Trendi vai traditio?

Ryypätään

Pääsiäisenä ryypätään.
Vappuna ryypätään.
Juhannuksena ryypätään.
Jouluna ryypätään.
Uusivuosi ryypätään.

44

218

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kis-kisu

      Terävä observaatio jälleen kerran.

      Onhan se vähän arveluttavaa. Mulla onkin tapana tissutella arkena ja pysyä selvänä suurina kansanjuhlina. Täytyy jonkun olla valmiudessa raportoimaankin, miten kaikki oikein kävi, jos jotain tapahtuu josta pöytäkirja laaditaan.

      • Työskenteletkö pelastustoimessa?


      • Kis-kisu
        hullu_ukko kirjoitti:

        Työskenteletkö pelastustoimessa?

        En varsinaisesti ;)


      • kol-li

        Sie ot polliisi.


    • Tunnetko tällaisen sanonnan...I am not alcoholic i am scandinavian.

      Täällä kaamoksen mailla on ryypätty aina jos ei pimeyteen niin sen kunniaksi, että valoisa alkaa. En oikeastaan usko, että muutosta koskaan tapahtuu.

      Näitä perinteitä muuten minäkin olen taas alkanut kunnioittamaan. Älä pingota täällä juominen on osa kulttuuria.

    • Suomen ensimmäinen työväen vappujuhla(vappulakko tms.) oli alkoholinkäyttöä vastaan.

      Näissä merkeissä, vetäkää sosialistit pää täyteen.

    • Suomessa ryypätään, mene muualle. Siellä jossain nautitaan alkoholia.

    • Alkoholi on aina ollut tietyllä tavalla tabu Suomessa. Raskaasti verotettu, paheksuttu, kokonaan kiellettykin tai viinakortilla rajoitettu. Niinpä se maistuu kansalle senkin edestä. Juhlapyhät mahdollistavat dokaamisen niillekin, jotka muuten ovat ns. kunnon kansalaisia ja hoitavat työnsä sun muut velvoitteet. Niin kauan kun alkoholi on kielletyn hedelmän makuinen mörkö, ei tavat parane.

    • Suomessa on iät ja ajat yritetty pitää juoppogeenejä hengissä rajoittamalla ryyppäämistä. Ihmekös sitten, että viina maistuu. Sosiaalitantat ja -taavit eivät ole, eivätkä tule ymmärtämään, että kaikki kielletty maistuu kansalle paremmin.

      Ps. Itsenäisyyspäivänä ja hellutainakin ryypätään.

      • Romulaanikuski(kok)

        Ratikalla on ilmiselvästi Uralin takaisten udmurttien
        kalenterijuoppojen geenit

        Uralin takaisen sisäsiittoisuuttaneessa kansanan kulttuurissa
        on Vappu 365 kertaa vuodessa


      • Romulaanikuski(kok) kirjoitti:

        Ratikalla on ilmiselvästi Uralin takaisten udmurttien
        kalenterijuoppojen geenit

        Uralin takaisen sisäsiittoisuuttaneessa kansanan kulttuurissa
        on Vappu 365 kertaa vuodessa

        Mitä minä juuri sanoinkaan... ;-)


    • pitkätkö juhlat on?

      Täältä varmaan voi kysyä, miten monta päivää miehet voi viettää Vappua?

      Mun mies lähti eilen noin klo 18.30 Vappua viettään ravintolaan työkavereiden ja
      heidän vaimojen/ystävättärien kanssa. En suostunut lähtemään mukaan, jarruksi.
      Tänään oli klo17 tarkoitus olla syömässä sukulaisten kanssa ravintolassa.
      Mies ei tullut yöllä kotiin, ei aamulla eikä tullut ravintolaan. Luojan kiitos!

      Puhelin on suljettu, kaverit ei tiedä missä on. Lähtenyt kotiin noin yhden aikaan yöllä.
      Mä epäilen, et on mulle kostoksi nyt kadoksissa, kun en lähtenyt eilen mukaan.
      En oikein osaa pelätä mitään tapahtuneenkaan, sillä sairaalassa ei ole.
      Missä vaiheessa pitää/voi ilmoittaa kadonneeksi?

      Aion muuten lähteä käymään Ruotsissa nyt viikonloppuna, naapurin rouvan kanssa.
      Yllätys varmaan äijälle, kun en istukkaan kotona odottamas.
      En muuten aio kysyä missä oli.

      • "Pakkojuhlija"

        Vappu loppuu sunnuntaina.


      • pitkätkö juhlat on?
        "Pakkojuhlija" kirjoitti:

        Vappu loppuu sunnuntaina.

        Sitä mä vähän pelkäsin, mut huomenna on työpäivä.
        Tulee ikävyyksiä roppakaupalla jos ei mene töihin.
        Mä en kyllä ole vastuussa, kai aikuinen mies vastaa omista asioistaan.

        Mä menen aamulla töihin, matkalaukku valmiiks pakattuna mukanani.
        Eli asunto on aamusta asti ilman "kotihengetärtä" ja palaan vasta sunnuntai iltana.
        Miettikööt missä meillä oikein mennään, siis tarjoan hänen omat myrkkynsä takas.


      • pitkätkö juhlat on? kirjoitti:

        Sitä mä vähän pelkäsin, mut huomenna on työpäivä.
        Tulee ikävyyksiä roppakaupalla jos ei mene töihin.
        Mä en kyllä ole vastuussa, kai aikuinen mies vastaa omista asioistaan.

        Mä menen aamulla töihin, matkalaukku valmiiks pakattuna mukanani.
        Eli asunto on aamusta asti ilman "kotihengetärtä" ja palaan vasta sunnuntai iltana.
        Miettikööt missä meillä oikein mennään, siis tarjoan hänen omat myrkkynsä takas.

        Kappas. Ylensä naiset aina uhoavat heittävänsä miehen pihalle...


      • Anselmi pussihukka

      • pitkätkö juhlat on?
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kappas. Ylensä naiset aina uhoavat heittävänsä miehen pihalle...

        Miehen maksamasta asunnostako? Nyt mä olen kiinnostunut,miten se käy?
        Mä voin jättää hänet, ehkä. Mutten pysty mitenkään heittämään häntä pihalle.

        Mulle kyllä järjestyis työsuhde asunto, jos sellaisen tarvitsen.
        Katsotaan nyt ensin, missä tienhaarassa ollaan.
        Jos on pelkällä ryyppyreissulla ja klaaraa työasiansa, niin jatkoa harkitaan.
        Mut mä en ole hänen vartijansa tai äitinsä, joka paikkailee äijänsä "töpit".


    • öykkäsin ja möykkäsi

      "Kissanpaska maistui aamuin suussa. Silloin aate alkoi itää umpiluussa. Voishan sitä elää siistimminkin ja kavereiden kanssa ottaa tyylikkäästi drinkin"...

    • Eipäs.

      Täällä on vain vihreää teetä juotavaksi ja pirtu käytetään tiskipöydän pesuun.

      • hygieenikko

        Miten likainen sun tiskipöytäs oikein on, jos se pitää pirtulla desinfioida?
        Kerta pyyhkäisy pirtulla kyllä riittää viimeistelyksi. ;))


      • hygieenikko kirjoitti:

        Miten likainen sun tiskipöytäs oikein on, jos se pitää pirtulla desinfioida?
        Kerta pyyhkäisy pirtulla kyllä riittää viimeistelyksi. ;))

        Silloin kun leivon, niin pirtu on näppärä pesuaine, sillä se pesee hyvin, haihtuu nopeasti, eikä jätä jälkeensä makuja tai kemikaaleja.


      • Moraalinvartija
        buddy-love kirjoitti:

        Silloin kun leivon, niin pirtu on näppärä pesuaine, sillä se pesee hyvin, haihtuu nopeasti, eikä jätä jälkeensä makuja tai kemikaaleja.

        isälläni oli pirtua kaapissa,arvaa mitä siskoni sai ideana?

        ryypätä olin 10v kun ensin kerran join ja join niin paljon että muisti meni ja heräsin siihen kun minua läpsittiin kasvoihin. siskonihan ei ollut kuin 12v ja ryyppäsi isän viinoja ja lantrasi niitä.
        olin aika moinen ehkäisyväline kun häirittin hänen ja boyfrendejä (romanttisia hetkiä).
        yksinkin boyfrendi jonka nimi oli "pikkuläski" uhkasi tappaa minut kun siskoni kieltäyty pihalle menemisen ja siskoni pisti minut kertomaan sille, juoppuneelle pojalle.
        juoppunut syytti minua ja jouduin juokseen henkeni kaupalla, ettei kuristaisi minua hengiltä.
        isompi poika pelasti minut.


      • Moraalinvartija
        buddy-love kirjoitti:

        Silloin kun leivon, niin pirtu on näppärä pesuaine, sillä se pesee hyvin, haihtuu nopeasti, eikä jätä jälkeensä makuja tai kemikaaleja.

        häntä kutsuttiin sillä nimellä.. itse vain tiedän ettei sitä pidetty haukkuma nimenä tai en ainakaan minä kun itseään sillä nimellä esitteli.


      • hygieenikko
        buddy-love kirjoitti:

        Silloin kun leivon, niin pirtu on näppärä pesuaine, sillä se pesee hyvin, haihtuu nopeasti, eikä jätä jälkeensä makuja tai kemikaaleja.

        Tunnen kyllä pirtun puhdistus tehon. Käytämme sitä leikkaussalin ruostumattomien pintojen puhdistukseen. Koti oloissa en käyttäisi. Kyllä vesi ja (saippua) fairy riittää, puhtaalla märällä pyyhkeellä "huuhtelee" ja lopuksi viel kuivaa pinnan.

        Tässä vaan ihmettelen, et mitä sä tiskipöydällä leivot?
        Pikkasen luvattomat leipomukset nyt tulee mieleen, toivottavasti et nyt suikaan sellaisia kakkuja leivo! Silloin kyllä on aihellista huolehtia pinnat puhtaiksi pirtulla, sillä.....


      • Moraalinvartija kirjoitti:

        isälläni oli pirtua kaapissa,arvaa mitä siskoni sai ideana?

        ryypätä olin 10v kun ensin kerran join ja join niin paljon että muisti meni ja heräsin siihen kun minua läpsittiin kasvoihin. siskonihan ei ollut kuin 12v ja ryyppäsi isän viinoja ja lantrasi niitä.
        olin aika moinen ehkäisyväline kun häirittin hänen ja boyfrendejä (romanttisia hetkiä).
        yksinkin boyfrendi jonka nimi oli "pikkuläski" uhkasi tappaa minut kun siskoni kieltäyty pihalle menemisen ja siskoni pisti minut kertomaan sille, juoppuneelle pojalle.
        juoppunut syytti minua ja jouduin juokseen henkeni kaupalla, ettei kuristaisi minua hengiltä.
        isompi poika pelasti minut.

        Ja koska itse en ole ollut koskaan humalassa, niin keskiarvo lähenee tavallista humaltumisikää.


      • hygieenikko kirjoitti:

        Tunnen kyllä pirtun puhdistus tehon. Käytämme sitä leikkaussalin ruostumattomien pintojen puhdistukseen. Koti oloissa en käyttäisi. Kyllä vesi ja (saippua) fairy riittää, puhtaalla märällä pyyhkeellä "huuhtelee" ja lopuksi viel kuivaa pinnan.

        Tässä vaan ihmettelen, et mitä sä tiskipöydällä leivot?
        Pikkasen luvattomat leipomukset nyt tulee mieleen, toivottavasti et nyt suikaan sellaisia kakkuja leivo! Silloin kyllä on aihellista huolehtia pinnat puhtaiksi pirtulla, sillä.....

        Kyllä marsipaanipinnoite on tosiaan hiukan syntistä.
        Siis kaulitsen marsipaanin isoksi lätkäksi tiskipöydällä ja siinä sen takia, ettei muita yhtä isoja pintoja ole näppärästi käytössä.
        Pölysokeri on myös helppo huuhtoa siltä pois kuumalla vedellä ja sotku vähenee.


      • Moraalinvartija
        buddy-love kirjoitti:

        Ja koska itse en ole ollut koskaan humalassa, niin keskiarvo lähenee tavallista humaltumisikää.

        jotenkin uskomatonta ja hienoa että olet pysynyt hyvässä porukassa.
        joskus terveen järjenkäyttö on hyväksyttävää, ettei sitä ajaudu pahoille teille.


      • Moraalinvartija kirjoitti:

        jotenkin uskomatonta ja hienoa että olet pysynyt hyvässä porukassa.
        joskus terveen järjenkäyttö on hyväksyttävää, ettei sitä ajaudu pahoille teille.

        Itseasiassa pikemminkin niin, että juoppokuskina oma vakaumus täysraittiudesta vain vahvistui.
        Autooni on myös oksennettu, eikä se edes kyennyt siivoamaan sitä.


      • Moraalinvartija
        buddy-love kirjoitti:

        Itseasiassa pikemminkin niin, että juoppokuskina oma vakaumus täysraittiudesta vain vahvistui.
        Autooni on myös oksennettu, eikä se edes kyennyt siivoamaan sitä.

        sitä oppii myös muidenkin virheistä.


      • Aurum Angel
        buddy-love kirjoitti:

        Kyllä marsipaanipinnoite on tosiaan hiukan syntistä.
        Siis kaulitsen marsipaanin isoksi lätkäksi tiskipöydällä ja siinä sen takia, ettei muita yhtä isoja pintoja ole näppärästi käytössä.
        Pölysokeri on myös helppo huuhtoa siltä pois kuumalla vedellä ja sotku vähenee.

        Lääkäreitä vietti oikeus antaa A12
        lievästi denaturoitu pirtu desinfiontiin

        Viime kertausharjoituxissa sain litran A12 Pevisone siäni-ihottuman parantamisxy-----kipsatun tiibialuun irtofraktion aiheuttama

        Vekkuli reservilänen lääkintäupseeri

        pst,,,,,,,,,joi sitä opiskeluaikana lääkiksessä ;-)


    • hygieenikko

      No nyt ymmärrän, ei tullut mieleenkään marsipaani, liian työlästä. :))
      Mä leivon piirakoita suolaisia ja makeita. Koko uunipellisen laidasta laitaan.
      Arkisin uunipelti osaston tuotteita tarjolla, joka ei siihen tyydy = ilman piirasta.

      Juhliin saatan tehdä sultsinoita ja pieniä marjapiirakoita voitaikinakuoriin.
      Hyvällä tuurilla täytekakkukin kermakuorukkeella, täytteenä mitä marjoja/hedelmiä milloinkin.

      Virostako sä salakuljetat "puhdistus nestees": se muuten on lain mukaan huume!

      • Kellarivarastossa on vielä kanisterissa jonkin verran, ehkä 8 litraa mutta laimennettuna 60 prosenttiin. Reaktorin pesuun käytin, mutta se pitäisi puhdistaa, sillä se saattaisi maistua jollekin.
        Ja koska se laimentamaton ja reaktorissa käymätön pirtu on jo loppu, niin olen täydentänyt varastoa 80 prosenttisella virolaisella.
        Aikanaan pirtun jakelu oli laitoksilla hyvin järjestetty, eli menin varastovastaavan puheille, sanoin paljonko tarvitsin ja hän nosti laatikon esille.

        Olis se sitten pakko laittaa eri kanisteriin ja kirjoitin päälle "Hengenvaarallista myrkkyä, älä koske!!!!"
        Yllättävän rauhassa se sai siellä labrassani olla.
        Tosin ehkä se kanisterin vieressä oleva formaliinipullo toi asialle uskottavuutta.


      • hygieenikko
        buddy-love kirjoitti:

        Kellarivarastossa on vielä kanisterissa jonkin verran, ehkä 8 litraa mutta laimennettuna 60 prosenttiin. Reaktorin pesuun käytin, mutta se pitäisi puhdistaa, sillä se saattaisi maistua jollekin.
        Ja koska se laimentamaton ja reaktorissa käymätön pirtu on jo loppu, niin olen täydentänyt varastoa 80 prosenttisella virolaisella.
        Aikanaan pirtun jakelu oli laitoksilla hyvin järjestetty, eli menin varastovastaavan puheille, sanoin paljonko tarvitsin ja hän nosti laatikon esille.

        Olis se sitten pakko laittaa eri kanisteriin ja kirjoitin päälle "Hengenvaarallista myrkkyä, älä koske!!!!"
        Yllättävän rauhassa se sai siellä labrassani olla.
        Tosin ehkä se kanisterin vieressä oleva formaliinipullo toi asialle uskottavuutta.

        Sulla on siis teollisuusspriitä, sitä samaa kuin meilläkin yleensä puhdistukseessa käytetään.
        Joitain asioita kyllä putsataan lääkespriillä, mut se onkin jo kiventakana saada. Sairaalan apteekkari on kovin tarkka sen käytöstä, sinääsä hyvä asia.

        Mut sattui kerran pien vahinko ja pullo kaatui lattialle.
        Puolenlitran muovipullo ei se rikki mennyt, nopeesti yrittivät sitä pelastaa.
        Toinen sairaala-apulaisista potkaisi sitä vielä vahingossa, se kieri toiselle puolen leikkaussalia.
        Arvaa oliko pullossa paljon jäljellä,kun se lopulta oli taas pystyssä.
        Ovia auki äkkiä ja tuuletusta tehostettiin, julmettu mitkä aromit.
        Oli pakko lähteä itse kunkin paikalla olleen haukkaan happea.

        Viikonloppu on vapaa, Vapun kun olin töissä.
        Saan istuttaa sipuleita ja 22 itänyttä perunaa maahan, nyt mökillä.


      • römpsämies
        hygieenikko kirjoitti:

        Sulla on siis teollisuusspriitä, sitä samaa kuin meilläkin yleensä puhdistukseessa käytetään.
        Joitain asioita kyllä putsataan lääkespriillä, mut se onkin jo kiventakana saada. Sairaalan apteekkari on kovin tarkka sen käytöstä, sinääsä hyvä asia.

        Mut sattui kerran pien vahinko ja pullo kaatui lattialle.
        Puolenlitran muovipullo ei se rikki mennyt, nopeesti yrittivät sitä pelastaa.
        Toinen sairaala-apulaisista potkaisi sitä vielä vahingossa, se kieri toiselle puolen leikkaussalia.
        Arvaa oliko pullossa paljon jäljellä,kun se lopulta oli taas pystyssä.
        Ovia auki äkkiä ja tuuletusta tehostettiin, julmettu mitkä aromit.
        Oli pakko lähteä itse kunkin paikalla olleen haukkaan happea.

        Viikonloppu on vapaa, Vapun kun olin töissä.
        Saan istuttaa sipuleita ja 22 itänyttä perunaa maahan, nyt mökillä.

        Jee-jee


      • hygieenikko
        römpsämies kirjoitti:

        Jee-jee

        Jos tarkoitat et mä olisin jee-jee niin voi surku, sua ei onnistanut.
        Kovasti vanhempaa ikäluokkaa uskon olevani.
        Olen jo yli 5-kymppinen ja likkahan on mua puolta nuorempi ainakin, josko olen oikein ymmärtänyt.

        Mulla on mökin lämmitys kohta valmis ja saan pellit kiinni.
        Hullu idea lähteä illalla myöhään mökille, kun on jo kevät mut kylmää on.
        Tämä mökki oli kostea ja kylmä, pakko alkaa lämmittään, ulkona -1 astetta.
        Koirat kuorsaa omassa sängyssään, kaks mustaa mäyristä.


      • Homo-Petris victim:(
        hygieenikko kirjoitti:

        Jos tarkoitat et mä olisin jee-jee niin voi surku, sua ei onnistanut.
        Kovasti vanhempaa ikäluokkaa uskon olevani.
        Olen jo yli 5-kymppinen ja likkahan on mua puolta nuorempi ainakin, josko olen oikein ymmärtänyt.

        Mulla on mökin lämmitys kohta valmis ja saan pellit kiinni.
        Hullu idea lähteä illalla myöhään mökille, kun on jo kevät mut kylmää on.
        Tämä mökki oli kostea ja kylmä, pakko alkaa lämmittään, ulkona -1 astetta.
        Koirat kuorsaa omassa sängyssään, kaks mustaa mäyristä.

        hmm......pakenin Jee-jeeltä Aasiaan

        http://www.youtube.com/watch?v=5Lo4vA9sSa0


      • Anselmi Pussihukka
        Homo-Petris victim:( kirjoitti:

        hmm......pakenin Jee-jeeltä Aasiaan

        http://www.youtube.com/watch?v=5Lo4vA9sSa0

        Yx laboranttiämmän kertomaa:

        Uusi proffa soitti tavara-asemalle reklamaation:
        10kpl 10kg 99,6 spiritus fortusta puhtampaa pirtua lähetyslistasta puuttui yx 10kg keissi..........

        reklamaation vastaanottanut udmurtti:
        "Jassåå------henlökuntamme joutuu korvaamaan kadonneen
        keissin shit------eikös se ole 80penniä/kg kuten aina ennenminikin? =O)


      • Genio,Mente
        Anselmi Pussihukka kirjoitti:

        Yx laboranttiämmän kertomaa:

        Uusi proffa soitti tavara-asemalle reklamaation:
        10kpl 10kg 99,6 spiritus fortusta puhtampaa pirtua lähetyslistasta puuttui yx 10kg keissi..........

        reklamaation vastaanottanut udmurtti:
        "Jassåå------henlökuntamme joutuu korvaamaan kadonneen
        keissin shit------eikös se ole 80penniä/kg kuten aina ennenminikin? =O)

        heh........mulla olis halvempaa eestin pirtua
        niimpal myynnissä, ette vaikka kamelikaravaani jois


      • prof. Kiss-kisu:D
        Genio,Mente kirjoitti:

        heh........mulla olis halvempaa eestin pirtua
        niimpal myynnissä, ette vaikka kamelikaravaani jois

        Lasol on udmurttifinskien suosituin anestesialääkeaine


      • hygieenikko kirjoitti:

        Sulla on siis teollisuusspriitä, sitä samaa kuin meilläkin yleensä puhdistukseessa käytetään.
        Joitain asioita kyllä putsataan lääkespriillä, mut se onkin jo kiventakana saada. Sairaalan apteekkari on kovin tarkka sen käytöstä, sinääsä hyvä asia.

        Mut sattui kerran pien vahinko ja pullo kaatui lattialle.
        Puolenlitran muovipullo ei se rikki mennyt, nopeesti yrittivät sitä pelastaa.
        Toinen sairaala-apulaisista potkaisi sitä vielä vahingossa, se kieri toiselle puolen leikkaussalia.
        Arvaa oliko pullossa paljon jäljellä,kun se lopulta oli taas pystyssä.
        Ovia auki äkkiä ja tuuletusta tehostettiin, julmettu mitkä aromit.
        Oli pakko lähteä itse kunkin paikalla olleen haukkaan happea.

        Viikonloppu on vapaa, Vapun kun olin töissä.
        Saan istuttaa sipuleita ja 22 itänyttä perunaa maahan, nyt mökillä.

        Ei ole teollisuuslaatua, vaan ihan sitä "Lääkinnällisiin ja tieteellisiin tarkoituksiin" ja 96%.

        Itseäni hiukan kummeksutti, että näinkö helposti sitä saa varastosta laatikkokaupalla, mutta reaktorini oli suuri ja vaati paljon pesua. Tutkimuspuolella ei ole apteekkeja, vaan pelkästään kemikaalivarasto ja sillä varastovastaava (kontrolli ei ilmeisesti ole kovin tiukkaa, mutta ei sitä silti vappubooliin näyttänyt eksyvän)
        Iso ongelma oli se, että se piti pestä kuumana ja sen seurauksena koko huonetila oli täynnä alkoholihöyryä. (siis niin paljon, ettei silmiä voi pitää auki ilman suojalaseja).
        Hengittämättä tekemällä säilyi selväjärkisenä, mutta jatkuvasti sai ravata ilmalukosta sisään ja ulos (kaasunaamarin kenno olisi luultavasti kyllästynyt parissa minuutissa).

        Täällä on menossa liljojen sipuleita maahan huomenna (ostin Lidlistä, tosin parhaat oli jo myyty).
        Perunoilla on muuten nykyään entistä pahempi rutto ja sen takia monet eivät saa ilman ruiskutuksia satoa edes sen verran kuin laittoivat siementä.
        Harso saattaisi auttaa (pienillä aloilla), sillä sienen itiöt liikkuvat tuulen mukana (mutta säilyvät myös maassa, joten jos se on jo siellä niin suojauksesta ei ole apua). (ilmeisesti asiaa ei ole kuitenkaan testattu, joten harson reiät saattavat olla turhan suuria - muovi taas saattaa pitää kasvuston liian kosteana, jolloin tulee muita tauteja).


      • Moraalinvartija
        buddy-love kirjoitti:

        Ei ole teollisuuslaatua, vaan ihan sitä "Lääkinnällisiin ja tieteellisiin tarkoituksiin" ja 96%.

        Itseäni hiukan kummeksutti, että näinkö helposti sitä saa varastosta laatikkokaupalla, mutta reaktorini oli suuri ja vaati paljon pesua. Tutkimuspuolella ei ole apteekkeja, vaan pelkästään kemikaalivarasto ja sillä varastovastaava (kontrolli ei ilmeisesti ole kovin tiukkaa, mutta ei sitä silti vappubooliin näyttänyt eksyvän)
        Iso ongelma oli se, että se piti pestä kuumana ja sen seurauksena koko huonetila oli täynnä alkoholihöyryä. (siis niin paljon, ettei silmiä voi pitää auki ilman suojalaseja).
        Hengittämättä tekemällä säilyi selväjärkisenä, mutta jatkuvasti sai ravata ilmalukosta sisään ja ulos (kaasunaamarin kenno olisi luultavasti kyllästynyt parissa minuutissa).

        Täällä on menossa liljojen sipuleita maahan huomenna (ostin Lidlistä, tosin parhaat oli jo myyty).
        Perunoilla on muuten nykyään entistä pahempi rutto ja sen takia monet eivät saa ilman ruiskutuksia satoa edes sen verran kuin laittoivat siementä.
        Harso saattaisi auttaa (pienillä aloilla), sillä sienen itiöt liikkuvat tuulen mukana (mutta säilyvät myös maassa, joten jos se on jo siellä niin suojauksesta ei ole apua). (ilmeisesti asiaa ei ole kuitenkaan testattu, joten harson reiät saattavat olla turhan suuria - muovi taas saattaa pitää kasvuston liian kosteana, jolloin tulee muita tauteja).

        itse kasvatin taas perunoita pinnasängyssä toissakesänä parvekkeella, saihan siitä kattilallisen mutta koin ettei ollut kannattavaa.
        perunan hinta nousi mullan myötä, ne oli siis ihan sileitä ja melki karkin makusia


      • Rose.Mary
        Moraalinvartija kirjoitti:

        itse kasvatin taas perunoita pinnasängyssä toissakesänä parvekkeella, saihan siitä kattilallisen mutta koin ettei ollut kannattavaa.
        perunan hinta nousi mullan myötä, ne oli siis ihan sileitä ja melki karkin makusia

        http://www.youtube.com/watch?v=Sh1b1CCmGTk
        .


      • Moraalivartija

    • hygieenikko

      Mun 22 perunaa tuottaa sit satoa tai ei, sillä ei ole paljon merkitystä.
      Olis heinäkuussa ain joskus kiva kaivaa muutama peruna maasta ja keittää ne. Ovat aivan erimakuisia kuin viikon kaupassa nahistuneet.

      Sienestys aikaan viime vuonna kaivoin kolmen naattin perunat ylös ja keitin ne.
      Enempää en viimevuonna perunaa viljellyt. :))
      Lampaankääpää paistinpannulla kypsensin sipulin kera pihveiksi ja paketista pieni pala voita lautaselle.
      Maistui vasta nostettujen ja keitetttyjen perunien kanssa taivaallisen hyvälle, samaa mieltä olivat toisetkin syöjät. Yksinkertaista ja hyvää.

      Kaksi kiloa sipulin situkkaita maassa kasteltu kasvimaa ja harsoilla peitetty.
      Hitsi vie mikä kumartelu ja kyykkiminen, mut nyt se on tehty.
      Oli nautinnollista istua saunan lämmössä löylytellen ja lopuksi peseytyä.
      Ukko lähti juur saunaan tuli vasta nyt illalla mökille.
      Viikonloppu vapaa hänellä alkoi vasta klo 18.00.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      384
      4695
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2604
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      153
      1873
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1608
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1473
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1327
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1315
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      60
      1262
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      47
      1253
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1073
    Aihe