka tuutista pursuaa fitnesnaisten ja miesten kuvia, ihmiset jakavat treenikuviaan, pakarantreenausblogit saavat miljoonia lukijoita, YouTube pursuaa seksikkäitä treenivideoita, suomi24 palstalla lähes kaikki treenikysymykset liittyvät ulkonäköön jne jne.

        Niinkuin sanoin, terveydellä on helppo perustella itselleen ja muille moinen toiminta. Eihän kukaan halua olla niin turhamainen että treenaa ulkonäkönsä vuoksi, vaikka todellisuudessa tekevät juuri näin. Toki terveyskin ihmisiä kiinnostaa entistä enemmän, ja hyvä niin.


      • Turhamaisuutta kirjoitti:

        "Tarkoitus on sen oman lihaskunnon/suorituskyvyn maksimoiminen." Varmaan 5% salitreenaajista treenaa tämän vuoksi, loput 95% treenaa ulkonäkönsä vuoksi.

        "Terveellisyydellä" on vain helppo perustella itselleen ja muille moinen toiminta. Kukaan ei sitä terveyttä oikeasti siellä salilla ajattele. Ihan sama pätee lähes kaikkeen ihmisen toimintaan, me vain haluamme jotain ja sitten jollain perustelemme itsellemme miksi se täytyy saada.

        No ei siinä, lihaksikkuus on ihan jees, mutta turha väittää että kukaan niitä terveytensä vuoksi hankkii.

        "loput 95% treenaa ulkonäkönsä vuoksi."

        Eikös ole aivan sama minkä vuoksi sinne kuntosalille menee...vaikkapa vain ulkonäkönsä vuoksi ja jumppailee. Kunhan menee sinne salille....koska hyvässä kunnossa olevat lihakset ovat terveen kehon tukipilareita.


      • Turhamaisuutta kirjoitti:

        Sinulta on jäänyt ilmeisesti huomaamatta tämä buumi, jossa joka tuutista pursuaa fitnesnaisten ja miesten kuvia, ihmiset jakavat treenikuviaan, pakarantreenausblogit saavat miljoonia lukijoita, YouTube pursuaa seksikkäitä treenivideoita, suomi24 palstalla lähes kaikki treenikysymykset liittyvät ulkonäköön jne jne.

        Niinkuin sanoin, terveydellä on helppo perustella itselleen ja muille moinen toiminta. Eihän kukaan halua olla niin turhamainen että treenaa ulkonäkönsä vuoksi, vaikka todellisuudessa tekevät juuri näin. Toki terveyskin ihmisiä kiinnostaa entistä enemmän, ja hyvä niin.

        "Sinulta on jäänyt ilmeisesti huomaamatta tämä buumi"

        -Enköhän ole perillä tästä kyseisestä buumista melkoisen paljon sinua paremmin ottaen huomioon, että TEEN TÄTÄ TYÖKSENI. ;)
        Nämä "buumilaiset" eivät muuta tilastoja mitenkään, koska heidän treeni-intonsa loppuu kuukauden parin päästä kun huomataankin, että siellä salilla joutuukin oikeasti hikoilemaan ja tekemään töitä ja silti tulosten saaminen on monivuotinen projekti. X)

        "treenaa ulkonäkönsä vuoksi, vaikka todellisuudessa tekevät juuri näin. "

        -Edelleenkään tuo ei pidä paikkaansa.
        Noin löyhällä ulkoisella motivaattorilla kuin pelkkä ulkonäkö ei jaksa mitään vuosikausia treenata...tämä on FAKTA, joka on tullut todistettua niin Suomessa kuin vähän kauempaakin.

        Jos olisit kyseistä alaa yhtä lähellä kuin minä, niin huomaisit, että nämä buumit tulevat ja menevät melko tiuhaan kuten myös nämä hlöt jotka treenaavat sitä 6-päckkiä ja diskohauiksia. X) Sen sijaan he jotka treenaavat terveyden takia tai syystä tai toisesta tosissaan, niin jatkavat vuodesta toiseen....


      • Kyllä näin on
        TheOne kirjoitti:

        "Sinulta on jäänyt ilmeisesti huomaamatta tämä buumi"

        -Enköhän ole perillä tästä kyseisestä buumista melkoisen paljon sinua paremmin ottaen huomioon, että TEEN TÄTÄ TYÖKSENI. ;)
        Nämä "buumilaiset" eivät muuta tilastoja mitenkään, koska heidän treeni-intonsa loppuu kuukauden parin päästä kun huomataankin, että siellä salilla joutuukin oikeasti hikoilemaan ja tekemään töitä ja silti tulosten saaminen on monivuotinen projekti. X)

        "treenaa ulkonäkönsä vuoksi, vaikka todellisuudessa tekevät juuri näin. "

        -Edelleenkään tuo ei pidä paikkaansa.
        Noin löyhällä ulkoisella motivaattorilla kuin pelkkä ulkonäkö ei jaksa mitään vuosikausia treenata...tämä on FAKTA, joka on tullut todistettua niin Suomessa kuin vähän kauempaakin.

        Jos olisit kyseistä alaa yhtä lähellä kuin minä, niin huomaisit, että nämä buumit tulevat ja menevät melko tiuhaan kuten myös nämä hlöt jotka treenaavat sitä 6-päckkiä ja diskohauiksia. X) Sen sijaan he jotka treenaavat terveyden takia tai syystä tai toisesta tosissaan, niin jatkavat vuodesta toiseen....

        Asiaa!


      • turhamaisuutta
        TheOne kirjoitti:

        "Sinulta on jäänyt ilmeisesti huomaamatta tämä buumi"

        -Enköhän ole perillä tästä kyseisestä buumista melkoisen paljon sinua paremmin ottaen huomioon, että TEEN TÄTÄ TYÖKSENI. ;)
        Nämä "buumilaiset" eivät muuta tilastoja mitenkään, koska heidän treeni-intonsa loppuu kuukauden parin päästä kun huomataankin, että siellä salilla joutuukin oikeasti hikoilemaan ja tekemään töitä ja silti tulosten saaminen on monivuotinen projekti. X)

        "treenaa ulkonäkönsä vuoksi, vaikka todellisuudessa tekevät juuri näin. "

        -Edelleenkään tuo ei pidä paikkaansa.
        Noin löyhällä ulkoisella motivaattorilla kuin pelkkä ulkonäkö ei jaksa mitään vuosikausia treenata...tämä on FAKTA, joka on tullut todistettua niin Suomessa kuin vähän kauempaakin.

        Jos olisit kyseistä alaa yhtä lähellä kuin minä, niin huomaisit, että nämä buumit tulevat ja menevät melko tiuhaan kuten myös nämä hlöt jotka treenaavat sitä 6-päckkiä ja diskohauiksia. X) Sen sijaan he jotka treenaavat terveyden takia tai syystä tai toisesta tosissaan, niin jatkavat vuodesta toiseen....

        Ai että ollakseen terve täytyy treenata vuosikausia salilla? hah

        Ai että ulkonäkö ei ole tärkeä motivaattori ihmiseille? hah

        Mitä väliä vaikkei sama ihminen jatkaisikaan kuin muutaman kuukauden kun tilalle tulee kaksi uutta?

        Proofiilikuvastasi päätellen sinäkin haluat NÄYTTÄÄ isolta ja vahvalta.

        Lisäksi 100% kommenteista mitä olen ihmisten suusta kuullut lihaksista, on koskenut ulkonäköä tyyliin "onpa isot" "vau mitkä hauksiet" "kynäniska" "sikaniska" ja plaa plaa. Ei kukaan ole koskaan sanonut että onpa terveet lihakset, eikä varmasti tule sanomaan.


      • kynäniska
        turhamaisuutta kirjoitti:

        Ai että ollakseen terve täytyy treenata vuosikausia salilla? hah

        Ai että ulkonäkö ei ole tärkeä motivaattori ihmiseille? hah

        Mitä väliä vaikkei sama ihminen jatkaisikaan kuin muutaman kuukauden kun tilalle tulee kaksi uutta?

        Proofiilikuvastasi päätellen sinäkin haluat NÄYTTÄÄ isolta ja vahvalta.

        Lisäksi 100% kommenteista mitä olen ihmisten suusta kuullut lihaksista, on koskenut ulkonäköä tyyliin "onpa isot" "vau mitkä hauksiet" "kynäniska" "sikaniska" ja plaa plaa. Ei kukaan ole koskaan sanonut että onpa terveet lihakset, eikä varmasti tule sanomaan.

        Onhan tuo osittain totta, että ulkonäköön halutaan vaikuttaa.
        Itsekkin aloitin treenauksen, koska halusin näyttää isommalta. Nykyisin on aivan sama, mitä toiset ajattelee. Treenaan omaksi ilokseni, enkä osaa olla treenamatta.
        Jos olisin treenannut kokoajan ulkonäkö syistä, olisi treenit jääneet taakse jo aikoja sitten.

        Tosin pakko myöntää, itse pidän siitä, että olen isompi kokoinen. Lihaskasvun eteen saa kuitenkin vuodattaa paljon hikeä, ja uhrata paljon paljon aikaa. Sen takia myös kunnioitan muita lihaksikkaita henkilöitä.
        Tietysti kaikkeen pitää vetää raja, myös treenaukseen:D


      • turhamaisuutta kirjoitti:

        Ai että ollakseen terve täytyy treenata vuosikausia salilla? hah

        Ai että ulkonäkö ei ole tärkeä motivaattori ihmiseille? hah

        Mitä väliä vaikkei sama ihminen jatkaisikaan kuin muutaman kuukauden kun tilalle tulee kaksi uutta?

        Proofiilikuvastasi päätellen sinäkin haluat NÄYTTÄÄ isolta ja vahvalta.

        Lisäksi 100% kommenteista mitä olen ihmisten suusta kuullut lihaksista, on koskenut ulkonäköä tyyliin "onpa isot" "vau mitkä hauksiet" "kynäniska" "sikaniska" ja plaa plaa. Ei kukaan ole koskaan sanonut että onpa terveet lihakset, eikä varmasti tule sanomaan.

        "Ai että ollakseen terve täytyy treenata vuosikausia salilla?"

        -Saadakseen hyvän lihaskunnon pitää todellakin treenata vuosia. Ja hyvä lihaskunto on olennainen osa terveyttä. Ja helpoiten sen hyvän lihaskunnon saavuttaa salilla.

        "Ai että ulkonäkö ei ole tärkeä motivaattori ihmiseille"

        -Ei pidemmän päälle ole...tämä on fakta.

        "Proofiilikuvastasi päätellen sinäkin haluat NÄYTTÄÄ isolta ja vahvalta. "

        -Minä OLEN iso & vahva. En pelkästään näytä siltä. ;)
        Koko ja ulkonäkö ovat sivuseikkoja, jotka ovat tulleet siinä ohessa. Ammattiurheilijana omien treenieni pääpaino ja tavoitteet ovat aina olleet voiman ja suorituskyvyn parantaminen.

        "Lisäksi 100% kommenteista mitä olen ihmisten suusta kuullut lihaksista, on koskenut ulkonäköä tyyliin "onpa isot" "vau mitkä hauksiet" "kynäniska" "sikaniska" ja plaa plaa"

        -Koska se on se mikä näkyy päällepäin.
        Mutta eipä kukaan jaksa treenata vuosikausia pelkän ulkonäön takia, usko ihan huviksesi. Tämä tosiasia on lukemattomia kertoja tullut todistettua vuosien mittaan.


      • salimimmi
        TheOne kirjoitti:

        "Ai että ollakseen terve täytyy treenata vuosikausia salilla?"

        -Saadakseen hyvän lihaskunnon pitää todellakin treenata vuosia. Ja hyvä lihaskunto on olennainen osa terveyttä. Ja helpoiten sen hyvän lihaskunnon saavuttaa salilla.

        "Ai että ulkonäkö ei ole tärkeä motivaattori ihmiseille"

        -Ei pidemmän päälle ole...tämä on fakta.

        "Proofiilikuvastasi päätellen sinäkin haluat NÄYTTÄÄ isolta ja vahvalta. "

        -Minä OLEN iso & vahva. En pelkästään näytä siltä. ;)
        Koko ja ulkonäkö ovat sivuseikkoja, jotka ovat tulleet siinä ohessa. Ammattiurheilijana omien treenieni pääpaino ja tavoitteet ovat aina olleet voiman ja suorituskyvyn parantaminen.

        "Lisäksi 100% kommenteista mitä olen ihmisten suusta kuullut lihaksista, on koskenut ulkonäköä tyyliin "onpa isot" "vau mitkä hauksiet" "kynäniska" "sikaniska" ja plaa plaa"

        -Koska se on se mikä näkyy päällepäin.
        Mutta eipä kukaan jaksa treenata vuosikausia pelkän ulkonäön takia, usko ihan huviksesi. Tämä tosiasia on lukemattomia kertoja tullut todistettua vuosien mittaan.

        "Saadakseen hyvän lihaskunnon pitää todellakin treenata vuosia"

        Hyvän lihaskunnon saa aika helposti, mutta sen ylläpitäminen vaatii sitä vuosien treeniä. Se nimittäin katoaakin aika nopeassti, jos treenaamisen lopettaa, eikä terveyshyödyt kestä koko elämää.


      • ruurris
        salimimmi kirjoitti:

        "Saadakseen hyvän lihaskunnon pitää todellakin treenata vuosia"

        Hyvän lihaskunnon saa aika helposti, mutta sen ylläpitäminen vaatii sitä vuosien treeniä. Se nimittäin katoaakin aika nopeassti, jos treenaamisen lopettaa, eikä terveyshyödyt kestä koko elämää.

        "hyvän lihaskunnon saa aika helposti"

        Totta on, ei hyvä lihaskunto tarkoita samaa kuin pitäisi olla yhtä lihaksikas kuin The One tai voimamiehet jne.jne.


      • salimimmi kirjoitti:

        "Saadakseen hyvän lihaskunnon pitää todellakin treenata vuosia"

        Hyvän lihaskunnon saa aika helposti, mutta sen ylläpitäminen vaatii sitä vuosien treeniä. Se nimittäin katoaakin aika nopeassti, jos treenaamisen lopettaa, eikä terveyshyödyt kestä koko elämää.

        "Hyvän lihaskunnon saa aika helposti,"

        -Riippuu tietenkin lähtötasosta, mutta turha kuvitella että todellakaan saat sitä helposti.


      • ruurris kirjoitti:

        "hyvän lihaskunnon saa aika helposti"

        Totta on, ei hyvä lihaskunto tarkoita samaa kuin pitäisi olla yhtä lihaksikas kuin The One tai voimamiehet jne.jne.

        "ei hyvä lihaskunto tarkoita samaa kuin pitäisi olla yhtä lihaksikas kuin The One tai voimamiehet jne.jne"

        -En käyttänyt itseäni mittarina..koko ajatuskin on absurdi. Sama kuin vertaisi jotakuta joka opettelee luistelemaan ammattikiekkoilijaan.

        Mutta siinä illuusiossa on turha elää, että se hyvä lihaskunto tulisi hetkessä tai helposti.


      • salimimmi
        TheOne kirjoitti:

        "Hyvän lihaskunnon saa aika helposti,"

        -Riippuu tietenkin lähtötasosta, mutta turha kuvitella että todellakaan saat sitä helposti.

        No en minä ainakaan ole mitenkään erityisen suunnitelmallisesti tai panostaen treenannut ja siltikin minulla on terveyden kannalta hyvä lihaskunto. Eli mielestäni olen sen saanut nostettua hyväksi aika helposti.

        Vai mitä sinä tarkoitat hyvällä lihaskunnolla? Ihan vilpitön kysymys, kiinnostaa tietää puhutaanko edes samasta asiasta.


    • kuntoilijajr

      Eihän siinä mitään jos kuntoilee terveissä rajoissa ja nauttii siitä.

      Ite kun olen suht lyhyt (175cm) nuori mies alkaa nämä hartiat, hauikset ja reidet näyttämään jo hölmöltä. Vanhemmat "pakottavat" (= eihän ne pakota, mutta leimaa ikuiseksi lusmuksi ja alkaa vittuilemaan) toisaalta kyllä ymmärrän tämän, koska muuten todennäköisesti istuisin tv:n tai tietokoneen ääressä päivät pitkät. Oman lajini tarjoamissa punttireeneissä ei hirveästi voi lusmuilla ja ei ole todellakaan rentoa. En nauti niistä yhtään, hirveätä pakkopullaa itselleni. Kehossa on jo nyt voimaa todella paljon kiitos yliliikunnallisesta lapsuudestani. Nämä punttireenit eivät tuo voimaa ollenkaan lisää vaan lisäävät lihaksien kokoa vastentahtoani, enkä nauti niistä ollenkaan. Ainakun ehdotan jotain vaihtoehtoista toimintaa (esim. patikointia, pyöräilyä yms.) he sanovat jyrkän EIn.

      Oman kehon "heikkoudet" ovat venyvyys ja kestävyyskunto ja niitä haluaisinkin reenata ennemmin kuin tuota itselle vastenmielistä punttia... Pitkän lukio-päivän jälkeen on aivan puhki ja sitten vielä pitäisi mennä rääkkäämään itseäni, kun ennemmin voisin rentoutua juoksemalla maastossa.

      • ollonbollon

        Voi kunpa minäkin tykkäisin juosta maastossa.
        Kuulostaa siltä, että sinun on aika aikuistua ja johan se parin vuoden kuluttua tapahtuu muutenkin.


    • zeBra

      se on kyllä jännä tuo asenne salilla treenaajia kohtaan. Jos käyt lenkillä, hiidät, pöräilet,pelaat jalkapalloa tai mitä muuta tahansa liikuntaa harrastatkaan niin sehän on hienoa ja kaikki tsemppaa ja hyväksyy, mutta auta armias jos harrastatkin kuntosalilla huhkimista niin heti olet narsisti hormoonipelle... no eipä tässä ketjussa sinänsä ole mitään uutta, tätä tietämättömien ja salitreeniä kokeilemattomien itkua on kuultu vuodesta toiseen. Pääpointtihan tässä on että ihmiset tekee sitä mistä nauttii. Jos joku tykkää lukea kirjoja tai valokuvata vaikka lintuja niin hyvä juttu,hienoa että on harrastus ja/tai intohimo ja sisältöä elämässä. minulla se on salitreeni, nautin treenistä ja itseni ylittämisestä, niin yksinkertaista. ja plussana se että treenin ansiosta kaikki olkapää vaivani(mihin ei lääkäreiltä löytynyt apua)on ollut poissa jo vuosia. Älkää tuomitko,antakaa ihmisten elää ja tehdä sitä mikä tuntuu hyvältä.

      • "se on kyllä jännä tuo asenne salilla treenajia kohtaan"

        Näinhän se asenne voi olla esim. paritanssiakin kohtaan joita itsekin tanssin että vaan käydään seuraa etsimässä tanssipaikoilta.

        Arvostaa omia lajejaan niin ei vaivaa muiden aatokset.


    • Tiina Välimäki

      Olen kolmekympinen nainen.En todellakaan halua mitään lihaksia, kauniiden muotojeni tilalle. Kevyt keppikävely pari kertaa viikossa riittää.

      • ruittista

        älä pekää, ei keppikävelystä lihaksia kasva.


      • nojooo

        Tuskin jaksaisit edes treenata mitään lihaksia.
        Ihme harha, että naisille putkahtaa isot lihakset parin salikäynnin jälkeen.


      • kun ei edes yritä
        nojooo kirjoitti:

        Tuskin jaksaisit edes treenata mitään lihaksia.
        Ihme harha, että naisille putkahtaa isot lihakset parin salikäynnin jälkeen.

        Kyllä lihakset naisellekin kasvaa jos ei pelkää kovaa työtä. Suurin osa naisista on kuitenkin niin mukavuudenhaluisia vetelyksiä, ettei ole mitään pelkoa lihaskasvusta.


      • 7+19
        kun ei edes yritä kirjoitti:

        Kyllä lihakset naisellekin kasvaa jos ei pelkää kovaa työtä. Suurin osa naisista on kuitenkin niin mukavuudenhaluisia vetelyksiä, ettei ole mitään pelkoa lihaskasvusta.

        Niin, tai niitä ei edes kiinnosta kasvattaa lihasta.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse isoja lihaksia kun ne jo käyttää levossa enemmän ylimäärä energia = polttaa rasvaa.
      Vanhempana jaksaa paremmin tehdä asioita kuten kävellä portaat ja kantaa ruokakassit kotiin. Rehellisesti sanoen...täällä on liikaa vanhuksia vuodepotilaana sekä tukien kanssa liikkeellä sillä yksinkertasesti heiltä puuttuu lihaskunto.Se on monella täällä edessä ; ajattele omalle kohdalle,haluatko olla vuoteen omana etkä pysty liikkumaan ilman apua vaikka pää toimii kuin parta veitsi?!

      • Anonyymi

        Tosi on! Lihasmassa kuluttaa energiaa levossakin. Olen käynyt vuosittain samassa InBody720 vehkeessä, saman kaverin analysoitavana ja tietenkin aina samassa tilanteessa, samaan aikaan.
        Vastaan jähyämisestä huolimatta lihasta on viimeiset 10 vuotta kadonnut vajaan kilon vuosivauhtia ja se näkyy lepokulutuksessa ja voimatason heikkenemisenä.
        Reidet, pakarat ja selkä ovat suurimpia menettäjiä.
        Mave on nyt 2 x oma paino. Kyykyn olen korvannut normitangon hack-kyykyllä. Polvi tykkää.
        Ajoittain myös vaaka hackia ko. prässissä.
        Osan leuoista vedän kulmariipunnassa.
        Masulille rockia, suorien koipien nostoja riipuksissa rekkiin yms.

        Olen sanonut salin bodareille, että on hiivatin hyvä hankkia lihaksia. Onpahan sitten aikanaan jotain mistä menettää. Hengissä olevat käpänät opiskelukaverini ovat varoittavia esimerkkejä. Lyyhääviä vanhuksia joita ei tunnistanut kuin äänistä.

        Labra-arvot ovat hyvät. Eturauhanen tyytyy pariin päivittäiseen pilleriin.
        Vaimo väittää, että 78v ikäinen ilmiö lahoaa yläpäästä nopeammin kuin alhaalta.
        Lähimuisti on todella heikentynyt paskamoisen paljon.
        Alan lähestyä tilannetta jossa jalat vievät mutta nuppi ei ymmärrä miksi ja mihin.


    • Anonyymi

      Jos treenaa tehohakuisesti niin tulokset näkyvät myös lihaksissa.
      Jos pääpaino on lihasten hankinnassa niin teho ei vastaa lihasmassan edellyttämiä odotuksia.

    • Anonyymi

      Joo, ja ne isot lihakset, kertovatko ne oikeasti mistään? Yksi kaverini tuuppasi aikoinaan 100 kg penkistä - oli ns. hintelähkö kukkakeppi. Kaikilla ei ilmeisesti ole samanlainen lihastyyppi?

    • Anonyymi

      Salilla käynnissä ei ole järkeä. Huvittavaa katsoa näin onneksi sen lajin jo lopettaneena näitä jotka siellä veivaavat vuodesta toiseen. Ilman kehitystä. Ja tässä ei sitten tarvita roinareita tai edes teston käyttäjiä viisastelemaan. Itse lopetin salilla käynnin ja nykyään harrastan kävelyä. Olen hyvässä kunnossa nyt ja lihakset erottuvat paremmin kuin saliaikoina, koska en ole läski. Siellä niitä luonnottomia laitteita ihmiset veivaavat, tänäänkin joku teki takaolkapäälaitetta, kun työasioissa piipahdin salin ovella. Varmasti tosi tärkeä laite joku takaolkapäälaite, joopa joo, ihan varmasti tulee naturaalia pyöreyttä olkapäähän. Ha haa.

      • Anonyymi

        Rappiovuosien aikana kehitin itselleni lääkitystä vaativan verenpaineen ja kolestrolit.
        Lekurin määräyksen mukainen annostus paransi tasoja mutta lukemat olivat edelleen punaisella.
        Salille 5 krt/vko. Yhteensä noin 10 tuntia.
        Normitangon tavallisia harjoitteita. Raakoja tempauksia, rinnalle vetoja, mavea.
        Pystyssä kisa- ja vauhtipunnerruksia, raakoja työntöjä.
        Leuanvetoja alkuun omalla painolla. Vatsaa monipuolisesti.
        Yksi päivä noista viidestä aerobisia jumputuksia.
        6kk:n aikana paine- ja kolestrolilukemat paranivat. Vähensin lääkitystä ja tuon vuosipuoliskon jälkeen voin lopettaa lääkityksen kokonaan koska lukemat olivat paljon paremmat kuin maksimilääkityksellä.

        Treenatessani aikanaan 3:n lajin painonnostoa inhotti hitokseen kun lihasta tuli väkisinkin ja se tiesi sarjan nousua ja kovempaa tulosvaatimusta.
        Nyt kymmenien rappiovuosien jälkeen huomasin lihasmuistin olevan hämmästyttävä ilmiö.
        En tavoitellut lihasmassaa mutta jonkin verran sitä kuitenkin tuli.
        Olen aina treenannut tehohakuisesti. Minkä tekee niin tekee apinan raivolla räväkästi.
        Yksi esimerkki. Muuttaessamme kerrostaloon olin 59 vuotinen. Hyppäsin vielä kerrostalon rappuja 5 porrasta kerralla tasajalkaa. Terävyyttä ja todella syvä kyykky. Eipä mene enää enkä uskalla yrittää vähempiäkään.

        Lihasmassasta on hyötyä siinä mielessä, että ikääntyessä sitä katoaa joka tapauksessa. On hyvä jos on jotain josta menettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rappiovuosien aikana kehitin itselleni lääkitystä vaativan verenpaineen ja kolestrolit.
        Lekurin määräyksen mukainen annostus paransi tasoja mutta lukemat olivat edelleen punaisella.
        Salille 5 krt/vko. Yhteensä noin 10 tuntia.
        Normitangon tavallisia harjoitteita. Raakoja tempauksia, rinnalle vetoja, mavea.
        Pystyssä kisa- ja vauhtipunnerruksia, raakoja työntöjä.
        Leuanvetoja alkuun omalla painolla. Vatsaa monipuolisesti.
        Yksi päivä noista viidestä aerobisia jumputuksia.
        6kk:n aikana paine- ja kolestrolilukemat paranivat. Vähensin lääkitystä ja tuon vuosipuoliskon jälkeen voin lopettaa lääkityksen kokonaan koska lukemat olivat paljon paremmat kuin maksimilääkityksellä.

        Treenatessani aikanaan 3:n lajin painonnostoa inhotti hitokseen kun lihasta tuli väkisinkin ja se tiesi sarjan nousua ja kovempaa tulosvaatimusta.
        Nyt kymmenien rappiovuosien jälkeen huomasin lihasmuistin olevan hämmästyttävä ilmiö.
        En tavoitellut lihasmassaa mutta jonkin verran sitä kuitenkin tuli.
        Olen aina treenannut tehohakuisesti. Minkä tekee niin tekee apinan raivolla räväkästi.
        Yksi esimerkki. Muuttaessamme kerrostaloon olin 59 vuotinen. Hyppäsin vielä kerrostalon rappuja 5 porrasta kerralla tasajalkaa. Terävyyttä ja todella syvä kyykky. Eipä mene enää enkä uskalla yrittää vähempiäkään.

        Lihasmassasta on hyötyä siinä mielessä, että ikääntyessä sitä katoaa joka tapauksessa. On hyvä jos on jotain josta menettää.

        Vakiofraasini lisäyksenä. Ukosta on löydyttävä voimaa ja tehoa ainakin niin paljon kuin päältä katsoen voisi odottaa. Hitaat, jäykät öhkärit ovat oma lukunsa.


      • Anonyymi

        Siimahan se siellä!


    • Anonyymi

      Mie lujen Bodaus lehtee ja väritän naisen kuvat ja paksuimmille piirrän viikset. Oonko ny oikee podari?

      T: Rimppakinttu-Reino Kuhmost

    • Anonyymi

      Vastakysymykseksi otsikkoon voisi heittää, että mitä tekee siimoilla? Ei mitään. Ei niin yhtään mitään. Edessä on pitkä ja kremppojen täyttämä vanhuus. Sellainen on siiman tulevaisuus.

      • Anonyymi

        Olet pitkälle oikeassa. En ole nähnyt yhtään luonnollisesti liikkuvaa "siimaa".
        Valtaosa hengissä olevista ikääntyneistä lyyhää säälittävästi ja monikin rollaattorilla.
        Sen sijaan, hankitut lihakset tukevat ja suojaavat. Liikkuvuus säilyy.
        Tukevat niveliä ja suojaavat kolhujen vakavammilta seurauksilta.
        Ensi vuotena 80v täyttävänä en ole vielä kokenut selän kipuilua. Kiitos maastavetojen ja kyykkyjen.
        Alareisien lihakset suojaavat vanhuksen polvia joiden nivelissä on merkkejä liikutuista maileista.
        Lihakset nostavat peruskulutusta jolloin läskistymisen vaara on vähäisempi.
        Lihasten ylläpito on panostamista terveyteen. Diabetekset, verenpaineet, sokerit, kolestrolit pysyvät aisoissa.
        Voisin jatkaa luetteloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pitkälle oikeassa. En ole nähnyt yhtään luonnollisesti liikkuvaa "siimaa".
        Valtaosa hengissä olevista ikääntyneistä lyyhää säälittävästi ja monikin rollaattorilla.
        Sen sijaan, hankitut lihakset tukevat ja suojaavat. Liikkuvuus säilyy.
        Tukevat niveliä ja suojaavat kolhujen vakavammilta seurauksilta.
        Ensi vuotena 80v täyttävänä en ole vielä kokenut selän kipuilua. Kiitos maastavetojen ja kyykkyjen.
        Alareisien lihakset suojaavat vanhuksen polvia joiden nivelissä on merkkejä liikutuista maileista.
        Lihakset nostavat peruskulutusta jolloin läskistymisen vaara on vähäisempi.
        Lihasten ylläpito on panostamista terveyteen. Diabetekset, verenpaineet, sokerit, kolestrolit pysyvät aisoissa.
        Voisin jatkaa luetteloa.

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      Rimpula tai pulla jaksaa varmaan hyvin .

    • Anonyymi

      Hei ihan sama kunhan vän treenastte jotain

      Elämä kuitenki. Menee ohitse ne pohtiessa ne maailma lohaksia

      Köyjkäö jskus dsliöls

      Asiantuntija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe