Näen painajais unia ruotsinsuomalaisista. En ole koskaan kokenut tätä yhteisöä yhtenäiseksi ja rakastavaiseksi. Päin vastoin. Seuroihin en ole uskaltanut mennä puoleen vuoteen. Yksinkertaisesti pelkään Suomi-Seurojen tilaisuuksia. Se johtuu kaiketi siitä että olen koulukiusattu ja ruotsinsuomalaiset ovat olleet minun kiusaajia. Minua ei ole koskaan hyväksytty ruotsinsuomalaisten piiriin. Suomi-seuroissakin olen aina joutunut olemaan yksin. Ihan aina. Viime aikoina olen nähnyt painajaisia että minut pakotetaan seuroihin. Unessa huudan ja kiljun minkä pystyn. Sitten herään. Miksi minulle annetaan tämmöinen pelko tätä yhteisöä kohtaan? Onko tämä sittenkään se oikea usko joka vie perille? Pitäisikö minun lähteä tästä ahdistavasta yhteisöstä? Tämä on vaikuttanut minuun todella syvästi. En käy tällä hetkellä mitään koulua koska pelkään näkeväni ruotsinsuomalaisia. Olen eristäytynyt kotiin. Ikinä en käy missään koska pelkään niin paljon näkeväni ruotsinsuomalaisia. Olen miettinyt jos soittaisin RSKYlle ja kertoisin miten tämä on vaikuttanut minuun. Kannattaisiko soittaa?
pelkään ruotsinsuomalaisia
11
301
Vastaukset
- :-)
Va fan e du rädd för????? Itte olen asunut täällä kohta 40-vuotta, eipä ole ollut hinkua suomiseuroihin.-
- on kysymys
missä asut
- :-)
Skoonessa :D
- uvhygcvv
Päivänselvä trolli, samaa natsiporukkaa kun tämä palsta on pullollaan.
Älkää vastatko tällaisiin. - :-)
Jumalauta sehän on totuus että suomalainen ei toista suomalaista kaipaa.- Yläjuoksulta kun tuli kaarnat vedessä niin jo lähdettin kirves kourassa ottamaan selvää......
- No probs
Mul ei oo koskaan ollut ongelmaa meikäläisten kanssa. Asennekysymys tämäkin!
- NouHätä
No probs kirjoitti:
Mul ei oo koskaan ollut ongelmaa meikäläisten kanssa. Asennekysymys tämäkin!
No, ei kyllä mullakaan oo vaikeuksia ollu suomalaisten kaa, eikä kyllä muittenkaa. Tosin alkuaikoina Tukholman keskustassa piti aamuyöllä pikkusen malliksi ruotsalaisia opettaa. Siihen riitti yleensä jo meikäläisen persoona muutamalla Suomen kielen voimasanalla lisättynä.
- pentti3
Höpön Höpön Taas ????
Om du är rädd för oss, gå till en psykiater.
- Pelkuri
Onko sillä eroa onko Ruotsinsuomalainen vai suomalainen turisti?.No rinkebyssä jos asuisi niin ei oe pahemmin pelkoa että vastaan tulisi Ruotsinsuomalaisia
- Hellanlettas vaan
No voihan hellanduudeli sentään!
Pikkuressu, mee äitis kainaloon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654