Miten vois hankkia jätkiä ihan vaan kaveriksi? (Laitoin tän tekstin nyt tänne lokeroon kun en oikeen tienny mihinkä laittaa..)
Niin olen siis 18 v tyttö ja minulla on lievä paniikkihäiriö ja se erityisesti kohdistuu jäktiin ja miehiin. Olen käynyt psykologillakin asian takia, mutta ei se kauheasti auttanut.
Mulla ei siis ole kunnon kaverijätkiä olenkaan, koska
1. En uskalla puhua jätkille
2. Tunnen itseni täysin *askaks, arvottomaks ja säälittäväksi ja häpeän itseäni jätkien seurassa (ihan oikeasti!)
3. Menen lukkoon jäkien seurassa (änkytän, punastun, en meinaa saada sanaa suusta, jotenkin kurkkua kuristaa ja kieli menee solmuun, pasmat sekaisin, kaikki luontevuus katoaa ja en ole yhtään oma itseni)
4. Saatan panikoida jätkien kans (sydän hakkaa, hengitystiheys nousee, tulee tunne että äkkiä pois tästä, ahdistaa, kädet tärisee, en pysty katsomaan jätkiä silmiin, saatan olla säikky jos jätkiä on lähellä, muutaman kerran olen paennut vessaan rauhottumaan ja joskus on itkukin tullut)
5. Pelkään että mokaan ja nolaan itteni täysin itseni jätkien edessä.
6. Olen hirveän ujo jätkien seurassa ja joskus vieraassa porukassa muutenkin
7. Kaikkien noiden takia olen ruvennut kiertämään jätkät kaukaa ja varmaan annan itestäni kuvan ettei kiinnosta. Mulle tulee monesti niin arvoton tunne, että ajattelen mielessäni vain että jospa voisin vain kadota tästä ennen kuin se edes näkee minut, jos ylipäätään edes koskaan huomaa minut. Välillä tuntuu aivan mahdottomalta, että voisin edes keskustella jonkun jätkän kanssa, ihan kuin jätkät olis jotai hirviöitä jotka syö sut.
Mutta oikeesti mua kiinnostaa jätkät, haluaisin hirveesti löytää edes yhden kaverijätkän, jonka kautta saisin lievennettyä tätä pelkoa jätkiä kohtaan ja olis ehkä vähän helpompi löytää joskus mahollisesti se poikaystäväki jostain...
Joskus olen muutaman kerran itkenytkin kotona kun ei oikeesti tuu yhtään mitään. Kaverit on aina niin luontevia kaikkien kanssa ja moni seurustelee ja kaikkee kivaa, ni meikä vaan vapisee ja juoksee karkuun itku kurkussa kuin olis hengen hätä, kun joku jätkä sanoo mulle moi tai vaikka vaan katsoo vähän pidempään, ei vaan kyl aina yritän jutella oikeesti, mut heti ku on sopiva hetki ni äkkiä pois. Ja mietin seuraavat 2 viikkoo mitä tapahtu, miks tein niin ja miks sanoin noin ja miksen tehny niin tai noin ja voi vitsi miten nolo olin jne.. En oikeesti tiiä mitä mun pitäs tehä... Luovutanko ja rupeen lesboks, tai sit hyppään kohta kaivoon.
Ei vaa, onneks mulla on sentään tyttökavereita ja oon kyllä muuten sillein ihan sosiaalinen ja itsetuntoa jonkin verran on, mut jätkien kanssa ne katoaa ihan täysin, menee miinuksen puolelle.. Mää tuun kohta hulluks tän asian kanssa, oon oikeesti yrittäny vaikka mitä, mut en vaan voi sille mitään että iskee joku paniikki ja kaikki se luottamus itteensä katoaa ja tunnen itteni muurahaiseks jonka päälle pitäs vaan astua, että saadaan se pois häiritsemästä...
Piti tulla nyt vähän avautumaan..:D
Eli saa antaa kaikenlaisia neuvoja vastaan. Mistä saa rohkeutta ja miten pääsee eroon tosta hemmetin pelosta.. sun muuta, kiitos! Jos nyt joku jakso edes lukea tänne asti... :D
pelkään jätkiä ja miehiä..
5
255
Vastaukset
- Jagdpanther
Ja oravanpyörä on valmis... Sulla on ujous viety kyllä aivan uudelle tasolle XD Netistä löytyy melkein mitä tahansa, eti sieltä.
- Annas kun kerron
Voi kuule tyttö parka. Me jätkät ollaan ihan sikoja! Ei meitä kannata jännittää, sama kuin kunnioittaisi läävässä lojuvaa karjua ja miettisi, mitähän tuo musta ajattelee. Ennemminkin meidän kannattaisi pelätä teitä naisia, mutta eihän siat osaa hävetä.
- xxxs2
Kannattaa koittaa ettii vaikka suomi24 treffeiltä jotain juttuseuraa.. siitä se lähtee, kun huomaat et tavallisia ihmisiä ne jätkätkin on :P
- Rohkeasti vain
Nimenomaan, kerran livenä näkeminen aiheuttaa sinulle tuollaisia oireita niin yritä löytää aluksi ihan kirjoittelukavereita jätkistä/miehistä. Monelle asioiden ilmaisu kirjoittamalla puhumisen sijaan on helpompi tapa käsitellä asioita joten tuo voisi toimia sinun kohdalla myös hyvin eli saisit rohkeutta ja toiseksi myös tutustuisit uusiin ihmisiin samalla.
Ja ei myö äijät sen ihmeellisempiä olla kuin naisetkaan, ajatusmaailmat on kyllä ihan eriplaneetalta mutta ompahan erillaisia näkökantoja asioihin. - lölölölö
Moi! Minä olen jo 37-vuotias nainen ja pelkään edelleen miehiä. Tiedän syitäkin siihen.. Teini-iässä jouduin hyväksikäytetyksi muutaman itseäni vanhemman pojan taholta, lisäksi isäsuhteeni ei ole ollut paras mahdollinen... Eli osittain tiedän syitäkin käytökseeni. Mutta tosiaan tämä pelko tulee sillei alitajuisesti eli sille ei yksinkertaisesti maha mitään, enkä voi jokaiselle vastaantulijalle alkaa taustojani kertomaan... Eli myöskin änkytän, olen erilainen kuin naisten seurassa, en ymmärrä mitä miehet yrittävät selittää, enkä osaa keskustella normaalisti. Mulla takana myös hankala parisuhde, josta erosin pari vuotta sitten. Olenkin miettinyt meneväni psykologille pohtimaan jännitystäni ja alemmuuskompleksiani miesten seurassa. Saatan ajatella, ettei kukaan huoli minua, jos en ole rikas, hyväpalkkainen ja hyvännäköinen. Luonani käy silloin tällöin mukavan tuntuinen mies, enpä juuri uskalla hänellekään avautua tilanteestani, vaikka olen miehestä kiinnostunut ja haluaisin tutustua häneen paremmin... Mutta neuvoksi vielä aloittajalle, että kannattaa miettiä omasta menneisyydestään, onko siellä jotain sellaista mikä aiheuttaa pelon miesten seurassa... Itselleni on mös hämärä muisto hyväksikäytöstä lapsuudessa, mutten ole varma onko mitään sellaista tapahtunut.. Eli se ainakin selittäisi oudon käytökseni ja epävarmuuteni miesten kanssa.... : (
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812