Mksi kristinuskossa Jeesusta ylistetään ja kutsutaan Herraksi. Eikö se kunnia kuuluisi vain Jumalalle?
Ymmärrän kyllä että Jeesus kuoli ristillä meidän puolesta ja sanotaan että Jeesus on Jumala. Mutta on olemassa korkeampi voima, Jumala.
Tuntuu että koko kristinusko perustuu vain Jeesukseen, ei niinkään Jumalaan, vai?
Rakastan Jeesusta mutta ihmettelen vain.
Miksi Jeesus on Herra?
12
109
Vastaukset
- Siinä on vastaus!
Silloin kun on ottanut Jeesusken Kristuksen herrakseen se on herra,häntä kiitetään pelastuksesta ja palvotaa kuninkuudestaan,hän on sen ansainnut,jos ei pysty Jeesusta Herraksi sanoon ei ole hänen omansa eikä pelastettu.
Herra vaihtuu kun tulee uskoon ja pelastuu,sillon se paholainen poistuu totellisen Herran saapuessa Sydämmeen asuun.
Hän joka on ollut ennen Herra elämässämme on poistunut,se on se valheen Herra joka olisi salakavalasti vienyt Kadotukseen ihmisen.
Raamattukin kertoo Jeesuksen Kuninkuudesta ja Herruudesta,minkä Jumala on hänelle antanut,niin mekin häntä Herrana pidämme,se on meidän etuoikeus jotka uskomme häneen ! Ari Auttaisikohan toi mitään...
Jeesus on kaiken alkuperä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937- suo-maalainen
On se kristinuskon alkuperä, mutta maailma ei syntynyt 2000-vuotta sitten, ainoastaan kristinuskon maailma syntyi.
Jeesus = Sana, kreik "logos" Kaiken alkuperä, järjellinen ilmaus...
http://biblehub.com/lexicon/john/1-1.htm
Jeesus oli läsnä jo maailmaa luodessa !
Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937Kopittelija007 kirjoitti:
Jeesus = Sana, kreik "logos" Kaiken alkuperä, järjellinen ilmaus...
http://biblehub.com/lexicon/john/1-1.htm
Jeesus oli läsnä jo maailmaa luodessa !
Joh 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12020937" Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta
hän on kirjoittanut." ( Joh 5:46)Kopittelija007 kirjoitti:
" Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta
hän on kirjoittanut." ( Joh 5:46)Joh Ilm 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.Kopittelija007 kirjoitti:
Joh Ilm 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.VT Sanalaskut: 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen POIKANSA nimi, jos sen tiedät?
- 4+10
Jeesus nimisiä henkilöitä on monta, ketä niistä tarkoitat?
- +++
Jeesus on Herra, koska Raamatussa Jeesusta sanotaan Herraksi. Jeesus on Jumala, koska Raamatussa Jeesus itsekin todistaa olevansa Jumala.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi"(Ap.t. 16:31). - uskova mies,,
On aivan välttämätöntä nähdä kirkkaasti Jumalan kaikki kolme persoonaa. Siitä syntyy se eheä ja hyvä Jumalsuhde jota me Jumalan miehet ja naiset tavoittelemme.
Vain Pyhä henki voi antaa meille rohkeuden ja vain ikuinen, ajaton Luojamme on voinut puhaltaa kaikkeen luotuun elämän. Ja vain Kristus on voinut sovittaa syntimme. Tämä on Jumalainen näytelmä joka on historiallinen tosiasia ja sen jälkikaiku, kuten kaikki jättää jälkeensä, pieni siiven vavahduskin, äärettömän pituisen jälkikaiun, on edelleen voimassa ja vaikuttaa täällä. Jeesus elää eli saamme seurata elävää Jumalaa omassa elämässämme.
Mistä tiedämme, että Jeesus on Herra. Siitä että Hän tarttuu käteemme ja on niin paljon meitä pidempi, ettemme oikein näe mistä hän alkaa ja mihin päättyy. Hän on niin suuri, ettemme voi nähdä samaa aikaa hänen oikeaa ja vasenta kättään. Niinhän sanotaan, että Kristuksen ruumis on kuin seurakunta. Voi olla jopa meri välissä, mutta silti siihen voi tarttua. Voimme omasta lihallisuudestamme käsin tarttua Kristukseen ja saada pelastuksen sitä kautta. - 1213
"Mksi kristinuskossa Jeesusta ylistetään ja kutsutaan Herraksi."
Jeesus on kuningas ja kuninkaita on tapana kutsua herroiksi.
Raamatun mukaan Jumalan poikia on jopa kutsuttu jumaliksi.
"Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa." Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat."
Psalmit 82:6-7
Mutta...
"....vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 8:5-6 - -lapsi-
Sonjan.
Olet höpsö. Rakkaus Kristukseen Jeesukseen annetaan ylhäältä. Uudestisyntyneet Jumalan lapset tietävät Jeesuksen olevan Herran :)
Matt:
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tule Herra Jeesus!
http://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591154Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33517Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487