Får man vara nöjd ?

inga - lill

Alla beklagar sig över hur dåligt det går,pengarna räcker inte till,maten är så dyr osv.osv.Jag har inte så stor pension,jobbade som försäljare och lönen var inte heller något att skryta med.Åndå är jag nöjd ,jag lagar maten själv,köper ofta varor med röd lapp,plockar bär och svamp.Fina kläder hittar man på Loppis,också böcker.Jag stoppar varje dag någon euro i spargrisen (det märks inte ) så har jag en sparad slant om det blir oförutsedda utgifter.Nåja,jag varken super eller röker,där sparar man förstås.

11

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onormalt

      Det är inte riktigt rumsrent att vara nöjd med tillvaron.Gnälla bör man,åtminstone litet.

      • vardagsglädje

        Det får man inte,det är onormalt.Jag har en bra dag,de vanliga krämporna är inte så farliga och så fick jag oväntat besök av en vän som jag inte träffat på väldigt lång tid.


    • Positiva tankar, då blir även livet härligt, mindre gnäll, mer skratt och glädje :)

    • :-)

      Nöjd så länge jau kan klara toa besöken,min hygien och äta själv :D

      • rollatortant

        Det är just det små vardagliga "glädjeämnena " som sätter guldkant på det inte alltid så spännande livet.


      • tack för solen
        rollatortant kirjoitti:

        Det är just det små vardagliga "glädjeämnena " som sätter guldkant på det inte alltid så spännande livet.

        Så underbart att kunna sitta på balkongen med sitt morgonkaffe och njuta.Inte mörkt och dystert som i vintras.


      • nyfiken blåvit
        tack för solen kirjoitti:

        Så underbart att kunna sitta på balkongen med sitt morgonkaffe och njuta.Inte mörkt och dystert som i vintras.

        Så bra att man kan läsa nyheterna på nätet,dagstidningar är så dyra.


      • långa avstånd
        nyfiken blåvit kirjoitti:

        Så bra att man kan läsa nyheterna på nätet,dagstidningar är så dyra.

        Lycka är att få ta hand om sitt lilla barnbarn en hel vecka,vi träffas annars så sällan.


      • att ha ett hem
        långa avstånd kirjoitti:

        Lycka är att få ta hand om sitt lilla barnbarn en hel vecka,vi träffas annars så sällan.

        Lycka är att höra fågelsång,plocka bär och svampar..äta sig mätt alla dar.


      • yes !!!!!!!!!!!
        att ha ett hem kirjoitti:

        Lycka är att höra fågelsång,plocka bär och svampar..äta sig mätt alla dar.

        Jag köpte NYA kläder från LINDEX idag.Nu när alla barnen flyttat till egna hem så kan man unna sig själv litet nytt.Nästan 30 år blev det bara loppiskläder åt mamma (barnen först )inget fel på dem och jag är fortsättningsvis en fltig loppisbesökare.Visst är det roligt att få något klädesplagg som ingen annan använt före mig.


      • Fjante
        att ha ett hem kirjoitti:

        Lycka är att höra fågelsång,plocka bär och svampar..äta sig mätt alla dar.

        och att gå barfota på ett varmt berg vid havet..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe