sievän ja kauniin ero

sievä vaan

Minkälaista naista sanot sieväksi entäpä kauniiksi? Voiko sievä ja kaunis olla jollekkin sama asia? Onko sievä luonnonkaunis ja kaunis taas enempi meikkaamalla tehty?

36

3381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tryhrsty

Sievä on sellainen pikkunätti, ei suuren luokan kaunotar, mut kivan näköinen naisimmeinen. Kaunis on kaunis, meikillä tai ilman. Jos molemmilta pesee meikit pois, sievä on "ok", mutta kaunis on edelleen kaunis.

• näin

Minä taas ajattelen, että on olemassa sieviä, kauniita ja sitten vielä jumalaisen kauniita eli noita suuren luokan kaunottaria, ja heitä on tosi harvassa. Eli kaunis ei ole sama kuin suuren luokan kaunotar.

Minusta sievä on sama kuin söpö. Kaunis on ehkä vähän näyttävämpi. Kaunis on minusta aina luonnonkaunis, meikillä tehty kauneus ei ole oikeaa kauneutta. Sievä voi myös olla ilman meikkiäkin.

Saikohan tästä nyt mitään tolkkua...

• Faktaa!

Sievällä on parempi iho. Kauniilla on nätimmät hiukset.

• ................

sievästä tulee mieleen pieni ja hentoinen. ei kuvaa niinkään kasvojen kauneutta mielestäni. sievä on tyttömäinen. sulonen, söpö. halittava, pussattava. hellyyttä herättävä. kauniista tulee mieleen korea, ylväs, mallimainen.seksipommi. Ei herätä suojeluvaistoa tai hellyyttä mutta ihailua ja halua yhtyä

• Gargoyle990

Heh, minuun iski huomattavasti paremmin nuo listasi "sievät" naiset.

• näin

Kauniilla naisilla on terävämmät kasvonpiirteet kuin sievillä naisilla. Näin näkisin asian..

• mies vaan

minusta sievä ja kaunis ovat samoja asioita jos on kaunis niin on myös sievä oikea söpöliini sellaisen tahdon vaimokseni

• Fiksu tekee vaikutuksen!

Mikä hiton orginalli? Joku ammus vai?
        Kannattaisi käyttää aikaa oikeinkirjoitusharjoituksiin, eikä naisten arvosteluun!

• viehko1

Kyllä noi sun listaamasi sievät minusta kuitenkin enemmän kauniita olivat!

Tällainen on minusta sievä:

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1226731!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_635/princess-3-1224.jpg

Eli ei varsinaisen(=klassisen/mallimaisen) kaunis tai seksikäs, mutta ehdottoman viehättävä kuitenkin, eli sievä ja nätti :)

• viehko2
        viehko1 kirjoitti:

Kyllä noi sun listaamasi sievät minusta kuitenkin enemmän kauniita olivat!

Tällainen on minusta sievä:

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1226731!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_635/princess-3-1224.jpg

Eli ei varsinaisen(=klassisen/mallimaisen) kaunis tai seksikäs, mutta ehdottoman viehättävä kuitenkin, eli sievä ja nätti :)

Eli siis linkissäoli nuorempi ruotsin prinsessa Madeleine, joka on hyvä esimerkki sievästä naisesta, eritoten siis nuorempana oli juurikin sievä.

• ei ylpeä minä minä
        Fiksu tekee vaikutuksen! kirjoitti:

Kannattaisi käyttää aikaa oikeinkirjoitusharjoituksiin, eikä naisten arvosteluun!

Fiksu voi olla mutta ei mikään nokkavan ylpeä fiksu. nokka pystyssä kulkevat naiset on raskaita.

• Mies-1989
        viehko2 kirjoitti:

Eli siis linkissäoli nuorempi ruotsin prinsessa Madeleine, joka on hyvä esimerkki sievästä naisesta, eritoten siis nuorempana oli juurikin sievä.

Sievä on sellainen söpö, ulkonäöltään ihan ok, ei siis aiheuta samaa wau-reaktiota kuin näyttävällä tavalla kaunis nainen.

• Päinvastoin

Minusta nuo sinun sieväksi luettelemat ovat juuri niitä kauniita ja nuo kauniiksi luettelemasi persoonallisia mutta ei klassisia kaunottaria.

• jep jep
        Fiksu tekee vaikutuksen! kirjoitti:

Eiköhän se tarkoittanut originellia. Ihan hyvät luokittelut kirjoittajalla.

Kirjoitusvirheistä kannattanee nokitella korkeintaan silloin, kun viestin asiattomuus ja sisällöttömyys kulkevat käsi kädessä oikeinkirjoitusliikavaikeuksien kanssa. :)

• Hymy?

Mun mielestä sun linkeissä sievät ja kauniit olivat samantasoisia. Selkeä ero oli se, että kauniit kategoriaan oli valittu hymyttömät naiset mun taast sievistä löytyi hymyä.

Miksi sun kaunis on hymytön?

• "sydämmellisesti"
        jep jep kirjoitti:

Eiköhän se tarkoittanut originellia. Ihan hyvät luokittelut kirjoittajalla.

Kirjoitusvirheistä kannattanee nokitella korkeintaan silloin, kun viestin asiattomuus ja sisällöttömyys kulkevat käsi kädessä oikeinkirjoitusliikavaikeuksien kanssa. :)

Suurin osa kirjoittajista ovat kuitenkin : ompa - tasoa!
        Kyllä se kertoo ihmisen sivistystasosta paljonkin.

• lkncvlkncvlnkö

Ero on suunnilleen sama kuin mustalla ja pikimustalla. Toisin sanoen eroa on tai ei ole tilanteesta riippuen.

• 15+5

Sievä on vähän niin kuin nätti. Eli ihan miellyttävän näköinen olematta kuitenkaan kaunotar. Muutamia heikkouksia voi olla, esim. lievä ylipaino, persjalat, liian iso peppu jne.

Kauniilla on klassinen ulkonäkö ja mittasuhteet. Kauneudessakin on eri tasoja.

• näin on

Kauneutta ei poista esimerkiksi nuo mainitsemasi persjalat. Naama on se mikä kertoo kauneuden. Riittää että nainen on normaalipainoinen ja suht sopusuhtainen.

• Kreis Keli

Kaunis on kaikista kaunein. Klassiset mittasuhteet, kävisi marmoripatsaaksi.

Sievä on kivannäköinen katsoa, mutta hänessä voi olla persoonallisuutta ja erikoisuutta, kokonaisuus on kuitenkin hyvä. Jos kasvoista tai kokonaisuudesta tulee mieleen eläimen pentu (söpö), ollaan useimmiten sievä-kategoriassa. Samoin ilmaisu "ihan nätti" viittaa sievään. Sieviä onkin paljon enemmän kuin kauniita.

• naliwuut

Empä tiedä, en koskaan käytä sanaa sievä, enkä juurikaan kuule kenenkään käyttävän sitä. En omaa minkäänlaista mielikuvaa siitä, millainen nainen voisi olla sievä.

• ???

ihan nätti, nätti, söpö, herttainen...

• itukuktuktuk

Minä ajattelen niin, että sievä liittyy vain kasvoihin, kun taas puhuttaessa kauniista, voidaan ymmärtää sen käsittävän myös vartaloa.

• Miäs

Aina näitä tällaisia avauksia lukiessani ihmettelen ovatko ihmiset tosissaan. Siis käytättekö muka oikeasti näitä sanoja eri tavalla vai onko tämä nyt vain tällaista ylianalysointia? Tiedän että on olemassa ihmisiä, jotka esim. tunnistavat värejä eri tarkkuuksilla mm. koulutuksensa tai harrastustensa perusteella. Heille tulee luonnostaan tunnistaa ero sen välillä onko paita väriltään pinkki vai magenta. Suurin osa meistä muista kuitenkin sanoo pinkki vaikka paita olisikin magenta tai vaikka fuksian värinen.

Itselleni nätti=kaunis=hyvännäköinen=seksikäs=sievä (en tosin koskaan käytä tätä)=herttainen=söpö=kuuma=hottis=kaunis jne. Pinkki on pinkki.

• aniliininpuna

Sehän olikin tunnettua, että kun miehen silmissä joku on seksikäs=hottis, hän on heti myös "kaunis".

:D

• Sama asia

No eikö kauneus ja seksikkyys muka kulje käsi kädessä? Sillä minun mielestäni on niin että jos nainen on kaunis, on hän automaattisesti seksikäs.

• keskustelun loppu

Jospa kaiken voikin ilmaista yhdellä käsitteellä "panisin".

• Over and out
        keskustelun loppu kirjoitti:

Jospa kaiken voikin ilmaista yhdellä käsitteellä "panisin".

Senhän voi.

• wggwrgwrgwr

Noin päin useimmiten kyllä, mut mun mielestä on on myös olemassa seksikkäitä naisia, jotka eivät ole erityisen kauniita....

• 11+10
        wggwrgwrgwr kirjoitti:

Noin päin useimmiten kyllä, mut mun mielestä on on myös olemassa seksikkäitä naisia, jotka eivät ole erityisen kauniita....

Ei kyllä naisesta puhuessa voi olla samaan aikaan ruma ja seksikäs. Se ei vaan sovi. Vähän kuin kuvailisi lehmää seksikkääksi. Voihan se lehmä olla muihin lehmiin verrattuna ja lehmämaailmassa seksikäs, mutta kyllä seksikkääksi kuvailu vaatii sen, että kiihottuu siitä seksikkääksi kuvailemastaan asiasta. Ja itse en ainakaan kiihotu rumasta naisesta, vaikka sille laittaisi seksikkäät vaatteet päälle.

• wggwrgwrgwr
        11+10 kirjoitti:

Ei kyllä naisesta puhuessa voi olla samaan aikaan ruma ja seksikäs. Se ei vaan sovi. Vähän kuin kuvailisi lehmää seksikkääksi. Voihan se lehmä olla muihin lehmiin verrattuna ja lehmämaailmassa seksikäs, mutta kyllä seksikkääksi kuvailu vaatii sen, että kiihottuu siitä seksikkääksi kuvailemastaan asiasta. Ja itse en ainakaan kiihotu rumasta naisesta, vaikka sille laittaisi seksikkäät vaatteet päälle.

Tarkennan hieman. En puhunut rumasta, vaan käytin termiä -ei erityisen kaunis-. Toiseksi, itse liitän käsitteen kauneus enemmän kasvojen kauneuteen, kun taas seksikkyys on kokonaisvaltaisempaa, ja jos pelkästä ulkonäöstä puhutaan, niin minulle seksikkyys tulee naisen kropasta, ei niinkään kasvoista.

En minäkään kiihotu minun mielestäni kasvoiltaan rumista kasvoista, mutta sellainen "ei erityisen kauniskasvoinen", jolla on minun makuuni huippukroppa, voi olla äärettömän kiihottava. Makuasioita ja määrittelykysymyksiä....

• wggwrgwrgwr
        wggwrgwrgwr kirjoitti:

Tarkennan hieman. En puhunut rumasta, vaan käytin termiä -ei erityisen kaunis-. Toiseksi, itse liitän käsitteen kauneus enemmän kasvojen kauneuteen, kun taas seksikkyys on kokonaisvaltaisempaa, ja jos pelkästä ulkonäöstä puhutaan, niin minulle seksikkyys tulee naisen kropasta, ei niinkään kasvoista.

En minäkään kiihotu minun mielestäni kasvoiltaan rumista kasvoista, mutta sellainen "ei erityisen kauniskasvoinen", jolla on minun makuuni huippukroppa, voi olla äärettömän kiihottava. Makuasioita ja määrittelykysymyksiä....

kasvoiltaan rumista naisista piti kirjoittaa

• 8+9
        wggwrgwrgwr kirjoitti:

Tässä kontekstissa ihminen on joko kaunis tai ruma. Ei sillä ole mitään väliä onko kyseessä kaunis, kauniimpi vai kaunein. Se ei niin kaunis on joko riittävän kaunis ollakseen seksikäs tai sitten se on ruma ja sitä ei pelasta se, vaikka olisi 18,5 painoindeksi ja d-kupin rinnat. Pointti on siis se, että on ihan turha ylianalysoida asiaa.

• mies.36

Minulle sievä ja kaunis on sama asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe