Kauan söin seroniliä ja oli kaikenlaisia sivuoireita. Masennus tuli aina vaan lääkkeestä huolimatta. Luin sitten sivu oire luetteloa ja siinä oli mm. jotenkin että selittämätöntä verenvuotoa ..tusta. Joo olen herännyt monta kertaa siihen että alapäästä tulee jotain silloin kun ei pitäisi. Kerran meni patjakin vaihtoon ja vieressä nukkunut lemmikki pesuun kun sellainen verensyöksy vitusta. Lääkärissä eivät löytäneet vikaa esim. myoomaa tms. joka selittäisi asian. Muutenkin koko värkki on ihan turha mulle kun ei seksi huvita eikä tunnukaan miltään. Kuin olisi hermotus paskana siellä.
Eli mitä helvettiä nuo "lääkkeet" tekevät elimistölle jos tuollaistakin on ihan sivuoireluettelossa. Jumalauta mitä paskaa. Lisäksi melkein kaikki muutkin oireet mitä listassa mainitaan löytyy.
Enää en noita syö. Lihonutkin olen kamalasti. Ja nyt puoleen vuoteen kun en ole syönyt noita on paino laskenut n. 10 kiloa ja laihdutus helppoa.
Kun haet apua masennukseen myrkkyjä tyrkytetään heti, kukaan ei auta muuten esim. työn löytämistä. Kaikkeen pitää olla helppo pilleri.
Unilääkkeistä olen riippuvainen ollut jo 15 vuotta ja nyt nekään eivät enää tehoa ja uni on pilaantunut katkonaiseksi.
Sanon vaan että nuo mielialamyrkyt ovat tämän ajan talidomini. Niistä ei tiedetä tarpeeksi. Kukas korvaa????
Mielialalääkkeet on myrkkyjä
53
2012
Vastaukset
- Jotain...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10671372
Tuossa monet kokeneet ovat maininneet mm. hormonien loppumisen sekä psykopaatin ja sosiopaatin luonnemuutoksen. Lihoaminen kuuluu kaikkien psykiatristen myrkkyjen sivuvaikutuksiin.
Psykiatrit eivät joudu vastuuseen aiheuttamistaan sivuvaikutuksista. Samoin potilasasiamies ei levitä tietoa psykiatrin ihmis- ja potilasoikeuksien rikkomisista, vaikka hänelle ilmoittaisi asiasta. Oppiminen ja ammatillinen kasvu puuttuvat heiltä kokonaan. Psykiatrin kuuluisi korvata aiheuttamansa, jos edettäisiin perustuslain ja rikoslain ehdoin.
Eduskunnan oikeusasiamies on ainoa luotettava henkilö, sillä hän on organisaatiokaaviossa korkeammalla kuin Valvira.- Anonyymi
Ei aina psyykelääkkeet aiheuta lihomista. Minulle kävi päinvastoin. Kun sain psyykenlääkkeet, sain uudistuneena tarmoa laihdutukseen ja työntekoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aina psyykelääkkeet aiheuta lihomista. Minulle kävi päinvastoin. Kun sain psyykenlääkkeet, sain uudistuneena tarmoa laihdutukseen ja työntekoon
Ettei vain ois vähän plaseboa. Auta armias kun vetäisit lääkityksen alas noin pitkän käytön jälkeen. Ei oikeasti vanhana edes välttis kannata. Helpompi jatkaa samalla linjalla.
- Vammautettu
Lääketehtaan edustajako vai provikoita saava psykiatriko on miinustanut ja millä perusteella?
- SSRI-midi
Käyttämäsi fluoksetiini on, kuten kaikki SSRI:t, ja muutkin psyykenlääkkeet, erittäin myrkyllinen aine. Fluoksetiini lobotomoi aivojasi siten, että et tunne enää tunteita. Tämän tunteettomuuden valtaosa käyttäjistä tulkitsee virheellisesti masennuksen parantumiseksi. Toinen vaikutus tapa on, että aine nostaa sinut hetkellisesti pilveen. Molemmissa tapauksissa on kyse vaarallisesta aivoihin kohdistuvasta pahanteosta. Kaikkien SSRI:den käyttö voi jättää pysyvän aivovaurion, jota psykiatriassa kutsutaan monesti hyväksi hoitovasteeksi. Aivovaurion seurauksena henkilön käytös ja ihmisyys lamaantuvat eikä hän enää ilmaise tai pysty ilmaisemaan itseään kuin ennen.
"Muutenkin koko värkki on ihan turha mulle kun ei seksi huvita eikä tunnukaan miltään. Kuin olisi hermotus paskana siellä."
Tilaa kutsutaan nimellä PSSD, joka on lyhennys englannin kielisestä nimestä post ssri sexual dysfunction. Tuntohäiriöt ovat erittäin yleisiä kaikille SSRI:lle. Vaurion epäillään johtuvat keskushermostovaurioista, joita ko. aineiden uskotaan aiheuttavan. Tyypillisiä oireita ovat esimerkiksi seksuaalinen haluttomuus, puutuneet sukupuolielimet (puutuma voi kattaa koko vartalon), virtsaamisvaivat, verenkierto-ongelmat (miehillä impotenssi), heikentynyt kostuminen, anorgasmia ja seksuaalianhedonia. Tarkemman listauksen oireista löytää internetistä. Vaurio voi olla pitkäaikainen tai pysyvä.
"Unilääkkeistä olen riippuvainen ollut jo 15 vuotta ja nyt nekään eivät enää tehoa ja uni on pilaantunut katkonaiseksi."
Niin sanottuja unilääkkeitä ei saisi käyttää kuin parisen viikkoa korkeintaan (tarkista potilasohje), sillä ne pidempään käytettynä vaikeuttavat nukkumista ja koukuttavat. Samoin kuin esimerkiksi ahdistuksen vähentämiseen käytetyt bentsodiatsepiinit herkästi lisäävät ahdistuneisuustta pitkässä käytössä.
"mielialamyrkyt ovat tämän ajan talidomini"
Kun kerta otit talidomidin esiin niin kerronpa samalla seuraavaa. SSRI:stä povataan tutkimuspiireissä valitettavasti uutta talidomidia. On näyttöä siitä, että SSRI:t nostavat merkittävästi raskauden aikana käytettynä kehityshäiriöiden riskiä. Tilanne on pelottava, sillä tällä hetkellä raskaana oleville naisia ei varoiteta olemaan ilman SSRI:tä raskauden ajan, kun samalla tutkimustieto osoittaa, että esimerkiksi lapsen autismiriski kasvaa noin 400% (4-kertaiseksi) raskauden aikaisen käytön johdosta. Koko vaurion laajuutta ei vielä tiedetä, mutta uhkakuvana on, että meillä on parissakymmenessä vuodessa sukupolvi autisteja tai muuten aivotoiminnoiltaan vaurioituneita henkilöitä. SSRI-käytön seurauksen, esim. autistisuus eri asteisena, tulee esiin myöhemmin, joten joudutaan vielä vuosia jännittämään tuhon koko laajuutta.
"Kukas korvaa??"
Psykiatrian aiheuttamia aivovaurioita ei ole juuri koskaan korvattu, koska se tarkoittaisi koko psykiatrian alan romahtamista.- Anonyymi
Tuossa aikaisemmin oli, että Sitaloprham on SSRI -lääke. En tiennyt sitä, mutta jos on, se ei ole aiheuttanut minulla muuta kuin hyvää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa aikaisemmin oli, että Sitaloprham on SSRI -lääke. En tiennyt sitä, mutta jos on, se ei ole aiheuttanut minulla muuta kuin hyvää
Kyllä monet ovat aivan tyytyväisiä lääkkeisiinsä.
Täällä palstoilla liikkuu enimmäkseen heitä, jotka vain haukkuvat. - Anonyymi
Luin tänään netistä, että sitaloprham onSSRI-lääke. Olen syönyt Citaloprhamia 20 vuotta, mutta siitä lääkkeestä minulla on sanottavana vain hyvää, ei mitään sivu.oireita
- Vammautettu
Niin, aikoinaan sain läksiäislahjaksi psykiatrilta kun hoitosuhteeni lopetettiin (taas yhden kerran) 4 x 100 diapamia 5 mg ja 4 x 100 somnor unilääkettä 10 mg reseptin. Ja tietenkin seroniliä.
Se lääke jota olisin tarvinnut olisi ollut apu löytää vaikka osa-aikatyö tai muu paikka yhteiskunnassa joka on yksin pirun vaikeaa paniikkihäiriöiselle ja aralle ihmiselle.
Talidomini vertauksella tarkoitin lähinnä ettei voida tietää miten nämä "lääkkeet" vaikuttavat pitkällä aikavälillä ihmisen terveyteen. Nythän oli todettu että kun masennuslääkkeitä joutuu meriin ihmisten jätösten mukana niin esim. ravut alkavat käyttäytyä epänormaalisti. - Faktaa.
Olen syönyt Seronilia yli 15 vuotta ilman minkäänlaisia sivu-tai haittavaikutuksia. Mm. fluoksetiini toimii hermokasvutekijänä, mitä ilman depressiosta tai ocd-häiriöstä kärsivälle fluoksetiini on ainoa toimiva lääke, käytetään. Tieto on peräisin korkeastikoulutetulta pitkänlinjan neuropsykiatrilta.
- Faktaa.
mitä ilman depressiosta tai ocd-häiriöstä kärsivälle fluoksetiini on ainoa toimiva lääke, käytetään.
=
mikä on ainoa toimiva lääke ocd-häiriöön, mikä hoitamattomana aiheuttaa myös vakavaa masennusta eli depressiota. Ocd-häiriö voi myös puhjeta hoitamattoman masennuksen ja ahdistuneisuuden seurauksena henkilölle, jolla on siihen geneettinen alttius. - ........
Faktaa. kirjoitti:
mitä ilman depressiosta tai ocd-häiriöstä kärsivälle fluoksetiini on ainoa toimiva lääke, käytetään.
=
mikä on ainoa toimiva lääke ocd-häiriöön, mikä hoitamattomana aiheuttaa myös vakavaa masennusta eli depressiota. Ocd-häiriö voi myös puhjeta hoitamattoman masennuksen ja ahdistuneisuuden seurauksena henkilölle, jolla on siihen geneettinen alttius.MIksei tämä palsta hyväksy yhtäsuuruusmerkkejä mikä oli edellisen viestin kappaleiden välillä?
- SSRI-midi
On eri asia saada ja huomata haittavaikutuksia. Jos koet fluoksetiinin olevan sinulle hyvästä niin saathan sitä omasta tahdosta ottaa. Vaikea kuvitella, että fluoksetiini eroaisi mitenkään merkittävästi muista SSRI:stä riippumatta mihin elämänongelmaan sitä määrätään.
- SSRI-midi
........ kirjoitti:
MIksei tämä palsta hyväksy yhtäsuuruusmerkkejä mikä oli edellisen viestin kappaleiden välillä?
no idea
- eikö seiso
SSRI-midi kirjoitti:
On eri asia saada ja huomata haittavaikutuksia. Jos koet fluoksetiinin olevan sinulle hyvästä niin saathan sitä omasta tahdosta ottaa. Vaikea kuvitella, että fluoksetiini eroaisi mitenkään merkittävästi muista SSRI:stä riippumatta mihin elämänongelmaan sitä määrätään.
Sitä ei ole tässä tapauksessa määrättu mihinkään elämänongelmaan vaan neuropsykiatriseen aivojen toimintahäiriöön, mihin se toimii hyvin.
Eikö esim. epilepsiaankaan saa/kannata syödä lääkettä?
"On eri asia saada ja huomata haittavaikutuksia."
Ei todellakaan ole. - SSRI-midi
eikö seiso kirjoitti:
Sitä ei ole tässä tapauksessa määrättu mihinkään elämänongelmaan vaan neuropsykiatriseen aivojen toimintahäiriöön, mihin se toimii hyvin.
Eikö esim. epilepsiaankaan saa/kannata syödä lääkettä?
"On eri asia saada ja huomata haittavaikutuksia."
Ei todellakaan ole.Totta kai on eri asia huomaatko kaikkia fluoksetiinista saamiasi vaikutuksia... moni ei huomaa.
Osaatko itsekään kertoa mikä on neuropsykiatrinen aivojen toimintahäiriö?
Hyvä, että toimii :) - Vammautettu
Faktaa. kirjoitti:
=
mikä on ainoa toimiva lääke ocd-häiriöön, mikä hoitamattomana aiheuttaa myös vakavaa masennusta eli depressiota. Ocd-häiriö voi myös puhjeta hoitamattoman masennuksen ja ahdistuneisuuden seurauksena henkilölle, jolla on siihen geneettinen alttius.Käytä vielä jonkin aikaa ja kirjaa ylös oireesi luettelosta ja kaikki muukin outous.
- tosi on
Taidat olla lääkefirman edustaja täällä jonka kirstuun kolikko aina kilahtaa, kun pilleri asiakkaan kitusiin vilahtaa...
Höpö höpä sun korkeastikoulutetut neuropsykiatrisi. Täällä on niin helppo väittää kaikenlaista...
Ihmisten henkilökohtaiset kokemukset ovat niitä mitkä ovat tosia, ei mitkään valheelliset näennäistiedot! Itsekin koettu nyt SSRI-pillereiden haitat ja täytyy sanoa, että melkoiset ovat. Onneksi pistettiin täysi pakitus päälle ajoissa!!!
Terveempiä ollaan ilman mömmöjä. - tosi on
tosi on kirjoitti:
Taidat olla lääkefirman edustaja täällä jonka kirstuun kolikko aina kilahtaa, kun pilleri asiakkaan kitusiin vilahtaa...
Höpö höpä sun korkeastikoulutetut neuropsykiatrisi. Täällä on niin helppo väittää kaikenlaista...
Ihmisten henkilökohtaiset kokemukset ovat niitä mitkä ovat tosia, ei mitkään valheelliset näennäistiedot! Itsekin koettu nyt SSRI-pillereiden haitat ja täytyy sanoa, että melkoiset ovat. Onneksi pistettiin täysi pakitus päälle ajoissa!!!
Terveempiä ollaan ilman mömmöjä.Ja tämä viesti oli vastaus nimimerkille Faktaa., jonka faktat on kyllä jotain ihan muuta kuin faktaa. Suostuisivatkohan psykiatrit itse vetämään lääkkeitään, kysyn vaan.
- valitettavaa
tosi on kirjoitti:
Terveempiä ollaan ilman mömmöjä.Täysin samaa mieltä
- SSRI-midi
"Talidomini vertauksella tarkoitin lähinnä ettei voida tietää miten nämä "lääkkeet" vaikuttavat pitkällä aikavälillä ihmisen terveyteen."
Sekin on totta. Ei ole tutkimustietoa siitä missä kunnossa henkilöt ovat jotka SSRI:tä ottavat useita vuosia tai vuosikymmeniä. Tiedetään kuitenkin runsaan anekdoottisen tiedon kautta, että tuho on aikamoista niin fyysiselle kuin henkisellekin terveydellä ja sitä kautta toimintakyvylle ja elämänlaadulle. Joillekin jopa virheellisesti väitetään, että heidän pitää ottaa ainetta loppuelämänsä. Virhe lähentelee luokaltaan rikosta. SSRI:tä ovat myrkyllisiä ympäristölle, mikä tekee niiden syöttämisestä ihmisille vieläkin koomisempaa, varsinkin, kun tiedetään, että niiden teho varsinaisen masennukseen on sokeripillerin luokkaa, mutta omaavat kamalat ja pysyvätkin haittavaikutukset, kuten vain mm. seksuaalitoimintojen ja kognitiivisten toimintojen vaurioita.- eikö seiso
Haista nyt jo.
"anekdoottisen tiedon kautta, että tuho on aikamoista niin fyysiselle kuin henkisellekin terveydellä ja sitä kautta toimintakyvylle ja elämänlaadulle.
Et taida tietää mitä hoitamaton depressio-niminen sairaus tekee ihmisen henkiselle sekä fyysiselle elämänlaadulle sekä toimintakyvylle."
Menisit jonnekin muualla jauhamaan ******si. - ei anekdooteille
eikö seiso kirjoitti:
Haista nyt jo.
"anekdoottisen tiedon kautta, että tuho on aikamoista niin fyysiselle kuin henkisellekin terveydellä ja sitä kautta toimintakyvylle ja elämänlaadulle.
Et taida tietää mitä hoitamaton depressio-niminen sairaus tekee ihmisen henkiselle sekä fyysiselle elämänlaadulle sekä toimintakyvylle."
Menisit jonnekin muualla jauhamaan ******si.Olet täysin oikeassa. Anekdoottinen "tieto" ei ole tietoa. Vaan tieteellinen tieto on tietoa.
- SSRI-midi
eikö seiso kirjoitti:
Haista nyt jo.
Menisit jonnekin muualla jauhamaan ******si.Totta kai tiedän, että masennus voi aiheuttaa ikäviä seurauksia elämässä ja toimintakyvyssä. Pitkän käytön toimintakyvyn laskusta sekä elämänlaadun heikkenemisestä on tutkimustietoakin. Voit, kuten myös nimim. 'ei anekdooteille' halutessasi vierailla osoitteessa www.madinamerica.com ja valita oikeasta laidasta slideshown, jossa selviää mihin kuntoon ihmiset menevät, kun esim. SSRI-kamaa tai neurolepteja vetävät, erityisesti pidemmän päälle. Niin ja masennus ei ole sairaus.
- vesuvi
SSRI-midi kirjoitti:
Totta kai tiedän, että masennus voi aiheuttaa ikäviä seurauksia elämässä ja toimintakyvyssä. Pitkän käytön toimintakyvyn laskusta sekä elämänlaadun heikkenemisestä on tutkimustietoakin. Voit, kuten myös nimim. 'ei anekdooteille' halutessasi vierailla osoitteessa www.madinamerica.com ja valita oikeasta laidasta slideshown, jossa selviää mihin kuntoon ihmiset menevät, kun esim. SSRI-kamaa tai neurolepteja vetävät, erityisesti pidemmän päälle. Niin ja masennus ei ole sairaus.
No mikä depressio sinun mielestä on jos ei sairaus?
- SSRI-midi
vesuvi kirjoitti:
No mikä depressio sinun mielestä on jos ei sairaus?
Normaali tunnekokemus, miksi nyt sitä haluaa kukakin kutsua. Masennus ja onnellisuus kuuluvat samaan ryhmään, kumpikaan ei ole sairaus.
- vesuvi
SSRI-midi kirjoitti:
Normaali tunnekokemus, miksi nyt sitä haluaa kukakin kutsua. Masennus ja onnellisuus kuuluvat samaan ryhmään, kumpikaan ei ole sairaus.
No miksi sinä kutsuisit tilaa jossa ihminen saa nukuttua 2-4 tuntia yössä huonolaatuista unta ja on välillä niin tiltissä että hengittäminen käy voimille? Ja tätä jatkuu kuukausikaupalla.
- SSRI-midi
vesuvi kirjoitti:
No miksi sinä kutsuisit tilaa jossa ihminen saa nukuttua 2-4 tuntia yössä huonolaatuista unta ja on välillä niin tiltissä että hengittäminen käy voimille? Ja tätä jatkuu kuukausikaupalla.
Uniongelmiksi, joiden taustalla voisi kertomasi perusteella olla tuntuvaa ahdistuneisuutta? Tarkemmin on vaikea sanoa, kun en tunne sinua tai mitä sinulle on elämässä tapahtunut tai tapahtuu tällä hetkellä ja mitä elämältä toivot. Hengittämisen vaikeus on ihan tunnettu psyykkinen reaktio stressiin tai muutoin pahaan henkiseen vointiin. Jos riittävästi ahdistaa tai on surua ihminen saattaa oksentaa. Se ei tarkoita, että on vatsatauti tai mikään muukaan oikea sairaus. Psyykkisen huononvoinnin tuottamat fyysisetreaktiot ovat ihan normaaleja joskin varsin ikäviä. Henkistä apua tuollaiseen vointiin ja tilanteeseen tarvitsee eikä mitään pillereita tai alkoholia, vaikka niillä saakin hetkellisesti itsensä rennoksi tai toiseen tunnetilaan. Kännissä tai pilvessä huolet eivät monia paina yhtä paljon, mutta ei ne mitään ratkaisuja ole ja voivat vielä pidemmän päälle tehä lisää vahinkoa elämään fyysisten ongelmien kautta (aivovauriot, maksakirroosi jne).
- Vammautettu
Kun olin aikoinani töissä eli normaalissa elämässä edes jotenkin kiinni olin aivan kunnossa enkä kokenut olevani masentunut.
Kysymys kuuluu miksi en ole sitten terve, iloinen, jaksava, pystyvä jne. kun syön seroniliä? Miksi olen masentunut ja pakko-oireinen lääkettä syödessänikin (maksimiannos)? Ja kun masennuskausi tulee lääkettä syödessä miksi olen aivan psyko? Eikö tuon seronilin pitäisi pitää minut terveenä? Miksi "sairastun" lääkkestä huolimatta? Eikö lääkkeet toimi minulla?
Hoidoksi minä tarvitsisin apua elämänhallintaan ja paikan löytämiseen maailmassa sillä minulle tuottaisi mielihyvää olla hyödyllinen ja osa jotakin. Miksei sellaista järjestetä? Mielenterveyshoitaja psykologit vaan hehkuttavat lääkkeitä ja suoraan sanoen paskan puhumista. Mitä hyötyä on puhua ongelmasta jos sille ei tehdä mitään?
Olisihan se ihanaa kun jokin pilleri tekisi kaikista ihmisistä onnellisia ja mukavia toisilleen.
Minä todellakin tiedän hoitamattomuus tekee ihmiselle. Pilleri ei ole se hoito. Pakko-oireitani olen hoitanut itse esim. siedättämällä itseäni eri asioihin ja se on auttanut parhaiten.
Ehkä olen sitten lääketieteellinen friikki.- sokeripilleri::::
Et ole. Ei niistä kukaan tieteellistä apua saa. Sama kun antaisivat sokeripillerin, niin se tekis saman tuloksen terveellisemmin.
- SSRI-midi
Siksi, että syömäsi fluoksetiini vain lamaa tunnekokemuksiasi eikä paranna mitään. Jos yhä uskot "kemialliseen epätasapainoon", jota olet arvatenkin lääkäriltä kuullut, on nyt korkea aika oppia totuus. Mitään kemiallista epätasapainoa ei tieteellisesti tai muutoinkaan ole koskaan osoitettu yhdenkään "mielisairauden" kohdalla, masennus mukaan lukien. Tutkimustieto osoittaa, että varsinkin pitkässä käytössä SSRI-"masennuslääkkeet" itse asiassa toimivat prodepressantteina eli lisäävät masentuneisuutta ja yleistä huonovointisuutta. Osalla SSRI:t kroonistavat masennukset vaurioittamalla aivoja pysyvästi. Käytännössä karkeasti sanottuna mitä enemmän SSRI:tä vetää sitä huonommassa kunnossa voi lopulta olettaa itsensä olevan. Satavarmaa on, että fluoksetiini ei edistä, ainakaan fyysistä, terveyttäsi.
Psykiatriassa ei harrasteta neuvontaa tai psykoterapiaa nykyisellään lainkaan. Psykiatrien koulutukseen ei tietääkseni ole kuulunut enää vuosiin ihmisten ongelmien ja psyykkisen voinnin ymmärtäminen vaan koko koulutus ja sitä kautta ala perustuu pelkkään lääkemääräämiseen. Psykiatrit ovat monesti kädettömiä ihmisten elämän ongelmien auttamisesa. Psykologit on aivopesty pitkälti tähän samaan junaan, joten heiltäkin kuulee nykyään vain sitä lääkkeiden yletöntä ylistämistä ilman minkäänlaista järkiperäistä perustelua.
Et ole lääketieteellinen etkä mikään muukaan friikki vaan taas yksi ihminen joka on huijattu uskomaan psykofarmakologian perusteettomaan ihmeeseen. Parasta hoitoa saanee, kun ymmärtää olla hakeutumatta psykiatrisen "hoidon" piiriin ja etsii avun joko itseapuohjein tai hakeutuu jonnekin papille (uskovaiset ihmiset), yksityiselle psykoterapeutille tai vastaavalle. Mikäli julkiselle puolelle kuitenkin on olosuhteiden pakon myötä mentävä, kannattaa todella pitää tiukkaa linjaa siitä mitä aineita suostuu ottamaan tai "kokeilemaan", vai ottaako mitään. Jokaisella on oikeus saada lääkkeetöntä hoitoa, mitä harva tiedostaa. Varsinkin, kun lääkärit ja hoitajat tyrkyttävän kurkusta alas pelkkää nappia päivästä toiseen silmiä viattomasti räpsyttäen... - syrjäytynyt
Mikä Seronilin annostuksesi? Kuinka pakko-oireesi ilmenevät? Mikset vaihda masennuslääkettä jos sinusta tulee sen vaikutuksesta psyko eikä se muutenkaan toimi?
- Hyviä kysymyksiä
nim. vammautettu. Kannattaa toistenkin kysellä sitä, että miksi lääkkeitä syömällä ei parane vaan "muka" sairaus vain pahenee ja muuttaa mutoaan.
- antimieluri
Tuo on juuri mielureiden perus-strategia. "Jos ne eivät auta nyt, niin estävät ainakin pahenemisen." PUPPUA!
- SSRI-midi
antimieluri kirjoitti:
Tuo on juuri mielureiden perus-strategia. "Jos ne eivät auta nyt, niin estävät ainakin pahenemisen." PUPPUA!
Tutkimustietoa on tosiaan siitäkin, että psyykenlääkkeet hidastavat tai estävät paranemista, jopa kroonistavat psyykkisen pahoinvoinnin sekä tuovat päälle vielä fyysisiä vammoja. Lisätietoa psykiatriaa koskevista harhakäsityksistä saa esimerkiksi osoitteesta www.cepuk.org.
- Anonyymi
Kyllä lääkkeistä on ollut minulle tavaton hyöty
- Vammautettu
Nyt siis tilanne se etten ole noin puoleen vuoteen enää syönyt psyykelääkettä. Koen kuitenkin vielä jonkinlaisia vieroitusoireen kaltaista. En ole oma itseni vielä 100 %. Stressiä on ollut vaikka muille jakaa.
Riitaa miehen kanssa jota pariinkin kertaa läpsäisin naamalle ja heittelin esineellä yms. huutoa ja haukkumista. Tämä siis lääkkeen vaikutuksessa ja vieroituksessa.. Kamala raivo ja viha inho kaikkea rakastakin kohtaan ilman syyllisyyden tunnetta. Ei heilauttanut oikein mikään, tuntui että tuskin edes siinä lääkityssä masennuksessa tuntuisi läheisen kuolemakaan miltään. En itkenyt juurikaan huusin ja raivosin ja heittelin tavaroita. Kaikki ärsytti (ei ole vaihdevuosia)
Sitten lääkkeet pois niin maaliskuulla alkoi tulla jo sellaista voi vittu mitä mä oon tehnyt - tunteita. Ja ihme että ukko tuossa vielä asuu.
Katsoin ihanan koira elokuvan tvstä ja itkin alusta loppuun oikein sellainen ihana herkistyminen kun se koira lopussa kuoli (Hatsiko) . Ensi kertaa pitkään aikaan tuollainen reaktio. Voi kun muukin palautuisi ennalleen. Ihanaa itkeä hyvää elokuvaa kun ennen olisin ollut vain että ai se koira sitten kuoli -jaa. En halua olla zombi jota ei masenna tai itketä eikä nauratakaan mikään (tähän lääke pyrkii) vaan haluan tuntea kaikkea laidasta laitaan ilman että lääke saa minut tunnekylmäksi hirviöksi. Jos masennus jää päälle ja syvenee silloin keskusteluapua. Kaikki tunteet ovat luonnollisia ja niitä pitää sietää, mutta jos masennus tai pakko-oireet pahenevat silloin tarvitaan jotain apua muuta kuin lääkettä.
Itsekin aikoinaan kehuin että on hyvä masennuslääke kun oli niin tasaista mutta sitten tuli sivuoireet ja masennus jonka lääke buustasi minussa kaiken pahan potenssiin 1000.
Suomihan tulee 20 vuotta jäljessä näissä asioissa. Eikös nämä kouluampujat ja muut breiviikit olleet myös hyvin lääkittyjä?
Tämä kuulostaa pahalta mutta olin niin surullinen käytöksestäni että viilsin käteeni kuin rangaistukseksi viiltoja että ensi kesänä ei lyhythihaisissa juuri kuljeta julkisesti. Eli se häpeä teoista joita ei lääkityksellä olisi hävennyt tuli, eli herkkyys on palaamassa ja sitä pidän hyvänä. Vaikka se noin ilmenikin. Sain myös itkettyä miehelle mikä painaa kun olin aivan lukossa.
Taidan kerätä nämä kirjoitukset ja varata ajan psykiatrille ja pyytää selittämään.- SSRI murhaa
Kuten olet havainnut, psykiatriset lääkkeet tekevät tunteettomiksi. Ne aiheuttavat oppimis- ja kommunikaatiohäiriöitä, mm. otsalohkon ja limbisen järjestelmän tuhoaminen (oppiminen, muisti, tunteet, motiivit, puhekeskus,...). Lääkkeet ovat tehneet sinut zombiksi. Neuroleptit aiheuttavat tardiivin dyskinesian ja pienentävät aivoja 10 prosentilla.
Koulusurmien taustalla on SSRI-myrkkyjä sekä Suomessa että muualla maailmassa:
http://ssristories.org/
Käske psykiatrin perustella tieteellisesti vastauksensa. Useimmat heistä käskevät popsia neuroleptejä loppuelämän ajan, poikkeuksena Keropudas. Kuten tällä palstalla on huomattu, "psykiatri."-nimimerkki ei ole koskaan perustellut, joten hänellä ei ole tieteellistä ajattelua. - 18+4
SSRI murhaa kirjoitti:
Kuten olet havainnut, psykiatriset lääkkeet tekevät tunteettomiksi. Ne aiheuttavat oppimis- ja kommunikaatiohäiriöitä, mm. otsalohkon ja limbisen järjestelmän tuhoaminen (oppiminen, muisti, tunteet, motiivit, puhekeskus,...). Lääkkeet ovat tehneet sinut zombiksi. Neuroleptit aiheuttavat tardiivin dyskinesian ja pienentävät aivoja 10 prosentilla.
Käske psykiatrin perustella tieteellisesti vastauksensa. Useimmat heistä käskevät popsia neuroleptejä loppuelämän ajan, poikkeuksena Keropudas. Kuten tällä palstalla on huomattu, "psykiatri."-nimimerkki ei ole koskaan perustellut, joten hänellä ei ole tieteellistä ajattelua.Ei kai kukaan tosissaan usko, että masennuslääke parantaa? Se on kainalosauva ei parannuskeino. Jos elämä on mielekkäämpää niitä syöden hyvä niin jos ei niin älä syö. En ole vielä huomannut kuin yhdellä seitsemästä syömästäni lääkkeestä jotain lamaavaa vaikutusta. Lääkkeitä olen syönyt 13 vuotta. Minulle riittää että kun masennus tulee se ei ole niin paha kuin ilman lääkkeitä. Muuten lääke ei vaikuta mitenkään elämääni. Pää on terävä, minulla on tunteet ja en ole mikään zombi. Neuroleptit on asia erikseen. Ne lamaa ja tekee tyhmäksi, mutta senkin sietää kun tietää vaihtoehdon. Minulla on hyviä ystäviä ja puoliso jotka tajuaa että kun syön neurolepteja niin asiat on minulle vaikeampia ja auttavat. Sitten kun en syö niin osaan asiat itsekin. Palaudun vuorokaudessa lopettamisesta ja en kärsi mitään vieroitusoireita. Tällä hetkellä neuroleptit on kaapissa. Pärjään ilmankin. Otan ne käyttöön jos tarvetta ilmenee.
- EI LÄÄKKEILLE
18+4 kirjoitti:
Ei kai kukaan tosissaan usko, että masennuslääke parantaa? Se on kainalosauva ei parannuskeino. Jos elämä on mielekkäämpää niitä syöden hyvä niin jos ei niin älä syö. En ole vielä huomannut kuin yhdellä seitsemästä syömästäni lääkkeestä jotain lamaavaa vaikutusta. Lääkkeitä olen syönyt 13 vuotta. Minulle riittää että kun masennus tulee se ei ole niin paha kuin ilman lääkkeitä. Muuten lääke ei vaikuta mitenkään elämääni. Pää on terävä, minulla on tunteet ja en ole mikään zombi. Neuroleptit on asia erikseen. Ne lamaa ja tekee tyhmäksi, mutta senkin sietää kun tietää vaihtoehdon. Minulla on hyviä ystäviä ja puoliso jotka tajuaa että kun syön neurolepteja niin asiat on minulle vaikeampia ja auttavat. Sitten kun en syö niin osaan asiat itsekin. Palaudun vuorokaudessa lopettamisesta ja en kärsi mitään vieroitusoireita. Tällä hetkellä neuroleptit on kaapissa. Pärjään ilmankin. Otan ne käyttöön jos tarvetta ilmenee.
Älkää hyvät ihmiset alkako syömään mielialalääkkeitä, jos olette kahden vaiheilla. Uskokaa ihmisten netissä kirjoittamiin omakohtaisiin kokemuksiin. Käypähoitosuositukset ovat täyttä puppua Suomessa. Ulkomailla on jo herätty masennuslääkkeiden vaarallisuuteen.
Masennus on ikävä olotila ja sairaus, jos joku niin tahtoo, mutta yleensä se menee jonkun ajan päästä ohitse, joko hoidolla tai ilmankin. Valetta on se, että masennus usein hoitamattomana kroonistuu ja uusiutuu. Itse olen tästä esimerkki. Ei ole kroonistunut eikä uusiutunut. Lääkefirmat vaan haluavat, että ihmiset panikoituvat ja hakevat lääkettä mahdollisimman pian.
Sen sijaan lääkitys vain pahentaa ja kroonistaa masennusta ajanoloon ja mitä todennäköisimmin luo täysin uusia ongelmia sivuvaikutusten ja riippuvuuden muodossa.
Jos lääkkeiden lumevaikutus on jotain 80 %, niin miettikää, mikä on mielen voima näissä asioissa. Hoitakaa mieltänne muilla keinoin kuin kemiallisesti! Hyvä ravinto, riittävä liikunta, seura, nukkuminen, jos mahdollista, ajatusten treenaaminen ja yrittäminen päästä pois masennuksen ajatuskehästä.
Itse olin niin sumussa jo, että tuntui että olen muuttumassa ihan pöhköksi. Silloin epätoivoisena kaivoin pelikortit esiin ja kokeilin, osaisinko enää edes pelata pasianssia. Vaivoin ja pikkuhiljaa se onnistui. Tuntui että aivot starttasivat jotenin uudestaan ja pieni valon säde puikahti elämään. Aivoja pitää vähän harjoittaa. Älkää antako periksi. Masennus on p*ska juttu, mutta siitä pääse ylitse! - Hoitaja Mieli
SSRI murhaa kirjoitti:
Käske psykiatrin perustella tieteellisesti vastauksensa. Useimmat heistä käskevät popsia neuroleptejä loppuelämän ajan, poikkeuksena Keropudas. Kuten tällä palstalla on huomattu, "psykiatri."-nimimerkki ei ole koskaan perustellut, joten hänellä ei ole tieteellistä ajattelua.Mutta kun on niin kiva piikittää pakkohoitopotilasta ja katsoa että miten kahjo reagoi mihinkin kemikaaliin
http://hoitajat.net/foorumi/topic/912-zyprexa-ja-risperdal-consta/ - puoli skitso
Hoitaja Mieli kirjoitti:
Mutta kun on niin kiva piikittää pakkohoitopotilasta ja katsoa että miten kahjo reagoi mihinkin kemikaaliin
http://hoitajat.net/foorumi/topic/912-zyprexa-ja-risperdal-consta/Aika harvoin kukaan on pakkohoidossa masennuksen vuoksi.
- Anonyymi
EI LÄÄKKEILLE kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset alkako syömään mielialalääkkeitä, jos olette kahden vaiheilla. Uskokaa ihmisten netissä kirjoittamiin omakohtaisiin kokemuksiin. Käypähoitosuositukset ovat täyttä puppua Suomessa. Ulkomailla on jo herätty masennuslääkkeiden vaarallisuuteen.
Masennus on ikävä olotila ja sairaus, jos joku niin tahtoo, mutta yleensä se menee jonkun ajan päästä ohitse, joko hoidolla tai ilmankin. Valetta on se, että masennus usein hoitamattomana kroonistuu ja uusiutuu. Itse olen tästä esimerkki. Ei ole kroonistunut eikä uusiutunut. Lääkefirmat vaan haluavat, että ihmiset panikoituvat ja hakevat lääkettä mahdollisimman pian.
Sen sijaan lääkitys vain pahentaa ja kroonistaa masennusta ajanoloon ja mitä todennäköisimmin luo täysin uusia ongelmia sivuvaikutusten ja riippuvuuden muodossa.
Jos lääkkeiden lumevaikutus on jotain 80 %, niin miettikää, mikä on mielen voima näissä asioissa. Hoitakaa mieltänne muilla keinoin kuin kemiallisesti! Hyvä ravinto, riittävä liikunta, seura, nukkuminen, jos mahdollista, ajatusten treenaaminen ja yrittäminen päästä pois masennuksen ajatuskehästä.
Itse olin niin sumussa jo, että tuntui että olen muuttumassa ihan pöhköksi. Silloin epätoivoisena kaivoin pelikortit esiin ja kokeilin, osaisinko enää edes pelata pasianssia. Vaivoin ja pikkuhiljaa se onnistui. Tuntui että aivot starttasivat jotenin uudestaan ja pieni valon säde puikahti elämään. Aivoja pitää vähän harjoittaa. Älkää antako periksi. Masennus on p*ska juttu, mutta siitä pääse ylitse!Kyllä se niin on , että jotkut kokevat lääkkeet huonona. Sitten on meitä, jotka saimme avun niistä. Olen syönyt lääkkeitä 35 vuotta, eikä ne ole aiheuttaneet mitään huonoja muutoksia. Päinvastoin. Ne ovat aina auttaneet. Herra Jeesus on kuitenkin ensimmäinen auttaja
- Vammautettu
Minulla "masennus" on tullut yleensä jossain huonossa elämäntilanteessa. Esim. työttömänä, koulu ja työpaikkakiusattuna tai huonon taloudellisen tilanteen takia.
Eli mielestäni reagoin sairaaseen / pahaan / huonoon asiaan normaalilla tavalla. Vai kuinka moni on onnellinen kun häntä syrjitään ja kiusataan?
Kun haen apua kestää epänormaalia asiaa (siis esim. työttömyyttä, kiusaamista) minulle annetaan lääkettä kuten sairaalle. Olenko minä' siis sairas kun en kestä kiusaamista ja syrjimistä ja en tule toimeen muutamalla satasella kuussa?
Minä tarvitsen apua työn löytämiseen jossa pärjään ja jaksan ja sellaiset puitteet elämääni joissa pärjään. Miksi tässä ei auteta? Lääkkeet vain lyödään eteen. Turrutetaan mieli etten kiusaisi avunhuudoillani yhteiskuntaa joka on sairas.
Kuka sitä lääkettä tarvitseekaan kiusaaja vai kiusattu? Miksei kiusaajaa lääkitä tolkuttomaan tilaan.?
Jälleen kerran minulle kirjoitettiin uutta lääkettä kun ilmoitin lopettaneeni vanhan käytön hyödyttömänä. En tietenkään ota tuota essitalopraamia jota nyt tällä kertaa määrättiin. Miksi minun pitäisi olla pilvessä ja kestää kaikki paska jota niskaan kaadetaan. En aio enää käydä lääkärissä. - ihmiset erilaisia
Masennus taitaa aika monesti olla posttraumaattinen reaktio, eli tulee vasta sitten kun stressi on ohi. Liittyy silloin monesti toivottomuuteen elämäntilanteessa. Jotenkin ihmisen psyyke yleensä toimii niin, että jos on toivoa paremmasta, kestää vaikka mitä ja kovaakin painetta. Jos taas tulevaisuus näyttää huonommalta kuin nykyisyys, pienikin vastoinkäyminen voi kaataa ja nostaa pintaan menneitä arpia. Uskomatonta, mutta totta.
Toki tietenkin ihmiset ovat tässä suhteessa erilaisia, toiset selviävät mistä vain, toiset kompastuvat kuusenkäpyihin. - Mielipuoli hoitaja
Mielialalääkkeet on erittäin tehokas keino pitää "kansalaiset kurissa" ja kykenemättöminä vastustamaan yhteiskunnan valtaapitävien mielivaltaa.
Prosessi toimii näin:
1. Maksetaan mielenterveysalan "ammattilaiselle" x euroa, jotta tämä kirjoittaa potilastietoihin henkilön y olevan psyykkisesti epäväkaa
2. Toistetaan kohtaa yksi riittävän monen "ammattilaisen" kohdalla, kunnes kukaan ei enää kyseenalaista potilastietojen "oikeellisuutta"
3. Kukaan ei enää ota "mielenterveysngelmaista" potilasta todesta ja potilas alkaa oireille
4. Kirjoitetaan sopiva määrä mielialalääkkeitä, joiden "sivuvaikutukset" saavat potilaan yhä enemmän oireilemaan
5. Toistetaan kohtaa 4, kunnes potilas alkaa oireilemaan somaattisestikin hänelle määrättyjén psyykelääkkeidn vuoksi
6. Kirjoitetaan potilaan somaattisia oireita hoitamaan neuroleptejä, joiden sivuvaikutuksena potilas alkaa oireilemaan psyykkisestikin
7. Toistetaan kohtaa 6, kunnes potilaan keho on sekaisin lääkkeistä ja mieli on sekaisin lääkkeistä
8. Kirjoitetaan mielenterveyslähete mielisairaalaan
9. Mielisairaalassa potilasta lääkitään yhä uusilla lääkkeillä ,kunnes potilaan elintoiminnot pettävät lopullisesti
10. Haudataan "mielipuoli" kaikessa hiljaisuudessa ja kehoitetaan kaikkia asiasta tietäviä pitämään turpansa kiinni, ettei tarvitse alkaa hoitamaan uuttaklin potilasta
Nykyään käytössä olevista "hoitomenetelmistä" voi lukea ammattihoitajien omia mielipiteitä vaikkapa sivustolta http://hoitajat.net/foorumi/topic/912-zyprexa-ja-risperdal-consta/
Siellä sitä on aasintuntija poikineen....- Ei psyyk. epävakaa
Melkoinen mielikuvitus,salaliittoja jokapuolella :D
- tunnotonsairauden
Yksi yleinen ryhmä hoitoloissa on sairaidentunnottomat. Vaikeita tapauksia kuten tämä mielipuoli hoitaja.
- ppp556
tunnotonsairauden kirjoitti:
Yksi yleinen ryhmä hoitoloissa on sairaidentunnottomat. Vaikeita tapauksia kuten tämä mielipuoli hoitaja.
Mielipuolihoitajan kirjoitus oli kyllä alkuosastaan ihan järkevä. Näin nimittäin tapahtuu. Ehkä tuo loppuosa kuolemineen oli vähän liioiteltu. Mutta oikeasti ihmiset ei tajua minkälaisia hoitovirheitä tuolla alalla tapahtuu. Eivät varmaan halua tajuta joten leimaavat kaikki asiasta sanovat hulluiksi.
- ppp556
ppp556 kirjoitti:
Mielipuolihoitajan kirjoitus oli kyllä alkuosastaan ihan järkevä. Näin nimittäin tapahtuu. Ehkä tuo loppuosa kuolemineen oli vähän liioiteltu. Mutta oikeasti ihmiset ei tajua minkälaisia hoitovirheitä tuolla alalla tapahtuu. Eivät varmaan halua tajuta joten leimaavat kaikki asiasta sanovat hulluiksi.
Lisään vielä että neuroleptit oikeasti ovat myrkkyä. Minulla on kokemusta niiden syömisestä monta vuotta ja voin sanoa että onnettomaksi ne tekevät ja heikentävät toimintakykyäkin selvästi. Lisäksi minun fyysistä sairautta on myös hoidettu psyykelääkkeillä eli fyysisen sairauden diagnosoinnissa meni kauan. Jos en olisi itse sitä sairautta alkanut hoitamaan makaisin varmaan nyt joko sairaalassa tai kotona täysin vuodepotilaana ja päällä olisi hirveä psyykelääkitys. Eli kun sinulla on psyykediagnoosi niin ei fyysisiä sairauksia edes tutkita tai oteta tosissaan. Sen sijaan sitä fyysistä sairautta aletaan hoitamaan psyykelääkkeille jollon potilas menee entistä huonompaan kuntoon!!
- Anonyymi
ppp556 kirjoitti:
Lisään vielä että neuroleptit oikeasti ovat myrkkyä. Minulla on kokemusta niiden syömisestä monta vuotta ja voin sanoa että onnettomaksi ne tekevät ja heikentävät toimintakykyäkin selvästi. Lisäksi minun fyysistä sairautta on myös hoidettu psyykelääkkeillä eli fyysisen sairauden diagnosoinnissa meni kauan. Jos en olisi itse sitä sairautta alkanut hoitamaan makaisin varmaan nyt joko sairaalassa tai kotona täysin vuodepotilaana ja päällä olisi hirveä psyykelääkitys. Eli kun sinulla on psyykediagnoosi niin ei fyysisiä sairauksia edes tutkita tai oteta tosissaan. Sen sijaan sitä fyysistä sairautta aletaan hoitamaan psyykelääkkeille jollon potilas menee entistä huonompaan kuntoon!!
Minulla on ollut neurolepti Peratsin 35 vuotta, eikä se ole aiheuttanut mitään kamalaa. Se oli kamala tilanne ennenkuin sain lääkkeet, joista Peratsin on osa.
Semmoisen huomasin alkuun, että en yhtä salamannopeasti tajunnut tv tekstiä kuin ilman lääkkeitä. Se ei ole iso juttu.
- k*sipäitä ovat
tappaa ne pitäis nimittäin psykiatrit. ovat ihan täysiä m*lkkuja.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17193234/psykoosilaakkeet
Kannattaapa perehtyä noihin juttuihin ennen typeriä kokeiluja.
Yksikin pilleri on liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747364Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583153- 342390
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto271948- 201918
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus141615- 181569
- 101569
- 521568